Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
Serpico |
![]()
Post
#1261
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4MPI 2007
|
|||
nh1980ro |
![]()
Post
#1262
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai da-mi mai multe detalii. Ca WD-40 mi-au dat baietii de la magazinul de bicle, nu l-am luat de capul meu.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Stefan |
![]()
Post
#1263
|
![]() Quite opinionated Group: Members Posts: 1.449 Joined: 18 January 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
WD-40 il poti folosi in cel mai bun caz pentru degresat. Pentru uns exista uleiuri speciale pentru lant.
http://bikezone.ro/Ulei-lant-Cyclon-507.html Eu mi-am luat din Decathlon. Am folosit abia un sfert intr-un an. |
--------------------
Volkswagen
Golf 7 Variant
1,4 TSI 2013
|
|
VladG |
![]()
Post
#1264
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Frumoasa coborarea, dr_mKe!
Pozitia camerei amplifica senzatia de viteza, cred, caci pe coborarea din Iezer am trecut de cateva ori de 40, dar camera fiind pe casca, pare mult mai incet decat ai filmat tu. Revenind la componente, daca vrei sa faci o coborare rapida pe teren mai greu (nu down-hill, ci doar drum mai rau) te simti mai in siguranta cu ceva de calitate si SIGUR mai confortabil. Initial bicla a venit cu furca Reba SL, de 80mm, excelenta, robusta, insa pe coborari mai lungi nu mi se parea ca amortizeaza suficient. Asa ca am facut un upgrade la un Manitou R7 MRD Carbon Absolute, de 100 mm si vreau sa va zic ca e diferenta MARE. Lucreaza mult mai bine, parca pluteste bicla. Totul trebuie raportat la drumurile pe care se intentioneaza sa se mearga si la stilul personal. Daca nu-i dai in goarna, merge si cu ceva mai slabut. De exemplu am facut Transalpina si Strategica cu o bicla hibrida (Kettler Light Rider), cu roti de 28, inguste, cu o furca ieftina, pe arc. Toata bicla costa 2/3 din furca cea noua si am ajuns cu bine la destinatie, insa am mers incet si cu grija, am ocolit pietrele, etc. Pentru ca nu-mi placea stilul asta si pentru ca am inceput sa merg tot mai mult pe munte, am si schimbat-o si am tot upgradat componente. Acum as zbura pe unde mergeam inainte cu 5 km/h. ![]() Nu sfatuiesc pe nimeni sa-si ia din prima ceva scump, cu componente de top, doar daca nu il dau banii afara din casa. Daca simti nevoia, ulterior poti face imbunatatiri. Oricum nu prea gasesti combinatia de piese care sa-ti placa, sau, neavand inca experienta, nici nu stii ce ti-ar trebui acum, asa ca mai bine ti-o aranjezi tu ulterior. Toate astea le spun fiind patit. Am zis ca-mi iau super bicla, sa nu ma doara capul, si mi-a placut enorm la inceput. Am dat 1500 iepuroi pe ea si dupa un an mai am doar cadrul si franele (frane pe care le voi schimba in curand ![]() Concluzie, luati una entry level, in genul celor recomandate mai sus (NU bicle de supermarket!) si daca simtit nevoia, imbunatatiti ulterior. Inca ceva legat de imbunatatiri: nu merita luate piese de aici, sunt foarte scumpe. Periodic se fac comenzi pe ciclism.ro de la site-uri din afara (Germania si GB), iar preturile sun la trei sferturi sau chiar jumatate si transportul se imparte intre participanti. A, vedeti ca se pot lua si bicle intregi, daca gasiti o oferta convenabila. Site-uri: bike-components.de actionsports.de chainreactioncycles.com bike24.de jedi-sports.de starbike.de fahrad.de (de la ei am luat Corratec-ul) Toate sunt ok, am comandat de la ei. Stefan a zis bine, WD-40 e degresant. E musai sa se aplice ulei de lant, altfel WD-ul ala se evapora repede si se uzeaza puternic lantul. Dupa 1000km trebuie verificata uzura lantului (sunt niste mici chei speciale, ieftine) si daca e uzat peste limita, trebuie musai schimbat, altfel incepe sa manance din angrenaj si pinioane. Dupa cateva mii de km se schimba si astea, dar mai e mult pana departe ![]() This post has been edited by VladG: 13 Feb 2010, 22:26 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Serpico |
![]()
Post
#1265
