DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 6 7 8 9 10 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Stergatoare

nik1965
post 15 Feb 2006, 21:43
Post #211


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




QUOTE(Mich@el @ 15 Feb 2006, 20:29)
pai,in plan longitudinal erau un pic curbe spre parbriz,nu?Le-am eliminat acea curbura,deci am mai redus tensiunea aplicata pe stergatoare/parbriz.Dar la stergatorul din stanga nu mai am ce sa "dezdoi" la acel brat ca mai un mm si atinge stergatorul.
nu ai facut acelasi lucru?
*


tedy le-a "rasucit".


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mich@el
post 15 Feb 2006, 22:01
Post #212


membru fara frane


Group: Members
Posts: 626
Joined: 27 February 05
From: Timisoara




pai daca le rasucesti cum vor mai sta ele perpendicular pe parbriz?vor sta mereu aplecate pe o parte unsure.gif


--------------------
Logan Laureate 1.4 2005 - TM-Marine Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 15 Feb 2006, 22:03
Post #213


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(Mich@el @ 15 Feb 2006, 20:29)
pai,in plan longitudinal erau un pic curbe spre parbriz,nu?Le-am eliminat acea curbura,deci am mai redus tensiunea aplicata pe stergatoare/parbriz.Dar la stergatorul din stanga nu mai am ce sa "dezdoi" la acel brat ca mai un mm si atinge stergatorul.
nu ai facut acelasi lucru?
*



Nuu.Am incercat sa explic cat am putut eu mai bine,dar vad ca mai rau v-am zapacit smile.gif Frate Mich@el am explicat sa faceti in asa fel ca lamela sa cada perfect perpendicular pe geam....nu vad cum ai facut-o tu perpendiculara indoind bratul,ea tot la fel o sa cada.Suceste de nenorocitul ala de brat pana sta in forma de T cu parbrizul smile.gif.Na ca daca nici acum nu m-ai inteles imi dau ban singur smile.gif bafta


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 15 Feb 2006, 22:05
Post #214


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(Mich@el @ 15 Feb 2006, 22:01)
pai daca le rasucesti cum vor mai sta ele perpendicular pe parbriz?vor sta mereu aplecate pe o parte  unsure.gif
*



pai la mine asa si erau,aplecate inspre sensul de mers.Din cauza asta topaiau in loc sa mearga lin.Eu le-am adus in starea de a fi perpendiculare.Daca ale tale sunt perpendiculare n-ai de ce sa umbli la ele


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosmanea
post 16 Feb 2006, 14:05
Post #215


DA, am Logan!


Group: Members
Posts: 202
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Tedy, datorita elasticitatii lamelei de cauciuc care intra in contact cu geamul, dupa o cursa a stergatorului, lamela va fi in repaus putin inclinata, e logic. Daca nu intelegi, o sa fac un desen. Si vrei sa spui ca odata cu "rasucirea" bratului stergatoruli, lamela dupa ce a terminat cursa va sta perpendicular pe parbriz? Si inca ceva, de unde ai rasucit bratul? imediat dupa ce se termina invelitoarea de plastic sau ce e, adica mai la jumatetea bratului, sau mai spre stergator?


--------------------
Dacia LOGAN Preference 1.4 - LGN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GunX
post 16 Feb 2006, 14:17
Post #216


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 26 September 05
From: Bucuresti




poze poze, ca vorba lunga, saracia omului smile.gif


--------------------
Logan Laureate 1.4 - B-40-XXX
Never underestimate the power of human stupidity !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costeniuc
post 16 Feb 2006, 15:06
Post #217


handi-man


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 January 05
From: Bucuresti




Ce a facut Tedy s-a mai discutat si in alta parte si a fost realizat cu succes si de catre mine (tot stergatoarele originale si nu se mai aude nici cel mai mic sunet in orice conditii de "umiditate" a parbrizului)
Cu pozele e cam greu, chiar daca mi-as poza stergatoarele nu cred ca s-ar observa nici o diferenta.
Bratul se torsioneaza (rasuceste) de-a lungul lui, in sens orar sau anti-orar, depinde de pozitia lamelei pe parbriz.

