DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema gpl sau de la carburator

emircea
post 28 Sep 2007, 09:05
Post #31


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




bygy007,

reductorul este cel de aici:
Landi Renzo SE 81

Landi Renzo are un singur surub pentru reglajul relantiului pe reductor. Ce mai observati in plus in foto atasata reprezinta un filtru la lichidul de racire - sau cel putin asa mi s-a spus. Oricum, de surubul acela argintiu ce cred eu ca este filtru nu se poate roti cu mana.

Surubul de pe electrovalva, blocat cu piulita de 17 presupun ca regleaza sensibilitatea membranei. De aia am nevoie de schita, sa fiu sigur... si sa vad ce se intampla daca-l strang sau slabesc.

E bun mixerul de care zici; cel ce mi-a venit cu instalatia (cu gaura in gatul de lebada) gatuia un pic admisia de aer; cei ce mi-au facut montajul au pus banda izolatoare peste el sa-l fixeze in carburator si imi arata a tziganie. Am gasit in targ un carburator gata gaurit si l-am folosit pe ala dupa ce l-am curatat bine. Doream sa folosesc si socul la pornirea pe GPL, dar nu raspunde la fel, ineaca motorul.

POPEYE, tu n-ai nici un vecin hobbist care sa-ti verifice aprinderea si carburatia pe benzina? Acelasi te poate ajuta si cu restul... Trimite, te rog, foto cu vaporizatorul tau, daca reglajele pe benzina iti sunt facute ok, restul le poti face si tu cu multa rabdare...

Tot felul de reglaje la GPL s-au discutat pe forum aici:
Reglaj GPL

This post has been edited by emircea: 28 Sep 2007, 09:11


Attached thumbnail(s)
SE81_marcata.JPG ( Size: 42.69k ) Number of downloads: 4711


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Sep 2007, 22:35
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(emircea @ 28 Sep 2007, 10:05)
bygy007,

reductorul este cel de aici:
Landi Renzo SE 81

Landi Renzo are un singur surub pentru reglajul relantiului pe reductor. Ce mai observati in plus in foto atasata reprezinta un filtru la lichidul de racire - sau cel putin asa mi s-a spus. Oricum, de surubul acela argintiu ce cred eu ca este filtru nu se poate roti cu mana.

Surubul de pe electrovalva, blocat cu piulita de 17 presupun ca regleaza sensibilitatea membranei. De aia am nevoie de schita, sa fiu sigur... si sa vad ce se intampla daca-l strang sau slabesc.
*



mixerul care l-am gasit cred ca este de la o masina cu injectie sau de la o instalatie mai veche ideea era sa scap de gaura aia in gitul de lebada, si mie mi s-a parut o tiganie are diametru interior mai mare decit cel vechi mai multe gauri si mai mici (cu cel putin 4 mai multe) si cum spuneam dupa montare mergea mult mai bine si a scazut putin consumul pentru a folosi socul am indreptat acea tija care este intre clapeta de soc si cea de acceleratie asta inaite sa pun gazul pentru ca la un moment dat cind se incalzea se oprea motorul pentru ca ,clapeta de acceleratie nu se deschidea suficient de mult acum a ramas asa si este destul de bine mai ales cind este rece (cind este rece trag un pic socul care la rindul lui prin sirma aia trage de acceleratie fara a inchide clapeta de soc , ca si cum as tine eu din pedala pe masura ce se incalzeste imping socul putin cite putin pentru a mentine turatia pe la 900 1000)


am o intrebare instalatia este noua ? cind este pina in 5000 de Km cam asa se comporta si la mine facea asa , in poza ta surubul ala tine bobina pe loc sa nu iasa intrebarea este teava de gaz care vine de la filtru unde vine in punctul 2 din poza modificata?, in punctul 3 sub surubul de relanti este ceva un surub ca nu-mi dau seama

This post has been edited by bygy007: 28 Sep 2007, 22:40

Attached thumbnail(s)
SE81_marcata.JPG ( Size: 18.04k ) Number of downloads: 5072


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POPEYE
post 28 Sep 2007, 23:43
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 September 07




poze cu gplul meu si pe benzina imi merge bine adica am fost la mecanic si mia reglat motorul

