DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Noroi la aripi spate - deasupra rotii, O zona mereu sensibila...

ciprianhugianu
post 17 Aug 2007, 10:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 31 July 07
From: Sfantu Gheorghe - Covasna




Dragi prieteni solenzari,

Azi am dus prima data masina la spalat (am cumparat-o de curand) si am observat ca zone de deasupra rotii, pe interiorul aripilor spate, se spala destul de greu de noroi (aveau la spalatorie o tija de vreun metru si nu incapea de nici o culoare pe acolo). De bine de rau mi-au spalat-o cu mana, dar voiam sa intreb: stiu de la vechile Dacii ca aceea este o zona destul de sensibila la apa, mizerie, etc. Vad de asemenea ca noroiul se depune imediat acolo si cu greu se da jos. Ca urmare, as dori sa stiu ce ar trebui sa fac pentru a preveni aparitia ruginei in acea zona: dat cu antifon, cu WD-40, etc? Imi puteti recomanda ceva eficient? In fata se pare ca nu sunt probleme de acest gen, sau poate nu am observat eu pana acum.

Multumiri multe si sfarsit de saptamana placut,
Ciprian

This post has been edited by ciprianhugianu: 17 Aug 2007, 10:53


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala - CV-04-J**
Noi sa fim sanatosi, ca belelele curge!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guliver
post 17 Aug 2007, 13:53
Post #2


No title


Group: Members
Posts: 545
Joined: 26 December 05




Eu i-am bagat ulei sub presiune pe dedesubt. Apoi am dat-o prin praf si s-a format un strat de unsoare. Probabil ca repet operatiunea si in vara asta. Daca esti din Buc te pot indruma la un nene care se ocupa cu asa ceva.


--------------------
fosta dacie fosta solenza 1900 dar nu toamna
"Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 17 Aug 2007, 21:19
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Sa te uiti la aripile de fata in spatele protectiei de plastic, unde se termina stalpul usilor si se imbina cu pragul( in partea de jos...)Sa vezi acolo pamant de 5 cm. Vizualizarea se face cu usa deshisa. Acolo e f periculos pt ca nu se curata singur niciodata (cum e atunci cand ploua prin alte locuri) si tine si umezeala tablei.Eu i-am decupat protectia aia de plastic si atunci cand ploua se spala singura+se curata bine cu jet de apa. Asta dupa ce i-am dat si cu antifon prin zona.


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 Aug 2007, 15:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Eu am rezolvat altfel problema , dar din pacate in 6 luni mi-a picat "creatia" . Am curatat totul cat mai bine si am taiat fasii de Aluband si am izolat toata zona . Totul a rezistat cam 6 luni si nu mi-au mai trecut apa si mizeriile dintr-o parte in alta , dar la caldura a inceput incet sa se desfaca si cand eram la munte mi se freca de aripa si nu stiam ce e ... credeam ca e pana .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 22 Aug 2007, 15:48
Post #5


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Aveti grija cu uleiul sub presiune ca pica pe roata (cauciuc) si e jale cu aderenta. Cel mai bine, dar e mult de munca, se da fiecare roata jos pe rând si se da cu vaselina manual.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianhugianu
post 22 Aug 2007, 21:06
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 31 July 07
From: Sfantu Gheorghe - Covasna




Treaba cu unsul cu vaselina, dupa cate inteleg, ar fi asa: spal bine aripile spate in zona aceea sensibila si zona aceea de imbinare stalp-aripa fata (intr-adevar, m-am uitat si e cam mult pamant acolo); apoi dau cu vaselina iar la rotile fata trebuie sa dau rotile jos, demontez aparatorile acelea de plastic, dau si acolo cu vaselina.
Ar fi bine ca inainte de aceasta operatie, sa dau in zonele acelea si cu antifon? Si daca da, imi puteti recomanda ceva cat de cat rezistent (2-3 ani) si sa nu ma rupa la bani?

Multumiri,
Ciprian


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala - CV-04-J**
Noi sa fim sanatosi, ca belelele curge!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 22 Aug 2007, 21:54
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Eu am dat toate oalele rotilor cu antifon cauciucat -aprox 10 roni ditamai cutia. Poate ca nu era necesar, avand protectie de uzina, dar asa, sa fie... blush.gif Trebuie spalat f. bine in prealabil si lasata sa se usuce. Vaselina si uleiul nu le vad avand viitor prea mare in contact cu praful si apa, ci doar prin interioare (in praguri, ramfortarile capotei, in contraaripile spate) unde, s-a mai scris pe forum, slz are deja o ceara de protectie din fabricatie.

This post has been edited by CIPTUNING: 22 Aug 2007, 22:01


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 23 Aug 2007, 19:54
Post #8


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Ciptuning imi pare rau dar te contrazic. Si asta din proprie experienta. Asta toamna, mai când nu daduse frigul a trebuit sa imi dau cu antifon, d-ala Sprint, ca reparasem pasajele la rotile spate. Stiti voi boala obisnuita la Nova/SN. Si mi-a zis tipul care mi-a dat cu antifon unde sa ma duc, sa-mi dea cu ulei pe sub toata masina. Ei am nimerit peste niste superbaieti, mi-au luat doar 200k, dar m-au pus sa-mi invelesc rotile cu niste folii si sa-mi prepar singur amestecul, adica am topit pe resoul lor 500g vaselina care le-am amestecat cu 2 l ulei ordinar 20W40. Si a iesit valvolina calda, pe care au dat-o cu compresorul. Vreau sa-ti zic ca si acum este BETON.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 24 Aug 2007, 09:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




De acord cu tine in privinta podelei masinii, uleiul rezista, dar am vrut sa spun ca acest procedeu nu are acelasi succes la oalele rotilor- in zona aripilor, ca despre asta e topicul- unde se aplica in repetate randuri tratamente de sablare cu nisip, depunere de praf si noroi, spalare centrifugala cu apa, toate datorate vitezei de rotatie a anvelopei si a drumurilor din Ro. Aici ce ar fi mai indicat ca protectie (si de lunga durata): o crusta groasa si intarita de antifon sau o pelicula fina de ulei?

