Durata de viata a motoarelor MPI
![]() ![]() ![]() |
Durata de viata a motoarelor MPI
tatapaun |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 6 December 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Manager 1.4 16v 100cp
|
|||
șoferistul |
![]()
Post
#2
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Te duce la 300.000 km cu stil de condus adecvat și revizii și înlocuiri la timp (pompa de apă, ceva rulmenți, conducte, senzori).
Nu cred că păstrează caracteristicile de emisii de gaze conform Euro X de la momentul fabricării pentru toată perioada de exploatare. |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
adiya |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Suficient de mult pentru ca, la 12000km/an, sa nu iti faci absolut nicio grija.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
tatapaun |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 6 December 06 ![]() |
Ok.Mersi pentru raspuns! Din punctul meu de vedere topicul poate fi inchis.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Manager 1.4 16v 100cp
|
|
guliver |
![]()
Post
#5
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
Eu zic mai degraba sa-ti faci griji pentru tabla ( caroserie) decat pentru motor.
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
300.000km cu revizii facute la timp si ulei bun.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
concurent |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 18 January 07 ![]() |
ne poate tine chiar mai mult daca le schimbam la timp cu altele
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 DCI
2006
|
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
Poate sa fie o intrebare care nu se potriveste topicului in mod clar. Daca rulezi cu masina cu viteza pe o distanta destul de mare gen Bucuresti- Madrid la viteze superioare, adica cu motoru turat 4000 rot/ min. poate dauna cumva motorului?
|
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
adip |
![]()
Post
#9
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
ionut16031987: n-are nici pe dracu. Intr-a cincea la 4000 rpm ai cam 140km/h. Ar inseamna ca mersul constant intr-a 5-a cu 140km/h sa dauneze motorului.
|
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu unul as zice ca incep sa oboseasca la 200000!
cu solnita faceam autostrada numai cu talpa la fund, vitezometrul arata 170! la 90000 nu avea nici pe naiba, da totusi 300000 mi se pare multisor.... ![]() |
-------------------- fan VAG!
|
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
o autostrada de 100 km e un mizilic.. eu ma refeream la un stil de condus apoape non stop cu doi soferi pe asa o distanta in jur de 2000 km la regim turat
This post has been edited by ionut16031987: 27 Mar 2007, 21:44 |
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
4000 e super ok pentru motor !
![]() |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
referitor la 300 000 km, ati ajuns careva sau presupuneti?
![]() Eu am vazut cateva SN exploatate normal, in regim taxi de oameni batrani, nu pusti tembeli sa traga de ele, cu toate schimburile la timp si la 220 000-250 000 km cam scapau compresie, si scoteau fum albastru. In medie, la 250 000 km facuti erau la al treilea catalizator ![]() Oricum si in conditiile astea, la 12 000 km/an , motorul o sa tina 18 ani, mult peste tablarie care probabil o sa fie varza mai repede. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#14
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Oricum , cine o sa tina atat Loganul ?
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
IsNa |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
argon, eu consider ca stilul de condus "taximetrist" nu e cel potrivit pt motoare moderne. Toti taximetristii pe care i-am vazut eu conduc foarte subturat. Am mers cu unii care nu treceau de 1500rpm cu Logan pe GPL!!
Cuplat cu faptul ca oricum condusul in oras e mult mai obositor pt. motor, pentru simplul fapt ca merge motorul mai mult timp pt. aceeasi distanta, cred ca un taxi la 250.000km e mult mai obosit ca o masina de uz personal la aceeasi km. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca iei masina de noua, si faci 12 000 pe an, cred ca e suficient sa te tina motorul 18 ani in cel mai rau caz
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#17
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AL |
![]()
Post
#18
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa povestesc si eu de doua cazuri... al meu si al lui Liviu, in ambele cazuri fiind vorba de DSN-uri
1. am facut 75000 km in 3,5 ani, din care cca 35.000 in afara tarii, drumuri lungi pe autostrazi, la viteze si turatii mari, caldura, masina incarcata etc. ... cca 23000 km se scad datorita schimbarii motorului original cu altul nou (nu detaliez cauzele si imprejurarile... sunt scrise undeva pe forum)... deci raman 52000 km dintre care 35000 in conditiile intrebarii lui ionut... toate schimburile de ulei la timp, toate reviziile la timp... rezultat, motor impecabil la vanzare, cumparatorul a mers pana la 120.000 km (adica cca 97.000 km cu motorul respectiv) fara probleme semnificative... nici macar probleme de catalizator! Cu actuala masina, Logan 1,4, am 49000 km dintre care cca 12000 km in afara Romaniei (doua drumuri Grecia si unul pana in Franta, in codntiile descrise de ionut) 2. Liviu... 125.000 km in 3 ani... drum saptamanal Bucuresti-Iasi (DN2, drum de viteza!) si retur, cu acceleratia "la fund" in marea majoritate a drumurilor... nici o problema la motor, pana cand (!!!!!) a bagat odata de la o benzinarie aparent serioasa o benzina care s-a dovedit a fi impurificata cu reziduuri de motorina sau altceva... rezultatul, motorul facut varza in scurt timp, in cateva zeci/sute de km. concluziile le trageti singuri... parerea mea este ca sunt prea multi factori de care depinde "rezistenta" motorului, iar viteza la drum lung NU este unul semnificativ in raport cu alti factori cum ar fi schimburile de ulei, calitate uleiului si combustibilului si regimul de exploatare preponderent urban! recomand citirea topicului de la Probleme tehnice LGN scris de cineva care are probleme majore cu loganurile unui garaj de taximetre, loganuri care se strica "pe capete", aparent fara motiv... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Bill |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 28 Mar 2007, 06:54) referitor la 300 000 km, ati ajuns careva sau presupuneti? ![]() Oricum si in conditiile astea, la 12 000 km/an , motorul o sa tina 18 ani, mult peste tablarie care probabil o sa fie varza mai repede. Parca pe forum spunea cineva ca undeva in Franta ar fi auzit de la un mecanic de un motor 1.6 care ar fi mers 300.000 km. Era parca tot o discutie pe tema fiabilitatii motoarelor Renault. Cine stie sa conduca nu strica motoarele. Cine se crede pilot de formula 1 poate sa strice un motor in 2 ore, ca si marii campioni de F1............. Sunt convins ca tabla de la Logan tine fara prbleme 18 ani. |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sa dea Ăl de sus.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#21
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Bill |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
@driverx, stiu ca esti suparat pe Logan dar eu m-am referit aici la exemplare de Logan care nu au probleme de fabricatie si intretinute corect.
