1,5 dci...asa face toate?!, am pilituraaaa....
1,5 dci...asa face toate?!, am pilituraaaa....
klaus |
16 Nov 2007, 13:34
Post
#91
|
||
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
driverx |
16 Nov 2007, 13:39
Post
#92
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
Si o plapumioara sa le fie bine, sa nu suporte socuri termice.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Geox16v |
16 Nov 2007, 13:46
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 |
Eu cred ca e vrajeala Nu au cum sa fie in punga vidata (ca doar nu e cafea) Poate doar sigilata Probabil pe cutie scrie ''ambalat in atmosfera protectoare''
|
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
TIulian |
16 Nov 2007, 13:56
Post
#94
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 |
produs 100% natural (nu contine conservanti); chestiile alea din manual au si ele rostul lor, ca te fac sa fii mai atent cu ele, dar cand o face fabrica motoare in camera vidata, sau cand o purta mecanicu manusi chirurgicale si masca sterila cand schimba injectoru, ma las de orice meserie si ma apuc de vandut seminte prajite
|
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
nh1980ro |
16 Nov 2007, 14:54
Post
#95
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. |
Sunt fabrici in care lucreaza roboti, dar nu la noi ..
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
pohariu |
16 Nov 2007, 16:26
Post
#96
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 April 06 From: Braila |
Cum poate sa apara pilitura care se presupune ca provine de la pompa de inalta presiune in filtrul de motorina? Acest filtru nu se afla inainte de pompa de inalta presiune? Exista cumva retur de la pompa de inalta presiune in rezervor? Si daca da cum se face trecerea de la inalta presiune la joasa presiune?
|
--------------------
DACIA LOGAN, TOYOTA
Laureate 1,5 DCI, YARIS D 4D
2006,2007
- BR 91 POH, B 71 PJX
|
|
TIulian |
16 Nov 2007, 16:57
Post
#97
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 |
Daca citeai topicul, realizai ca s-au detaliat multe chestii. Pilitura se duce si pe retur.. da' ia mai pune mana si citeste ba nene; ce rahat, vreti toti mura-n gura !! mai citeste si tu pe aici daca tot te intereseaza asa tare..
|
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
pohariu |
16 Nov 2007, 17:41
Post
#98
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 April 06 From: Braila |
Ma dar destepti mai sunt cate unii pe aici (vezi raspunsul de mai sus), de le crapa capul! Eu am vrut sa va luminez putin dar daca nu vreti, ramaneti asa cu problemele voastre false. Ce poti invata de pe un topic in care unii (ca cel de mai sus) care se cred foarte priceputi dar de fapt experienta lor nu face nici doua parale?
TIulian cred ca mai intai trebuie sa intri pe forumuri de bune maniere si apoi aici! Eventual ceva cultura tehnica nu ti-ar strica! |
--------------------
DACIA LOGAN, TOYOTA
Laureate 1,5 DCI, YARIS D 4D
2006,2007
- BR 91 POH, B 71 PJX
|
|
liviu2004 |
16 Nov 2007, 17:45
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 |
QUOTE(pohariu @ 16 Nov 2007, 16:26) Cum poate sa apara pilitura care se presupune ca provine de la pompa de inalta presiune in filtrul de motorina? Acest filtru nu se afla inainte de pompa de inalta presiune? Exista cumva retur de la pompa de inalta presiune in rezervor? Si daca da cum se face trecerea de la inalta presiune la joasa presiune? De la presiunea inalta se trece in joasa printr-o valva de retur. Tu crezi ca e hidrant de pompieri acolo? Ca idee, nu stiu daca e la fel la dacia, cand treci de la diametru mic la diametru mare (pe teava), volumul se mareste si presiunea scade. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
pohariu |
16 Nov 2007, 17:54
Post
#100
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 April 06 From: Braila |
Multumesc pt informatie Liviu P. In lipsa de manual de service nu m-am apucat inca sa urmaresc toate tevile de pe la motor (mai ales ca acesta functioneaza ireprosabil de aproape doi ani) si de aceea am intrebat si eu.. Bineinteles ca am priceput acum ca exista retur in rezervor precum la daciile vechi.
