Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
argon |
![]()
Post
#1051
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#1052
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Chiar dacă nu pare, diferența e mare, și e dată de cuplul diferit... Chiar și sistemul de prindere al roții pe furcă e foarte solicitat la discuri... Sistemele de tip quick release au cedat în condiții de frânări extreme... http://www.ne.jp/asahi/julesandjames/home/...ease/index.html
Iar legat de căldura degajată, da, după o coborâre de la Cota 1400, anvelopele de pe o bicicletă cu V-Brakes sunt calde, dar discurile au fading FOARTE mare, la același ritm de coboâre... Plus ca dacă prind ceva umezeală, se cam ovalizează.... This post has been edited by C a t a l i n: 25 Jan 2010, 09:39 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1053
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
La V-brake as zice ca e parghia dubla. De cand s-au inventat rotile cu spite, s-a dovedit cea mai buna solutie la capitolul rezistenta. Dispunerea radiala a lor face din ansamblul roata-spite-butuc o piesa foarte rezistenta. Eu mi-as face griji mai mult fortele laterale care intervin mai ales pe curbe, insa problemele jantelor cu spite, tot gropile, bordurile, bolovanii raman.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1054
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi și la rezistență laterală, o jantă cu disc e mai slabă teoretic, pentru că prezența discului pe o singură parte duce la un aranjament al spițelor asimetric, cam ca la roata spate...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1055
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
QUOTE(argon @ 25 Jan 2010, 09:30) pentru mine e logic cum zice catalin..nu stiu de ce. Cauciucul e in contact cu solul, janta in contact direct cu cauciucul, v-brake-ul actioneaza pe janta, deci nu solicita asa spitele cum ar face-o frana pe disc..poate ma insel. Daca vorbim fix de spite, chiar daca tu franezi janta, bicicleta tinde sa-si continue miscarea in virtutea inertiei. Cine n-o lasa? Spitele, ca prin ele e legat tot ansamblu de roata. Daca franezi butucul, tot spitele nu-ti lasa bicicleta sa inainteze. Si mie mi se pare ca in spite actioneaza aceeasi forta in timpul franarii. |
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1056
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Cuplu de forte
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1057
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Acționează același cuplu, dar acționează total diferit... Nu doar în sens opus...
La disc există un cuplu de forțe mult mai mare ce tinde să torsioneze roata, să miște butucul față de jantă, pe axa lor de rotație... Nu știu cum să exprim mai exact... La V-Brake e vorba de alt tip de forțe, ce se opun deplasării butucului din centru spre înainte, practic tinde să mute butucul din centrul jantei, radial... Acest tip de forță e mult mai ușor preluat de spițe, fiind concepute pentru așa ceva, e ca și cum stai pe bicicletă.... Sigur, roata spate e supusă torsiunii și când pedalezi, dar cuplul e mult mai mic... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#1058
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Da, e adevarat ca apar forte de torsiune diferite .. dar butucul ala nu e facut din branza .. e un element foarte rigid si la sfarsit, forta rezultanta pe spite e in de aceeasi valoare aproximativ in ambele tipuri de franari. Difera sensul rezultantei.
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1059
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
În fine, părerea mea e că la disc e necesară o jantă cu spițe mai zdravene, și o furcă cu urechile orientate altfel decât în jos, și / sau renunțarea la quick release că nu e safe.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#1060
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Teoria e foarte adevarata, frana disc solicita suplimentar spitele, butucul, furca.
Practic, eu unul nu am vazut ceva rupt din cauza franelor pe disc (nu am cunostinte despre biciclete gen DHS, deci pe alea le las deoparte, desi nu cred ca la alea e totul mamaliga doar frana tine cum tine la o bicicleta normala; cel mai probabil la bicicletele cu roti de mamaliga frana e tot din mamaliga). Toate rotile decedate pe care le-am vazut au decedat de la șocuri cu solul. Roti sarite din furca iar sunt situatii rarisime si extreme. Conteaza si daca a fost stransa corect prinderea rapida. In plus majoritatea furcilor din ziua de azi nu permit rotii sa iasa chiar cu q-r slabit. Avantajele franei pe disc sunt mult mai multe decat dezavantajele. This post has been edited by LuluMOB: 25 Jan 2010, 10:07 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1061
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Or fi avantaje pentru ala care face coborari. Pentru mine, care vreau sa merg pe sosea, n-au niciun avantaj. Depinde la ce le folosesti ca sa vorbesti de avantaje.
|
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1062
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Avantaje sunt la coborâre, dar spuneți vă rog un singur avantaj pe care îl are frâna pe disc la mersul în oraș...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1063
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
arata fenzy..... tu ce crezi...
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#1064
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Iti zic eu acum:
Cu Vbrake-uri am zburat de pe bicicleta (la propriu) franand in panica pentru ca un bou cu o duba nu mi-a acordat prioritate (bou in care m-am si trantit din zbor). Cu Discuri nu mi s-a intamplat inca sa zbor din sa .. in schimb pot "modula" mult mai bine franarea scotand maximul de franare chiar si la strangerea panicoasa a manetei. barfi, ca de obicei, pe langa ... This post has been edited by Liviu: 25 Jan 2010, 10:17 |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1065
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Experiența mea este exact pe dos... La V-Brake pot modula mai bine...
