DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> SOLENZA SCALA - roata rezerva.

haky
post 9 Jul 2003, 12:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 23 May 03
From: Oradea




Am si eu un OF! Stiu ca asa scrie in carte si nu am fost pacalit, dar nu ma impac cu gandul ca roata de rezerva nu este ca toate celelalte 4. Nu o poti folosi decat atunci cand ai pana si atunci doar pana la primul service. Poate asa trebuie, nu stiu, dar cauciucul acela va fi practic neutilizat. Stie cineva daca se poate schimba roata cu cauciuc cu tot cu una cu janta din aliaj usor si daca cumva se poate pune in locasul de sub masina? Fiind alta dimensiune, la asta ma refer.


--------------------
Fost: Dacia Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II ; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0
O zi buna tuturor. Ceau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 9 Jul 2003, 12:35
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




Si ce faci ... iti pui una de aliaj usor sub masina? Ca sa plangi cand o s-o gasesti facuta ca dracu ... sau cand o sa ti-o fure? Eu zic sa nu te agiti atat...


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jul 2003, 12:39
Post #3


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Acelasi OF il am si eu.
Nu am verificat practic si nici nu vreau sa verific, insa e evident ca o roata identica cu cele 4 trebuie sa incapa la locul ei, sub portbagaj.

De ce zic asta? Gandeste ca daca faci pana, atunci iei roata de rezerva, o montezi pe masina si pe cea defecta.... unde o pui oare ? Evident, sub portbagaj. Asa ca TREBUIE sa intre !!!

Deci stai fara grija, daca ai bani sa mai dai pe o janta de aliaj si pe un cauciuc, poti sa iti cumperi. Insa mie mi se pare prea tentant pentru hoti sa lasi asa o bunatate de roata pe afara..... E mai bine sa ai rezerva de tabla, macar nu iti fura mare lucru !!!


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 9 Jul 2003, 12:49
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




Parca calculase cineva pe forum ... si iesea roata din aliaj usor cu 1mm mai mare in diametru. Adik f. putin...


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 9 Jul 2003, 13:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Oameni buni.
La orice masina straina (inclusiv Mercedes, BMW etc.) roata de rezerva e diferita fata de o roata normala.
Mai mult decit la Dacia, la marcile serioase acea roata este o roata cu profil mai ingust si rotund, iar limita de viteza poate ajunge la 80 km/h.
Motivul principal este legat de cost.


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jul 2003, 13:26
Post #6


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Bine ca nu au pus roata dintr-aia la SLZ ca ii strangeam de gat !!!

Pai eu mai vin la 3 noaptea din nordul tarii pana la Bucuresti. Daca faci o pana, ce pielea mea mea faci ? Mergi cu 70km/h pana la Bucuresti ? Te apuca poimarti !!! Sunt peste 500 Km si nu cred ca ai unde sa gasesti sambata noaptea la 4 o vulcanizare, pe la Adjud.....

Mai bine ca au pus roata acatarii, chit ca nu e din aliaj, macar poti merge cu ea cu 110 Km/h...


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
haky
post 9 Jul 2003, 13:30
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 23 May 03
From: Oradea




QUOTE
Mai bine ca au pus roata acatarii, chit ca nu e din aliaj, macar poti merge cu ea cu 110 Km/h...


Bine, bine, dar cat poti merge cu trei roti R14 si una R13, fara sa aduci cine stie ce uzuri in plus si mai ales nedorite la masina?


--------------------
Fost: Dacia Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II ; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0
O zi buna tuturor. Ceau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jul 2003, 13:42
Post #8


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Cateva sute de Km cred ca tot poti merge.... Daca gasesti vulcanizare, e bine sa o repari. Altfel e nasol.... Dar nu ai incotro asa ca mergi in continuare.

Oricum, daca patzesti sa faci pana pe fata, e bine sa iei o roata de pe spate si sa pui pe fata, cele 2 de pe fata sa fie la fel, din aliaj. Roata de rezerva, cea de tabla, sa o pui pe spate.

E mai bine asa, pentru ca diferenta de greutate intre roti sa nu iti afecteze sistemul de directie. Nici asa nu e grozav, e o solutie cat de cat acceptabila.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 9 Jul 2003, 14:17
Post #9


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
Oameni buni.
La orice masina straina (inclusiv Mercedes, BMW etc.) roata de rezerva e diferita fata de o roata normala.


Nu e diferita, poti opta pentru una normala. Evident, sau o primesti ca promotie, sau platesti ceva in plus.