This post has been edited by diaconuliviu: 1 Oct 2007, 08:00

Attached thumbnail(s)
2.jpg ( Size: 17.27k ) Number of downloads: 4652
alimentare2.jpg ( Size: 2.71k ) Number of downloads: 4138
as_indic_sm.jpg ( Size: 3.67k ) Number of downloads: 4226
benzinamarini.jpg ( Size: 3.5k ) Number of downloads: 913
carcasa.jpg ( Size: 5.18k ) Number of downloads: 725
electrovalvamarini.jpg ( Size: 3.37k ) Number of downloads: 721
marini.jpg ( Size: 2.33k ) Number of downloads: 1118
multivalva1.jpg ( Size: 3.69k ) Number of downloads: 1079


--------------------
DACIA 1310 tlx 1990 - GL-86-PIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 1 Oct 2007, 14:00
Post #34


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




1. bygy007, pe la 2 e intrarea de gaz in reductor, iar 3 - nu stiu ce e, are un cap de imbus si nu este aparent, ci ingropat. Crezi ca ala ar fi cel de-al 2-lea surub de reglaj?

Zici ca piulita aia mare doar tine bobina pe pozitie? Am vazut ca cei de la service se jucau acolo; este posibil sa modifice cat de tare este atrasa sau nu supapa de catre bobina?

Instalatia nu este noua, am peste 15.000 km cu ea.

2. POPEYE, din ce poze ai pus (ca ti-a fost greu sa te uiti in acte si sa scrii), reductorul este Marini, care mie nu-mi este cunoscut. Am gasit pe net si am atasat o poza mai clara, cu niste repere numerotate.
Stie careva dintre useri sa indice suruburile de reglaj (cele 2, daca sunt 2) pe aceasta poza? O data identificate, iei la studiat link-ul ce l-ai primit, cu reglajele...



Attached thumbnail(s)
reductor.jpg ( Size: 25.02k ) Number of downloads: 1814


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Oct 2007, 19:05
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




incearca sa rotesti de acel surub 3 si vezi ce se intimpla ca nu ai ce sa strici dar sa numeri numarul de ture date ca in caz de problele sa il dai inapoi




nici eu nu stiam de al doilea reglaj dar l-am descoperit cind l-am facut bucati si l-am curatat

This post has been edited by bygy007: 1 Oct 2007, 19:07


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 3 Oct 2007, 09:31
Post #36


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




POPEYE, din cate am vazut in Practicker ieri la reductorul Marini, reglajele de relanti s-ar face din 1 si 10, cu o surubelnita lata.

Va rog cei care aveti asa ceva sa indicati care dintre cele 2 sunt pentru relantiul 'grosier' si care pentru reglajul de finete.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 3 Oct 2007, 15:04
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




eu zic ca e on topic si mi s-a parut interesant in legatura cu gpl...

http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/0/3...3e?OpenDocument
http://www.chrisperfect.com/products/lpg_i..._processor.html

astept comentarii...


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 4 Oct 2007, 09:10
Post #38


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Interesant:

An engine tuned for optimum performance on LPG and running on petrol will have excessive advance at low RPM and therefore a possible detonation problem.
Incorrect ignition timing on any engine will lead to problems. Detonation is not always audible. The nature of the problems encountered will vary with the engine type, the octane rating of the fuel (petrol or LPG), engine speed, and in the case of LPG the installation and type of conversion and the source of the LPG.


Am uitat sa scriu ceva, dar e o concluzie ce am tras-o in urma celor scrise legat de GPL pe forum.

GPL are cifra octanica 100 sau 105 => suporta o comprimare mai mare pana la autodetonatie, deci un avans initial mai mare. Nu doresc sa-mi modific masina (adica vreau sa pot reveni oricand pe benzina) => fac reglajele de carburatie si avans (dar, in principal, avans) pentru benzina cu cifra octanica cea mai apropiata de GPL; eu am ales OMV super 100. Cand vreau sa folosesc benzina (rar, ca sa 'spal' carburatorul), folosesc numai de asta.
Astfel cele 2 curbe de avans devin destul de apropiate la avans initial si pe o plaja suficient de mare a curbei de avans.

Avansul inseamna momentul in care e aprins amestecul inainte ca pistonul sa ajunga la PMS, ca arderea completa sa se intample cand pistonul ajunge la PMS. Uitandu-ma la curba de avans pentru GPL si vazand neliniaritatea, sa trag concluzia ca pe o anumita plaja de turatie amestecul arde mai repede? Voi ce intelegeti?

