DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

154 Pages « < 34 35 36 37 38 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vreau sa-mi cumpar bicicleta.

argon
post 25 Jan 2010, 09:30
Post #1051


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pentru mine e logic cum zice catalin..nu stiu de ce. Cauciucul e in contact cu solul, janta in contact direct cu cauciucul, v-brake-ul actioneaza pe janta, deci nu solicita asa spitele cum ar face-o frana pe disc..poate ma insel.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2010, 09:32
Post #1052


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Chiar dacă nu pare, diferența e mare, și e dată de cuplul diferit... Chiar și sistemul de prindere al roții pe furcă e foarte solicitat la discuri... Sistemele de tip quick release au cedat în condiții de frânări extreme... http://www.ne.jp/asahi/julesandjames/home/...ease/index.html

Iar legat de căldura degajată, da, după o coborâre de la Cota 1400, anvelopele de pe o bicicletă cu V-Brakes sunt calde, dar discurile au fading FOARTE mare, la același ritm de coboâre... Plus ca dacă prind ceva umezeală, se cam ovalizează....

This post has been edited by C a t a l i n: 25 Jan 2010, 09:39


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 25 Jan 2010, 09:36
Post #1053


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




La V-brake as zice ca e parghia dubla. De cand s-au inventat rotile cu spite, s-a dovedit cea mai buna solutie la capitolul rezistenta. Dispunerea radiala a lor face din ansamblul roata-spite-butuc o piesa foarte rezistenta. Eu mi-as face griji mai mult fortele laterale care intervin mai ales pe curbe, insa problemele jantelor cu spite, tot gropile, bordurile, bolovanii raman.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2010, 09:41
Post #1054


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi și la rezistență laterală, o jantă cu disc e mai slabă teoretic, pentru că prezența discului pe o singură parte duce la un aranjament al spițelor asimetric, cam ca la roata spate...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 25 Jan 2010, 09:42
Post #1055


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




QUOTE(argon @ 25 Jan 2010, 09:30)
pentru mine e logic cum zice catalin..nu stiu de ce.  Cauciucul e in contact cu solul, janta in contact direct cu cauciucul, v-brake-ul actioneaza pe janta, deci nu solicita asa spitele cum ar face-o frana pe disc..poate ma insel.
*


Daca vorbim fix de spite, chiar daca tu franezi janta, bicicleta tinde sa-si continue miscarea in virtutea inertiei. Cine n-o lasa? Spitele, ca prin ele e legat tot ansamblu de roata. Daca franezi butucul, tot spitele nu-ti lasa bicicleta sa inainteze. Si mie mi se pare ca in spite actioneaza aceeasi forta in timpul franarii.


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 25 Jan 2010, 09:43
Post #1056


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Cuplu de forte smile.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2010, 09:50
Post #1057


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Acționează același cuplu, dar acționează total diferit... Nu doar în sens opus...

La disc există un cuplu de forțe mult mai mare ce tinde să torsioneze roata, să miște butucul față de jantă, pe axa lor de rotație... Nu știu cum să exprim mai exact...

La V-Brake e vorba de alt tip de forțe, ce se opun deplasării butucului din centru spre înainte, practic tinde să mute butucul din centrul jantei, radial... Acest tip de forță e mult mai ușor preluat de spițe, fiind concepute pentru așa ceva, e ca și cum stai pe bicicletă....

Sigur, roata spate e supusă torsiunii și când pedalezi, dar cuplul e mult mai mic...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 25 Jan 2010, 09:55
Post #1058


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Da, e adevarat ca apar forte de torsiune diferite .. dar butucul ala nu e facut din branza .. e un element foarte rigid si la sfarsit, forta rezultanta pe spite e in de aceeasi valoare aproximativ in ambele tipuri de franari. Difera sensul rezultantei.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2010, 09:57
Post #1059


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




În fine, părerea mea e că la disc e necesară o jantă cu spițe mai zdravene, și o furcă cu urechile orientate altfel decât în jos, și / sau renunțarea la quick release că nu e safe. smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 25 Jan 2010, 10:05
Post #1060