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 13 Feb 2010, 21:41) Pai da-mi mai multe detalii. Ca WD-40 mi-au dat baietii de la magazinul de bicle, nu l-am luat de capul meu. Ai cerut ulei pentru uns lantul si ti-au dat WD-40? Asa cum a zis Stefan, WD-40 eventual il folosesti pentru degresat/curatat. Pentru uns lantul exista doua tipuri de ulei de lant, in functie de mediul in care e folosita bicicleta: mediu uscat (cu praf) sau mediu umed. Daca nu ai altceva la indemana, poti unge lantul cu ulei de motor. Inainte de ungere, lantul trebuie curatat. Preferabil se da jos de pe bicicleta, se degreseaza (il bagi intr-un recipient cu capac/dop si agiti), apoi se spala cu apa calda cu detergent dupa care se clateste cu apa calda. Dupa aceea il stergi de apa si il lasi la uscat. Daca nu ai chef/timp sa faci toate astea, macar sterge-l cu o carpa inainte de ungere. Cand il ungi, pui cate o picatura de ulei la fiecare za (pune uleiul pe ramura inferioara a lantului, in timp ce invarti inapoi de pedale). Pinioanele si foile doar le cureti, nu le ungi cu nimic. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4MPI 2007
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1266
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Vlade, e ca la masini... toti se gandesc ca bicla noua de la mama ei e sfanta, pentru ca putini se si pricep sa regleze o frana, sa regleze un schimbator. Cand ajungi la maturitatea asta ciclista iti vine cheful de imbunatatiri ajustate pe stilul tau. Toti vor furci extrabengoase, dar cati stiu sa le regleze in functie de teren? In service se face cel mult un reglaj bun la toate, nu specific. (nu simti nevoia unei suspensii spate, mai ales pe coborari?)
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#1267
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
cand am luat 2 biciclete noi de la magazine diferite acum vreo 7 ani mi-au spus cei din magazin ca lantul nu se unge niciodata, cum e pana la urma?
![]() explicatia era, ca odata uns acumuleaza tot praful si nisipul de pe strada sau il ungi cu pronto? ![]() This post has been edited by ArtVandelay: 13 Feb 2010, 22:35 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1268
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pentru lantz se gasesc diverse uleiuri. Eu folosesc de ani de zile MOTOREX sub forma de spray, exista in versiune pentru uscat (praf) si in versiune pentru ud (apa, noroi, etc). WD-40 folosesc pentru degresat si pentru curatat cadrul cand este murdar doar usor si imediat dupa spalarea cu jet, dau tot baikul de sus pana jos cu WD-40, inclusiv jantele si sabotii la v-brake, dupa care sterg bine tot
![]() In offroad merg mai incet din lipsa de tehnica si curaj, dar pe asfalt sau macadam ii dau drumul cu cat prinde, si slava domnului, vara trecuta aveam 130 kg si ajungeam usor la 80 kmh ![]() Singurul dezavantaj major la cum prind camera (un aparat foto care numai asta mai face) este mizeria care ajunge pe ea ![]() ![]() LE > setarea corecta pentru furca: aprox 1/3 din cursa trebuie sa intre cand stai in sa, iar in rest reglata cat mai moale posibil si tare doar cat sa nu-i dai cap, evident cu mici variatii in functie de talentul si simtul fiecaruia. La 130 mm cursa 90% din timp este pe moale la maxim ![]() This post has been edited by dr_mKe: 13 Feb 2010, 22:37 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
VladG |
![]()
Post
#1269
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
vis-a-vis, bine spus!
Pe coborari ar fi tare buna si o suspensie pe spate, dar ma descurc si fara, ca nu vreau sa schimb cadrul. Imi place mult, m-am invatat cu el si, mai important de atat, unul full, cum mi-ar placea mie, tot de carbon, e vreo 2000 E, deci pas! ![]() @ArtVandelay: baietii aia erau mai terminati ca cei de la supermarket! Lantul se unge si SE CURATA periodic. Eu am un dispozitiv cu role, care se ataseaza pe lant, se umple cu un lichi si se da la pedala (pe loc). In 3 minute e ca nou. Apoi il sterg cu carpa si-l ung. Normal ca se mai pune praf, nisip, dar il cureti cand e cazul. Ce am descoperit foarte util la furca in ultimul an este reglarea din mers a duritarii ei. Pe asfalt sau la urcari in forta o tin "blocata", pe coborari sau drum rau, cat mai libera. Daca urci pante de peste 5-7% cu ea deblocata, pierzi multa energie prin comprimarea ei la fiecare pedala, Bicla topaie atunci. Odata blocata, parca te impinge cineva de la spate. This post has been edited by VladG: 13 Feb 2010, 22:47 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Stefan |
![]()
Post
#1270
|
![]() Quite opinionated Group: Members Posts: 1.449 Joined: 18 January 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Referitor la stergerea lantului eu folosesc doua periute de dinti pe care le tin ca un cleste pe lant.