This post has been edited by emircea: 4 Oct 2007, 10:16


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Oct 2007, 11:13
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Se zice ca amestecul aer-benzina stoechiometric arde cel mai rapid, dupa care, amestecul sarac respeciv bogat, mai lent.
De ce n-ar fi la fel si la GPL? Iar in cazul asta ma leg de o afirmatie citita tot pe forum: "plaminul se regleaza intr-un singur punct, pe la 3000 rpm [??? parca]. Acolo amestecul va fi optim, in rest fiind mai sarac sau mai bogat. In cazul asta e posibila acea curba de avans "cu panta negativa". Asta se vrea doar o potentiala explicatie, poate nu e cea corecta. Cineva mai cunoscator in ale gazelor ne poate scoate din necunoastere.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 4 Oct 2007, 11:51
Post #40


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Liviu, pare logic ce scrii...

Ma gandesc atunci privind curba de avans al GPL ca daca, in general, GPL-ul necesita un avans mai mare si nu-l are, adica daca e aprins mai tarziu, singurul inconvenient ar fi ca arderea completa a amestecului se intampla dupa ce pistonul trece de PMS - adica energia maxima data de GPL nu este folosita la momentul optim, ci dupa. Care ar mai fi restul de implicatii? Cei de pe site-ul respectiv scriau de auto-detonatii, probabil corelat cu saracirea amestecului, dar cred ca ceva imi scapa sa inteleg fenomenul...

'Plamanul', din cate am reusit sa-mi dau seama, pare a fi un regulator de presiune incalzit, care actioneaza pe vacuumul motorului, cu circuit separat pentru relanti. Teoretic el tine debit de relanti+ o presiune de gaz proportionala cu vacuum-ul in toata plaja de turatii. S-ar face 'pe la 3000' ca aia e turatia de cuplu maxim, sa ai acolo amestec optim... Evident, toate astea sunt presupuneri, de aia ceream un desen de 'plaman'.

This post has been edited by emircea: 4 Oct 2007, 11:56


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fizz
post 4 Oct 2007, 19:48
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 28 September 06
From: Braila




QUOTE(julian_www @ 27 Sep 2007, 16:21)
Conteaza mult si firma care produce instalatiile, nu poti compara BRC (costa vreo 9 mil) cu Marini(7,5 mil).Diferenta de pret chiar reflecta calitatea.
*



Posibil sa ai drepate. Eu am in stalatie Marini luata din Praktiker si montata de service dacia,de 4 luni.
Ce concluzii am putut trage dupa aceasta perioada:merge foarte bine,adica se incadreaza intr-un consum urban de 11-12 l/100km fara a simti vreo diferenta intre gaz si benzina(ca putere).
De la montarea ei si pana in prezent nu am intervenit asupra reglajelor in nici un fel(deci se mai face si treaba buna la dacia service)
Porneste la sfert si isi mentine relanti-ul imediat dupa pornire.
Deci nu vad cu ce ar fi mai buna BRC-ul ca Marini(in conditiile date,bine'nteles)

This post has been edited by Fizz: 4 Oct 2007, 19:52


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tixti
post 4 Oct 2007, 21:56
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 25 September 07




Fizz
eu tot Marini am, tot la Dacia Service am montat. Tot din Braila sunt si eu. Singura diferenta este ca dupa montare, mie imi consuma undeva la 15% urban. Am reglat amestecul din surubul care se gaseste pe furtun (e un surub care se regleaza cu imbusul) si abia dupa aia am avut un consum de 10-11 urban si 7,2 afara. Inca ceva. Conteaza mult de unde alimentezi. Nu doar calitatea gazului difere, dar si presiunea. Eu daca umblu mult in afara localitatii, nu am mereu posibilitatea de a alimenta de la acelasi Peco sau acelasi lant de benzinarii. Aveam obiceiul sa alimentez de la LukOil. Nu imi intra niciodata mai mult de 38 litri in butelie. Acuma, venind de la Sinaia, nu am mai gasit niciun LukOil pe traseu si am alimentat de la Benzinaria SRL intr-un sat si surpriza a fost ca mi-au bagat peste 42 litri. Am intrebat la Dacia Service care-i socoteala si mi-au zis ca aia de la SRL mi-au bagat mai mult gaz decat trebuia si am o presiune excesiva de care nu scap decat mecanic, adica dupa ce termin gazul din butelie, ma duc la baieti sa imi elibereze din presiune. Altfel risc ca la urmatoarea alimentare de la LukOil sa nu imi intre nici 15 litri in butelie. Deci mare atentie si de unde puneti gaz la masina.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2003, 1,4 MPI, alb Boreal - BR 06 BOG
am masina mica neamuleeee...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 4 Oct 2007, 22:11
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Pai cand ai terminat gazul...nu mai ai presiune(mare).Sa te uiti la urmatoarea alimentare si o sa observi ca in momentul in care se inchide supapa(adica ajungi la aprox 80% din capacitate),de fapt mai intra gaz,dar foarte incet.In mod normal,cel care supravegheaza alimentarea ar trebui sa decupleze in acel moment.La benzinaria srl,nu au facut asta,si au bagat mai mult.Nu o sa ai probleme la urmatoarea alimentare. biggrin.gif

