Lichid racire, Culoare, densitate, inlocuire
![]() ![]() ![]() |
Lichid racire, Culoare, densitate, inlocuire
AVT |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#62
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mare greseala. Antigelul are eficienta mai mare daca e diluat. Daca pui concentrat iesi si mai scump si nici nu are aceeasi eficienta. Proportia e de 1:1 antigel:apa
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
AVT |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai, oricum se zice ca in timp scade din proprietati si scade si punctul de inghet. Daca pun doar antigel si la mine are aproape doi ani si 43K, nu se echilibreaza cu ce are in instalatie deja?!?!
|
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#64
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea se echilibreaza. Tocmai in ideea in care isi pierde proprietatile in timp (creste punctul de inghet si scade cel de fierbere) trebuie pus lichid de racire care sa aiba eficienta maxima.Iar asta nu o obtii decat amestecand antigelul concentrat cu apa distilata in proportie de 1:1.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
AVT |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum zici tu...
![]() |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
johnsws |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
avt, ti-ai dat raspunsul singur.
ai spus asa : "se zice ca in timp...." cel mai clar scrie in manual. de la" se zice" pana la ce scrie in manual e o diferenta care face exact raspunsul. cand isi pierde proprietatile antigelul se schimba. si scrie in manual cand . daca e sa ne dam cu presupusul, scaderea nivelului se datoreaza evaporarii apei. deci cred ca se completeaza tot cu antigel diluat. scuze, bogdan raspunsese inaintea mea. This post has been edited by johnsws: 2 Mar 2005, 14:05 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
AVT |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
thunder |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
Si pe unde se evapora apa ca circuitu de racire e sub presiune ... parca asa stiam eu. Si in manual scrie (cel putin DNS) 2 ani sau 60k km
|
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
i96nds |
![]()
Post
#69
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
xxxxxxx Pure Water | 50/50 | 70/30 C2H6O2/Water
Freezing Point | 0 C | -37 C | -55 C Boiling Point | 100 C | 106 C | 113 C Uite ce am gasit.... pe net.... Deci exista un punct de minim pentru "Freezing Point" al combinatiei Antigel/Apa insa el este dincolo de paritatea 70/30.... Asadar puteti completa cateva sute de mililitri de antigel pur fara nici o problema, daca initital ati avut 50/50. In cel mai rau caz ajungeti la 60/40 proportia Antigel/apa, ceea ce e foarte, foarte bine. Daca insa deja completati cu aproape un litru de antigel pur, abia atunci pot sa apara probleme. Dar in acest caz inseamna ca aveti probleme mari cu instalatia si deci ar trebui verificat cu densimetrul tot lichidul. Concluzie: puneti antigel si nu aveti probleme. Daca tineti neaparat, puteti completa si cu solutie 50/50. This post has been edited by i96nds: 2 Mar 2005, 19:24 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
decrvl |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 2 Nov 2004, 15:45) Nu e normal. inseamna ca s-a denaturat sau ai mai multa apa.Culoarea maro,"parerea mea" o da rugina.Eu am antigel din cel de culoare albastru verzui si are culoarea asta de vreo 10kkm. ![]() |
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#71
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(thunder @ 2 Mar 2005, 18:05) Si pe unde se evapora apa ca circuitu de racire e sub presiune ... parca asa stiam eu. Si in manual scrie (cel putin DNS) 2 ani sau 60k km Asa e, dar in dopul de la vas are o supapa. Decrvl, nu cred ca am mai multa apa, ca n-a inghetat, nici asta iarna , nici iarna asta. Si vorba aia m-au prins -25 grade ca popa. |
--------------------
x
x
- x
|
|
Maf |
![]()
Post
#72
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 10 January 03 From: Bucuresti ![]() |
....
This post has been edited by Maf: 2 Mar 2005, 22:47 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- B-00-XXX
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#73
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Intradevar in carte scrie ca se schimba la 60 mii. Dar daca depasesti 2 ani si nu ai facut 60k trebuie schimbat? De asta am intrebat . Culoarea in vas care se schimba dupa cateva zeci de mii ar putea fi explicata intradevar de depunerile de pe circuit. Eu de cand o am am completat o singura data cam cu 200 ml de amestec juma juma. Maine la revizie o sa intreb si de ce se schimba culoare sa vad ce explicatie profesionala dau " meseriasii".
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Eu am avut culoarea verde la antigel pana la revizia de 10k. Atunci cred ca au completat cu ceva, ca a ramas cam maroniu dupa aia.. Cred ca depinde si ce pun....
|
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#76
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Am facut revizia de 30k si am vrut sa schimb si antigelul. Mi-au spus sa stau linistit, sa nu mai completez nimic si eventual sa-l schimb la 40k daca nu am rabdare pana la 60k. Completarea in decurs de 1 an jumate cum am facut eu cu cca. 200 - 250 ml de amestec e foarte normala intrucat se evapora prin supapa existenta pe capac. Mi s-a spus totusi ca daca nu ajung la 60k iar masina face 2 ani trebuie schimbat. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
AVT |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu unul ma gandesc serios ca atunci cand o sa fac revizia de 50K sa schimb si antigelul ca prea arata urat! Oricum nu mai am mult pana atunci (am 43K).