![]() |
--------------------
Volkswagen
Golf 7 Variant
1,4 TSI 2013
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1271
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am folosit la motocicleta un spray de curatat lantu' de un litru. L-am consumat pe tot la o spalare... Era pe jos crusta de jeg lata de vreo juma' de metru si lunga de mai bine d-un metru... N-am crezut ca se poate depune atata jeg pe un lant. Eu ii dau si la mobra si la bicla cu spray de lant cu teflon.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Serpico |
![]()
Post
#1272
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4MPI 2007
|
|
VladG |
![]()
Post
#1273
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Am mai adaugat o coborare, una dintre primele pe care le-am facut.
Mi se pare lenta acum, dar atunci a fost plina de adrenalina. Eram cu Kettler-ul, urcarea a fost criminala, caci a fost si destul de cald. Cel care apare 2 secunde la inceput e colegul nostru de forum, Senna. Filmuletul e un fragment din cel original, care are 18 min. Atat a durat coborarea de la Balea Lac la Balea Cascada. Sa fi vazut fata soferului depasit de bicicleta ![]() @Serpico: Depinde de punctul de referinta in timp. ![]() Operatiunile sunt ciclice. UNS (la instalare lant) - curatat - uns - ... This post has been edited by VladG: 14 Feb 2010, 13:12 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Markos |
![]()
Post
#1274
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursureºti Vale ![]() |
belea asta de pe transfagarasan!
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Şuşea
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1275
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Morala, orice bike ai, conteaza pofta de pedalat si aventura inainte de toate
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1276
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Care e faza cu abtibildu' asta?
![]() DSC02704.JPG ( Size: 826.88k ) Number of downloads: 772 DSC00038.jpg ( Size: 46.53k ) Number of downloads: 779 |
--------------------
ZAZ
Zaporojeş
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#1277
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iaºi ![]() |
Te ajuta sa pozitionezi corect pe inaltime schimbatorul fata.
Ideea de baza e ca intre cusca de tabla ce ghideaza lantul si foaia cea mai mare trebuie sa ai o distanta cat mai mica posibil, fara sa se atinga. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1278
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Rahat. L-am scos deja.
![]() O sa ies cu ea si apoi vad daca mai trebuie sau nu reglata. In mers se vede imediat daca e sau nu reglata bine. Asa, ce-am dat io cu roata-n gol prin casa, nu prea-mi place cum schimba. ![]() |
--------------------
ZAZ
Zaporojeş
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#1279
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iaºi ![]() |
Stai linistit ca nu e indispensabil. Eu unul nu am mai vazut niciodata asa ceva.
Din poza a doua la tine pare cam departat, asta scade mult din eficienta si precizia schimarii. Sunt multe tutoriale pe net dar eu il prefer pe asta: http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html#front Si desigur, ce zice producatorul: http://cycle.shimano-eu.com/ http://techdocs.shimano.com/techdocs/index.jsp http://techdocs.shimano.com/techdocs/index...#33;-1300677160 http://techdocs.shimano.com/media/techdocs...69830616270.pdf 14 Feb 2010, 10:14: LE: acum vad ca au bagat si in documentatie acel indicator, intainte specificau distanta. This post has been edited by LuluMOB: 14 Feb 2010, 10:14 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1280
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Poza a doua e luata de pe ciclism.ro, nu-i a mea. Ti-am spus. La mine cam atingea nitel.
|
--------------------
ZAZ
Zaporojeş
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#1281
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Am gasit o oferta SH de Trek 6300 model 2008 pe piata 'locala'.
