Noul Logan Renault eco2, cu 3,8% consum
![]() ![]() ![]() |
Noul Logan Renault eco2, cu 3,8% consum
OVIDIUS |
![]()
Post
#121
|
||
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.726 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#122
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Masina aia este un prototip. Singura ei menire a fost pentru acel concurs.
PS. .... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
minny |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Multe din aceste detalii aerodinamice s-ar putea aplica cu usurinta si pe masinile de serie dar e adevarat ca nu sunt gratis .... Mie imi place ca acest concept nu e asa de departe de realitate .. asa la prima vedere ... Decat o masina hibrid scumpa pentru o categorie mica de oameni mai bine e masina ecologica pentru cei multi ... Pacat ca nu dispunem de multe din soltiile astea simple care ar aduce mari imbunatatiri masinii.
|
--------------------
------
------
------
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#124
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 22 Apr 2008, 14:04) ma intreb si eu...oare geamurile deschise nu "produc" un consum mai mare decat AC-ul? ![]() Consumul crescut in perioada cand nu se foloseste compresorul (provocat de greutatea sistemului si frecarile din curea si fulia compresorului) probabil ca e mai mare decat cel provocat de mersul cu geamuri deschise. Eu zic ca la cati bani au bagat in tr-un amarat de Logan, a iesit un vehicul cu rezultate mult mai bune decat prototipuri de 10 ori mai scumpe, cu baterii Li sau caroserii din fibra de carbon. La Loganul asta si aripile si usile sunt din tabla chioara. This post has been edited by einstein1984: 22 Apr 2008, 14:21 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#125
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Prototipurile cu baterii cu Li sunt pentru cercetari pe termen lung, deci nu prea se compara cu tinta acestui prototip de la voi.
Apropo, voi, la RTR, lucrati la proiecte pentru motorizari hibride sau motoare electrice? |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#126
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(minny @ 22 Apr 2008, 13:59) Multe din aceste detalii aerodinamice s-ar putea aplica cu usurinta si pe masinile de serie Serios? Nu lasa lumea filtrele, esapamentele, luminitele albastre in favoarea unor imbunatatiri reale. Este mai usor de vopsit un aerator argintiu sau pus o coada de rechin ca te vede lumea cu ele. Cine se uita sub masina sa vada un deflector sau un fund plat? Nu da nimeni doi bani pe ele. Muzica sa se auda in masina si geamurile sa fie afumate ....This post has been edited by IRONICK: 23 Apr 2008, 07:40 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#127
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
sorin, am zis mai sus ca nu lucrez in cercetare. Insa daca as lucra, as cerceta cum sa reduc costurile de productie la Logan ca sa creasca profitul. Targetul Loganului eco 2 nu-l stiu, insa il banui ca are treaba cu marketingul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#128
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
@einstein:
NU m-am referit doar la tine. Ci in general, daca la RTR aveti si astfel de proiecte: motorizari hibride sau motoare electrice. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#129
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La rtr se lucreaza la proiectul X90. Si numai la acesta. Masina fiind creata deja, se studiaza reducerea costurilor si urmarirea vietii serie. Ca atare, nici Loganul Eco2 si nici vreun Logan electric sau hibrid nu va iesi din calculatoarele inginerilor romani.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#130
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
M-am tot jucat cu un deflector aerodinamic montat sub spoilerul fata la Logan. La ultima pozitionare, mi-a crescut consumul cu 1litru 100km. Este al dracu de greu de facut o caramida aerodinamica ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
GBi |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 12 August 06 ![]() |
ce deflector ai folosit? ala de Kangoo pune si tu o poza pls.
|
--------------------
Daciaaa
Golan :))
KissFM 1.6 08 / ex. Laureate 1.4 04 Tot ce e bun tre' sa dispara !
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 01:17) M-am tot jucat cu un deflector aerodinamic montat sub spoilerul fata la Logan. La ultima pozitionare, mi-a crescut consumul cu 1litru 100km. Este al dracu de greu de facut o caramida aerodinamica ... incearca cu deflectoare montate doar in fata celor 4 roti (ca in poza de mai jos) ![]() |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#133
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
pana acum ce crezi ca am avut?
