Intrebare debraiere
![]() ![]() ![]() |
Intrebare debraiere
PaulT |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
roland |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Da, ai dreptate. Am sarit postul acela. Intr-adevar, se poate porni asa. Dar cred ca te costa eventualel piese stricate mai mult decat s-o tragi pana la service. Asa cum ai spus si tu, nu e prea bine. Socuri prea multe la cutie, planetare, distributie, etc... E, poate, chiar mai rau decat daca ai porni-o impinsa.
|
--------------------
.
.
.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu e mai rau decat impinsa.Probleme apar ptr cutie pentru ca schimbi fara ambreiaj(desi daca te pricepi un pic si sincronizezi din acc nici macar nu caraie cutia).Iar la pornire e mai solicitat demarorul,mai ales daca nu porneste imediat masina.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
julian_www |
![]()
Post
#34
|
Julian Group: Members Posts: 43 Joined: 27 August 07 From: Bucuresti ![]() |
[QUOTE]
Da, si eu fac lucrul asta. Mai ales cand trec dintr-a patra intr-a treia, unde la mine mai agata de obicei. Cu sprit din acceleratie, intra foarte usor. Ii dau o mica talpa in momentul in care tin ambreiajul apasat. KRUGER, "mica talpa " pe care o dai tu e cunoscuta sub numele de sprit. Dar nu are absolut nici un efect daca apesi scurt acceleratia cu ambreiajul apasat. Trebuie mai intai eliberat ambreiajul si apoi dat spritul, dupa care apesi din nou pe ambreiaj si actionezi schimbatorul de viteze. Procedeul se foloseste indeosebi la camioane, dar are efecte si la dacie. |
--------------------
Renault
Symbol II
2008/Privilege/ 1.5 85 CP
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
la mine are efect chiar daca nu eliberez pedala de ambreiaj si apoi sa o calc din nou. pur si simplu cvu ambreiajul apasat dau un "sprit" pe acceleratie inainte sa retrogradez.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
julian_www |
![]()
Post
#36
|
Julian Group: Members Posts: 43 Joined: 27 August 07 From: Bucuresti ![]() |
Ti se pare tie ca are efect. Intreaba un mecanic si o sa-ti explice mai bine. Oricum, la Logan cutia merge super usor, de aici probabil impresia ta ca intra mai bine. Cu ambreiajul calcat motorul nu mai actioneaza axul principal al cutiei (nu intru in amanunte acum pt ca nici eu nu ma pricep bine).
|
--------------------
Renault
Symbol II
2008/Privilege/ 1.5 85 CP
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
intradevar, la logan cutia de viteze este foarte precisa, dar: daca am 70 la ora cu treapta a 4 a si vreau sa dau a 3 a si sa intre "smooth" adica usor si fin trebuie dat un "sprit" pe acceleratie.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
julian_www |
![]()
Post
#38
|
Julian Group: Members Posts: 43 Joined: 27 August 07 From: Bucuresti ![]() |
Incearca dupa ce scoti din treapta a 4-a sa faci o mica pauza (echivalenta cam cu cat ti-ar lua sa apesi putin acceleratia), apoi sa bagi a 3-a. Vezi cum intra si zi-ne si noua.
|
--------------------
Renault
Symbol II
2008/Privilege/ 1.5 85 CP
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
intra bine dar ai toate sansele sa simti o smucitura usoara daca nu lucrezi fin cu pedalele.
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
roland, am dat la automat bagata in treapta 1 si am plecat in 4-5 metri.
am baterie de 75 Ah si m-a tinut la faza asta. repet, e bine de stiut cum se face asta, dar nu e bine de schimbat asa decat in cazuri extreme. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ma mira curiozitatea ta, dar e simplu, si n-ar fi rau sa exersati, pentru a sti la nevoie. Cu motorul oprit, bagi a-ntaia, dai la cheie, putin accelerata pentru a nu smuci tare la pornire, si restul vitezelor se schimba foarte usor ,si in sus si in jos, daca sunt sincroanele bune . Aproximativ (ca sa fie si usor de retinut) a-ntaia se schimba la 10 km /h , a doua la 20 , a-trei-a la 30 etc., cu mare usurinta. In jos, treptele care nu primesc, sunt pacalite cu sprit ( accelerare brusca, scurta, la vreo 3000 de ture, cu maneta pe liber,fara apasarea ambreiajului, dupa care se cauta viteza dorita, dar si functie de viteza de deplasare),mai ales treptele 2 si 1.
Scoaterea fara apasarea pedalei, lungeste viata soarelui placii de presiune, scurteaza pe cea a furcilor, sincroanelor,craboti si pinioane, daca nu este corect sincronizata viteza de deplasare cu turatia motorului. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Merced |
![]()
Post
#42
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Io-s de parere ca mai bine schimb placa de presiune decat sincroane prin cutie. Calc in continuare ambreiajul.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
os |
![]()
Post
#43
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Proceeul descris de PH-06-BOA functioneaza. Eu insumi am fost silit sa-l folosesc la o berlina ramasa in pana (cablul de ambreiaj). Desigur am mers asa numai pina la cel mai apropiat atelier. Ceea ce nu s-a spus aici este faptul ca la oprire CV trebuie scoasa la punctul mort. Pornirea -> oprit motorul, treapta I, demaror...