|
--------------------
DACIA LOGAN, TOYOTA
Laureate 1,5 DCI, YARIS D 4D
2006,2007
- BR 91 POH, B 71 PJX
|
|
adiya |
16 Nov 2007, 19:26
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti |
QUOTE(TIulian @ 16 Nov 2007, 13:56) produs 100% natural (nu contine conservanti); chestiile alea din manual au si ele rostul lor, ca te fac sa fii mai atent cu ele, dar cand o face fabrica motoare in camera vidata, sau cand o purta mecanicu manusi chirurgicale si masca sterila cand schimba injectoru, ma las de orice meserie si ma apuc de vandut seminte prajite Vezi cum divaghezi. Nimeni nu a spus ca trebuie camera vidata insa am spus ca daca se desigileaza si stau mult timp la aer sunt afectate. Acum fiecare face cum doreste. Nu stiu ce inseamna pompe duze. Ai castigat pariul. L.E. Asi dori sa aflu daca nu va deranjez prea tare care este diferenta intre injectie directa si common rail. This post has been edited by adiya: 16 Nov 2007, 19:34 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
liviu2004 |
16 Nov 2007, 19:58
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 |
Cam nici una zic eu. Amandoua injecteaza direct in cilindru. Pompa duza e un injector care isi face singur presiune inalta prin actionarea unei axe cu came, in capul injectorului.
This post has been edited by Liviu P: 16 Nov 2007, 19:59 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
TIulian |
16 Nov 2007, 20:26
Post
#103
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 |
injectie directa = injectie mecanica (adica aia pe care o gasesti si pe bartranul aro) - aste e termenu care se foloseste prin serviceu unde am lucrat; nu iti descriu si procesele de reglare de debit a injectoarelor, ca banuiesc ca esti familiarizat (sistemu ala cu cremaliera, stii tu..) common rail = rampa comuna - pompa de inalta presiune impinge carburant intr-o singura rampa, si injectoarele sunt actionate electronic.
Cred ca deja s-au batut campii destul, probabil ar fi bine sa se stearga anumite (multe) posturi (inclusiv asta), ca nu mai gaseste lumea explicatia la cum ajunge pilitura in filtru.. This post has been edited by TIulian: 17 Nov 2007, 09:08 |
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
nh1980ro |
16 Nov 2007, 21:26
Post
#104
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. |
Intrebarea e: Asa face toate sau nu?
Eu zic sa faceti un poll daca nu e deja. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cristi.r |
16 Nov 2007, 23:23
Post
#105
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 |
Uite o idee buna !
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
neanae |
17 Nov 2007, 14:43
Post
#106
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 17 November 07 |
Evident ca filtrul de motorina se gaseste inaintea pompei de injectie si in general a oricarei pompe; cum ajunge pilitura totusi in filtru? pai datorita existentei returului injectoarelor!
|
--------------------
Dacia
Logan 1,5 dci
2007, ABS PLUS
- AG 08 XPJ
|
|
einstein1984 |
17 Nov 2007, 17:57
Post
#107
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.513 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
QUOTE(TIulian @ 16 Nov 2007, 21:26) injectie directa = injectie mecanica (adica aia pe care o gasesti si pe bartranul aro) - aste e termenu care se foloseste prin serviceu unde am lucrat; nu iti descriu si procesele de reglare de debit a injectoarelor, ca banuiesc ca esti familiarizat (sistemu ala cu cremaliera, stii tu..) common rail = rampa comuna - pompa de inalta presiune impinge carburant intr-o singura rampa, si injectoarele sunt actionate electronic. Cred ca deja s-au batut campii destul, probabil ar fi bine sa se stearga anumite (multe) posturi (inclusiv asta), ca nu mai gaseste lumea explicatia la cum ajunge pilitura in filtru.. Si common rail are camera de vartej sau ce? Esti pe dinafara rau de tot, nu ar trebui sa vorbesti din auzite..... Injectoarele sunt comandate electronic, dar actionate hidraulicm exact ca cele de ARO sau RABA. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
TIulian |
17 Nov 2007, 20:07
Post
#108
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 |
da mai, nu vorbesc pe din afara, cuiu e impins de presiunea motorinei din tur, si comanda electronica face ca actiunea presiunii sa deschida sau sa inchida injectorul (impinge cuiu dintr-o parte sau din cealalta). Common rail mai are si ansamblu de senzori pe rampa care citesc presiunea si temperatura carburantului, si daca ma mai gandesc nitel, mai scot niste blah blah.. da' nu cred ca intereseaza pe nimeni daca eu (sau altu) demonstrez ca stiu sau nu stiu ceva.