8 Dec 2008, 16:32: deflectoarele alea produc drag si lift in funtie de lungime, latime, pozitionare uite aici efecte 2455_7mg.jpg This post has been edited by IRONICK: 8 Dec 2008, 16:32 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
eu am inteles c-ai avut deflector lung pe toata lungimea spoilerului...
![]() in orice caz, acum depinde si de conditiile de teste: temperaturi de plecare (temp ambianta, temp apa, temp ulei, etc.), calea de rulare - inclinatia acesteia si felul suprafetei, incarcatura, stil de mers, viteza si directia vantului, consumatori (AC, ventilator, faruri, radio-CD) etc. PS: tu esti sigur ca testele le-ai efectuat in aceleasi conditii? ![]() |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#135
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Inainte aveam deflectoare la roti, acum am pus pe toata lungimea spoilerului. Prima data l-am pozitionat la nivel, acum la ~5cm mai in spate.
Fiecare element aerodinamic montat pe masina are efecte negative sau pozitive in alta parte. Montarea unui defelector poate sa creasca viteza de curgere a aerului unde nu te gandesti. Chiar si asupra stergatoarelor, revin la orizontala mai greu, curent consumat mai mult. This post has been edited by IRONICK: 8 Dec 2008, 17:10 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
GBi |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 12 August 06 ![]() |
si ce grosime are deflectorul pus ?
![]() |
--------------------
Daciaaa
Golan :))
KissFM 1.6 08 / ex. Laureate 1.4 04 Tot ce e bun tre' sa dispara !
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#137
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
nu conteaza grosimea
de exemplu, deflectoarele puse inaintea rotilor au si ele efecte si efecte Drag Front Lift Base model – no deflectors 0.290 -0.001 #1 270 x 50mm, covers lower suspension link and tyre 0.278 0.056 #2 500 x 50mm, covers lower suspension link and tyre 0.283 0.068 #3 115 x 50, covers tyre 0.282 -0.001 #4 270 x 25, covers lower suspension link and tyre 0.277 0.038 #5 285 x 50, positioned 150-200mm ahead of wheel 0.294 -0.036 2456_13mg.jpg Astea sunt niste teste facute de Simone Sebben de la Volvo. 8 Dec 2008, 18:04: QUOTE(GBi @ 8 Dec 2008, 16:19) ce deflector ai folosit? ala de Kangoo pune si tu o poza pls. Ala de Sandero ...This post has been edited by IRONICK: 8 Dec 2008, 18:04 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#138
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 16:51) Fiecare element aerodinamic montat pe masina are efecte negative sau pozitive in alta parte. Montarea unui defelector poate sa creasca viteza de curgere a aerului unde nu te gandesti. Chiar si asupra stergatoarelor, revin la orizontala mai greu, curent consumat mai mult. Si chiar merita sa lucrezi atata la masina pentru 0.015 economie? Ma gandesc ca toate eforturile astea ce rezulta intr-o economie de 0.1 litri la suta de kilometri se anuleaza (ba chiar dau cu minus) la un trafic aglomerat, de exemplu? Si, daca reusesti sa aduci un Logan la o forma aerodinamica demna de un Gallardo, de exemplu, la 150 la ora faci o economie de 1-1.5 litri de benzina? Ca eu nu cred. Mie eforturile astea mi se par niste exemple de "hai sa ne aflam in treaba", nu e o economie reala. This post has been edited by Laurentziu83: 8 Dec 2008, 18:17 |
--------------------
.
.
.