Pana cablului de ambreiaj a fost cauzata de montajul prost si, oricit de ciudat ar parea, de natura... electrica: s-a produs cumva un scurt circuit intre borna "+" a acumulatorului si camasa cablului (cred ca invelitoarea de plastic a cablului s-a ros, dar fiindca a trecut mult timp nu-mi mai amintesc bine ce si cum). Urmarea: mult fum si lipirea cablului de ambreiaj in camasa sa, deci imposibilitatea actionarii ambreiajului. Bineinteles totul s-a intimplat pe la ora 20 in seara zilei de vineri, inainte de o programata plecare la un drum de 250 km. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
s-a produs un scurt undeva nu neaparat intre borna + si camasa roasa a cablului de ambreiaj.
minusul cel mai bun si-l ia prin cablul de ambreiaj si nu prin caroseria masinii. eu am patit-o odata cand mi-a facut scurt intre plusurile ce vin in cochilia de la volan si "mitraliera" si mi-a topit imediat cablul de ambreiaj. aparent nu are legatura cu cablul de ambreiaj, dar nu uitati ca, cablul de la borna minus vine legat de carcasa ambreiajului si orice scurt produs pe undeva prin habitaclu se raporteaza la minusul cu rezistenta cea mai mica. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
os |
![]()
Post
#45
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Cum spuenam: nu mai tin minte foarte exact ce anume s-a intimplat (povestea e veche de cel putin 10 ani). Ma intreb daca n-o fi fost un defect combinat, caci in mod normal borna "-" e legata la carcasa ambreiajului cu cablu zdravan de cupru -> masa buna.
Anyway: porniseram de la intrebarea legata de actionarea ambreiajului la scosul din viteza. Eu cred ca, daca ai suficienta finete, poti sa faci manevra asta fara grija caci exista un punct (exact la trecerea dintre tractiune si frina de motor) in care efortul transmis de CV este nul. Daca nimeresti acest punct, CV se actioneaza chiar mai usor decit daca ai apasa pe ambreiaj. Dar: cit de precis il nimeresti? De aceea am spus ca trebuie multa finete. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Dar cand schimbati intr-o viteza superioara o ajutati cu un "sprit" sau nu?
De ex, daca esti in a 3-a, la 3500 de ture, si schimbi in a 4-a, incetineste(frana de motor, nu aerodinamic).. Totusi, daca accelerezi putin(cam pe unde ghicesti tu ca e turatia in a 4-a pt. acea viteza) si lasi ambreiajul asa, nu se simte nicio diferenta. Adica e o schimbare f. lina aparet(de multe ori accelereaza putin). Intrebarea e, cand se uzeaza mai mult(ambreiajul doar(?)): Cand arborele din motor se invarte mai incet ca si arborele din cutie sau invers? Sau e exact acelasi lucru? |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
GSP |
![]()
Post
#47
|
![]() You're not alive unless you're living! Group: Members Posts: 22 Joined: 30 December 06 From: Brasov/Onesti ![]() |
Cutiile de viteze sunt concepute in asa fel incat viteza maxima dintr-o treapta inferioara sa fie viteza minima din treapta de viteza imediat superioara (daca nu ma insel, sper sa mai tin minte de la cursul de masini) - atunci cand , ajutata din sprituri, viteza periferica a rotilor dintate din cutia de viteze este aceeasi se poate schimba fara a se mai apasa ambreiajul si fara riscul de a strica cutia!
Daca am zis ceva rau va rog corectati-ma! |
--------------------
DACIA
1300
1978 Dacia...conditio sine qua non,experientia docet :)
Et si omnes, sed non ego! Ex nihilo nihil! |
|
os |
![]()
Post
#48
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
GSP: zici bine, cu o usoara corectie (vorba bancului): exista o suprapunere intre domeniile de viteza acoperite de combinatia CV/motor. De exemplu, cu 50 km/h poti sa circuli (la turatii diferite ale motorului) in treptele II, III, IV, V.
Tocmai datorita acestei suprapuneri functioneaza figura cu schimbatul vitezelor fara a folosi ambreiajul. DAR: desigur aceasta este numai o solutie de avarie. Ambreiajul e prevazut ca sa fie folosit. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Deci, imi spuneti, va rog, daca stric ambreiajul schimband cum am spus mai sus?
De exemplu, daca am 3500 in a 3-a, apas ambreiajul, cuplez a 4-a, iar apoi accelerez (fara sa las ambreiajul) cam la 2000(sa zicem, nu stiu exact), pana mi se pare mie ca sunt aproape sincronizati cei doi arbori(care vine de la motor si cel de la cutie antrenat de roti). Daca fac asa si las ambreiajul ceva mai lent (cam 3 secunde sa dureze ambreierea), nu foarte brusc(cam 2 secunde) nici nu se simte ca am schimbat vitezele. Daca nu accelerez si las ambreiajul tot asa, incet(3 secunde), masina incetineste. Deci, e bine cum fac eu, sau din cauza turatiei mai mari pe care o are motorul se uzeaza mai repede? |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#50
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Bineinteles ca strici ambreiajul, pentru ca il tii cam multe secunde apasat
![]() Treaba asta cu schimbatul corect, survine in timp... ajungi la performanta sa ai turatia corecta exact cand cupleaza ambreiajul, fara pauze sau alte calcule. Celor care nu le iese din viteza fara ambreiaj, nu e problema de cutie, ci de sofer... sunt invatati sa scoata mult prea repede din viteza. Vreau sa va reamintesc ca motoarele au relantiul pe la 800 rpm, si chiar intr-o treapta superioara, la aceasta turatie viteza este destul de mica. Cui ii iese usor din viteza la semafor, inseamna ca o scoate la timp ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 05:08 |