Stergatoare
![]() ![]() ![]() |
Stergatoare
nik1965 |
![]()
Post
#211
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|||
Mich@el |
![]()
Post
#212
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
pai daca le rasucesti cum vor mai sta ele perpendicular pe parbriz?vor sta mereu aplecate pe o parte
![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
tedy |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mich@el @ 15 Feb 2006, 20:29) pai,in plan longitudinal erau un pic curbe spre parbriz,nu?Le-am eliminat acea curbura,deci am mai redus tensiunea aplicata pe stergatoare/parbriz.Dar la stergatorul din stanga nu mai am ce sa "dezdoi" la acel brat ca mai un mm si atinge stergatorul. nu ai facut acelasi lucru? Nuu.Am incercat sa explic cat am putut eu mai bine,dar vad ca mai rau v-am zapacit ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
tedy |
![]()
Post
#214
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mich@el @ 15 Feb 2006, 22:01) pai daca le rasucesti cum vor mai sta ele perpendicular pe parbriz?vor sta mereu aplecate pe o parte ![]() pai la mine asa si erau,aplecate inspre sensul de mers.Din cauza asta topaiau in loc sa mearga lin.Eu le-am adus in starea de a fi perpendiculare.Daca ale tale sunt perpendiculare n-ai de ce sa umbli la ele |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
dragosmanea |
![]()
Post
#215
|
![]() DA, am Logan! Group: Members Posts: 202 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Tedy, datorita elasticitatii lamelei de cauciuc care intra in contact cu geamul, dupa o cursa a stergatorului, lamela va fi in repaus putin inclinata, e logic. Daca nu intelegi, o sa fac un desen. Si vrei sa spui ca odata cu "rasucirea" bratului stergatoruli, lamela dupa ce a terminat cursa va sta perpendicular pe parbriz? Si inca ceva, de unde ai rasucit bratul? imediat dupa ce se termina invelitoarea de plastic sau ce e, adica mai la jumatetea bratului, sau mai spre stergator?
|
--------------------
Dacia
LOGAN
Preference 1.4
- LGN
|
|
GunX |
![]()
Post
#216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
poze poze, ca vorba lunga, saracia omului
![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
costeniuc |
![]()
Post
#217
|
![]() handi-man Group: Members Posts: 55 Joined: 26 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce a facut Tedy s-a mai discutat si in alta parte si a fost realizat cu succes si de catre mine (tot stergatoarele originale si nu se mai aude nici cel mai mic sunet in orice conditii de "umiditate" a parbrizului)
Cu pozele e cam greu, chiar daca mi-as poza stergatoarele nu cred ca s-ar observa nici o diferenta. Bratul se torsioneaza (rasuceste) de-a lungul lui, in sens orar sau anti-orar, depinde de pozitia lamelei pe parbriz. O sa incerc sa va descriu pasii: 1. se priveste de-a lungul lamei stergatorului (dupa ce in prealabil acesta a fost ridicat un pic de pe parbriz si apoi lasat usor la loc) pentru a se vedea in ce parte este flexata lamela. 2. se ridica complet bratul stergatorului 3. cu 2 bucati patent, sau cu mana goala, sau cu orice alte metode care va trec prin minte, se torsioneaza (rasuceste)bratul stergatorului (de-a lungul axei sale) in sensul invers decat este lamela flexata. 4. se coboara bratul stergatorului pe parbriz si se verifica Daca este OK este perfect daca nu, se reia operatia. Eu asa am procedat si din noiembrie 2005 (de atunci am masina) nu am mai beneficiat de scartaieli sau alte zgomote. Succes |
--------------------
DACIA
Logan Prestige 1.6 16v
2007
- B xx XXX Timpul este cel mai bun profesor. Din pacate isi omoara toti elevii
|
|
dragosmanea |
![]()
Post
#218
|
![]() DA, am Logan! Group: Members Posts: 202 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Desi ma repet, vreau sa inteleg un lucru. Din moment ce dupa terminarea unei curse, lamela stergatorului va ramane inclinata si nu perpendiculara pe parbriz, atunci cand va pleca intr-o noua cursa, va pleca "invers" si de aici scartaielile. Interesant ar fi sa putem sa facem in asa fel incat lamela sa fie perpendiculara pe parbriz chiar si dupa terminarea cursei. Nu vad cum ne-ar ajuta faptul ca lamela e perpendiculara pe parbriz dupa ce am ridicat si lasat la loc stergatorul....Ca doar nu facem ridicarea asta inainte de fiecare utilizare a stergatoarelor...