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
vad ca te-ai chinuit putin sa gasesti o configuratie optima de deflectoare
![]() eu nu te-nteleg, de ce n-ati vandalizat Golanu' ECO atunci cand a stat la voi o saptamana? ![]() probabil ca acum produceam un Kit ECO pentru Logan cu pattent-ul DC ![]() LE: "Loganul ala eco este facut sa consume putin, dar nu se iau in calcul si efectele negative. Incepand de la racire ..." @IRONICK: asta cam asa e... ![]() cam greu sa gasesti un compromis ... ![]() This post has been edited by Loganel_AG: 8 Dec 2008, 20:16 |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#140
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 Dec 2008, 18:08) Mie eforturile astea mi se par niste exemple de "hai sa ne aflam in treaba", nu e o economie reala Stiai ca montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea? Cum se simte asta? Sa zicem corectii mai multe din volan la mersul pe autostrada.QUOTE(Loganel_AG @ 8 Dec 2008, 18:08) eu nu te-nteleg, de ce n-ati vandalizat Golanu' ECO atunci cand a stat la voi o saptamana? Loganul ala eco este facut sa consume putin, dar nu se iau in calcul si efectele negative. Incepand de la racire ...![]() This post has been edited by IRONICK: 8 Dec 2008, 19:54 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
GBi |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 12 August 06 ![]() |
[quote=IRONICK,8 Dec 2008, 20:50]
Stiai ca montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea? offtopic pai daca te aud taximetristi cu "plugurile" si 15 mii de brizbrizuri care le mai dadea 20 de CP din aerodinamica ![]() |
--------------------
Daciaaa
Golan :))
KissFM 1.6 08 / ex. Laureate 1.4 04 Tot ce e bun tre' sa dispara !
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 19:50) Stiai ca montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea? Cum se simte asta? Sa zicem corectii mai multe din volan la mersul pe autostrada. Habar n-aveam, consider ca, daca vreau o masina mai rapida sau mai economica trebuie sa umblu intai la motor si la stilul de condus, nu la aerodinamica. Aia e caca-maca pentru prosti. |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#143
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 Dec 2008, 22:52) consider ca, daca vreau o masina mai rapida sau mai economica trebuie sa umblu intai la motor Chiar ma intrebam de ce lumea nu reuseste sa faca un Ferrari din motorul de Logan ![]() Din cauza asta facea elise 0-100km/h in 5.8s cu un motor de 1.8litri si 118CP. Trebuie sa fi un pic mai deschis la gandire, sa intelegi ca nu doar motorul face o masina. La caramida eco2 aerodinamica a redus cu 5g/km codoiu'. De unde? - vortex 0,7g - spoiler 0,5g - deflectoare roti spate 0,5g - grila radiator astupata 0,5g - deflector aer (sub spoiler)+carenaj roata de rezerva+punte inchisa 3g Adica scaderea cu 20% 0.36>0.29 a rezistentei la inaintare. altele: -directie manuala 3g -optimizare alternator 1g -cauciucuri 2g -suspensie spate 1g -ulei motor 2g -injectoare 5g -cutie cu raport final mai lung cu 8% 4g <span class='edit'>9 Dec 2008, 22:06:</span> QUOTE(Loganel_AG @ 8 Dec 2008, 16:22) incearca cu deflectoare montate doar in fata celor 4 roti (ca in poza de mai jos) Am studiat si Kangoo 2008 la un moment dat. Are deflectoare la fiecare roata care acopera cauciucul si suspensia cu gauri pentru racire. Carenajul care acopera motorul are fanta de intrare aer rece pentru baia de ulei si decupaj la iesire cu deflector in fata pentru depresiune si cresterea vitezei de iesire a aerului.La Megane3 acopera la fel (cauciuc+suspensie), cu gauri de racire. This post has been edited by IRONICK: 9 Dec 2008, 22:11 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 8 Dec 2008, 19:50) ... montarea unor elemente aerodinamice (nu deflectoare) in fata rotilor din fata reduce stabilitatea... Sa zicem corectii mai multe din volan la mersul pe autostrada in cazul acesta presupun ca te referi la o masina fara servo ... ![]() eu stiu ca datorita securitatii in trafic, la viteze mai mari se "intareste volanul" nu stiu exact care-i pragul de unde incep aceste corectii (desigur ma refer la masinile cu servo).... ![]() |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#145
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ma refer la orice masina, intarirea suspensiei nu ar legatura cu elementele aerodiamnice.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
am luat-o rau de tot pe aratura, nu mai inteleg nimic...
![]() |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
YRX |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
In sfarsit discutam despre aerodinamica...