|
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
Geox16v |
17 Nov 2007, 22:05
Post
#109
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 |
Super tare intrebarea ''Care e diferenta intre injectie directa si common rail'' E la fel ca diferenta intre soseta si pantof motorul common rail are injectie directa la fel si tdi-ul si tdipd La common rail (rampa comuna) presiunea din rampa e la facuta de pompa de inalta si injectoarele sunt pilotate electronic la fel ca la motoarele pe benzina La PD (pumpe-duse injector pompa) presiunea este facuta la nivelul fiecarui injector in parte cu ajutorul axului cu came Pilitura din pompa se intoarce prin retur in filtru cit timp motorina e rece dupa care cind s-a incalzit pleaca spre rezervor si mai departe tot asa dute vino Problema e ca din pompa ajunge direct in injectoare ptr ca din rezervor se opreste in filtru
|
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
adiya |
17 Nov 2007, 23:46
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti |
QUOTE(Geox16v @ 17 Nov 2007, 22:05) Pai tu de ce crezi ca a fost pusa? QUOTE(TIulian @ 16 Nov 2007, 20:26) injectie directa = injectie mecanica (adica aia pe care o gasesti si pe bartranul aro) - aste e termenu care se foloseste prin serviceu unde am lucrat Evident pentru un raspuns ca acesta. This post has been edited by adiya: 17 Nov 2007, 23:49 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
liviu2004 |
18 Nov 2007, 00:22
Post
#111
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 |
Cum naiba vine asta? Injectie directa, aia de la aro. Cum e directa? Eu inteleg directa adica se injecteaza direct in cilindru. Are Aro asa ceva?
Daca injecteaza inainte de valvele de admisie, pai atunci nu mai vad sa fie directa. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
litza |
18 Nov 2007, 09:26
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE |
Injectia indirecta:
http://www.nelmes.fsnet.co.uk/paxman/cometc2.gif Motoarele au in chiulasa o precamera de combustie legata de camera principala unde se baga doar aer. Motorina se injecteaza aici si tot aici se afla si bujia incadescenta in ideea ca fiind spatiu mai mic se aprinde mai usor. Genul asta de injectie se gaseste pe motoare generatie mai veche. Tot ce e TDI, TDIPD, common rail e cu injectie directa. Bujiile si injectorul sunt direct in camera de combustie. Injectie indirecta gasim la vechile motoare TD la VW de exemplu. Atat la direct cat si la indirect, motorina se injecteaza in cilindru. Diferenta o face forma chiulasei. This post has been edited by litza: 18 Nov 2007, 09:28 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
liviu2004 |
18 Nov 2007, 10:41
Post
#113
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 |
Stai asa, citez: Injectia indirecta, Motoarele au in chiulasa o precamera de combustie, Motorina se injecteaza aici. Atat la direct cat si la indirect, motorina se injecteaza in cilindru.
Pana la urma? Si aro cum are, directa sau indirecta? |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
vi_escu |
18 Nov 2007, 11:13
Post
#114
|
Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor |
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
litza |
18 Nov 2007, 17:18
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE |
QUOTE(Liviu P @ 18 Nov 2007, 12:41) Stai asa, citez: Injectia indirecta, Motoarele au in chiulasa o precamera de combustie, Motorina se injecteaza aici. Atat la direct cat si la indirect, motorina se injecteaza in cilindru. Pana la urma? Si aro cum are, directa sau indirecta? Scuze pentru exprimarea. Era de dimineata si cafeaua nu si-a facut efectul. Uite aici o poza pentru injectia directa: http://www.energy.ca.gov/afvs/images/clean...sel_LCM-PRO.gif Exista o singura camera principala de combustie (acolo unde se misca pistonul si face presiune) in care se injecteaza atat aer cat si motorina la momentul oportun si care se autoaprinde. Injectia se face in capul pistonului. La injectia indirecta exista o precamera mai mica in chiulasa in care se injecteaza motorina. Aceasta precamera comunica cu camera principala printr-un canal. Tot pistonul face presiune si aici, dar injectia are loc in precamera, nu direct in capul pistonului. Vezi poza de mai sus. La Aro habar nu am, ti-am zis la VW, TD-urile vechi de 1.6l erau cu injectie indirecta, tot ce e dupa 94-95 (TDI,SDI 1.9) e cu injectie directa. This post has been edited by litza: 18 Nov 2007, 17:21 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
liviu2004 |
18 Nov 2007, 18:06
Post
#116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 |
Deci mi-ai confirmat ceea ce stiam. Dar sa ma scuze TIulian precum ca "injectie directa = injectie mecanica (adica aia pe care o gasesti si pe bartranul aro)". Nu pot sa cred ca Aro, batranul Aro, avea injectie directa.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
einstein1984 |
18 Nov 2007, 18:44
Post
#117
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.513 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Dar poti sa crezi ca Raba, batrana Raba si Saviemul, batranul Saviem aveau injectie directa? E drept ca era pe perete dupa procedeul MAN si nu in volum, dar totusi injectie directa.
