SOLENZA SCALA - roata rezerva.
![]() ![]() ![]() |
SOLENZA SCALA - roata rezerva.
haky |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 23 May 03 From: Oradea ![]() |
|
||
--------------------
Fost: Dacia
Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II
; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0 O zi buna tuturor. Ceau
|
|||
Wolfmark |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 642 Joined: 24 March 03 ![]() |
Si ce faci ... iti pui una de aliaj usor sub masina? Ca sa plangi cand o s-o gasesti facuta ca dracu ... sau cand o sa ti-o fure? Eu zic sa nu te agiti atat...
|
--------------------
DACIA
Solenza Scala
2003
|
|
i96nds |
![]()
Post
#3
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Acelasi OF il am si eu.
Nu am verificat practic si nici nu vreau sa verific, insa e evident ca o roata identica cu cele 4 trebuie sa incapa la locul ei, sub portbagaj. De ce zic asta? Gandeste ca daca faci pana, atunci iei roata de rezerva, o montezi pe masina si pe cea defecta.... unde o pui oare ? Evident, sub portbagaj. Asa ca TREBUIE sa intre !!! Deci stai fara grija, daca ai bani sa mai dai pe o janta de aliaj si pe un cauciuc, poti sa iti cumperi. Insa mie mi se pare prea tentant pentru hoti sa lasi asa o bunatate de roata pe afara..... E mai bine sa ai rezerva de tabla, macar nu iti fura mare lucru !!! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Wolfmark |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 642 Joined: 24 March 03 ![]() |
Parca calculase cineva pe forum ... si iesea roata din aliaj usor cu 1mm mai mare in diametru. Adik f. putin...
|
--------------------
DACIA
Solenza Scala
2003
|
|
Woland |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni.
La orice masina straina (inclusiv Mercedes, BMW etc.) roata de rezerva e diferita fata de o roata normala. Mai mult decit la Dacia, la marcile serioase acea roata este o roata cu profil mai ingust si rotund, iar limita de viteza poate ajunge la 80 km/h. Motivul principal este legat de cost. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
i96nds |
![]()
Post
#6
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Bine ca nu au pus roata dintr-aia la SLZ ca ii strangeam de gat !!!
Pai eu mai vin la 3 noaptea din nordul tarii pana la Bucuresti. Daca faci o pana, ce pielea mea mea faci ? Mergi cu 70km/h pana la Bucuresti ? Te apuca poimarti !!! Sunt peste 500 Km si nu cred ca ai unde sa gasesti sambata noaptea la 4 o vulcanizare, pe la Adjud..... Mai bine ca au pus roata acatarii, chit ca nu e din aliaj, macar poti merge cu ea cu 110 Km/h... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
haky |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 23 May 03 From: Oradea ![]() |
QUOTE Mai bine ca au pus roata acatarii, chit ca nu e din aliaj, macar poti merge cu ea cu 110 Km/h... Bine, bine, dar cat poti merge cu trei roti R14 si una R13, fara sa aduci cine stie ce uzuri in plus si mai ales nedorite la masina? |
--------------------
Fost: Dacia
Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II
; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0 O zi buna tuturor. Ceau
|
|
i96nds |
![]()
Post
#8
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cateva sute de Km cred ca tot poti merge.... Daca gasesti vulcanizare, e bine sa o repari. Altfel e nasol.... Dar nu ai incotro asa ca mergi in continuare.
Oricum, daca patzesti sa faci pana pe fata, e bine sa iei o roata de pe spate si sa pui pe fata, cele 2 de pe fata sa fie la fel, din aliaj. Roata de rezerva, cea de tabla, sa o pui pe spate. E mai bine asa, pentru ca diferenta de greutate intre roti sa nu iti afecteze sistemul de directie. Nici asa nu e grozav, e o solutie cat de cat acceptabila. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE Oameni buni.
La orice masina straina (inclusiv Mercedes, BMW etc.) roata de rezerva e diferita fata de o roata normala. Nu e diferita, poti opta pentru una normala. Evident, sau o primesti ca promotie, sau platesti ceva in plus. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
Woland |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce legatura are tipul jantei, R13 sau R14, cu fortele din sistemul de directie sau suspensii, sau cu uzura?