![]() Chiar imi parea rau ca treaba asta cu Eco2 se prafuia. Realizarea asta a lui Renault cu reducerea Cxului de la 0,36 la 0,29 prin niste artificii minore gen "fata blocului" este remarcabila, sub 0.30 n-are nici Honda Civic (asta noua) nici multe alte masini cu veleitati sportive. Cand am vazut pozele prima oara am remarcat air dam-ul din fata, carenajul din spatele puntii spate, eleronul de pe portbagaj, aripioarele vortex. Din pacate masina n-am vazut-o pe viu. La consum si reducerea drag-ului (rezistentei la inaintare) cred ca contribuie din plin fundul plat si artificiile din spatele masinii. Rolul deflectorului de aer din fata este, in principal, de a crea depresiune sub masina. Aceasta depresiune creaza "down force", ajuta racirea motorului, imbunatateste tractiunea si aderenta dar creaza drag suplimentar (rezistenta la inaintare). Air dam-ul la Logan are cateva probleme "sistemice" datorita carora nu prea poate face multe (nu zic ca nu face nimic): - design-ul sistemului de racire al motorului. Iesirea aerului din compartimentul motorului se face prin spatele scutului sub masina, instalarea deflectorului contribuind la cresterea depresiunii in aceasta zona si fortarea intrarii unui flux de aer marit in radiator. Rezulta mai mult drag si racire mai buna (aviz amatorilor vara cu probleme de AC). - garda la sol a masinii (15 cm). Raportul optim air dam / garda sol este de aprox 30% ceea ce este cam mult, si nici atunci efectele sale de "scoatere a aerului de sub masina" nu sunt prea grozave. Daca se folosesc suspensiile coborate este alta mancare de peste - fundul masinii (podeaua) este plina da asperitati si tot felul de instalatii (tije, esapament, elementele suspensiilor, conducte etc. ceea ce impiedica curgerea libera a fluxului de aer. Am experimentat si eu cu un deflector de Opel Astra G obtinand rezultate apropiate de Ironik, consum crescut, iar in varianta cu deflector si fara scut racire mult mai buna. Urmare a acestor rezultate am mai schimbat un pic forma scutului motor pentru o eficienta mai mare vara a AC-ului. Este in lucru si carenajul spate dar s-a oprit pana la primavara din cauza de frig. Eu cred ca acolo este o "treaba". LE: Am gasit prin calculator un mic studiu despre influenta acestor artificii asupra aerodianmicii generale a masinii. ![]() This post has been edited by YRX: 10 Dec 2008, 12:43 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#148
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu propun sa ne mutam la "Imbunatatiri - Dacia Logan". Eventual sa mute un moderator tot topicul acolo, pentru ca eu in limita timpului disponibil o sa continui sa postez diverse info cu modificari si presupun ca nu o sa fiu singurul.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
YRX |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 9 Dec 2008, 00:19) Din cauza asta facea elise 0-100km/h in 5.8s cu un motor de 1.8litri si 118CP. Trebuie sa fi un pic mai deschis la gandire, sa intelegi ca nu doar motorul face o masina. Aerodinamica vehiculului este foarte importanta, inseamna acceleratie, stabilitate, consum de combustibil. In motorsport castiga sau pierde titluri cu diferente extraordinar de mari de performanta intre masini la puteri ale motoarelor sensibil egale. La Lotus Elise mai intervine in ecuatie si greutatea masinii sau mai concret raportul putere/greutate, care impreuna cu aerodinamica aproape perfecta apropie acceleratia sa de super-masini cu sute de cp. Ce naiba, are cu 13 cai mai mult decat 16V de pe Prestige! Si eu vreau topic-ul la "imbunatatiri - Logan", pe de o parte "chipuitorii" cu +3 cp la motor si pe de alta parte "carosierii" cu -10 kg si -0,0001 la Cx. Ar fi fun. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#150
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(YRX @ 10 Dec 2008, 11:40) Am experimentat si eu cu un deflector de Opel Astra G obtinand rezultate apropiate de Ironik Eu l-am dat jos momentan. Apasarea pe care o genera era incredibila. Tinuta de drum mult imbunatatita, chiar si la vant lateral! Masina nu mai lansa chiar asa de tare si nici asperitatile drumului nu se mai simteau la fel. Intradevar aerul circula altfel in compartimentul motor, chiar daca temperatura motorului era in parametrii. Montarea chederului de capota impreuna cu deflectorul a scazut temperatura aerului cu 1.5grade pe admisie. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 12:03 |