DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ford ne da sase luni sa convingem UE, Ford ar putea renunta la preluarea Automob. Craiova

DFA
post 26 Oct 2007, 12:57
Post #1


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO





Ford ne da sase luni sa convingem UE

Joi 25 Octombrie 2007


Compania americana ar putea renunta la preluarea Automobile Craiova, daca Romania nu obtine avizul CE pana in martie-aprilie 2008



Ford doreste sa inceapa activitatea la fabrica de automobile Craiova in primavara anului viitor, iar un termen rezonabil pentru compania americana in obtinerea avizului de la Comisia Europeana (CE) ar fi martie-aprilie, a declarat fostul secretar de stat in Ministerul Finantelor, Sebastian Vladescu, in cadrul unei conferinte de presa cu ocazia incheierii mandatului.
"Ford a stabilit primavara anului viitor ca moment limita pentru inceperea activitatii la Craiova. Probabil martie-aprilie va fi un termen rezonabil in obtinerea avizului CE pentru a nu se retrage", a spus Vladescu, care este presedintele Comisiei de Privatizare. In ceea ce priveste criticiile Comisiei Europene, Vladescu a explicat ca celalalt competitor, General Motors, nu a contestat niciodata nici procedura, nici rezultatul final al privatizarii. "Ei (n.r. - General Motors) ar fi fost primii care trebuiau sa conteste licitatia, dar nu au avut nici o observatie. Inclusiv ambasadorul american a felicitat Romania pentru aceasta privatizare si transparenta procesului", a afirmat Vladescu. El apreciaza ca situatia aparuta in relatia cu CE reprezinta mai mult o lipsa de comunicare din partea celor doua parti si mai putin o problema de ajutor de stat. Comisia Europeana a solicitat Romaniei sa trimita, in 30 de zile, datele necesare evaluarii ajutorului de stat pentru Automobile Craiova si sa inceteze orice actiune de punere in aplicare a contractului de privatizare incheiat cu Ford sau privind legea speciala de reglementare a tranzactiei. "Comisia are indoieli serioase cu privire la faptul ca privatizarea s-a realizat in absenta unui ajutor de stat si ca masurile de ajutor de stat ar fi compatibile cu piata comuna. In plus, intrucat ajutorul nu a fost notificat Comisiei, acesta constituie ajutor ilegal", se arata in anuntul CE. Oficialii europeni sustin ca, desi au transmis mai multe scrisori prin care s-a cerut imperativ autoritatilor romane sa elimine toate conditiile si sa notifice ex ante contractul de privatizare, statul a continuat procedura de licitatie si autoritatile au semnat contractul de vanzare a actiunilor cu producatorul auto american Ford.

AVAS a trimis rapoartele

Potrivit Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Romania a transmis Comisiei Europene (CE) clauzele confidentiale ale contractelor de privatizare a companiilor Automobile Craiova, Tractorul Brasov si Petrotub Roman, si a cerut autoritatilor europene sa prelungeasca perioada de remitere a datelor privind ajutorul de stat la Tractorul si Petrotub, transmite Mediafax. "Pentru toate cele trei societati, statul roman a transmis elementele de confidentialitate din deciziile de deschidere a investigatiilor care nu vor fi publicate in Jurnalul Oficial, incadrandu-se in termenul stabilit de 15 zile lucratoare de la primirea scrisorii", a comunicat AVAS. Conform procedurilor comunitare, termenul legal pentru transmiterea informatiilor legate de o investigatie deschisa de Comisia Europeana este de o luna de la primirea notificarii.

Rapoartele vor contine informatii de la mai multe institutii, printre care Ministerul Economiei si Finantelor, Ministerul Muncii si Consiliul Concurentei.

Sursa : Ziua


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dead666Ghost
post 26 Oct 2007, 13:09
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 15 October 07




comunicatu ala e specific presei ..mult si despre nimic.. eu nu stiu poveste.. pana la urma ce sa intamplat ? am auzit ca cica le-ar fi oferit niste facilitati dupa terminarea licitatiei si uniunea nu considera corect acest lucru fata de celalalt participant al licitatiei .. dar pana la urma ..concret ..ce sa intamplat? care e acel ajutor ? poate fi de orice natura din cate inteleg eu in acest comunicat .. natura juridica , financiara .. foarte ambiguu.. ce inseamna acel ajutor de stat ?


