DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Presiunea la ulei, Mare la inceput, ok dupa.

reddivision
post 21 Oct 2007, 14:05
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 20 October 07
From: Bucuresti




La mine, cand pornesc motorul la masina (nu la 10 min dupa ce l-am oprit, ci asa la o zi, doua..) presiunea la ulei este la maxim. Dupa vreo 15 min, revine la normal. Adica la relanti e la jumate, unde ar trebui sa fie, si doar la acceleratie creste, asa cum si trebuie sa faca compresie.
Faza e ca acum cateva zile am fost sa imi schimbe uleiul, si mi-a pus 3 litri. Iar eu inainte mergeam cu vreo juma de litru maxim, dar tot asa mi se intampla. Adica ...si cu f putin ulei, tot asa era. La inceput mare si apoi ok.
Asa se intampla in mod normal la dacie?


--------------------
Dacia 1310 CTi break 1557cmc 70CP an 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valentin_carlan
post 21 Oct 2007, 14:12
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 1 January 07




dupa cum ii spune si numele acel indicator masoara "presiunea uleiului" depidata de pompa de ulei, nu cantitatea de ulei din motor;)


--------------------
dacia 1410 L 1995 berlina - B 53 PJK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 21 Oct 2007, 14:47
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




si care-i problema tehnica aici? ti-e teama ca-ti merge motorul prea bine? blink.gif


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 21 Oct 2007, 14:59
Post #4


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Pai e si normal sa nu mearga bine cand mergi cu juma de litru de ulei in motor... P-asta de la cine ai invatat-o? Fac pariu ca faci si schimbu' la doi ani si ca acum la schimb ai pastrat filtrul de ulei vechi, nu?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reddivision
post 21 Oct 2007, 17:14
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 20 October 07
From: Bucuresti




Nu. Din circumstante atenuante masina nu a mai fost dusa de vreun an jumate la service, si da, cam de un an jumate nu am mai schimbat uleiul. Dar a mers f bine, si acum l-am schimbat doar de idee, nu ca mergea ceva prost. Filtrul de ulei l-am schimbat. Stai lin. Eu am 20 de ani si nu-s mecanic, asa ca nu mai luati omul peste picior da? Mi-am facut cont si am deschid topic ca sa invat ceva si sa aflu, pt ca nu am pe cine sa intreb. Si nu am p cine sa intreb.
Eu am auzit ca e bine sa fie presiunea mare la ulei (pt vali carlan: stiu si eu ce masoara indicatorul acela, stai lin, mai citeste o data ce am scris), dar nu credeam ca e bine sa fie la maxim asa la inceput cd pornesc motorul. Ms oricum.


--------------------
Dacia 1310 CTi break 1557cmc 70CP an 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 21 Oct 2007, 17:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




E normal sa faca asa.Oricum,nu lasa uleiul mai mult de 1 an in motor,indiferent de rulaj,si trece-o pe 10w40 semisintetic(daca nu cumva folosesti asa ceva deja).Si NU o mai lasa cu ulei sub minim.De curiozitate,cati km are?


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 21 Oct 2007, 17:32
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Iti sta la maxim pentru ca e uleiul e mai vascos la rece! Dupa ce se incalzeste, el se subtiaza! Intelegi acum? Si la mine tot asa e: la pornire 6, la relanti cald 4, la turatie 6! Motor de 1300, pompa de ulei cu debit marit, ulei ARAL!


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 21 Oct 2007, 17:33
Post #8


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




E la maxim din cauza tamperaturii.La friguri zdravane se ingroasa ca marmelada.Intradevar presiunea e debitata de pompa dar uleiul fiind gros are densitatea mare------din asta rezulta presiune maxima la pornire pana se mai "inmoaie" putin si revine cat de cat la caracteristicile de fabrica.Deobicei cand vine anotimpul rece se schimba uleiul cu unul de iarna care are indicele de vascozitate la rece mai mic deci e mai fluid si asigura o ungere mai buna la pornire----uzura mai mica.


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_leu21
post 21 Oct 2007, 23:23
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 18 October 07




sal..la mn sta la 4 cand e rece si la 2 cand e calda(stiu ca nu e bn,as vrea sa stiu daca bulesc motoru'daca mai merg asa,am masina de doua saptamani,a fost sarita de la punct si anume de la acel pinion...nu pare uzat l-am pus la punct si merge bn iarasi)ce remedieri..imi puteti da ms mult


--------------------
dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 22 Oct 2007, 06:36
Post #10


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




@mihai_leu21
""nu pare uzat l-am pus la punct si merge bn iarasi)"" daca merge bine iarasi de ce cauti nod in papura la masina ??? atat timp cat ai presiune si un ture si in relanti de ce iti faci probleme,daca merge ,las-o asa,sau nu ai in ce sa bagi bani ??? tongue.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 22 Oct 2007, 10:11
Post #11


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@reddivision ideile sunt clare si se pare ca te incapatanezi sa iti faci de lucru la masina...

