Presiunea la ulei, Mare la inceput, ok dupa.
![]() ![]() ![]() |
Presiunea la ulei, Mare la inceput, ok dupa.
reddivision |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 20 October 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 CTi break 1557cmc 70CP
an 2000
|
|||
valentin_carlan |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
dupa cum ii spune si numele acel indicator masoara "presiunea uleiului" depidata de pompa de ulei, nu cantitatea de ulei din motor;)
|
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
rba |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
si care-i problema tehnica aici? ti-e teama ca-ti merge motorul prea bine?
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Merced |
![]()
Post
#4
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pai e si normal sa nu mearga bine cand mergi cu juma de litru de ulei in motor... P-asta de la cine ai invatat-o? Fac pariu ca faci si schimbu' la doi ani si ca acum la schimb ai pastrat filtrul de ulei vechi, nu?
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
reddivision |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 20 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu. Din circumstante atenuante masina nu a mai fost dusa de vreun an jumate la service, si da, cam de un an jumate nu am mai schimbat uleiul. Dar a mers f bine, si acum l-am schimbat doar de idee, nu ca mergea ceva prost. Filtrul de ulei l-am schimbat. Stai lin. Eu am 20 de ani si nu-s mecanic, asa ca nu mai luati omul peste picior da? Mi-am facut cont si am deschid topic ca sa invat ceva si sa aflu, pt ca nu am pe cine sa intreb. Si nu am p cine sa intreb.
Eu am auzit ca e bine sa fie presiunea mare la ulei (pt vali carlan: stiu si eu ce masoara indicatorul acela, stai lin, mai citeste o data ce am scris), dar nu credeam ca e bine sa fie la maxim asa la inceput cd pornesc motorul. Ms oricum. |
--------------------
Dacia
1310 CTi break 1557cmc 70CP
an 2000
|
|
PaulT |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
E normal sa faca asa.Oricum,nu lasa uleiul mai mult de 1 an in motor,indiferent de rulaj,si trece-o pe 10w40 semisintetic(daca nu cumva folosesti asa ceva deja).Si NU o mai lasa cu ulei sub minim.De curiozitate,cati km are?
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Iti sta la maxim pentru ca e uleiul e mai vascos la rece! Dupa ce se incalzeste, el se subtiaza! Intelegi acum? Si la mine tot asa e: la pornire 6, la relanti cald 4, la turatie 6! Motor de 1300, pompa de ulei cu debit marit, ulei ARAL!
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#8
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
E la maxim din cauza tamperaturii.La friguri zdravane se ingroasa ca marmelada.Intradevar presiunea e debitata de pompa dar uleiul fiind gros are densitatea mare------din asta rezulta presiune maxima la pornire pana se mai "inmoaie" putin si revine cat de cat la caracteristicile de fabrica.Deobicei cand vine anotimpul rece se schimba uleiul cu unul de iarna care are indicele de vascozitate la rece mai mic deci e mai fluid si asigura o ungere mai buna la pornire----uzura mai mica.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
mihai_leu21 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 October 07 ![]() |
sal..la mn sta la 4 cand e rece si la 2 cand e calda(stiu ca nu e bn,as vrea sa stiu daca bulesc motoru'daca mai merg asa,am masina de doua saptamani,a fost sarita de la punct si anume de la acel pinion...nu pare uzat l-am pus la punct si merge bn iarasi)ce remedieri..imi puteti da ms mult
|
--------------------
dacia
1310
1985
|
|
Minel |
![]()
Post
#10
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
@mihai_leu21
""nu pare uzat l-am pus la punct si merge bn iarasi)"" daca merge bine iarasi de ce cauti nod in papura la masina ??? atat timp cat ai presiune si un ture si in relanti de ce iti faci probleme,daca merge ,las-o asa,sau nu ai in ce sa bagi bani ??? ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#11
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
@reddivision ideile sunt clare si se pare ca te incapatanezi sa iti faci de lucru la masina...
1. motorul are de suferit foarte mult daca mergi cu uleiul sub limita 2. apropo de presiunea de ulei: asa trebuie sa faca, cand e rece motorul trebuie sa ai presiune maxima, iar apoi cand s-a incalzit (la relanti) presiunea trebuie sa fie mai mare de 1/3 sau 2 atm (daca e indicator gradat). asta pe indicator, in cazul in care merge perfect si sonda si indicatorul in rest, daca esti incepator, intai ar fi o idee sa citesti regulile, apoi trebuie sa inveti sa asculti sfaturile. nimeni nu te ataca, fiecare iti zice ce e bine pt motor sau ce nu e bine. iar daca totul merge ok, iti dai seama ca primesti intrebari de genul: "de ce vrei sa te legi la cap daca nu te doare?!" a, si ca sa nu uit: Bine ai venit pe forum! ![]() |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
reddivision |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 20 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Va multumesc la toti. Da, gata, am inteles acum de ce e la inceput presiunea maxima, datorita vascozitatii.