Atita vreme cit ambele roti sunt de 165 diametru, si presupunind ca roata de rezerva e echilibrata, singura diferenta intre o roata normala cu janta de aliaj si roata de rezerva este greutatea rotii (si raportul H/l insa asta n-are nici o importanta cita vreme diametrul exterior e neschimbat). Deci, repet, cita vreme roata de rezerva e echilibrata, la acelasi diametru, nu vad ce forte suplimentare apar in acea roata fata de o roata cu janta de aliaj. OK, la frinare roata va avea inertie mai mare. Si? |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
Marty |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
165 reprezinta latimea caii de rulare. Urmatoarele doua cifre reprezinta inaltimea talonului, exprimata in procente fata de latimea caii de rulare. 13, 14,15....22 , reprezinta diametrul interior al anvelopei sau diametrul exterior al jantei.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Woland |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Scuze Marty, m-am grabit scriind.
Oricum, la aceeasi latime de 165, ai absolut aceleasi forte si momente in sistemul de directie. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
i96nds |
![]()
Post
#13
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Credeam ca nu stiu eu.... Nu sunt expert la cauciucuri, insa cate ceva mai stiu. Oricum, Asa e, cum zice Marty.
Datorita greutatii diferite a rotilor, eu nu cred ca e tot aia.... Nu cred ca sunt aceleasi forte, chiar tu ai zis ca la franare o roata va avea alta inertie ! De aceea e bine sa mergi mai incet, ca sa nu franeze diferit cele 2 roti ! Nu de alta, dar ajungi in copac, ceea ce nu dorim nimanui. Am o curiozitate: Cum se calculeaza inaltimea unui cauciuc 165/70R13? Dar a unuia 165/65R14? Eu nu prea cred ca au aceeasi inaltime.... E o mica diferenta, nu? Cineva zicea ca e un milimetru. Asa sa fie ? Pe mine ma zapaceste transformarea asta din inch in cm, etc.... Cum e, de fapt ??? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Woland |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Gata, m-am lamurit. Pina n-am pus creionul pe hirtie nu m-am dumirit.
E o diferenta de diametru exterior al rotii, intr-adevar. R13 165/70:13x2,54+2x0,7x16,5 = 56,12 cm R14 165/65: 14x2,54+2x0,65x16,5 = 57,01 cm Deci, scuze. Intr-adevar la janta de tabla ai roata mai mica un pic (cu 0,89 cm), deci se uzeaza inegal directia. Ramine de vazut cit de importanta e uzura, presupunind ca nu rulezi sute de km cu roata asa. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
E OK, nu-ti cere scuze! Nimeni nu s-a nascut invatat, toti am intrebat la vremea noastra.
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Wolfmark |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 642 Joined: 24 March 03 ![]() |
QUOTE Gata, m-am lamurit. Pina n-am pus creionul pe hirtie nu m-am dumirit.
E o diferenta de diametru exterior al rotii, intr-adevar. R13 165/70:13x2,54+0,7x16,5 = 44,57 cm R14 165/65: 14x2,54+0,65x16,5 = 46,28 cm Deci, scuze. Intr-adevar la janta de tabla ai roata mai mica un pic, deci se uzeaza inegal directia. Ramine de vazut cit de importanta e uzura, presupunind ca nu rulezi sute de km cu roata asa. Nu-i cam mare diferenta? Aproape 2 cm... |
--------------------
DACIA
Solenza Scala
2003
|
|
Woland |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Si mie mi se pare cam mare, dar nu vad unde e greseala...
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
i96nds |
![]()
Post
#18
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sa inteleg eu ca daca o Solenza Scala si o Solenza Clima merg una langa alta cu EXACT aceeasi viteza (vazute din exterior...)
atunci pe bordul uneia se vede o anumita viteza si pe bordul celeilalte o alta viteza, asa este? Din logica mea ar rezulta ca la masina cu roata un pic mai mare arata mai putin la bord decat la cealalta, pentru ca roata face mai putine curse. Asa e? Bine, am presupus ca rotile sunt umflate la fel.... (adica la aceeasi presiune) si ambele masini au aceeasi greutate, etc... (caz ideal) |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Woland |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai eu zic ca logica ta e corecta.
Pe de alta parte a scris cineva pe forumul de DSN mi se pare ca undeva in optiunile de setare ale calculatorului motorului, exista in programul alora de la service un parametru prin care ii spui calculatorului ce dimensiune au pneurile si el ajusteaza indicatia vitezometrului. Mi se pare cam cenzuratrist, insa sigur stiu ca am vazut asa ceva scris. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
BBC |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Calculul este gresit. Diferenta este de 9 mm (pe diametru), deci diferenta de raza este de 4.5 mm.