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Teoria e foarte adevarata, frana disc solicita suplimentar spitele, butucul, furca.
Practic, eu unul nu am vazut ceva rupt din cauza franelor pe disc (nu am cunostinte despre biciclete gen DHS, deci pe alea le las deoparte, desi nu cred ca la alea e totul mamaliga doar frana tine cum tine la o bicicleta normala; cel mai probabil la bicicletele cu roti de mamaliga frana e tot din mamaliga). Toate rotile decedate pe care le-am vazut au decedat de la șocuri cu solul.
Roti sarite din furca iar sunt situatii rarisime si extreme. Conteaza si daca a fost stransa corect prinderea rapida. In plus majoritatea furcilor din ziua de azi nu permit rotii sa iasa chiar cu q-r slabit.
Avantajele franei pe disc sunt mult mai multe decat dezavantajele.

This post has been edited by LuluMOB: 25 Jan 2010, 10:07


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 25 Jan 2010, 10:08
Post #1061


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




Or fi avantaje pentru ala care face coborari. Pentru mine, care vreau sa merg pe sosea, n-au niciun avantaj. Depinde la ce le folosesti ca sa vorbesti de avantaje.


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2010, 10:08
Post #1062


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Avantaje sunt la coborâre, dar spuneți vă rog un singur avantaj pe care îl are frâna pe disc la mersul în oraș...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 25 Jan 2010, 10:12
Post #1063


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




arata fenzy..... tu ce crezi...


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 25 Jan 2010, 10:13
Post #1064


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Iti zic eu acum:

Cu Vbrake-uri am zburat de pe bicicleta (la propriu) franand in panica pentru ca un bou cu o duba nu mi-a acordat prioritate (bou in care m-am si trantit din zbor). Cu Discuri nu mi s-a intamplat inca sa zbor din sa .. in schimb pot "modula" mult mai bine franarea scotand maximul de franare chiar si la strangerea panicoasa a manetei.

barfi, ca de obicei, pe langa ...

This post has been edited by Liviu: 25 Jan 2010, 10:17


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2010, 10:15
Post #1065


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Experiența mea este exact pe dos... La V-Brake pot modula mai bine... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 25 Jan 2010, 10:17
Post #1066


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Daca vorbim strict de asfalt, doar pe ploaie ai un avantaj.
In rest, e suficienta frana pe janta.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 25 Jan 2010, 10:22
Post #1067


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




Aici te-am prins. Tocmai pentru ca exista boi, niciodata n-am sa ma bazez pe faptul ca am prioritate atata timp cat sunt pe bicicleta. Asta mi se pare prima regula de tinut minte daca ti-i draga viata. biggrin.gif
Sau am imbatranit? sad.gif

This post has been edited by Victoras2001: 25 Jan 2010, 10:23


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 25 Jan 2010, 10:24
Post #1068


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Mai draga .. cand strada e goala .. tu vii de pe drum cu prioritate si mai faci si "eye contact" cu soferul dubei (adica ne uitam unul la altil) ... in mod normal zici ca totul e OK ... ei bine, nu a fost smile.gif .. lectie invatata in modul dur. De unde sa stiu eu ca ala era high sau se uita asa, prin mine?

25 Jan 2010, 10:25:
Oricum, pe banii lui mi-am pus discuri.

This post has been edited by Liviu: 25 Jan 2010, 10:25


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 25 Jan 2010, 10:32
Post #1069


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




Logic. Sunt un milion de situatii. D-aia am mici retineri in a iesi prin mijlocul traficului. Cand stau la volan si-i vad cum se poarta cu biciclistii se scoala parul pe mine.


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 25 Jan 2010, 10:46
Post #1070


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




La frana pe janta actiunea e pe anvelopa si reactiunea e pe janta. Asupra spitelor actioneaza atunci doar forta de impingere (inerita), nu si torsiunea generata de rotirea inffranata a rotii.