O sa incerc sa va descriu pasii:
1. se priveste de-a lungul lamei stergatorului (dupa ce in prealabil acesta a fost ridicat un pic de pe parbriz si apoi lasat usor la loc) pentru a se vedea in ce parte este flexata lamela.
2. se ridica complet bratul stergatorului
3. cu 2 bucati patent, sau cu mana goala, sau cu orice alte metode care va trec prin minte, se torsioneaza (rasuceste)bratul stergatorului (de-a lungul axei sale) in sensul invers decat este lamela flexata.
4. se coboara bratul stergatorului pe parbriz si se verifica

Daca este OK este perfect
daca nu, se reia operatia.

Eu asa am procedat si din noiembrie 2005 (de atunci am masina) nu am mai beneficiat de scartaieli sau alte zgomote.

Succes


--------------------
DACIA Logan Prestige 1.6 16v 2007 - B xx XXX
Timpul este cel mai bun profesor. Din pacate isi omoara toti elevii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosmanea
post 16 Feb 2006, 15:14
Post #218


DA, am Logan!


Group: Members
Posts: 202
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Desi ma repet, vreau sa inteleg un lucru. Din moment ce dupa terminarea unei curse, lamela stergatorului va ramane inclinata si nu perpendiculara pe parbriz, atunci cand va pleca intr-o noua cursa, va pleca "invers" si de aici scartaielile. Interesant ar fi sa putem sa facem in asa fel incat lamela sa fie perpendiculara pe parbriz chiar si dupa terminarea cursei. Nu vad cum ne-ar ajuta faptul ca lamela e perpendiculara pe parbriz dupa ce am ridicat si lasat la loc stergatorul....Ca doar nu facem ridicarea asta inainte de fiecare utilizare a stergatoarelor...


--------------------
Dacia LOGAN Preference 1.4 - LGN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costeniuc
post 16 Feb 2006, 15:22
Post #219


handi-man


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 January 05
From: Bucuresti




dragosmanea, am inteles. Da, asa este, lamelele flexeaza pe parbriz in functie de directia lor de miscare. Problema este pozitia initiala. Exemplu: daca bratul este putin rasucit spre in sus, lamela va flexa foarte bine la coborarea stergatorului pe parbriz, dar la urcarea acestuia pe parbriz lama nu va putea flexa indeajuns si de aici acele trepidatii pe parbriz traduse sub forma de scartait.
Deci pozitia bratului va trebui ajustata astfel incat flexarea lamelei pe parbriz sa fie aproximativ egala in ambele directii de deplasare (geometric vorbind, bisectoarea unghiului format de deplasarilor lamelei pe parbriz sa fie perpendiculara pe acesta).
Perpendiculara pe parbriz nu cred ca va ramane, poate doar in cazul in care inaltimea lamelei va fi mai mica, materialul mai dur.
Oricum, cred ca indiferent de forta de apasare a bratului, lamela tot inclinata va ramane.

Cred ca am fost destul de explicit


--------------------
DACIA Logan Prestige 1.6 16v 2007 - B xx XXX
Timpul este cel mai bun profesor. Din pacate isi omoara toti elevii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 16 Feb 2006, 15:46
Post #220


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Bosch-urile care le-am montat in locul celor originale inca-si fac treaba. Deja au batut recordul celor originale cu un factor de 3x. Cred ca asta era problema...


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosmanea
post 16 Feb 2006, 16:36
Post #221


DA, am Logan!


Group: Members
Posts: 202
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




costeniuc , multumesc de explicatie, am inteles cum sta treaba, trebuie sa analizez cum este si la mine, daca rezolv problema promit sa va anunt.


--------------------
Dacia LOGAN Preference 1.4 - LGN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GunX
post 16 Feb 2006, 16:53
Post #222


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 26 September 05
From: Bucuresti




Voi vreti sa ziceti ca se priveste dinspre partea de la sofer si se rasuceste fiecare brat in sensul acelor de ceasornic daca lamela de cauciuc a stergatoarelor sta in sus, sau invers acelor de ceasornic daca lamela de cauciuc sta flexata initial in jos ?
Pana pica stegratorul cat mai aproape de perpendicular pe sticla parbrizului....