Cel mai bine ar fi sa va schimbati cauciucul 165/70 R13 cu unul 175/70 R13 (diferenta de diametru de 5.1 mm) |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
Marty |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Hai ca m-ati enervat! Aduceti-mi aminte maine, la Pescarus, sa dau jos o roata si sa o suprapun cu aia de rezerva. Sa vedem ce diferenta e, ochiometric vorbind.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bcata |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai oameni buni, vi s-au terminat prolemele serioase si incepeti sa despicati firul in patru? Mai era cineva pe celalalt forum care se plange de acelasi lucru (poate chiar initiatorul acestui thread), se pare ca nu te poti pune cu OF-urile oamenilor.
In primul rand, dupa cum s-a spus si mai sus, la alte marci de masini, roata aia de rezerva chiar e mult mai mica decat celelalte. Nici vorba de jenti de aliaj, alea alea. In al doilea rand, numai in Romania cred ca se practica sistemul de permutare a cauciucurilor care sa-l includa si pe cel de pe roata de rezerva, a.i. sa ai nevoie de aceleasi dimensiuni ale CAUCIUCULUI (revenim la roata putin mai incolo). Oare cand or pricepe si romanii ca roata de rezerva este chiar cum ii spune numele, DE REZERVA! Nu e roata de mers zeci de mii de km cu ea. Nu e roata pe care sa o folosesti la curse. Nu e roata care sa arata bine, sa aiba janta de aliaj. E roata sa te duca pana la cel mai apropiat service. Buuun, acum sa ajungem la roata.... Vad ca cineva s-a apucat sa (re)faca si calculele. Pai bine domnilor, se poate asa? Macar sa le facem corect, ca uite ce usor se induce lumea in eroare... Pai 13", respectiv 14" reprezinta DIAMETRUL interior al cauciucului, pe cand 0.7 respectiv 0.65 x 16.5 reprezinta RAZA exterioara (daca se poate numi asa) a cauciucului. Daca le adunam asa, ce obtinem? Nimic concludent. Calculul corect ar fi asa: R13 165/70:13x2,54+2x0,7x16,5 = 56.12 cm R14 165/65: 14x2,54+2x0,65x16,5 = 57.01 cm Cat e diferenta? Mai putin de 1 cm! Mai exact 9 mm. Credeti ca e sesizabil?? Pai numai din umflarea rotilor la o presiune putin diferita cred ca obtii o diferenta mai mare! In fine, asta e ultima data cand mai ma zbat pe teme de-astea inutile. |
-------------------- .: Catalin :.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#23
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE In al doilea rand, numai in Romania cred ca se practica sistemul de permutare a cauciucurilor care sa-l includa si pe cel de pe roata de rezerva, a.i. sa ai nevoie de aceleasi dimensiuni ale CAUCIUCULUI Mai Cataline, mai, ma bucur ca ne-ai lamurit la calcul. Multumim. Insa trebuie sa iti zic ca nu e corect ceea ce zici referitor la roti (vezi citat). Fratele meu sta in Austria si are o MAZDA 323. Masina e super-misto, super-fiabila. In cartea ei tehnica scrie CLAR cum trebuie rotite din cand in cand cauciucurile si cum se face permutarea intre ele pentru a se uza toate la fel. Erau atasate 2 scheme: una in care se rotesc intre ele doar cele 4 roti si alta schema in care intra in calcul si roata de rezerva. Erau tot felul de sageti care iti aratau cum sa faci. Ideea e ca fiecare din roti ajungea, pe rand, sa fie roata de rezerva. Asa ca se practica si la case mai mari ( MAZDA / AUSTRIA ) , deci e normala aceasta tehnica. Mi se pare de bun simt. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cea mai simpla schema de rotire a rotilor este cea in X. Adica: stanga spate --> dreapta fata si dreapta spate --> stanga fata (sau invers). Rezerva ramane la locul ei.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
BBC |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Cred ca cel mai bine ar fi fost sa se adopte sistemul de la Audi A2, care nu are roata de rezerva, el avand doar un kit de vulcanizare rapida.
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
AlexV |
![]()
Post
#26
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
renault pe megane 2 si clio bi pune aceeasi dim de roata cu janta de tabla.
daca nu sunteti de acord cu roata cumparati o janta si un cauciuc second (asa de rezerva) sau noi. si revenind la topic, nu cred ca acea roata chiar cu doar 9 mm mai mare (bine umflata) va intra in plasa de sustinere. eu am scos o data roata la dsn si de bagat am bagat-o cu forta. numai bine |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:43 |