This post has been edited by PaulT: 4 Oct 2007, 22:12


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 5 Oct 2007, 09:47
Post #44


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




tixti, pot sa-ti intre si 50 de litri de gaz in rezervor daca punctul de unde alimentezi nu are contorul de gaz calibrat... Te fura.... ca-n Romania.

Daca cumva iti intra in rezervor cu o diferenta mai mare decat cum alimentezi de obicei, inseamna ca au contorul de gaz manarit/defect. Daca diferenta e de 2-3 maxim 4l, atunci sa nu-ti faci griji, e posibil sa bage cu o presiune mai mare.

Oricum, in momentul cand rezervorul e plin, exista o supapa care incepe sa 'pacane' si atunci trebuie oprita alimentarea.

Ce se mai aude de:

- lamurirea suruburilor de reglaj de la 'plamanul' Marini
- schema de plaman - schema generala, cu trasee si supape,fara presupuneri
- initiatorul topicului, daca are noutati.

This post has been edited by emircea: 5 Oct 2007, 09:50


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut L.
post 5 Oct 2007, 11:05
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 884
Joined: 7 February 05
From: Pitesti




ca sa nu mai deschid alt topis...
Mie nu-mi mai merge comutatorul benzina-gpl zbarnie un releu in el. Credeti ca se poate schimba acel releu?


--------------------
Renault Megane 3_1.5 dci 110_2012 ***Clio IV 0.9_ 2019
"Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 7 Oct 2007, 00:01
Post #46


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




bygy007,

Surubul notat de tine cu 3 este pur si simplu un dop pe reductor. Se desface cu imbus de 7, cum incep sa desfac un sfert de tura de el, cum incepe sa iese gaz pe la el.

Piulita de pe bobina are pe centru un surub; din asta se regleaza 'sensibilitatea' membranei. Am dat bobina jos si am scos surubul respectiv; are 2 resorturi cu o tija intre ele. Unul dintre resorturi inchide valva de gaz cand bobina nu mai e sub tensiune, iar celalalt are acelasi rol ca la resortul de la orice regulator de presiune cand bobina este sub tensiune. Si, evident, fixeaza si bobina. Asta este 'relantiul gros' la Landi Renzo.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 7 Oct 2007, 21:57
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




asa o fi nu stiu pe al meu l-am desfacut bucati si l-am curatat si de aia stiu de cele doua reglaje si cum functioneaza 04.gif

<span class='edit'>7 Oct 2007, 23:00:</span>
QUOTE(ionut L. @ 5 Oct 2007, 12:05)
ca sa nu mai deschid alt topis...
Mie nu-mi mai merge comutatorul benzina-gpl zbarnie un releu in el. Credeti ca se poate schimba acel releu?
*


acolo este si un montaj electronic SA400185.jpg ( Size: 126.53k ) Number of downloads: 1908
este posibil sa se fi defectat ceva in el sau sa nu ai spire suficiente pe fisa centrala


un topic care trateaza cam acelesi probleme despre GPLhttp://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...indpost&p=75628

This post has been edited by bygy007: 7 Oct 2007, 22:06


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Oct 2007, 10:24
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tixti @ 4 Oct 2007, 21:56)
[...] Nu doar calitatea gazului difere, dar si presiunea. Eu daca umblu mult in afara localitatii, nu am mereu posibilitatea de a alimenta de la acelasi Peco sau acelasi lant de benzinarii.
[...]am alimentat de la Benzinaria SRL intr-un sat si surpriza a fost ca mi-au bagat peste 42 litri. Am intrebat la Dacia Service care-i socoteala si mi-au zis ca aia de la SRL mi-au bagat mai mult gaz decat trebuia si am o presiune excesiva de care nu scap decat mecanic, adica dupa ce termin gazul din butelie, ma duc la baieti sa imi elibereze din presiune. Altfel risc ca la urmatoarea alimentare de la LukOil sa nu imi intre nici 15 litri in butelie. [...]


Explicatia e putin alta: GPL= amestec de butan+propan intr-o anumita proportie.
Propan=gaz cu presiune mica, romanesc, ieftin.
Butan= gaz cu presiune mare, de import, scump.