--------------------
nu am vandut 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 26 Oct 2007, 20:39
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




Interesul e mare ca noi sa fim doar consumatori nu si producatori. Deja producem Dacia, buna sau rea care se vinde in draci. Ce ar insemna sa mai producem inca ceva eventual mai bun?

Las' ca ne vom satura de EU... (desi personal credeam ca uniunea aduce si beneficii nu doar alinieri de preturi)


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danbravoksv
post 27 Oct 2007, 15:00
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 20 April 07
From: brasov




Pana la urma nu poti sa faci nici un partz in tara ta fara sa te urecheze cei de la UE ca nu i-ai pus pe ei mai intai sa-l adulmece ca sa vada ca e in conformitate cu legea europeana blink.gif .
E normal sa impiedice preluarea uzinei ca doar noi nu avem nevoie de locuri de munca,de bani obtinuti din urma desfasurarii activitatii Ford,etc ci doar de fonduri de la UE pe care tot noi le platim.


--------------------
renault twingo;1,2 16 V;75 c.p. 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 27 Oct 2007, 16:03
Post #5


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Pana la urma cred ca ar fi bine sa aflam cum s-au facut investitiile de genul asta in alte tari ca ungaria, cehia, polonia, slovacia, etc. La aia tot asa urla europa cand e vorba de investitii de genul asta? Sau are ue ceva personal cu noi, romanii?
Ceva-ceva tot s-a intamplat pe la craiova. Fiindca eu unul nu pot inca sa inteleg de ce statul roman a cumparat mai scump de la daewoo ca sa dea peste cateva luni mai ieftin lui ford. What's the catch, in afara de niste comisioane grase incasate de niste ciumegi?


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 28 Oct 2007, 09:05
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Pai parca statul roman ramane in posestia terenului pe care e amplasata fabrica, si vinde doar o parte din actiuni. Asa imi aduc aminte, nu aruncati cu noroi daca nu e asa.


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 28 Oct 2007, 09:44
Post #7


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




QUOTE(danbravoksv @ 27 Oct 2007, 15:00)
Pana la urma nu poti sa faci nici un partz in tara ta fara sa te urecheze cei de la UE ca nu i-ai pus pe ei mai intai sa-l adulmece ca sa vada ca e in conformitate cu legea europeana blink.gif .
E normal sa impiedice preluarea uzinei ca doar noi nu avem nevoie de locuri de munca,de bani obtinuti din urma desfasurarii activitatii Ford,etc ci doar de fonduri de la UE pe care tot noi le platim.
*



Uff, teoria asta a conspiratiei... Si-au unit cu totii fortele ca sa ne impiedice pe noi, romanii, sa prosperam si noi oleaca...


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 28 Oct 2007, 10:20
Post #8


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(adip @ 27 Oct 2007, 17:03)
Fiindca eu unul nu pot inca sa inteleg de ce statul roman a cumparat mai scump de la daewoo ca sa dea peste cateva luni mai ieftin lui ford. What's the catch, in afara de niste comisioane grase incasate de niste ciumegi?
*



L-a dat mai ieftin ca sa-l faca suficient de atractiv pentru Ford. Eu daca eram statul roman si puteam, il dadeam si pe gratis. Pentru ca eu ca stat o sa-mi recuperez lejer toti acesti bani in primii ani din impozitele platite de Ford. Fara sa mai luam in calcul industria de pe orizontala aferenta fabricii.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grosse inkultur
post 28 Oct 2007, 11:55
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 1 October 07
From: Cluj Napoca




Poate e o procedura standard. Se cer niste explicatii/documente si asta e tot. Nu inseamna neaparat ca cineva (CE) se pune de-a curmezisul. Romanii au preconceptia asta cum ca auditul inseamna ancheta.
QUOTE
"Comisia are indoieli serioase cu privire la faptul ca privatizarea s-a realizat in absenta unui ajutor de stat si ca masurile de ajutor de stat ar fi compatibile cu piata comuna. In plus, intrucat ajutorul nu a fost notificat Comisiei, acesta constituie ajutor ilegal", se arata in anuntul CE. Oficialii europeni sustin ca, desi au transmis mai multe scrisori prin care s-a cerut imperativ autoritatilor romane sa elimine toate conditiile si sa notifice ex ante contractul de privatizare, statul a continuat procedura de licitatie si autoritatile au semnat contractul de vanzare a actiunilor cu producatorul auto american Ford.