|
--------------------
Dacia
LOGAN
Preference 1.4
- LGN
|
|
costeniuc |
![]()
Post
#219
|
![]() handi-man Group: Members Posts: 55 Joined: 26 January 05 From: Bucuresti ![]() |
dragosmanea, am inteles. Da, asa este, lamelele flexeaza pe parbriz in functie de directia lor de miscare. Problema este pozitia initiala. Exemplu: daca bratul este putin rasucit spre in sus, lamela va flexa foarte bine la coborarea stergatorului pe parbriz, dar la urcarea acestuia pe parbriz lama nu va putea flexa indeajuns si de aici acele trepidatii pe parbriz traduse sub forma de scartait.
Deci pozitia bratului va trebui ajustata astfel incat flexarea lamelei pe parbriz sa fie aproximativ egala in ambele directii de deplasare (geometric vorbind, bisectoarea unghiului format de deplasarilor lamelei pe parbriz sa fie perpendiculara pe acesta). Perpendiculara pe parbriz nu cred ca va ramane, poate doar in cazul in care inaltimea lamelei va fi mai mica, materialul mai dur. Oricum, cred ca indiferent de forta de apasare a bratului, lamela tot inclinata va ramane. Cred ca am fost destul de explicit |
--------------------
DACIA
Logan Prestige 1.6 16v
2007
- B xx XXX Timpul este cel mai bun profesor. Din pacate isi omoara toti elevii
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#220
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Bosch-urile care le-am montat in locul celor originale inca-si fac treaba. Deja au batut recordul celor originale cu un factor de 3x. Cred ca asta era problema...
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
dragosmanea |
![]()
Post
#221
|
![]() DA, am Logan! Group: Members Posts: 202 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
costeniuc , multumesc de explicatie, am inteles cum sta treaba, trebuie sa analizez cum este si la mine, daca rezolv problema promit sa va anunt.
|
--------------------
Dacia
LOGAN
Preference 1.4
- LGN
|
|
GunX |
![]()
Post
#222
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Voi vreti sa ziceti ca se priveste dinspre partea de la sofer si se rasuceste fiecare brat in sensul acelor de ceasornic daca lamela de cauciuc a stergatoarelor sta in sus, sau invers acelor de ceasornic daca lamela de cauciuc sta flexata initial in jos ?
Pana pica stegratorul cat mai aproape de perpendicular pe sticla parbrizului.... This post has been edited by GunX: 16 Feb 2006, 16:54 |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#223
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tedy @ 15 Feb 2006, 22:03) Nuu.Am incercat sa explic cat am putut eu mai bine,dar vad ca mai rau v-am zapacit ![]() ![]() ![]() am inteles frate Tedy,incerc si varianta asta,mersi ![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
tedy |
![]()
Post
#224
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dragosmanea @ 16 Feb 2006, 14:05) Tedy, datorita elasticitatii lamelei de cauciuc care intra in contact cu geamul, dupa o cursa a stergatorului, lamela va fi in repaus putin inclinata, e logic. Daca nu intelegi, o sa fac un desen. Si vrei sa spui ca odata cu "rasucirea" bratului stergatoruli, lamela dupa ce a terminat cursa va sta perpendicular pe parbriz? Si inca ceva, de unde ai rasucit bratul? imediat dupa ce se termina invelitoarea de plastic sau ce e, adica mai la jumatetea bratului, sau mai spre stergator? Exact din locul unde este el sucit din fabrica...are un "s" mititel.Si DA ,ale mele stau perpendiculare dupa fiecare cursa ![]() PS: costeniuc ,multumesc pt ajutor...deja ma pierdusera baietii,nu mai stiam ce sa le mai zic.De pozat nu prea vad ce sa pozezi,ca nu se cunoaste nimic modificat,doar daca le pornesc...dar sunetul nu se aude intr-un jpeg ![]() This post has been edited by tedy: 17 Feb 2006, 00:00 |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
DFA |
![]()
Post
#225
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
dragos1908 |
![]()
Post
#226
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 6 September 04 From: craiova ![]() |
Am si eu o mare rugaminte chiar daca nu sunt chiar pe problema. Mi s-a terminat zeama din borcan (solutia pt spalare parbriz) si chiar am fust super multumit de ea pe gerurile astea. Daca imi zice si mie cineva cum se cheama lichidul si daca se gaseste si in alte parti decat la service (unde au baietii niste preturi de te lasa picioarele) ii voi ramane vesnic recunoscator. Am fost la cateva magazine auto si mi-au aratat ei ceva dar parca nu seamana! Multam si scuze!