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 9 Jul 2003, 14:18
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Ce legatura are tipul jantei, R13 sau R14, cu fortele din sistemul de directie sau suspensii, sau cu uzura?
Atita vreme cit ambele roti sunt de 165 diametru, si presupunind ca roata de rezerva e echilibrata, singura diferenta intre o roata normala cu janta de aliaj si roata de rezerva este greutatea rotii (si raportul H/l insa asta n-are nici o importanta cita vreme diametrul exterior e neschimbat).
Deci, repet, cita vreme roata de rezerva e echilibrata, la acelasi diametru, nu vad ce forte suplimentare apar in acea roata fata de o roata cu janta de aliaj. OK, la frinare roata va avea inertie mai mare. Si?


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 9 Jul 2003, 14:23
Post #11


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




165 reprezinta latimea caii de rulare. Urmatoarele doua cifre reprezinta inaltimea talonului, exprimata in procente fata de latimea caii de rulare. 13, 14,15....22 , reprezinta diametrul interior al anvelopei sau diametrul exterior al jantei.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 9 Jul 2003, 14:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Scuze Marty, m-am grabit scriind.
Oricum, la aceeasi latime de 165, ai absolut aceleasi forte si momente in sistemul de directie.


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jul 2003, 14:38
Post #13


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Credeam ca nu stiu eu.... Nu sunt expert la cauciucuri, insa cate ceva mai stiu. Oricum, Asa e, cum zice Marty.
Datorita greutatii diferite a rotilor, eu nu cred ca e tot aia.... Nu cred ca sunt aceleasi forte, chiar tu ai zis ca la franare o roata va avea alta inertie ! De aceea e bine sa mergi mai incet, ca sa nu franeze diferit cele 2 roti ! Nu de alta, dar ajungi in copac, ceea ce nu dorim nimanui.

Am o curiozitate: Cum se calculeaza inaltimea unui cauciuc 165/70R13? Dar a unuia 165/65R14? Eu nu prea cred ca au aceeasi inaltime.... E o mica diferenta, nu? Cineva zicea ca e un milimetru. Asa sa fie ? Pe mine ma zapaceste transformarea asta din inch in cm, etc.... Cum e, de fapt ???


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 9 Jul 2003, 14:47
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Gata, m-am lamurit. Pina n-am pus creionul pe hirtie nu m-am dumirit.
E o diferenta de diametru exterior al rotii, intr-adevar.
R13 165/70:13x2,54+2x0,7x16,5 = 56,12 cm
R14 165/65: 14x2,54+2x0,65x16,5 = 57,01 cm

Deci, scuze. Intr-adevar la janta de tabla ai roata mai mica un pic (cu 0,89 cm), deci se uzeaza inegal directia. Ramine de vazut cit de importanta e uzura, presupunind ca nu rulezi sute de km cu roata asa.


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 9 Jul 2003, 14:52
Post #15


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




E OK, nu-ti cere scuze! Nimeni nu s-a nascut invatat, toti am intrebat la vremea noastra.
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 9 Jul 2003, 15:15
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




QUOTE
Gata, m-am lamurit. Pina n-am pus creionul pe hirtie nu m-am dumirit.
E o diferenta de diametru exterior al rotii, intr-adevar.
R13 165/70:13x2,54+0,7x16,5 = 44,57 cm
R14 165/65: 14x2,54+0,65x16,5 = 46,28 cm

Deci, scuze. Intr-adevar la janta de tabla ai roata mai mica un pic, deci se uzeaza inegal directia. Ramine de vazut cit de importanta e uzura, presupunind ca nu rulezi sute de km cu roata asa.


Nu-i cam mare diferenta? Aproape 2 cm...


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 9 Jul 2003, 15:20
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Si mie mi se pare cam mare, dar nu vad unde e greseala...


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jul 2003, 15:23
Post #18


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Sa inteleg eu ca daca o Solenza Scala si o Solenza Clima merg una langa alta cu EXACT aceeasi viteza (vazute din exterior...)
atunci pe bordul uneia se vede o anumita viteza si pe bordul celeilalte o alta viteza, asa este?

Din logica mea ar rezulta ca la masina cu roata un pic mai mare arata mai putin la bord decat la cealalta, pentru ca roata face mai putine curse. Asa e?

Bine, am presupus ca rotile sunt umflate la fel.... (adica la aceeasi presiune) si ambele masini au aceeasi greutate, etc... (caz ideal)


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Woland
post 9 Jul 2003, 15:28
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 26 May 03
From: Bucuresti




Pai eu zic ca logica ta e corecta.
Pe de alta parte a scris cineva pe forumul de DSN mi se pare ca undeva in optiunile de setare ale calculatorului motorului, exista in programul alora de la service un parametru prin care ii spui calculatorului ce dimensiune au pneurile si el ajusteaza indicatia vitezometrului. Mi se pare cam cenzuratrist, insa sigur stiu ca am vazut asa ceva scris.