Langa blocul unde locuiesc este un castan ce este populat cu cateva perechi de gugustiuci. Proprietarii masinilor ce stau la umbra lui stau de cateva ori pe zi cu carpa in mana, ca altfel................ |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
aia strica doar la look, mai sunt alte aspecte ale tablei, nevazute la prima vedere. De obicei Daciile ruginesc de la interior.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#24
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nu vorbeam de loganul meu, sau de calitatea lui. In 18 ani doar capacul filtrului de aer o sa mai ramana din Logan. Ahh...si parbrizu. In rest....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Mie mecanicul de la Dacoserv mi-a zis de un taximetrist cu o Solenza care a venit sa-si faca motorul la 450.000km care inca mai tinea. E posibil sa fabuleze.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
pastrama |
![]()
Post
#26
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Bill |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 28 Mar 2007, 13:13) aia strica doar la look, mai sunt alte aspecte ale tablei, nevazute la prima vedere. De obicei Daciile ruginesc de la interior. Citeam pe undeva ca tabla ar fi de import. Pe asta ma bazam. In orice caz Loganul nu este vechea Dacie, ma refer la fiabilitatea la toate subansamblele. Cat tine tabla de Logan tot atat tine si cea de la Clio. Tehnologiile sunt de ultima ora. |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
driverx |
![]()
Post
#28
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Deci loganul meu are cca. 6 luni. Cred ca in service au pocnit intr-un loc vopseua....e pliiiiiiina de rugina acolo. Spumega chiar. Daca tu crezi ca tabla la logan e superioara fata de tabla de SN/SLZ, ma tem ca esti naiv. Un 6-7 ani maxim tine astfel incat sa arate inca a masina de care sa nu iti fie rusine, dar mie frica ca sunt prea optimist.
SN-urile fac 6-7 ani. Unele sunt coapte deja. Altele, ingrijite inca se tin bine. Un logan doar tinut in puf il vei avea intreg dupa 18 ani. Si scuza-ma. Cred ca ar fi trebuit sa treci de nivelul ala "ce e de import...e mai bun". Si daca e mai bun, dar nu e otel inoxidabil, si daca maimutele de la Dacia nu trateaza ca lumea caroseria, poti avea tabla de pe Marte, ca tot filtru de aer ramane dintr-un logan dupa 18 ani. Tehnologiile in Logan numai de ultima ora nu sunt. Chestia cea mai noua care s-a proiectat probabil cel mai recent la Logan este exact caroseria. Dar urmareste in mare tehnologii de Clio, care asa...fara sa suparare, mai ales la partea mecanica, cam fac 10 ani. Motorul tau cred ca are peste 10 ani vechime ca si conceptie. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Bill |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Intradevar, tabla este foarte subtire, iar daca a sarit vopseaua si o lasi asa, sigur ca ai dreptate in privinta duratei de viata. Ma refeream la tehnologiile de acoperire, nu la cea a motorului. Daca m- a tinut pe mine Oltcit-ul 17 ani, nu vad de ce nu ar tine si un Logan 17 ani. Bineinteles ca sunt alte vremuri, nu o sa tin Loganul tot atat.
|
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 28 Mar 2007, 14:18) Mie mecanicul de la Dacoserv mi-a zis de un taximetrist cu o Solenza care a venit sa-si faca motorul la 450.000km care inca mai tinea. E posibil sa fabuleze. Atata timp cat sunt Tico segmentate prima data la 600 de mii de km, de ce nu? ![]() Pentru a avea un motor in stare buna cat mai mult timp, trebuie folosit uleiul recomandat de producator, schimbat ori la un an, ori la intervalul recomandat (in km). Se schimba la un an chiar daca masina a rulat 0 km anul ala, altfel uleiul incepe sa corodeze. Pornirile la rece sunt cele mai daunatoare pentru motor, de aceea se recomanda sa nu se treaca de 2500 de ture pana se incalzeste motorul macar la vreo 50 de grade. Talpa data la pornire de proprietarii de berline dimineata (stie tot cartieru ca a pornit Gica bolidu) este cauza segmentarii dese a acestor motoare. Un regim de 4000 de ture corespunde unei folosiri la 2/3 din capacitatea maxima a masinii, in conditii de motor cald si ulei special pentru acest regim. Probleme, ceva? Uzura este aproape minima. E un regim in care se simte motorul cel mai bine, nici 5000 de ture nu cred ca i-ar dauna prea mult. Si daca se uzeaza, ce mare branza? Schimbi segmentii si gata, mai faci 300000 de km. Daca ai bani de benzina pentru atatea sute de mii de km, inseamna ca ai si maxim 1000 de euro pentru o segmentare. Pe de alta parte, exact cum spune si Klaus, nu trebuie sa te preocupe cati km rezista motorul, ci alte evenimente neprevazute, gen alimentat cu reziduuri de motorina, spart baia de ulei, lucruri care in Ro se pot intampla la tot pasul. |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:38 |