DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diferente semnificative de consum la diesel

cristi.r
post 29 Nov 2007, 00:04
Post #1


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Deschid acest topic in urma unei constatari. Am folosit la masina din semnatura, pentru vreo 1000 km, motorina Mol euro 4 (nu evo sau alte avioane, ci aia normala). Inainte de drumul de ieri catre Bucuresti (traseul GL-BR-BZ-BUC) am pus 25 litri de motorina Omv (tot d-aia normala euro 4), in acest fel facand plinul. Deci, motorina amestecata 1:1 biggrin.gif Mol cu Omv. Am resetat CB inainte de plecare si am ajuns la Buc cu .... 6,1l/100km consum mediu. M-am oprit la intrarea in Buc, nu am avut parte de aglomeratie decat pana la Carrefour Colentina. De acolo m-am intors. Am plecat inapoi spre casa, fara sa resetez CB-ul. La sosirea in GL, in fata blocului, consumul mediu afisat pe toata distanta (GL-BUC si retur) era de ... 5,7l/100km. Conditiile de trafic au fost aproximativ aceleasi. Viteza de croaziera ... nu mai tin minte, insa cu multe varfuri de 120-130 km/h si cu schimbat treapta intre 2500 si 3000 ture. Plecarea a fost la 6:30, cand era cam frig afara, insa traficul parca mai lejer, iar sosirea pe la 19:30 (mai multe depasiri, mai aglomerat). La intoarcere am avut si vreo 20-30 kg in plus, pe langa cele 3 persoane din masina.

De unde aceasta diferenta de consum ?

PS: Multumesc pentru rabdarea de a citi "povestea" !!!

PPS: stiu ca s-a mai discutat acest lucru cu referire la motoarele pe benzina la trecerea de la CO95 la CO99 sau ceva de genul asta. Daca s-a mai discutat si pe diesel ... help !


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crising
post 29 Nov 2007, 07:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 787
Joined: 16 December 06
From: Danube Delta Gates




La dus ai mers cu vant din fata sau lateral iar la intors cu vant din spate sau deloc. Vantul poate afecta in foarte mare masura consumul, concluzie trasa pe pielea mea mai ales in zona baraganului pe care mai circul si eu. Si sa nu zici ca nu a batut vant ca intre Braila si Buzau bate tot timpul.


--------------------
Mazda 6 2011 Combi 2.0 - TL31...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bloodem
post 29 Nov 2007, 08:32
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 699
Joined: 29 December 06
From: Brasov, Romania




E cu adevarat ciudat consumul inregistrat de tine, ba chiar si foarte maricel in ambele cazuri. Cu ce viteza ai mers? Eu cu 100 km/h scot intotdeauna sub 5%... nici in oras nu mi-a ajuns niciodata la 6 blink.gif In fine, eu pana acum, in primii 10000 - 12000 km am pus numai motorina Euro 4 de la Mol (tempo diesel) iar de vreo 6000 de km incoace am pus numai de la Rompetrolul de langa Billa, tot euro 4. Nu am observat niciun fel de diferenta intre cele doua (nici la consum, nici la putere, etc). De la OMV din pacate nu am alimentat niciodata...


--------------------
Renault Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6 Iulie 2018

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiya
post 29 Nov 2007, 08:46
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.392
Joined: 12 June 05
From: Bucuresti




Pai daca asta e consum ciudat ce ziceti ca mie imi consuma 5.8 in Bucuresti (predominant periferic) si 6.3 afara...
Defapt nu e nimic ciudat. Depinde de cat poarta fiecare la pantof si nu in ultimul rand sa se tina seama ca media consumului nu creste liniar ci exponential in raport cu viteza. Mai ales ca motorul este unul nu prea puternic.
On topic. Diferenta de consum presupunand ca soferul a mers in aceleasi conditii este data de conditiile meteo, care la dulapul nostru conteaza mai mult decat ne-am dori noi, si nu in ultimul rand ca la dus ai plecat cu motorul rece.


--------------------
Dacia Logan 2007 ABS PLUS dci - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 29 Nov 2007, 11:52
Post #5


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




discutia asta e valabila pentru orice marca sau tip de masina... si s-a discutat si para-discutat despre factorii care pot influenta consumul... topicul se muta la diverse si avertizez public initiatorul sa foloseasca SEARCH inainte de a deschide un nou fir de discutii!

ontopic: din experienta personala pe ruta B-GL (ambele variante, pe DN2 pana la BZ sau A2 si apoi prin Slobozia) catre GL consuma mai putin decat invers.... hint: la GL altitudinea fara de mare e mai mica decat la Bucuresti... pentru confirmare faceti A2 intr-un sens si in celalalt... daca se mai adauga si ceva efect de la vant, succesul e garantat!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 29 Nov 2007, 17:29
Post #6


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(AL @ 29 Nov 2007, 12:52)
... avertizez public initiatorul sa foloseasca SEARCH ...
*



Ok, imi asum acest avertisment public ! Search ? OK ! Insa ce scriu in casuta de search ? Dupa ce dau search ? Cu toata capacitatea mea de sinteza, nu credeam ca poate rezulta o diferenta de consum de aproape 1 litru la suta de km pe traseul indicat. Intr-adevar, intre Galati si Bucuresti este o diferenta de altitudine de aproximativ 40-50 m. Nu m-am gandit la acest aspect. Recunosc, am gresit.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 18:44
Forum Renault