Scapa din marsarier
![]() ![]() ![]() |
Scapa din marsarier
adiv |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 3 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B si ceva
|
|||
haiducro |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 21 May 04 From: TM ![]() |
Salut,
aceeasi problema am avut-o si eu, numai ca la mine nu sarea daca tineam cu mana de schimbator. Pana la urma am ajuns sa nu mai pot merge inapoi nici daca tineam cu mana f. tare. Problema era pinionul de mers inapoi de pe trenul mobil. Se tocase mai mult de 70%. Solutia a fost un alt tren mobil si un mecanic care avea acest tren mobil de la dezmembrari (intr-o stare foarte buna). P.S.: Am fost sa-mi iau unul nou asta-vara si am inghetat cand am vazut ca un tren mobil pt cutie cu 4 viteze era 1.500.000!!! This post has been edited by haiducro: 8 Nov 2004, 10:14 |
--------------------
Renault
Scenic II
1.9 dci 2003
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 11:13) Salut, aceeasi problema am avut-o si eu, numai ca la mine nu sarea daca tineam cu mana de schimbator. Pana la urma am ajuns sa nu mai pot merge inapoi nici daca tineam cu mana f. tare. Problema era pinionul de mers inapoi de pe trenul mobil. Se tocase mai mult de 70%. Solutia a fost un alt tren mobil si un mecanic care avea acest tren mobil de la dezmembrari (intr-o stare foarte buna). P.S.: Am fost sa-mi iau unul nou asta-vara si am inghetat cand am vazut ca un tren mobil pt cutie cu 4 viteze era 1.500.000!!! Poate trenul fix, pe cel mobil pinionul e pe unul dintre "butucii" sincron, daca imi amintesc, caz in care se schimba doar butucul. This post has been edited by diaconuliviu: 8 Nov 2004, 10:32 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
haiducro |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 21 May 04 From: TM ![]() |
Pai trenul mobil nu e ala format dintr-un ax si 5 pinioane(pt cutia cu 4 viteze)?
|
--------------------
Renault
Scenic II
1.9 dci 2003
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 12:24) Trenul mobil (denumire improprie) este de fapt axul care cuprinde pinionul de atac si grupul sincronizatoarelor; se "numeste" asa pentru ca are pe el piese in miscare. Cel fix este cel cu pinioanele "monobloc" si pe care se fixeaza "priza". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
george_d |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Verifica daca patina e asezata bine si daca tija(nu mai stiu denumirea tehnica) dintre cutie si schimbator nu are jocuri. La mine nu mai intra in marsarier, mai ales iarna, pana cand am schimbat tija aia.
|
--------------------
Dacia
1210
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
ca improvizatie, fara cheltuieli mari(mai mare e deranjul), se poate inlocui numai pinionul de mers inapoi; sigur ca ideal ar fi sa se schimbe si arborele pinion dar......
