DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu aprinderea, nu porneste la cheie

aditzuuu
post 22 Sep 2007, 22:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 22 September 07




salutare, sunt un proaspat conducator auto entuziasmat pana peste cap de tot ceea ce tine de automobile dar din pacate am doar 18 ani (ceea ce inseamna ca nu prea am bani) si cunostiinte mecanice aproape 0 dar din cate am citit pe acest forum sunt cele mai practice si utile sfaturi pe care le pot primi la ora actuala...

sunt si eu posesor de o Dacie 1300 din '82 modificata cu motor de 1310 si aprindere electronica din cate am inteles dar am o problema majora.: nu porneste la cheie.bateria e noua dar carbunii de la electromotor erau prea uzati asa ca i-am inlocuit cu alti noi.s-ar putea sa nu fi montat corect electromotrul inapoi pentru ca nu mi-a pornit la cheie nici dupa ce am inlocuit carbunii si dupa ce m-am chinuit sa o imping abia a pornit.dupa ce a pornit a inceput sa miroasa a ars.am ridicat capota si iesea fum de la diodele sau condensatorii de la alternator (nu stiu exact ce sunt).am oprit-o dar acum mi-e frica sa o mai pornesc impinsa sa nu-mi ia foc ceva la motor.

va rog frumos daca aveti timp sa-mi cititi si mie mesajul si sa-mi veniti in ajutor cu niste sfaturi v-as fii foarte recunoscator.

va multumesc,


--------------------
dacia 1310 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 22 Sep 2007, 23:57
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




incearca aici
http://www.daciaclub.ro/nu-are-curent-t87178.html

cand pui contactul se aprinde ceva la bord?un martor ceva?

spor la treaba

This post has been edited by KidTx: 23 Sep 2007, 00:01


--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Sep 2007, 14:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI






--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditzuuu
post 23 Sep 2007, 18:12
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 22 September 07




becurile merg si instalatia elctrica (faruri,casetofon,etc) dar cand ii dau contact scoate un tacait si atat ... nimic mai mult sad.gif

mersi pt linkuri, o sa fac ce scrie acolo si revin cu mai multe informatii


--------------------
dacia 1310 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Sep 2007, 22:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




atunci este electromotorul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874826

This post has been edited by bygy007: 23 Sep 2007, 22:18


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 25 Sep 2007, 21:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Daca face "clanc" , starterul (solenoidul), nu asigura contactul intre cele doua suruburi de cupru . Cu un fir izolat, duci de la plusul bateriei la papucul firului subtire care merge la starter (dupa ce ai desfacut din papucii care sunt chiar langa suruburile de prindere a electromotorului)si verifici daca inclemeaza ( clancane). Daca e bun, ar trebui sa invarta si motorul. Daca inclemeaza si nu invarte, fa contact cu o surubelnita mai scurta intre cele doua piulite ale suruburilor de cupru de pe starter(nu intre suruburi sa strici filetul), si repeta metoda cu firul. Daca se invarte motorul, clema de contact din interiorul starterului e perlata (arsa) si nu mai face contact (ceea ce ai facut tu cu surubelnita). Dai electromot. jos, slabesti vreo 5 mm piulitele, impingi pe rand cate un surub catre interior si il rotesti la 90 de grade sau chiar la 180 (in interior are gauri patrate),si strangi la loc piulitele. Daca merge,cand faci proba ,asta poate sa te tina 2-3 ani. Daca nu merge, ai montat gresit carbunii (s-au deslipit), sau colectorii (de pe rotor) au intreruperi si trebuie cositoriti.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditzuuu
post 27 Sep 2007, 16:38
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 22 September 07




mersi pt sfaturi ...se pare k era de la suruburi
l-am refacut si merge brici...

mersi incaodata si tine-ti-o tot asa k avem nevoie mare de oameni ca voi !


--------------------
dacia 1310 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swq1
post 3 Oct 2007, 15:09
Post #8


zeus deocamdata


Group: Members
Posts: 13
Joined: 21 January 07
From: TM




salut la toata lumea. e primul meu post pe aici, asa ca nu sariti pe mine prea repede cu obiectii va rog.

dacia mea din 97 fara injectie, dimineatza, cand ii dau contact sa porneasca, invarte (electromotorul cred) cam lent (1 sec intre zgomotele alea care ar trebui sa se auta mult mai des, dupa cum aud pe la vecini).
V-as ruga nu radeti de mine, sunt 0 la capitolul mecanica, am masina de 2 luni, stiu doar sa verific uleiul si sa pun lichid de spalat geamuri (am descoperit recent cum se face). Bineinteles, ii bag si benzina :D

O alta chestiune, am fost la service cam acum 2 saptamani ca imi troncaneau rotile, si mmi-au zis ca mi-au schimbat bucsele pe fata. Nu a mai troncanit cand am plecat, dar apoi am schimbat roata de pe dreapta-fatza si a inceput imediat sa faca iar. Intrabarea ar fi: iar ma duc sa schimb bucsa?

Va multumesc anticipat


--------------------
Renault Symbol 2008 - TM xx NEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swq1
post 8 Oct 2007, 08:51
Post #9


zeus deocamdata


Group: Members
Posts: 13
Joined: 21 January 07
From: TM




acuma dacia mea invarte rar electromotoru si ziua cand e motoru cald. adica dupa ce merg cu ea, nu o mai ia repede si tot invarte de vreo 3-5 ori pana sa porneasca. cu motoru cald ar trebui sa o ia mai repede, nu?

si ... de ce se invarte electromotoru cu frecventza asa de mica???


--------------------
Renault Symbol 2008 - TM xx NEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 8 Oct 2007, 09:50
Post #10


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




1.poate sa fie bateria slaba
2. electromotorul nu mai are putere sa invarta motorul wink.gif deci fa o inspectie la electromotor


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:59
Forum Renault