|
--------------------
Dacia logan
ambition 1.6 MPI
2006,
- DJ20TAL, Mio C520 Am, nu dau, si bine fac!
|
|
GunX |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Zeama originala (roz) din fabrica si eu as vrea sa aflu de unde o putem procura. Asta ar fi o informatie cam prea de valoare, sa zic asa...
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#228
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
"zeama" ok gasesti si in metro,selgros sau praktiker,la bidoane de 5 l,rezista pana la -20 grade.chiar conteaza culoarea pt voi?
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
lau_swat |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 405 Joined: 7 September 05 From: Timisoara ![]() |
Mai este in OMV-uri, rezista pana la -30 grade C, este de unde alege, si nu e neaparat sa fie roz
![]() |
--------------------
Renault
Megane III
dynamique 1,6 16V Ce tie nu-ti place altuia nu-i face
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
1: la mine flexeaza foarte tare lama fata de brat in punctele alea unde sunt bratele mici care curbeaza lama de cauciuc; de acolo si din prinderea fata de bratul.. prins in surub, acolo la clema de plastic. cred ca ar trebui schimbate cu totul, au deja 1an jumate..
2: zeama originala parca nu mirosea ca astea de prin metro.. |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
tazzz |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
Zeama originala(roz) gasesti la dealerii dacia...are eticheta cu "Piese de origine" dar parca e destul de scumpa din cate imi aduc eu aminte
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
leinad |
![]()
Post
#232
|
![]() Membru dacionist Group: Members Posts: 395 Joined: 17 March 05 From: Constanța ![]() |
Am vrut sa ridic stergatorul din dreapta cu cativa cm, dar nu reusesc sa-l scot. am scos protectia din plastic, am desfacut piluita, si am tras in sus, dar in zadar. Nu voia sa iasa cu nici un chip. Ar mai trebui desfacut ceva? N-ma vazut nimic pe acolo. Intrabarea mea e simpla: cum se scoate ???
![]() |
--------------------
Logan
Preferance
75 ponei
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
hatana-l
![]() This post has been edited by bassfreak: 20 Feb 2006, 19:05 |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
tazzz |
![]()
Post
#234
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
tre sa il tragi in sus...steaua aia pe care e prins are o forma tronconica si prin presare sta fix pe ea
![]() practic ti-ar trebui o presa sa-l tragi in sus...sau hatani de el pana se slabeste si iese, incearca si un spray degripant sa mai slabeasca acolo ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
uzo |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 24 March 06 From: B ![]() |
Aveam o mare problema cu stergatoarele. se miscau oarecum paralel astfel ca cel din drapta nu intra cu marginea laterala in raza de actiune a celui din stanga. din acest motiv ramanea o catitate de apa in partea de sus a parbrizului care curgea incet si enervant pe partea proaspat spalata. am rezolvat problema printr-o mica modificare a mecanismului de angrenare a stergatoarelor si acum merg perfect. s-a marit cursa stergatorului dreapta iar apa aia de care vorbeam o duce pana in raza de actiune a stergatorului dreapta iar acesta o da jos.