Anuntul Specificatiile Mi se pare putin cam scumpa, mai ales ca are deja 2 ani. Insa poate se mai negociaza putin, cine stie. Intrebari: - merita sa ma incurc cu asa ceva - daca da, cum anume testez bicicleta si la ce ma uit. Sa nu ma trezesc apoi dupa 1-2-3 plimbari ca necesita interventii costisitoare. Multumesc! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
zodrac |
![]()
Post
#1282
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Mie asta mi-a placut cel mai mult: Tutoriale
Later: Si niste linkuri directe: Reglare schimbator fata Reglare schimbator spate This post has been edited by zodrac: 14 Feb 2010, 23:14 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1283
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Asta cu fixativu' e belea
![]() http://bicycletutor.com/handlebar-grips/ This post has been edited by vis-a-vis: 15 Feb 2010, 00:04 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1284
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Serpico |
![]()
Post
#1285
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 14 Feb 2010, 21:35) Fata de Kona Fire Mountain Deluxe la 1.620 lei (o compar cu asta deoarece o stii deja), e cam scumpa la 430 Euro, adica 1.800 de lei. Furca Dart 3 de la Trek este putin mai buna (mai exact, putin mai usoara si poate putin mai solida) decat Dart 2 cu TurnKey de la Kona, dar nu cred ca ai sesiza diferente in utilizare intre cele doua furci. Angrenajele sunt diferite (la Kona e pe patrat, la Trek e Octalink), dar la fel, nu cred ca ai sesiza diferentele. La Trek si butucul de la roata fata este Shimano M475, nu doar cel de la roata spate. Franele cu actionare hidraulica Avid Juicy 3 de pe Trek ar fi singurele componente clar mai bune decat echivalentele de pe Kona (Hayes MX4 cu actionare mecanica). Un set de frane (fata si spate) Juicy 3 noi costa putin peste 100 de euro acum (inclusiv discuri). Restul componentelor sunt similare. Eu as zice ca ar merita sa o cumperi la maxim 1.300 de lei, daca nu are probleme. Dar daca n-ai avut incredere in varianta propusa de magazinul playbike.ro cu transferul componentelor de pe un cadru pe altul (si garantie de la magazin), cred ca o bicicleta second hand nu e cea mai potrivita pentru tine. This post has been edited by Serpico: 15 Feb 2010, 01:21 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4MPI 2007
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#1286
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Asa e Serpico, m-am mai gandit si eu aseara si parca nu merita. Daca are ceva probleme pe la pinioane uzate, lant uzat, cauciucuri imbatranite mag bani in ea de ma duc cu pretul sus de tot.
Macar de ar fi fost mult mai buna decat Kona, dar asa... Merci mult! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
VladG |
![]()
Post
#1287
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Ia uitati-va si la asta.
http://www.ciclism.ro/forums/bazar/showpro...-mtb-cube&cat=2 A luat un coleg o bicla de la el si a fost exact cum a descris-o (mai are si altele pe site). Cerea 550E si lasat la 2000RON, deci se mai negociaza... Asta e 450E Sau ceva cu superechipare, cadru de 19", dar si mai scumputa: http://www.ciclism.ro/forums/bazar/showpro...2favid-29&cat=2 This post has been edited by VladG: 15 Feb 2010, 10:16 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#1288
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Feb 2010, 23:42) Nu. Io cred ca am facut o alegere bunicica. Am un cadru ok si niste componente acceptabile (pentru unu' ca mine). Le frec bine din primavara pana-n toamna. Astfel voi avea timp suficient sa vad ce-mi place la ea si ce nu (sigur voi schimba saua). Apoi e simplu. Nu-mi place o piesa, jos cu ea. ![]() Stiu ca daca vorbeam cu Radu imi luam ceva mai bun (ca echipare) si mai ieftin, dar am vrut s-o iau de noua si apoi s-o imbunatatesc singur, cu piese noi. Sa am ocazia sa mi le aleg singur, in functie de necesitati. Si asta pentru ca mersul cu bicicleta, pentru mine, e o pasiune. O pasiune neglijata multa vreme. ![]() Oricum, tie-ti multumesc pentru bunavointa. ![]() |
--------------------
ZAZ
Zaporojeş
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#1289
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(VladG @ 15 Feb 2010, 10:04) Ia uitati-va si la asta. http://www.ciclism.ro/forums/bazar/showpro...-mtb-cube&cat=2 A luat un coleg o bicla de la el si a fost exact cum a descris-o (mai are si altele pe site). Cerea 550E si lasat la 2000RON, deci se mai negociaza... Asta e 450E Pare interesanta bicicleta, cred ca e facuta pe componente. Ca nu gasesc de care este (Aim. Acid, etc). Oricum pare mai buna decat Trek-ul 6300 pe care il gasisem eu, cel putin furca. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Serpico |
![]()
Post
#1290
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
Cam vechi (nu sunt sigur, dar s-ar putea sa fie de prin 2002-2004) bicicletele alea second din link-urile date de VladG si cam scumpe. Cube-ul are si cadru prea mic pentru Andy_ACS. A doua e full suspension (deci posibil sa fie si grea).
E dubios ca niciunul din vanzatori sa nu stie modelul si anul. Pozele puse sunt mici, lipsesc greutatile bicicletelor. Eu as zice pas la ambele. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 1.4MPI 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 16:14 |