Si pt cel de sus....pai masina are vreo 38 de mii....si am mai mers cam un an fara kilometraj, deci sa zic in jur de 40 si ceva de mii de km. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 CTi break 1557cmc 70CP
an 2000
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#13
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
nu mi se pare chiar relevant nr de km... adica poti face praf un motor in primii km sau te poate tine 200k km... asta depinde de cum conduci.
oricum, sa o stapanesti sanatos! ![]() |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
Paca |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
din ce motive sta indicatorul presiune ulei la maxim ? am intalnit asta la un papuc nou....la ralanti tot maxim era...asa e ideal ?
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Dupa cat timp de la pornirea motorului sta la 6 ,in relanti ???ca daca sta la 6 ,dupa un timp mai mare de functionare al motorului,atunci sigur ii defecta sonda "bulb" si iti indica eronat .
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Paca |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
indiferent de orice factor...statea sus...adik la nivel maxim...il intrebasem pe om de ce e asa si mi-a zis ca e masina noua,piese noi,motor nou...e normal sa stea asa
25 Oct 2007, 13:00: incepusem sa-l invidiez:P This post has been edited by Paca: 25 Oct 2007, 13:00 |
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Daca sta la nivel maxim nu-i problema, chiar e bine! La mine in mers sta la 6, la relanti cald sta la 4! Deci nu e problema! Dupa 5000 km, se simte dif, caci se uzeaza uleiul si mai scade din presiune! Sonda indica bine! Apropo, eu am 60-70 000 km si inca merge extraordinar de bine, nu consuma ulei, are forta!
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
disaster |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
Hai sa va spun si eu ceva ca voi ati omis sa intrebati si sa raspundeti desi se subintelegea. Uleiul la dacie se schimba la 5000 km si e indicat sa se schimbe si filtrul de ulei odata cu acesta, daca nu , la maxim doua schimburi trebuie schimbat neaparat si filtrul.
|
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
Merced |
![]()
Post
#19
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Mie mi se pare o porcarie sa nu schimbi filtrul, mai ales ca unul costa putin mai mult decat un pachet de tigari si nu-l iei in fiecare zi. Mai bine filtre romanesti la fiecare schimb decat cum i-am auzit pe unii, ca nu stiu ce filtru strain pusesera si nu-l schimba decat o data la 4 schimburi de ulei.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Automant ca filtrul de ulei se schimba odata cu uleiul! Precizez ca cele romanesti, de Romcarbon, mi se par cele mai reusite!
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
Merced |
![]()
Post
#21
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
D-alea am pus si eu.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
salut!
chestie ciudata legata de presiunea uleiului. de un an jumate( de cand am masinuta) nu am vazut acul presiune ulei sa treaca de 4, nici la schimbarea uleiului, nici daca o porneam la -5 grade( zic asta din considerente de vascozitate mare a uleiului, deci presiune reala trebuie sa fie mare). Azi dimineata insa am tras socu maxim am tras si doua pedale inainte sa dau cheie si din greseala am pornito direct in 3000 rpm ( in mod normal nu mai mult de 2000) si culmea si acul de presiune ulei in premiera s-a dus la 6!! am lasat sa se incalzeasca 2 min( sa stea la relanti fara soc) indica inca 6 presiunea, apoi am oprit si am pornit din nou si nici de-al naibi nu mai sare iar de 4. ![]() intrebare de ce?? dupa ce am pornit motorul "putin mai in forta" a reusit sa-mi arate 6! sa fie sonda sau ceasul de vina? cum se verifica cursa acului? (parca se punea un fir la masa... sau confund cu verificarea ledului de avarie) |
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
Minel |
![]()
Post
#23
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Iti spun sigur ca este sonda ,sunt foarte proaste ,eu am 2 sonde montate pe masina ,una montata la fel ca la cele vechi sub alternator unde este situat si monocontactul pt avetizare presiune ulei si inca o sonda sub pompa de benzina unde era ea montata ,avand doua indicatoare ,unul in bord si unul analogic ,ceasuri apa-ulei si fiecare indica cu o diferenta de 1 bar presiunea si amandoua sunt noi ,cumparata de la o reprezentanta Dacia Group ,deci trage tu concluziile .
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
valentin_carlan |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 1 January 07 ![]() |
merci! asa inclinam sa cred si eu!
cat de greu/cum se schimba sonda presiune ulei? si cam cat costa? acum ca am vazut odata 6 bari, mi-ar placea sa ii vad la fiecare pornire ![]() This post has been edited by valentin_carlan: 9 Nov 2007, 12:59 |
--------------------
dacia
1410 L
1995 berlina
- B 53 PJK
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 15:27 |