This post has been edited by GunX: 16 Feb 2006, 16:54


--------------------
Logan Laureate 1.4 - B-40-XXX
Never underestimate the power of human stupidity !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mich@el
post 16 Feb 2006, 23:28
Post #223


membru fara frane


Group: Members
Posts: 626
Joined: 27 February 05
From: Timisoara




QUOTE(tedy @ 15 Feb 2006, 22:03)
Nuu.Am incercat sa explic cat am putut eu mai bine,dar vad ca mai rau v-am zapacit smile.gif Frate Mich@el am explicat sa faceti in asa fel ca lamela sa cada perfect perpendicular pe geam....nu vad cum ai facut-o tu perpendiculara indoind bratul,ea tot la fel o sa cada.Suceste de nenorocitul ala de brat pana sta in forma de T cu parbrizul smile.gif.Na ca daca nici acum nu m-ai inteles imi dau ban singur smile.gif bafta
*


am inteles frate Tedy,incerc si varianta asta,mersi rolleyes.gif


--------------------
Logan Laureate 1.4 2005 - TM-Marine Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 16 Feb 2006, 23:55
Post #224


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(dragosmanea @ 16 Feb 2006, 14:05)
Tedy, datorita elasticitatii lamelei de cauciuc care intra in contact cu geamul, dupa o cursa a stergatorului, lamela va fi in repaus putin inclinata, e logic. Daca nu intelegi, o sa fac un desen. Si vrei sa spui ca odata cu "rasucirea" bratului stergatoruli, lamela dupa ce a terminat cursa va sta perpendicular pe parbriz? Si inca ceva, de unde ai rasucit bratul? imediat dupa ce se termina invelitoarea de plastic sau ce e, adica mai la jumatetea bratului, sau mai spre stergator?
*



Exact din locul unde este el sucit din fabrica...are un "s" mititel.Si DA ,ale mele stau perpendiculare dupa fiecare cursa tongue.gif ....asa cred,sincer nu m-am uitat,dar nu mai scartaie.Am spus la inceput ca am strans un pic cu patentul urechile alea in care e prinsa lama de brat,pt a lua jocul ,acolo unde sunt adaptorii pt diferite tipuri de brate.
PS: costeniuc ,multumesc pt ajutor...deja ma pierdusera baietii,nu mai stiam ce sa le mai zic.De pozat nu prea vad ce sa pozezi,ca nu se cunoaste nimic modificat,doar daca le pornesc...dar sunetul nu se aude intr-un jpeg smile.gif ,mai strangeti putin lamela la partea de sus unde vine prinsa de brat,ca sa nu mai balanseze prea mult ,bafta la toti

This post has been edited by tedy: 17 Feb 2006, 00:00


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 17 Feb 2006, 11:11
Post #225


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.558
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Mich@el @ 15 Feb 2006, 21:29)
nu ai facut acelasi lucru?
*


Nu, tu ai îndoit brațul în plan transversal, el în plan longitudinal. Nu e același lucru. Tu ai umblat la forța de apăsare a lamelei pe parbriz, el a modificat unghiul făcut de lamele pe parbriz. Iarăși nu e același lucru.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos1908
post 17 Feb 2006, 16:13
Post #226


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 6 September 04
From: craiova




Am si eu o mare rugaminte chiar daca nu sunt chiar pe problema. Mi s-a terminat zeama din borcan (solutia pt spalare parbriz) si chiar am fust super multumit de ea pe gerurile astea. Daca imi zice si mie cineva cum se cheama lichidul si daca se gaseste si in alte parti decat la service (unde au baietii niste preturi de te lasa picioarele) ii voi ramane vesnic recunoscator. Am fost la cateva magazine auto si mi-au aratat ei ceva dar parca nu seamana! Multam si scuze!


--------------------
Dacia logan ambition 1.6 MPI 2006, - DJ20TAL, Mio C520
Am, nu dau, si bine fac!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GunX
post 17 Feb 2006, 17:42
Post #227


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 26 September 05
From: Bucuresti




Zeama originala (roz) din fabrica si eu as vrea sa aflu de unde o putem procura. Asta ar fi o informatie cam prea de valoare, sa zic asa...