|
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#78
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
QUOTE(AVT @ 6 Mar 2005, 22:23) Eu unul ma gandesc serios ca atunci cand o sa fac revizia de 50K sa schimb si antigelul ca prea arata urat! Oricum nu mai am mult pana atunci (am 43K). Si eu cred ca voi face la fel, mai ales daca masina face 2 ani si inca nu are 60k. In plus revizia de 60k e foarte costisitoare si atunci daca schimbam antigelul ceva mai devreme nu tre` sa dam o gramada de bani la 60k. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#79
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Mi-a ajuns nivelul la antigel in vasul de expansiune pe minim. M-am uitat si nu am vazut pierderi. Ce parere aveti. E bine sa completez cu glaceol (mai am vreo 200 de ml de la DSN) sau sa il schimb pe tot??? Oricum peste 4 luni masina face 2 ani si stiu ca e indicat a fi schimbat. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#80
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt in cam aceeasi situatie.Adica mai amputin si fac 2 ani. Dar de pierdut nu pierd nimic. Insa eu am de gand sa-l schimb atunci, inainte de ITP. Si-asa trebuie sa fac cateva drumuri atunci, nu merita sa ma complic acum. DEci sfatul meu ar fi sa completezi si sa-l schimbi cand ii vine timpul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
valioglu |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Puteti lua un densimetru de antigel, care va va spune cam care e punctul de inghet. E oricum la juma de pret fata de un litru de zeama si nu mai trebuie sa va raspundeti teoretic la intrebari despre punctul de congelare al lichidului de racire.
|
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
sorinel |
![]()
Post
#82
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 27 May 05 ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 1 Feb 2005, 15:50) Cum schimbi lichidul de racire: -scoti furtunul de la radiator (ca sa curga antigelul vechi) si deschizi capacul de la vasul de expansiune -pui furtunul la loc si strangi bine colierul -desfaci surubul de purjare ( pus pe furtunul d apa dintre motor si radiator) -torni antigelul (proportie 1:1 cu apa distilata, proportia este OBLIGATORIE) in vasul de expansune. Intra 6 litri (3 atigel, 3 apa distilata). -cand vezi ca pe la surubul de purjare iese un jet continuu il inchizi. -ornesti motorul si il tii la 2500 de tur. Ajustezi nivelul prin completare tim de cam 4 minute. -pui capacul vasului la loc -mai tii motorul inca vreo 10 minute la 2500 de ture (pana pornest gmv-ul) pentru a elimina aerul din circuit -verifici sa fi nivelul ok si asta e tot. |
--------------------
Dacia
Solenza
- x
|
|
sorinel |
![]()
Post
#83
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 27 May 05 ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 1 Feb 2005, 15:50) Cum schimbi lichidul de racire: -scoti furtunul de la radiator (ca sa curga antigelul vechi) si deschizi capacul de la vasul de expansiune -pui furtunul la loc si strangi bine colierul -desfaci surubul de purjare ( pus pe furtunul d apa dintre motor si radiator) -torni antigelul (proportie 1:1 cu apa distilata, proportia este OBLIGATORIE) in vasul de expansune. Intra 6 litri (3 atigel, 3 apa distilata). -cand vezi ca pe la surubul de purjare iese un jet continuu il inchizi. -ornesti motorul si il tii la 2500 de tur. Ajustezi nivelul prin completare tim de cam 4 minute. -pui capacul vasului la loc -mai tii motorul inca vreo 10 minute la 2500 de ture (pana pornest gmv-ul) pentru a elimina aerul din circuit -verifici sa fi nivelul ok si asta e tot. Care furtun de la radiator il scoti? |
--------------------
Dacia
Solenza
- x
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
ce nu imi e clar mie? daca scot furtunul (ala inferior) curg cam 4 litri; cum se scoate TOT lichidul? ca eu nu am reusit (la SLZ, nu la DSN-ul meu)
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
Reed |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#86
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Am schimbat antigelul . 165.000/ litrul Glaceol. Au intrat 3 litri de Antigel si 2 de apa. Cred ca e destul de concentrat pentru ca pe bidon scria ca diluat 1: 1 rezista pana la - 37 grade. Voi ce ziceti cum ar trebui sa masor?
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
Reed |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(pedrovl @ 14 Oct 2005, 11:16) Am schimbat antigelul . 165.000/ litrul Glaceol. Au intrat 3 litri de Antigel si 2 de apa. Cred ca e destul de concentrat pentru ca pe bidon scria ca diluat 1: 1 rezista pana la - 37 grade. Voi ce ziceti cum ar trebui sa masor? L-ai facut cam concentrat, 66,7 % nu iti va conferi o protectie mai mare - conform cu cartea 48% -30 grd iar 50% -40grd arhisuficient. In plus cresterea cantitatii de etilenglicol scade capacitatea calorica a lichidului si asta nu e bine. De masurat se masoara cu un densimetru fie specific fie nespecific, caz in care calculezi tu procentul din rezultat. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
intra 6 litri in total in circuit deci mai ramasese 1 litru de ceva dinainte (apa+antigel)... nu merge scos tot lichidul afara? si inca ceva: daca face masina 2 ani si nu ai decat vreo 20 -25 de mii si faci un test dintrala si iti da un puct de ingetare peste -25 - 30 grade are rost sa-l schimbi?
This post has been edited by alex_axn: 14 Oct 2005, 22:48 |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#89
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
QUOTE(alex_axn @ 14 Oct 2005, 22:26) intra 6 litri in total in circuit deci mai ramasese 1 litru de ceva dinainte (apa+antigel)... nu merge scos tot lichidul afara? si inca ceva: daca face masina 2 ani si nu ai decat vreo 20 -25 de mii si faci un test dintrala si iti da un puct de ingetare peste -25 - 30 grade are rost sa-l schimbi? Eu l-am schimbat masina avand 2 ani si 42k. Multumesc pentru sfaturi . |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#90
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
si eu am aceeasi problema cu antigelul. am masina de 15 luni si are cam 12.000 km si antigelul este la minim verificat inainte sa pornesc masina. ce ma sfatuiti sa fac? e ok adica se completeaza ca la ulei? intra chestia asta pe garantie? as vrea sa stiu ca daca e sa ma duc la service sa am lectia invatata. multumesc anticipat.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th June 2025 - 02:39 |