1. motorul are de suferit foarte mult daca mergi cu uleiul sub limita
2. apropo de presiunea de ulei: asa trebuie sa faca, cand e rece motorul trebuie sa ai presiune maxima, iar apoi cand s-a incalzit (la relanti) presiunea trebuie sa fie mai mare de 1/3 sau 2 atm (daca e indicator gradat). asta pe indicator, in cazul in care merge perfect si sonda si indicatorul

in rest, daca esti incepator, intai ar fi o idee sa citesti regulile, apoi trebuie sa inveti sa asculti sfaturile. nimeni nu te ataca, fiecare iti zice ce e bine pt motor sau ce nu e bine. iar daca totul merge ok, iti dai seama ca primesti intrebari de genul: "de ce vrei sa te legi la cap daca nu te doare?!"

a, si ca sa nu uit: Bine ai venit pe forum! smile.gif


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reddivision
post 22 Oct 2007, 14:47
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 20 October 07
From: Bucuresti




Va multumesc la toti. Da, gata, am inteles acum de ce e la inceput presiunea maxima, datorita vascozitatii.
Si pt cel de sus....pai masina are vreo 38 de mii....si am mai mers cam un an fara kilometraj, deci sa zic in jur de 40 si ceva de mii de km. smile.gif


--------------------
Dacia 1310 CTi break 1557cmc 70CP an 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 23 Oct 2007, 09:39
Post #13


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




nu mi se pare chiar relevant nr de km... adica poti face praf un motor in primii km sau te poate tine 200k km... asta depinde de cum conduci.

oricum, sa o stapanesti sanatos! smile.gif


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 25 Oct 2007, 09:39
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




din ce motive sta indicatorul presiune ulei la maxim ? am intalnit asta la un papuc nou....la ralanti tot maxim era...asa e ideal ?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 25 Oct 2007, 10:51
Post #15


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Dupa cat timp de la pornirea motorului sta la 6 ,in relanti ???ca daca sta la 6 ,dupa un timp mai mare de functionare al motorului,atunci sigur ii defecta sonda "bulb" si iti indica eronat .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 25 Oct 2007, 13:00
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




indiferent de orice factor...statea sus...adik la nivel maxim...il intrebasem pe om de ce e asa si mi-a zis ca e masina noua,piese noi,motor nou...e normal sa stea asa

25 Oct 2007, 13:00:
incepusem sa-l invidiez:P

This post has been edited by Paca: 25 Oct 2007, 13:00


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 25 Oct 2007, 15:09
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Daca sta la nivel maxim nu-i problema, chiar e bine! La mine in mers sta la 6, la relanti cald sta la 4! Deci nu e problema! Dupa 5000 km, se simte dif, caci se uzeaza uleiul si mai scade din presiune! Sonda indica bine! Apropo, eu am 60-70 000 km si inca merge extraordinar de bine, nu consuma ulei, are forta!


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
disaster
post 25 Oct 2007, 15:35
Post #18


Membru cu detector de radar


Group: Members
Posts: 367
Joined: 31 May 04
From: UE - Bucharest




Hai sa va spun si eu ceva ca voi ati omis sa intrebati si sa raspundeti desi se subintelegea. Uleiul la dacie se schimba la 5000 km si e indicat sa se schimbe si filtrul de ulei odata cu acesta, daca nu , la maxim doua schimburi trebuie schimbat neaparat si filtrul.


--------------------
Renault Latitude 2011
Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 25 Oct 2007, 17:23
Post #19


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Mie mi se pare o porcarie sa nu schimbi filtrul, mai ales ca unul costa putin mai mult decat un pachet de tigari si nu-l iei in fiecare zi. Mai bine filtre romanesti la fiecare schimb decat cum i-am auzit pe unii, ca nu stiu ce filtru strain pusesera si nu-l schimba decat o data la 4 schimburi de ulei. radmasa.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 25 Oct 2007, 19:11
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Automant ca filtrul de ulei se schimba odata cu uleiul! Precizez ca cele romanesti, de Romcarbon, mi se par cele mai reusite!


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 25 Oct 2007, 19:39
Post #21


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




D-alea am pus si eu. rolleyes.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valentin_carlan
post 8 Nov 2007, 12:27
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 1 January 07




salut!
chestie ciudata legata de presiunea uleiului. de un an jumate( de cand am masinuta) nu am vazut acul presiune ulei sa treaca de 4, nici la schimbarea uleiului, nici daca o porneam la -5 grade( zic asta din considerente de vascozitate mare a uleiului, deci presiune reala trebuie sa fie mare).
Azi dimineata insa am tras socu maxim am tras si doua pedale inainte sa dau cheie si din greseala am pornito direct in 3000 rpm ( in mod normal nu mai mult de 2000) si culmea si acul de presiune ulei in premiera s-a dus la 6!! am lasat sa se incalzeasca 2 min( sa stea la relanti fara soc) indica inca 6 presiunea, apoi am oprit si am pornit din nou si nici de-al naibi nu mai sare iar de 4. sad.gif(
intrebare de ce?? dupa ce am pornit motorul "putin mai in forta" a reusit sa-mi arate 6! sa fie sonda sau ceasul de vina?
cum se verifica cursa acului? (parca se punea un fir la masa... sau confund cu verificarea ledului de avarie)


--------------------
dacia 1410 L 1995 berlina - B 53 PJK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 9 Nov 2007, 09:42
Post #23


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Iti spun sigur ca este sonda ,sunt foarte proaste ,eu am 2 sonde montate pe masina ,una montata la fel ca la cele vechi sub alternator unde este situat si monocontactul pt avetizare presiune ulei si inca o sonda sub pompa de benzina unde era ea montata ,avand doua indicatoare ,unul in bord si unul analogic ,ceasuri apa-ulei si fiecare indica cu o diferenta de 1 bar presiunea si amandoua sunt noi ,cumparata de la o reprezentanta Dacia Group ,deci trage tu concluziile .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valentin_carlan
post 9 Nov 2007, 12:56
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 1 January 07




merci! asa inclinam sa cred si eu!
cat de greu/cum se schimba sonda presiune ulei? si cam cat costa?

acum ca am vazut odata 6 bari, mi-ar placea sa ii vad la fiecare pornire rolleyes.gif

This post has been edited by valentin_carlan: 9 Nov 2007, 12:59


--------------------
dacia 1410 L 1995 berlina - B 53 PJK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 15:27
Forum Renault