Adica ei (CE) ne-au cerut noua (AVAS) sa notificam orice ajutor de stat. Noi (AVAS) nu am notificat. Pana nu se lamureste treaba (adica, trimitem documentele necesare si clarificam situatia - probabil au o procedura pentru asta), ei (CE) nu ne dau avizul noua (AVAS). Pentru o buna parte din romani asta e persecutie si complot intergalactic impotriva muncitorului roman care va construi masini Ford de 10 ori mai ieftine/bune/sigure/devreme_acasa/etc.


--------------------
Mini Cooper 2008 - nb-10-grf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 1 Nov 2007, 17:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Mai nu mai racniti imediat ca babele, ca nu-i nicio conspiratie!

Orice achizitie a unei companii importante in UE este verificata de comisie. TOATE, in orice tara.

Pana acum, comisia nu s-a pronuntat, deci nu impiedica nimeni, nimic. Dar statul Roman trebuie sa demonstreze ca a efectuat vanzarea in conditiile legislatiei UE, si tot procesul va dura cateva luni (2-3 cel mai des), deci cele 6 luni pomenite de Ford sunt suficiente daca totul a fost facut "curat", si fara indoiala asa a fost. tongue.gif


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 1 Nov 2007, 18:18
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Ne-am bucurat degeaba ca au luat americanii Ford-ul?
Poate ne da in cap UE. mad.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 2 Nov 2007, 18:42
Post #12


Haha


Group: Members
Posts: 8.859
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




in luarea deciziei CE vor cantarii mult cele 4000 lucuri de munca de la Daewoo Craiova. eu , personal nu cred ca va fi vreo problema cu aceasta privatizare/vanzare/preluare. cred ca aceasta este ce mai curata de pana acum.


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 7 Nov 2007, 15:01
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Nu vor cantariiiiiii nika cele 4000 locuri de munca.
Pricepeti odata: se analizeaza LEGALITATEA tranzactiei. O privatizare de asta nu e o chestie simpla, sunt zeci sau sute de clauze in contract, si fiecare poate sa contravina unei norme sau legi a UE. Comisia le ia, le analizeaza si daca gaseste vreo clauza ILEGALA, va cere modificarea sau eliminarea ei din contract.

NU e un subict de ce VREA sau nu UE, e corba de LEGALITATEA contractului! Si inca odata: e PROCEDURA STANDARD pt. orice achizitie corporatista.

Sa speram ca cei de la AVAS au stiut ce fac, si nu vor fi probleme.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 26 Feb 2008, 16:50
Post #14


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




http://www.mediafax.ro/economic/ford-ar-pu...ml?1686;2415992

Deci au cumparat Automobile Craiova cu 57, suma muuult sub cat valora pana si terenul, si au mai primit ajutor 27 din partea statului??????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 27 Feb 2008, 10:12
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




Da terenul ala asigura locuri de munca? Nu prea conteaza suma cu cat se vinde, poate sa fie si 1$, atata timp cat Ford va face ceva acolo, locuri de munca, impozit la stat ... . Doar Ford nu va face ca altii sa vanda fabrica la fier vechi si dupa aceea sa construiasca blocuri acolo, nu cred ca se ocupa cu asa ceva.
Eu cred ca mai importat este ce va face acolo decat suma de vanzare.


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 27 Feb 2008, 10:21
Post #16


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(Arhimede @ 26 Feb 2008, 16:50)
http://www.mediafax.ro/economic/ford-ar-pu...ml?1686;2415992

Deci au cumparat Automobile Craiova cu 57, suma muuult sub cat valora pana si terenul,  si au  mai primit ajutor 27 din partea statului??????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*



Lucrezi cumva la vreo fabrica Ford din Germania sau Marea Britanie și iti este frica de pierderea locului de munca? Eu le-as fi dat fabrica si pe gratis decat sa ajunga la fiare vechi. Dar na, nu vor capsomanii aia de la UE. E și normal ca statul sa ofere niste facilitati. Bine ca penibilii aia de la UE nu vin cu texte de genul "guvernul roman practica o politica precara pentru a mentine un nivel de trai scazut si implicit salarii mici pentru a atrage investitiile straine iar asta se traduce prin concurenta neloiola"


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 27 Feb 2008, 10:51
Post #17


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.726
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Ford nu a primit nici un ajutor de stat. Se refera la ajutoarele primite de Daewoo inainte de privatizare...


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 00:06
Forum Renault