--------------------
Logan Laureate 1.4 - B-40-XXX
Never underestimate the power of human stupidity !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mich@el
post 17 Feb 2006, 21:21
Post #228


membru fara frane


Group: Members
Posts: 626
Joined: 27 February 05
From: Timisoara




"zeama" ok gasesti si in metro,selgros sau praktiker,la bidoane de 5 l,rezista pana la -20 grade.chiar conteaza culoarea pt voi?


--------------------
Logan Laureate 1.4 2005 - TM-Marine Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lau_swat
post 17 Feb 2006, 21:54
Post #229


Membru si atat


Group: Members
Posts: 405
Joined: 7 September 05
From: Timisoara




Mai este in OMV-uri, rezista pana la -30 grade C, este de unde alege, si nu e neaparat sa fie roz tongue.gif


--------------------
Renault Megane III dynamique 1,6 16V
Ce tie nu-ti place altuia nu-i face
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bassfreak
post 20 Feb 2006, 01:08
Post #230


Membru autentic


Group: Members
Posts: 897
Joined: 29 August 04
From: Bucuresti




1: la mine flexeaza foarte tare lama fata de brat in punctele alea unde sunt bratele mici care curbeaza lama de cauciuc; de acolo si din prinderea fata de bratul.. prins in surub, acolo la clema de plastic. cred ca ar trebui schimbate cu totul, au deja 1an jumate..

2: zeama originala parca nu mirosea ca astea de prin metro..



--------------------
Dacia Logan 2004 Ambiance
Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazzz
post 20 Feb 2006, 04:25
Post #231


Membru autentic


Group: Members
Posts: 521
Joined: 26 August 04
From: Iasi - Romania




Zeama originala(roz) gasesti la dealerii dacia...are eticheta cu "Piese de origine" dar parca e destul de scumpa din cate imi aduc eu aminte dry.gif


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.6 - IS XX TAZ
si aici ar fii semnatura nu? :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leinad
post 20 Feb 2006, 18:33
Post #232


Membru dacionist


Group: Members
Posts: 395
Joined: 17 March 05
From: Constanța




Am vrut sa ridic stergatorul din dreapta cu cativa cm, dar nu reusesc sa-l scot. am scos protectia din plastic, am desfacut piluita, si am tras in sus, dar in zadar. Nu voia sa iasa cu nici un chip. Ar mai trebui desfacut ceva? N-ma vazut nimic pe acolo. Intrabarea mea e simpla: cum se scoate ??? blink.gif


--------------------
Logan Preferance 75 ponei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bassfreak
post 20 Feb 2006, 19:04
Post #233


Membru autentic


Group: Members
Posts: 897
Joined: 29 August 04
From: Bucuresti




hatana-l smile.gif trebuie sa iasa

This post has been edited by bassfreak: 20 Feb 2006, 19:05


--------------------
Dacia Logan 2004 Ambiance
Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazzz
post 21 Feb 2006, 19:04
Post #234


Membru autentic


Group: Members
Posts: 521
Joined: 26 August 04
From: Iasi - Romania




tre sa il tragi in sus...steaua aia pe care e prins are o forma tronconica si prin presare sta fix pe ea smile.gif ...

practic ti-ar trebui o presa sa-l tragi in sus...sau hatani de el pana se slabeste si iese, incearca si un spray degripant sa mai slabeasca acolo smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.6 - IS XX TAZ
si aici ar fii semnatura nu? :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uzo
post 25 Mar 2006, 20:33
Post #235


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 24 March 06
From: B




Aveam o mare problema cu stergatoarele. se miscau oarecum paralel astfel ca cel din drapta nu intra cu marginea laterala in raza de actiune a celui din stanga. din acest motiv ramanea o catitate de apa in partea de sus a parbrizului care curgea incet si enervant pe partea proaspat spalata. am rezolvat problema printr-o mica modificare a mecanismului de angrenare a stergatoarelor si acum merg perfect. s-a marit cursa stergatorului dreapta iar apa aia de care vorbeam o duce pana in raza de actiune a stergatorului dreapta iar acesta o da jos.