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 9 Jul 2003, 15:32
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Calculul este gresit. Diferenta este de 9 mm (pe diametru), deci diferenta de raza este de 4.5 mm.
Cel mai bine ar fi sa va schimbati cauciucul 165/70 R13 cu unul 175/70 R13 (diferenta de diametru de 5.1 mm)


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 9 Jul 2003, 15:34
Post #21


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Hai ca m-ati enervat! Aduceti-mi aminte maine, la Pescarus, sa dau jos o roata si sa o suprapun cu aia de rezerva. Sa vedem ce diferenta e, ochiometric vorbind.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bcata
post 9 Jul 2003, 15:36
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Mai oameni buni, vi s-au terminat prolemele serioase si incepeti sa despicati firul in patru? Mai era cineva pe celalalt forum care se plange de acelasi lucru (poate chiar initiatorul acestui thread), se pare ca nu te poti pune cu OF-urile oamenilor.

In primul rand, dupa cum s-a spus si mai sus, la alte marci de masini, roata aia de rezerva chiar e mult mai mica decat celelalte. Nici vorba de jenti de aliaj, alea alea. In al doilea rand, numai in Romania cred ca se practica sistemul de permutare a cauciucurilor care sa-l includa si pe cel de pe roata de rezerva, a.i. sa ai nevoie de aceleasi dimensiuni ale CAUCIUCULUI (revenim la roata putin mai incolo). Oare cand or pricepe si romanii ca roata de rezerva este chiar cum ii spune numele, DE REZERVA! Nu e roata de mers zeci de mii de km cu ea. Nu e roata pe care sa o folosesti la curse. Nu e roata care sa arata bine, sa aiba janta de aliaj. E roata sa te duca pana la cel mai apropiat service.

Buuun, acum sa ajungem la roata.... Vad ca cineva s-a apucat sa (re)faca si calculele. Pai bine domnilor, se poate asa? Macar sa le facem corect, ca uite ce usor se induce lumea in eroare... Pai 13", respectiv 14" reprezinta DIAMETRUL interior al cauciucului, pe cand 0.7 respectiv 0.65 x 16.5 reprezinta RAZA exterioara (daca se poate numi asa) a cauciucului. Daca le adunam asa, ce obtinem? Nimic concludent. Calculul corect ar fi asa:
R13 165/70:13x2,54+2x0,7x16,5 = 56.12 cm
R14 165/65: 14x2,54+2x0,65x16,5 = 57.01 cm

Cat e diferenta? Mai putin de 1 cm! Mai exact 9 mm. Credeti ca e sesizabil?? Pai numai din umflarea rotilor la o presiune putin diferita cred ca obtii o diferenta mai mare!

In fine, asta e ultima data cand mai ma zbat pe teme de-astea inutile.


--------------------
.: Catalin :.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Jul 2003, 15:50
Post #23


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
In al doilea rand, numai in Romania cred ca se practica sistemul de permutare a cauciucurilor care sa-l includa si pe cel de pe roata de rezerva, a.i. sa ai nevoie de aceleasi dimensiuni ale CAUCIUCULUI


Mai Cataline, mai, ma bucur ca ne-ai lamurit la calcul. Multumim.
Insa trebuie sa iti zic ca nu e corect ceea ce zici referitor la roti (vezi citat).

Fratele meu sta in Austria si are o MAZDA 323. Masina e super-misto, super-fiabila. In cartea ei tehnica scrie CLAR cum trebuie rotite din cand in cand cauciucurile si cum se face permutarea intre ele pentru a se uza toate la fel.

Erau atasate 2 scheme: una in care se rotesc intre ele doar cele 4 roti si alta schema in care intra in calcul si roata de rezerva. Erau tot felul de sageti care iti aratau cum sa faci. Ideea e ca fiecare din roti ajungea, pe rand, sa fie roata de rezerva.

Asa ca se practica si la case mai mari ( MAZDA / AUSTRIA ) , deci e normala aceasta tehnica. Mi se pare de bun simt.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 9 Jul 2003, 16:03
Post #24


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cea mai simpla schema de rotire a rotilor este cea in X. Adica: stanga spate --> dreapta fata si dreapta spate --> stanga fata (sau invers). Rezerva ramane la locul ei.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 9 Jul 2003, 16:19
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Cred ca cel mai bine ar fi fost sa se adopte sistemul de la Audi A2, care nu are roata de rezerva, el avand doar un kit de vulcanizare rapida.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 9 Jul 2003, 22:28
Post #26


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




renault pe megane 2 si clio bi pune aceeasi dim de roata cu janta de tabla.
daca nu sunteti de acord cu roata cumparati o janta si un cauciuc second (asa de rezerva) sau noi.
si revenind la topic, nu cred ca acea roata chiar cu doar 9 mm mai mare (bine umflata) va intra in plasa de sustinere. eu am scos o data roata la dsn si de bagat am bagat-o cu forta.

numai bine


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:43
Forum Renault