Cat priveste faza cu asa face toate.... ei bine nu. Ca daca asa faceau toate, le chemau renault inapoi sa le schimbe inainte sa apara pilitura (era maiieftin sa schimbi doar pompa si nu tot sistemul de alimentare). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
TIulian |
18 Nov 2007, 20:29
Post
#118
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 |
Eu stiu in felul urmator : un motor diesel comprima numai aer, motiv pentru care are raport de compresie mult mai mare ca benzinarele, si ca injectia se face in momentul in care compresia este maxima, direct in camera de ardere. Un motor diesel nu poate comprima amestec de aer si carburant deoarece carburantii diesel nu sunt volatili, si pentru ca nu s-ar mai putea atinge rapoartele de compresie fara de care un motor diesel nu ar fi eficient sau nu ar putea functiona in siguranta. Injectia indirecta presupune injectia carburantului in afara camerei de ardere, si admisia in cilindru a amestecului aer-carburant - pana acum nu am vazut asa ceva decat la benzina; la diesel, pana si la aro, raba, tractor, etc. functionarea motorului este : admisie aer -> compresie (aer) -> injectie / aprindere -> evacuare. Am luat nota de trecere ? (vad ca ne masuram orgoliile..)
QUOTE in care se injecteaza atat aer cat si motorina aerul nu este "injectat", aerul este tras de vacuumul creat de piston, prin supapa (supapele) de admisie, ca daca era injectat si aerul, nu mai avea nevoie supape de admisie inca astept sa imi arate cineva un sistem de injectie diesel indirecta; recunosc ca din poza postata de litza habar nu am de reprezinta al doilea injector, si acel "combustion chamber for disturbance" - nimeni nu se naste invatat; dar se poate observa usor "jetul (ceață i se spune)" injectat de injectoru ala "principal" direct in camera de ardere.. QUOTE La injectia indirecta exista o precamera mai mica in chiulasa in care se injecteaza motorina. Aceasta precamera comunica cu camera principala printr-un canal. Tot pistonul face presiune si aici, dar injectia are loc in precamera, nu direct in capul pistonului. Vezi poza de mai sus. Dupa cum am spus, in poza de mai sus se vede clar cum injectorul perpendicular injecteaza direct in camera de ardere - al doilea injector habar nu am ce reprezinta - poate ne explici.. This post has been edited by TIulian: 19 Nov 2007, 10:42 |
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
mario1980 |
19 Nov 2007, 10:43
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi |
Injectia directa implica toate sistemele in care camera de ardere nu este divizata, si poate fi de 3 feluri:
-injectie linistita intilnita la motoare mari de turatie mica -injectie cu duze cu orificii multiple si aer turbionar Intilnit la tractoarele U650 si parca si la ARO am vazut. -injectie de tip MAN - ardere distribuita pe pereti Injectia indirecta se intilneste la motoare de capacitati mici si turatii mari, adreseaza problema vitezei de formare a amestecului, si a coeficientului de utilizare a aerului. Exista: -injectie in camera turbionara (camera aproape sferica ce are ~50% din volumul total de compresie, si comunica cu cu camera de ardere principala printr-un orificiu ingust orientat spre centrul pistonului) -injectie in antecamera (o camera plasata aproape central fata de camera principala, are 25-35% din volumul total de compresie) Din cite stiu eu, common-rail, se preteaza la injectie directa. Acum, partea cu raportul de compresie mai mare la diesel, din cauza ca se comprima doar aer, nu si carburant, este cam neadevarata, sa nu zic altfel. Raportul de compresie, este dat de dimensiunile fizice ale pistonului, chiuloasei, si cursa pistonului. De asemenea, NU exista diesel la care sa se injecteze motorina inainte de intrarea aerului in cilindru. Numai bine! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
TIulian |
19 Nov 2007, 11:00
Post
#120
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 |
Multumesc pentru clarificari (dupa cum am spus, nimeni nu se naste invatat - sunt unele chestii pe care chiar nu le stiam) !
Cand am spus de chestia ca motoarele diesel au rapoarte de compresie mai mari din cauza ca comprima doar aer, ma refeream strict la motoare alimentate cu carburanti care se gasesc la toate benzinariile; exista, intradevar si motoare cu aprindere prin scanteie care functioneaza cu carburanti cu cifra octanica foarte mare, care comprima amestecul aer-carburant la rate apropiate cu cele de pe motoarele diesel, dar un motor pe benzina chiar si din aia de 3 brazi (130 parca) nu cred ca ajunge la raport de compresie de diesel.. |
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th September 2024 - 18:40 |