Solutia e relativ simpla.
Trebuie sa dati jos mecanismul ala de angrenare. scoateti grilele de plastic. dati jos stergatroarele (scoateti capacele piulitelor cu surubelnita iar piulitele cu cheie de 13), scoateti burdufele de protectie de sub stergatoate, desfaceti piulitele alea mari cu cheia de 24, desfaceti surubul de langa electromotorul de angrenare cu cheia de 10 si scoateti mevanismul. sa nu va mire daca atunci cand descafeti piulitele alea mari si scoateri saibele de sub ele o sa gasiti garnitura de etansare din partea de jos cocolosita. la mine erau cocolosite ambele (si stanga si drapta. asa se lucreaza in romania).

acum! pentru a mari cursa unui stergator trebuie micsorat levierul care il actioneaza. adicatelea bucata aia de metal care este sudata de axul pe care este prins stergatorul. probabil ca ideal ar fi sa il scurtati prin taierea unei bucati din el (de undeva din mijloc) si sudare. astfel s-ar mentine cam aceeasi distanta intre angrenaj si caroserie (priza de aer a aerotermei).
eu am micsorat prin indoire. am scos piesa (axul stergatorului si levierul) destul de usor. in partea de sus are o siguranta din sarma otelita iar jos are o nuca ce intra intr-o bucsa de plastic. bucsa se scoate prin rasucire spre dreapta. are niste opritori dar trece peste, nu va fie teama. apoi iese usor. e! levierul este oarecum curbat in forma de "Z". tot ce trebuie este sa-i accentuati curbura pana ce "z"-ul are unghiurile de aproximativ 80 grade (astfel se micsoreaza distanta dintre ax si nuca, adica ce ne trebuie). asta nu e chiar asa usor. va trebuie ceva indemanare si scule adecvte (menghina, cionane...).
mare atentie la sudura azului in levier. mie mi s-a rupt sudura aia.... de asemenea trebuie sa aveti grija ca, dupa ce montati sa nu loveasca in caroserie si sa indoiti astfel incat capatul cu nuca sa se afle intr-ul plan paralel cu cel in care s-a aflat initial ca sa nu forteze bucsa de plastic. astept eventuale intrebari....

This post has been edited by klaus: 25 Mar 2006, 23:25


--------------------
dacia logan - b52zvc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
collinro2
post 26 Mar 2006, 06:18
Post #236


Membru autentic


Group: Members
Posts: 457
Joined: 22 August 04
From: Iasi




Am vazut pe site la bosch ca au scos stergatoare aero cu adaptoare pentru alte masini. Sunt stergatoarele cu care vin passat si renault-ul megane nou. Au adaptat prinderea si pentru alte tipuri de brate. Cica sunt vreo 130 ron.


--------------------
renault megane 2.2 2006 1,5dCi 80CP - IS-05-GP?
We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali2
post 26 Mar 2006, 10:09
Post #237


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 1 March 06
From: Iasi




Am si eu o neplacere cauzata de modul de pornire al stergatoarelor atunci cand motorul e oprit.Daca vrei sa le pornesti: musai contact pus:angry:.
Se poate face alimentarea lor pe prima pozitie a cheii astfel incat sa nu mai fie nevoie sa stabilesti contactul ?Stiti si cum ? Cred ca si pentru contactul de frana ar fi necesar acelasi lucru .


--------------------
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red 2019
"Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 26 Mar 2006, 13:45
Post #238


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




uzo ,s-a facut mai demult modificarea.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17027609
smile.gif,bafta


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pctelnet
post 16 Apr 2006, 12:20
Post #239


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 29 May 05




am logan nou, are 500 km, dar de stergatoare sunt f nemultumit, nu sterg bine deloc, pe langa fatul sus mentionat cu pornirea automana


--------------------
dacia break - b 28 ksz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clan
post 16 May 2006, 14:36
Post #240


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 10 June 05
From: Bucuresti




Stai linistit. Asa au facut si la mine primele 2-3 luni. Mai au putin si implinesc anul si nu au mai scartait/barait de mult.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,4 2005 - B-00-000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 6 7 8 9 10 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 23:49
Forum Renault