Pentru a alimenta fara probleme trebuie o anumita concentratie de butan (parca 20%-nu-s sigur). Ala face ca gazul sa intre in rezervor fara probleme. Daca la o pompa nu intra gaz si ti se spune "ai aer in instalatie" e posibil ca acea pompa sa foloseasca un GPL cu butan putin sau deloc, sa aiba pretul de intrare mic, sa aiba profit mare.

QUOTE(PaulT @ 4 Oct 2007, 22:11)
Pai cand ai terminat gazul...nu mai ai presiune(mare).[...]

Ai sa rizi, dar presiunea e relativa (mica-mica, dar m,ai mare decit a gazului celalalt).
Ca un exemplu, m-am apucat sa golesc o butelie aragaz in alta, fara ca din cea goala sa scot absolut tot gazul. N-a vrut sa curga mai mult de citiva litri. Am regolit ce intrase in cea goala in cea plina, apoi de la capat, procesul invers. Intrucit gazele se amestecasera, umplerea s-a facut rapid (gazul din cea plina capatase oarece presiune). Adica, in butelia goala era ea presiune mica dar mai mare decit in cea plina (desi o "ajutasem" cu o pompa de masina).

Acuma, ori Lukoil folosea amestec standard iar din oarecare greseala acea "SRL" avea gaz mai bun - butan mai mult dintr-o eroare - ori Lukoil are procentele la limita inferioara la butan.

Sau, cum ti s-a spus, pompa decalibrata. Sau, tocmai pentru ca aveau gaz prost l-au ajutat la presiune cu vreun compresor caz in care la finele buteliei tale va trebui sa scoti acel surplus.

This post has been edited by diaconuliviu: 8 Oct 2007, 10:28


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flavius_geniul
post 23 Oct 2007, 23:50
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 4 August 07




Ar mai fi o solutie pentru problema cu pornirea pe gaz pe care am descoperito din proprie experienta. Contactul defect. Credetima ca am patit-o si e greu pana iti dai seama de unde vine.Ideea este ca fie rogi un tovaras sa iti imprumute un contact pentru teste fie o pornesti din fire.Daca o ia mai repede decat cu contactul tau atunci este clar ce trebuie sa faci.Daca nu porneste nici asa mai repede atunci s-ar putea sa fie de la releul de pe butelie.Acesta are contactele cositorite(cel putin la modelul meu), idee extrem de tampitadeoarece oxideaza si nu face contact daca masina a stat ceva reme decat dupa c ai fortat contactul si ai reusit sa strapungi cu socuri succesive stratul de oxid.Bafta sa ne anunti daca ai rezolvat problemasi cu care metoda, astfel vom fi invatat cate ceva ori cei ce au dat solutia vor fi un gram mai mandrii


--------------------
RENAULT LAGUNA I Ph1 1995 - B05UEJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebyyy
post 10 Jan 2008, 00:27
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 29 December 07




am si eu instalatie gpl de putin timp pe o dacie carburatie din 96, pornesc pe gaz de fiecare data (nici nu cred ca am mai dat pe benzina de cand am gaz), si imi porneste relativ fara probleme la a doua cheie (daca nu porneste la a doua se ineaca si trebuie sa dau mai mult fara acceleratie si apoi porneste) totusi vreau sa stiu dc e bine sau nu sa pornesc pe gaz ca am auzit mai multe pareri. daca se strica acea membrana cat costa inlocuirea ei si in aproximativ cat timp se strica. ii mult mai comod sa pornesc pe gaz (mai ales atata timp cat imi porneste fara prea mari probleme dar merita comfortul?. doar acea membrana se strica? altceva nu afecteaza?


--------------------
dacia 1300 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 10 Jan 2008, 10:34
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nu se poate ineca pe gpl....Si eu o pornesc pe gpl acum cand este frig,tocmai pentru ca nu se poate ineca,si ptr ca benzina in exces(soc tras la max si motor rece) afecteaza ungerea("spala"camasile).Dupa pornire,in max 30sec o trec pe benzina si abia dupa ce se incalzeste putin motorul trec pe gaz.Nu te-as sfatui sa folosesti numai gpl la temperaturile astea.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POPEYE
post 11 Apr 2009, 20:25
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 September 07