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 8 Nov 2004, 14:02) ca improvizatie, fara cheltuieli mari(mai mare e deranjul), se poate inlocui numai pinionul de mers inapoi; sigur ca ideal ar fi sa se schimbe si arborele pinion dar...... Asa e, dar daca tot demontezi cutia e preferabil sa inlocuiesti tot, oricum platesti manopera pentru demontare-montare; chiar daca o faci singur, la cita munca e, merita sa inlocuiesti tot. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
haiducro |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 21 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2004, 11:33) Trenul mobil (denumire improprie) este de fapt axul care cuprinde pinionul de atac si grupul sincronizatoarelor; se "numeste" asa pentru ca are pe el piese in miscare. Cel fix este cel cu pinioanele "monobloc" si pe care se fixeaza "priza". Mecanicul mi-a zis ca trenul mobil e cel care l-am specificat eu, pt ca el se foloseste la selectarea vitezelor. Si la magazinul de piese auto mi s-a zis la fel. Celalat doar preia miscarea de rotatie a motorului. Si tot el mi-a zis ca "boala" cutiilor de viteze e pinionul de marsarier de pe acest tren, nu cel care se prinde in carcasa. |
--------------------
Renault
Scenic II
1.9 dci 2003
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 14:37) Mecanicul mi-a zis ca trenul mobil e cel care l-am specificat eu, pt ca el se foloseste la selectarea vitezelor. Si la magazinul de piese auto mi s-a zis la fel. Celalat doar preia miscarea de rotatie a motorului. Si tot el mi-a zis ca "boala" cutiilor de viteze e pinionul de marsarier de pe acest tren, nu cel care se prinde in carcasa. Cum ai spus, trenul mobil (arborele secundar) se foloseste la selectarea vitezelor; adica e acel arbore cu pinion de atac pe care se monteaza pinioanele, sincronizatoarele si tot ce mai e pe acolo. Pe el is montate acele bucse de cuplare in care actioneaza furcile de schimbare. Trenul fix este cum am spus cel in care intra priza, in speta arborele primar. Cutia de dacia nu are arbore intermediar - asta ca paranteza. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
OCEBE |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 14:37) "boala" cutiilor de viteze e pinionul de marsarier de pe acest tren, nu cel care se prinde in carcasa. "boala" apare ca urmare a angrenarii incorecte intre pinionul de mers inapoi si arborele pinion si anume are loc o angrenare numai pe o portiune a latimii dintilor si nu pe toata latimea lor; acest lucru duce la uzura rapida a dintilor in zona de contact avand drept consecinta aparitia in timpul angrenarii a unor forte care tind si ajung sa scoata pinioanele din angrenare ("sare din viteza"); din acest motiv este recomandabila inlocuirea atat a pinionului (treaba simpla) cat si a arborelui pinion (treaba mai complicata, mai ales ca ar putea fi vorba si de o imperechiere a pinioanelor de la vit 3 si 4) si, totodata, montarea la pinion a unor distantiere corespunzatoare a.i. sa se asigure o angrenare pe toata latimea dintilor (acest lucru e bine sa se faca chiar si preventiv, cu prima ocazie cand cutia e data jos de pe masina) |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 8 Nov 2004, 14:35) [...] totodata, montarea la pinion a unor distantiere corespunzatoare a.i. sa se asigure o angrenare pe toata latimea dintilor (acest lucru e bine sa se faca chiar si preventiv, cu prima ocazie cand cutia e data jos de pe masina) Si unde montezi acel distantier? asta pentru ca axul pinionului are un canal de siguranta care monteaza fix pinionul. Se strunjeste alt canal? Explica, te rog. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
OCEBE |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
am facut manevra asta cu distantierul acu vreo 10 ani la cealalta cutie care, bineinteles, sarea din mers inapoi; n-am avut curajul (si nici banii) sa schimb tot asa ca am schimbat numai pinionul; n-am facut treaba asta singur ci impreuna cu un mecanic dar, eu unul, nu-mi aduc aminte de canale care sa fi impus prelucrari suplimentare; stiu c-am pus un distantier (o saiba) care imi tinea pinionul ceva mai bagat in angrenare; cum nu mai am cutia aia ca sa zic ca la o adica ma uit prin ea sa vad, da-mi oleaca de ragaz sa caut prin "recyle bin"-ul din capul meu, ca sa-mi aduc aminte destul de exact ce si cum am facut.
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 8 Nov 2004, 14:59) am facut manevra asta cu distantierul acu vreo 10 ani la cealalta cutie care, bineinteles, sarea din mers inapoi; n-am avut curajul (si nici banii) sa schimb tot asa ca am schimbat numai pinionul; n-am facut treaba asta singur ci impreuna cu un mecanic dar, eu unul, nu-mi aduc aminte de canale care sa fi impus prelucrari suplimentare; stiu c-am pus un distantier (o saiba) care imi tinea pinionul ceva mai bagat in angrenare; cum nu mai am cutia aia ca sa zic ca la o adica ma uit prin ea sa vad, da-mi oleaca de ragaz sa caut prin "recyle bin"-ul din capul meu, ca sa-mi aduc aminte destul de exact ce si cum am facut. OK! ar fi interesant sa-ti amintesti, ar ajuta pe multi. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 21:38 |