La frana pe disc actiunea e pe anvelope si reactiunea e pe disc (transmisa prin butuc, spite si janta. Aici, pe langa fortele din primul caz mai actioneaza si torsiunea asupra spitelor.

This post has been edited by VladG: 25 Jan 2010, 10:50


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 25 Jan 2010, 11:01
Post #1071


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(C a t a l i n @ 25 Jan 2010, 10:08)
Avantaje sunt la coborâre, dar spuneți vă rog un singur avantaj pe care îl are frâna pe disc la mersul în oraș...
*


Cand o sa ajungi sa iti placa sa mergi pe ploaie si tot jegul ala fin o sa fie pe jante si cand pui frana si o sa scartaie si o sa harjaie ca toate visele si frana ioc, o sa-ti dai seama de avantaje.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2010, 11:04
Post #1072


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




De fel nu merg pe ploaie cu bicicleta... Urăsc bicicletele cu apărători... Că o să mă prindă ploaia odată, voi merge oricum încet, să mă stropească ponderat... smile.gif

Da, poate fi un avantaj...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 25 Jan 2010, 11:24
Post #1073


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Aparatorile fac toti banii daca sunt d-alea lungi si aproape de cauciuc. Eu am mers pe ploaie si cu si fara... dar n-am incetinit. Cand am ajuns acasa aveam noroi si pe dinti 04.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 25 Jan 2010, 11:28
Post #1074


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




visule nu e asa...

daca folosesti intens o bicicleta cu un sistem de franare...si ii cunosti potentialul...restul e doar frectie trendy fendy... mai ales cand e un sitem de frane no name....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 25 Jan 2010, 11:30
Post #1075


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai ii cunosti potentialul, dar nu-ti mai vine sa franezi ca simti ca ai da cu smirghel pe janta...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Jan 2010, 12:04
Post #1076


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(Liviu @ 25 Jan 2010, 11:24)
Mai draga .. cand strada e goala .. tu vii de pe drum cu prioritate si mai faci si "eye contact" cu soferul dubei (adica ne uitam unul la altil) ... in mod normal zici ca totul e OK ... ei bine, nu a fost smile.gif .. lectie invatata in modul dur. De unde sa stiu eu ca ala era high sau se uita asa, prin mine?

<span class='edit'>25 Jan 2010, 10:25:</span>
Oricum, pe banii lui mi-am pus discuri.
*


Asa a ajuns un coleg sa dea acordul de plata pentru un cadru de bicicleta de carbon pe RCA.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 27 Jan 2010, 21:07
Post #1077


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




eu am sistem de franare.. clasic, antic si ineficient. Concluzia: evit si imi vad de treaba, de franat nu franez, fac basici la degete (serios, se apasa foarte greu, am sabotii originali din 71, cauciucul a devenit plastic)

Eh, are acolo o frana sa ma opresc pe loc, dar nu pot bloca roata, intr-un fel e ok.

Daca afara nu e uscat si temperaturi cat de cat mari (15+grade) eu nu ies cu bicla.

Sunt ciclist doar de sezon biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 27 Jan 2010, 21:56
Post #1078


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Ghost are cineva?
A avut cineva?

Vreo parere, vreun cadru rupt...

Ma intereseaza in special gama HTX ( HTX 5100 ). Nu actuala, ci de acum vreo 2-3 ani.



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 27 Jan 2010, 22:03
Post #1079


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Din mica mea experienta in studierea domeniului asta, bicicleta pare excelenta.
http://www.fahrrad.de/fahrraeder/mountainb...-5100/2240.html

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 27 Jan 2010, 22:13
Post #1080


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Da, link-ul asta il gasisem si eu. Nu prea am vazut sa se scrie lucruri proaste despre HTX 5100 sau despre Ghost in general in review-uri.

Dar as vrea sa aflu cateva impresii de la oameni care au pedalat pe Ghost.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
154 Pages « < 34 35 36 37 38 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 06:45
Forum Renault