Da doresc in primu rand sa multumesc tuturor celor care miau raspun pana acuma am incercat tot ce maiti spus a mers o perioada acum iar nu prea mai doreste sa mia porneasca pe gaz alta problema am cumparat bateria de 1 an de zile deci nu e prea veche saptamana trecuta chiar iam am completato si am reincarcato acum nu stiu doresc niste lamuriri. Cateodata porneste la sfert de cheie masina cateodata nu si dupa 2-3 chei cam aproximativ de 3-4 sec se duce bateria si motorul tot nu porneste si nu inteleg de ce. Ce ar mia fi de adaugat cei care se mai pricep normal dupa ce ai stins toti cunsumatorii stiuti de mine si ii scot borna de la minus (-) este normal ca apoi cand pun aceasta borna care vine de la electromotor la minusul de pe baterie sa faca o mica scanteie ??? Astept un raspuns din partea vostra ca nu mai suport . De precizat am verificat daca releul+alternator incarcarca si sa dovedit ca da acum nu stiu ce sa mai cred o fi bateria sau o fi altceva??? multumesc inca odata


--------------------
DACIA 1310 tlx 1990 - GL-86-PIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 11 Apr 2009, 20:35
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




sunt aparate cu cleste ampermetric care se prinde pe cablul bateriei linga -, fara consumatori cu mot oprit max 50 mA tre sa se scurga din baterie sau 100 daca ai alarma si sist audio


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POPEYE
post 11 Apr 2009, 23:05
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 8 September 07




aha am idee despre ce spui dar ce vroiam sa va mai intreb este posibil daca ma duc la un electrician sa imi verifice si sa imi gaseasca cine din instalatia electrica imi fura curentul din baterie. Astazi iam facut o proba pana acuma ii scoteam borna de la - insa astazi dupa vreo cateva ore mam urcat in masina iam dat la cheie si surpriza nimik curent electric sad.gif( mam saturat dati va rog niste ideei sau ce ar trebui sa verific mai intai ?? si cum ?? multumesc anticipat


--------------------
DACIA 1310 tlx 1990 - GL-86-PIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 11 Apr 2009, 23:49
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in primul rind vezi bateria , ce tensiune ai , daca ai peste 12,5 verifica bornele apoi legatura de la borna minus intre baterie si cutie (motor) , acolo unde este electromotorul apoi tresa de minus intre alternator si aripa fata stinga , curata papucii daca au rugina si mizerie

la baterie de care apa ai pus sper ca distilata , iar dupa completare o pui pe redresor 12h cu 12 pauza apoi inca 12 , eventual masori densitatea cu un densimetru pentru acid (ca exista si pentru antigel) , e 6 lei prin magazine trebuie sa fie 1,26

This post has been edited by bygy007: 11 Apr 2009, 23:50


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 12 Apr 2009, 11:21
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Emircea, am un vaporizator Landi Renzo pe acasa. L-am pus oadata pe masina dar nu mergea cum trebuie. Am sa il desfac saptamana care vine si am sa fac poze detaliate, apoi le voi posta. Sper sa te ajute la reglajele pe care vrei sa le faci.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 13 Apr 2009, 07:47
Post #57


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Tare as vrea si eu sa-l vad...
Gurile rele spun ca daca nu se pastreaza reglajele pe masura ce se goleste rezervotul, ar mai fi ceva probleme si pe la electrovalva.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 13 Apr 2009, 09:23
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




emircea eu la marini am reglat instalatia doar din surubul mic numerotat cu 1 in poza atasata de tine si din surubul de pe furtunul care merge la carburator
reglajul e cam asa : pornit motor la rece fuga la vaporizator reglat din surubul 1 relantiul (are o pozite de mijloc unde relantiul este maxim ) daca dai in stinga sau in dreapta fata de acea pozitie mai mult de o tura completa incepe sa scada relantiul (eu am testat cu acel surub si spre dreapta si spre stinga si cel mai bine porneste si merge la relanti oleaca spre dreapta cam jumatate de tura fata de punctul in care relantiul e max)
reglajul pt surubul de pe furtun cred ca il stii (turat la 2500-3000 reglat....)asta e reglajul pt mers in sarcina
ar mai fii surubul nr 10 care la mine e strins complet cica din unele surse ala e pt supraalimentare mai mult de atit nu prea am ce sa iti spun (am facut proba asta vara si am desfiletat acel surub o tura completa si nu vroia sa mai porneasca pe gaz neam) sau s-ar putea numii si surub pt reglaj grosier
poate PH-06-BOA poate sa dea detalii mai exacte despre acel surub

This post has been edited by mitu2002: 13 Apr 2009, 09:27


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 21:17
Forum Renault