cesterea frecventei semnalizatorului, brusc frecventa a crescut simtitor
![]() ![]() ![]() |
cesterea frecventei semnalizatorului, brusc frecventa a crescut simtitor
tatuci |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#2
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca zici ca iti functioneaza toate becurile, nu cred ca mai ramane decat releul
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Releul poate sa nu aiba nimic. Din expereienta mea, cind creste frecventa, inseamna ca ti se apropie de ardere un bec. Asta se intimpla asa> Filamentul de Wolfram arde incet incet (se vaporizeaza W de pe filament), filamentul se subtiaza, rezistenta elecrica scade, curentul care trece prin bec creste, deci incarcarea circuitului basculant al releului e mai rapida. Stai linistit, in cele din urma se va arde becul si o sa-l vezi, il schimbi, nici o problema.
Frecventa releelor (Chiar si cele electronice) depinde de sarcina (curentul consumat). Cind frecventa creste, inseamna ca sarcina creste, ceea ce de obicei inseamna ca becurile consuma mai mult, deci si-au micsorat rezistenta interna care inseamna ca filamentul s-a subtiat si se va arde in curind. Cind nu se aprinde martorul sau se aprinde o singura data, inseamna ca un bec nu face contact ca lumea, deci sistemul nu "trage" curent suficient ca sa anclanseze contactul auxiliar al martorului, deci martorul nu se aprinde, ceea ce e o indicatie corecta, caci ceva nu functioneaza normal in sistem. O dovada aicea este ca pe avarie dupa cum spui tu, luminile merg corect, si martorul se aprinde si el corect. Asta din cauza ca ai o sarcina mare, suficient cit sa 'traga" curent ca lumea, si sa aprinda martorul, chiar daca unul (sau mai multe becuri) au probleme. Daca chiar vrei sa faci un test, poti sa iei un ohmmetru de precizie si sa masori rezistenta becurilor masinii sa vezi ce valori iti ies. Banuiesc ca o sa ai una sau doua mai mici decit celelalte. Daca totusi ies bine, atunci poti sa suspectezi releul, dar nu inainte sa verifici daca nu ai vreo scurgere (scurt) de curent pe undeva, vezi fire desizolate si/sau umede pe linga tabla, samd. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
depinde si de incarcare/consum. la mine frecventa semnalizatorului scade putin daca aprind luminile.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
os |
![]()
Post
#5
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ma asociez opiniei lui Gheorghedracu, Posibil este si sa fie contacte oxidate/murdare - de exemplu la siguranta, sau daca ai inlocuit un bec acesta sa aiba putere mai mica (in mod normal ar trebui sa aiba 21W; foarte bine seamana cu ele becurile de 15W).
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
costi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
contact imperfect pe becul respectiv...
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
releu defect 90 %. Incearca cu altul de imprumut inainte sa lucrezi posibil degeaba la becuri.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
thedragon |
![]()
Post
#8
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
scuze ca ma bag peste topicul Dumneavoastra dar am si eu o problema cat de cat asemanatoare! daca semnalizez dreapta sau stanga si stau cam 1 minut , becul din bord ori se stinge ori se aprinde de capul lui! daca pun avaria se aprinde si se stinge cand trebuie! tot releul ar fi problema?
|
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
98% releul
![]() n'are rost sa-l schimbi pentr asta, al meu merge asa de ani de zile, nu ma intereseaza becul din bord. This post has been edited by argon: 19 Sep 2007, 09:31 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Dacă se subțiază filamentul, rezistența crește, nu scade. Deci consumul scade, nu crește.
Releul 'accelerează' la consum mai mic. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
condesatorii electrolitici din montajul electronic se pot usca in timp si pierde din capacitate si de aici cresterea frecventei semnalizatorului (releu) dar poate fi si de la becuri dar cum zic cei de sus ca "in timp" atunci mai probabil d la releu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
lulu, s-ar putea sa ai dreptate, cred ca trebuie sa o mai verific. Oricum ideea e ca intr-o parte scade frecventa, intr-alta creste, oricum becul e pe drum spre ardere.
Si ideea cu incarcarea alternatorului e corecta, si mie imi facea figura asta, la fel. This post has been edited by Gheorghedracu: 19 Sep 2007, 11:20 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
unui prieten ii face la tico cand da semnal stanga.si face asa de 2 ani:) deci nu poate fi becu de vina;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
vi_escu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Nu dar pot fi contactele, cablaraia. Crezi ca releul stie care este stanga si care este dreapta?
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Povestea cu becul "pe moarte" mi se pare aiurea, dar ma rog... nu sunt electronist.
Cred ca totusi de la releu este problema. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Merced |
![]()
Post
#16
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Si la mine face asa de ani buni, insa n-am schibat releul si nu-mi fac probleme. Becurile sa zicem ca fac contact bine, pe fata lampile sunt noi si nu cred ca aveau cum sa oxideze, iar pe spate am verificat recent. Dar dupa cum spun si altii, daca releui "tacane" si eu il aud, nu-mi pasa catusi de putin de becul din bord.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Sigur ca poate sa ii faca si cinci ani daca contactele sunt proaste, si in cazul asta o sa il duca si becurile mai mult, ca doar sunt mai putin solicitate!
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Poate da, poate ba; acel contact imperfect poate genera la rindul lui scintei cu ardere de contacte sau de bec sau, mai grav, de releu. Acel contact imperfect poate fi ci in comutatorul de semnalizare, nu numai la becuri sau la papucii lampilor.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cresterea frecventei de aprindere se datoreaza scaderii sarcinii pe releu. Legaturi de masa oxidate,(deci pierde curent , nu creste) becuri mai mici de 21 W, legaturi cu fire mai subtiri, prin care se pierde curent,dovada ca dubland sarcina (avarii) merge normal, si in final, si-ar fi si ultima proba, releu decalibrat ( fiind releu termic, firul intins, s-a alungit, sau celalalt model pe principiul termostatului, i s-a degradat bimetalul, ce condensatori sa aiba daca spune ca-i original,vechi). Refaceti legaturile la masa mai intai.Cu grija si putina indamanare, se poate regla si releul.
22 Sep 2007, 23:41: Cand se subtiaza filamentul(daca), creste rezistenta electrica si scade curentul, scade sarcina(puterea) This post has been edited by PH-06-BOA: 22 Sep 2007, 23:41 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:39 |