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#1066
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Daca vorbim strict de asfalt, doar pe ploaie ai un avantaj.
In rest, e suficienta frana pe janta. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1067
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Aici te-am prins. Tocmai pentru ca exista boi, niciodata n-am sa ma bazez pe faptul ca am prioritate atata timp cat sunt pe bicicleta. Asta mi se pare prima regula de tinut minte daca ti-i draga viata.
![]() Sau am imbatranit? ![]() This post has been edited by Victoras2001: 25 Jan 2010, 10:23 |
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#1068
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Mai draga .. cand strada e goala .. tu vii de pe drum cu prioritate si mai faci si "eye contact" cu soferul dubei (adica ne uitam unul la altil) ... in mod normal zici ca totul e OK ... ei bine, nu a fost
![]() 25 Jan 2010, 10:25: Oricum, pe banii lui mi-am pus discuri. This post has been edited by Liviu: 25 Jan 2010, 10:25 |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1069
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Logic. Sunt un milion de situatii. D-aia am mici retineri in a iesi prin mijlocul traficului. Cand stau la volan si-i vad cum se poarta cu biciclistii se scoala parul pe mine.
|
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
VladG |
![]()
Post
#1070
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
La frana pe janta actiunea e pe anvelopa si reactiunea e pe janta. Asupra spitelor actioneaza atunci doar forta de impingere (inerita), nu si torsiunea generata de rotirea inffranata a rotii.
La frana pe disc actiunea e pe anvelope si reactiunea e pe disc (transmisa prin butuc, spite si janta. Aici, pe langa fortele din primul caz mai actioneaza si torsiunea asupra spitelor. This post has been edited by VladG: 25 Jan 2010, 10:50 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1071
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 25 Jan 2010, 10:08) Avantaje sunt la coborâre, dar spuneți vă rog un singur avantaj pe care îl are frâna pe disc la mersul în oraș... Cand o sa ajungi sa iti placa sa mergi pe ploaie si tot jegul ala fin o sa fie pe jante si cand pui frana si o sa scartaie si o sa harjaie ca toate visele si frana ioc, o sa-ti dai seama de avantaje. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1072
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
De fel nu merg pe ploaie cu bicicleta... Urăsc bicicletele cu apărători... Că o să mă prindă ploaia odată, voi merge oricum încet, să mă stropească ponderat...
![]() Da, poate fi un avantaj... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1073
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Aparatorile fac toti banii daca sunt d-alea lungi si aproape de cauciuc. Eu am mers pe ploaie si cu si fara... dar n-am incetinit. Cand am ajuns acasa aveam noroi si pe dinti
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1074
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
visule nu e asa...
daca folosesti intens o bicicleta cu un sistem de franare...si ii cunosti potentialul...restul e doar frectie trendy fendy... mai ales cand e un sitem de frane no name.... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1075
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai ii cunosti potentialul, dar nu-ti mai vine sa franezi ca simti ca ai da cu smirghel pe janta...
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1076
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Liviu @ 25 Jan 2010, 11:24) Mai draga .. cand strada e goala .. tu vii de pe drum cu prioritate si mai faci si "eye contact" cu soferul dubei (adica ne uitam unul la altil) ... in mod normal zici ca totul e OK ... ei bine, nu a fost ![]() <span class='edit'>25 Jan 2010, 10:25:</span> Oricum, pe banii lui mi-am pus discuri. Asa a ajuns un coleg sa dea acordul de plata pentru un cadru de bicicleta de carbon pe RCA. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Asi |
![]()
Post
#1077
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am sistem de franare.. clasic, antic si ineficient. Concluzia: evit si imi vad de treaba, de franat nu franez, fac basici la degete (serios, se apasa foarte greu, am sabotii originali din 71, cauciucul a devenit plastic)
Eh, are acolo o frana sa ma opresc pe loc, dar nu pot bloca roata, intr-un fel e ok. Daca afara nu e uscat si temperaturi cat de cat mari (15+grade) eu nu ies cu bicla. Sunt ciclist doar de sezon ![]() |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#1078
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Ghost are cineva?
A avut cineva? Vreo parere, vreun cadru rupt... Ma intereseaza in special gama HTX ( HTX 5100 ). Nu actuala, ci de acum vreo 2-3 ani. |
--------------------
-
-
-
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#1079
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Din mica mea experienta in studierea domeniului asta, bicicleta pare excelenta.
http://www.fahrrad.de/fahrraeder/mountainb...-5100/2240.html Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#1080
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Da, link-ul asta il gasisem si eu. Nu prea am vazut sa se scrie lucruri proaste despre HTX 5100 sau despre Ghost in general in review-uri.
Dar as vrea sa aflu cateva impresii de la oameni care au pedalat pe Ghost. |
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:45 |