Solutia e relativ simpla. Trebuie sa dati jos mecanismul ala de angrenare. scoateti grilele de plastic. dati jos stergatroarele (scoateti capacele piulitelor cu surubelnita iar piulitele cu cheie de 13), scoateti burdufele de protectie de sub stergatoate, desfaceti piulitele alea mari cu cheia de 24, desfaceti surubul de langa electromotorul de angrenare cu cheia de 10 si scoateti mevanismul. sa nu va mire daca atunci cand descafeti piulitele alea mari si scoateri saibele de sub ele o sa gasiti garnitura de etansare din partea de jos cocolosita. la mine erau cocolosite ambele (si stanga si drapta. asa se lucreaza in romania). acum! pentru a mari cursa unui stergator trebuie micsorat levierul care il actioneaza. adicatelea bucata aia de metal care este sudata de axul pe care este prins stergatorul. probabil ca ideal ar fi sa il scurtati prin taierea unei bucati din el (de undeva din mijloc) si sudare. astfel s-ar mentine cam aceeasi distanta intre angrenaj si caroserie (priza de aer a aerotermei). eu am micsorat prin indoire. am scos piesa (axul stergatorului si levierul) destul de usor. in partea de sus are o siguranta din sarma otelita iar jos are o nuca ce intra intr-o bucsa de plastic. bucsa se scoate prin rasucire spre dreapta. are niste opritori dar trece peste, nu va fie teama. apoi iese usor. e! levierul este oarecum curbat in forma de "Z". tot ce trebuie este sa-i accentuati curbura pana ce "z"-ul are unghiurile de aproximativ 80 grade (astfel se micsoreaza distanta dintre ax si nuca, adica ce ne trebuie). asta nu e chiar asa usor. va trebuie ceva indemanare si scule adecvte (menghina, cionane...). mare atentie la sudura azului in levier. mie mi s-a rupt sudura aia.... de asemenea trebuie sa aveti grija ca, dupa ce montati sa nu loveasca in caroserie si sa indoiti astfel incat capatul cu nuca sa se afle intr-ul plan paralel cu cel in care s-a aflat initial ca sa nu forteze bucsa de plastic. astept eventuale intrebari.... This post has been edited by klaus: 25 Mar 2006, 23:25 |
--------------------
dacia
logan
- b52zvc
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Am vazut pe site la bosch ca au scos stergatoare aero cu adaptoare pentru alte masini. Sunt stergatoarele cu care vin passat si renault-ul megane nou. Au adaptat prinderea si pentru alte tipuri de brate. Cica sunt vreo 130 ron.
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
vali2 |
![]()
Post
#237
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 1 March 06 From: Iasi ![]() |
Am si eu o neplacere cauzata de modul de pornire al stergatoarelor atunci cand motorul e oprit.Daca vrei sa le pornesti: musai contact pus:angry:.
Se poate face alimentarea lor pe prima pozitie a cheii astfel incat sa nu mai fie nevoie sa stabilesti contactul ?Stiti si cum ? Cred ca si pentru contactul de frana ar fi necesar acelasi lucru . |
--------------------
Nissan
Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red
2019 "Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
|
|
tedy |
![]()
Post
#238
|
![]() Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti ![]() |
uzo ,s-a facut mai demult modificarea.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17027609 ![]() |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
pctelnet |
![]()
Post
#239
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 29 May 05 ![]() |
am logan nou, are 500 km, dar de stergatoare sunt f nemultumit, nu sterg bine deloc, pe langa fatul sus mentionat cu pornirea automana
|
--------------------
dacia
break
- b 28 ksz
|
|
clan |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit. Asa au facut si la mine primele 2-3 luni. Mai au putin si implinesc anul si nu au mai scartait/barait de mult.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1,4
2005
- B-00-000
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 23:49 |