This post has been edited by CIPTUNING: 24 Aug 2007, 09:59


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 24 Aug 2007, 10:22
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




O crusta groasa si intarita de antifon cauciucat pusa pe o folie de aluminiu ... mmm , oare Aluband sa fie ??? icon_mrgreen.gif


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 28 Aug 2007, 22:24
Post #11


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




oare are ceva daca in spatele protectiei de plastic , zona care se vede doar cand este usa deschisa , am gasit si iarba crescuta ?era verde si frumoasa , cred ca ii mergea bine acolo.

This post has been edited by metrix4you: 29 Aug 2007, 17:06


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 29 Aug 2007, 09:15
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




"Mai avem nevoie si de iarba..."La cate harburi poluante avem, SLZ este chiar un automobil ecologic in toata regula.
Eu i-am facut un decupaj jos, in protectia de plastic, de aprox 3-4 cm si astfel nu se mai acumuleaza nimic acolo. Iarba are nevoie de umezeala pt a trai si asta nu e bine pt tabla. Chiar daca nu ai iarba, pamantul ala tot tine umezeala. Desi sunt cu ochii pe problema, PANA ACUM, totusi nu am vazut la vreo Slz sa aiba tabla corodata/vopseaua impuscata in acea zona din cauza descrisa mai sus. Nu este un defect general intalnit ca indoiturile ramase de la apasarea capotei sau clapile de la rezervor nealiniate..Dar e bine sa prevenim.


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chriss80
post 30 Aug 2007, 21:15
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 25 March 07




da...e o adevarata problema...la logan am vazut ca oalele rotilor sunt protejate cu aparatori de plastic...nu mai zic de cele straine ...Ptr Solenza nu s-ar gasi ceva asemanator pentru a ne proteja si noi masinutele...? nu cred ca ar fi cine stie ce smecherie sa se fabrice asa ceva daca nu cumva or fi chiar de vanzare...


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Rapsodie - GL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 3 Nov 2007, 10:06
Post #14


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




guliver a als cea mai buna solutie. am facut acelasi lucru inca de cand am cumparat masna noua. in preznt are patru ani, pe contraaripi s-a format un strat de cca 1 cm de ulei cu praf (ca un pamant uleios) care nu permite apei sa ajunga la tabla. in service toti mecancii se uitau si nu le vene a sa creada ce antifonare buna are masina. operatiunea de pulverizare ulei am repetat-o de cateva ori in primul an. pe roti nu curge ulei pentru ca le acoperi cu o folie de polietilena.
si nu spal masina pe dedesubt si pe la contraaripi. in plus acest strat de ulei cu praf a creat si o buna izolare fonica a zgomotelor de rulare.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 3 Nov 2007, 10:30
Post #15


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




CIPTUNING, da' cu presiune de apa la spalatorie ai incercat ? Evident sa-ti iei niste masuri de precautie ca sa nu-ti intre apa in masina... Eu am incercat si a iesit ca noua. Tehnica este un secret biggrin.gif. Si n-am taiat plasticul ala, care, fie vorba intre noi, arata ca naiba daca e decupat, si, unde mai pui ca nici nu mai are punct de prindere in partea de jos a aripii. Si, pe deasupra, mai lasa si drum liber noroiului aruncat de roata.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 3 Nov 2007, 11:42
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Ba da, dar ce zici tu este o treaba ce trebuie facuta la intervale regulate de timp, nu o data si gata. Ma saturasem de bolborosirea apei sub presiune in zona aia. Si acum spal la fel, doar ca apa se evacueaza mult mai usor tongue.gif Oricum am dat inca un strat de antifon peste cel original, pt a proteja zona iar Supernova si Nova nu par a avea probleme de la noroiul aruncat de roata, neavand deloc protectie de plastic. In schimb existenta acesteia se poate intoarce impotriva Solenzei si Loganului, daca depozitul de pamant este mereu umed si necuratat...Am taiat maxim 4 cm, nu se vede urat iar urechea de jos a ramas la locul ei. O sa pun poze sa vedeti ca nu e nimic exagerat.
In crestere numarul forumistilor secretosi... laugh.gif


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 3 Nov 2007, 13:05
Post #17


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Corect, insa nu trebuie sa uiti ca aripa are o mica "buza" inspre interior, de care se prinde si plasticul ala. Iar acea buza, din punctul meu de vedere este un obstacol, deci, in final, ca bagi pe deasupra, ca bagi prin gaura aia de-ai facut-o tu, apa sub presiune tot trebuie sa ajunga acolo. Iar nova nu are protectia de plastic pentru ca are o alta bucata de tabla sudata de aripa, cam in genul berlinei. Iar din cate stiu eu, erau mai multe probleme generate de sudura intre doua table unde intra noroiul si statea acolo, chit ca dadeai cu presiune de apa. Una peste alta, adoptarea solutiei cu plastic prins de buza aripii cred ca aduce mai multe avantaje decat dezavantaje. Nu ma intelege gresit, si pe mine ma enerva lucrul asta, insa am ramas surprins sa vad la altele considerate "mai masini" solutii asemanatoare. Insa aia aveau si tabla galvanizata.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 10:06
Forum Renault