Dilema semnalizare, D1300
![]() ![]() ![]() |
Dilema semnalizare, D1300
DaCosta |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 29 June 07 ![]() |
Attached thumbnail(s) relee_dacia.jpg ( Size: 13.74k ) Number of downloads: 119 |
||
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|||
ATM |
![]()
Post
#2
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru releu, io as zice ca iei frumos unul mecanic cu 3 picioare si ai scapat de bataia de cap cu legaturile la fire. Oricum, presupun ca in curand va intra si bigy007 pe aici si-ti va da o schema sau link pentru cel elecronic cu 4 picioruse.
Cu bucsa de cardan, nu prea stiu ce-i aia... e nuca aia de pe coloana de volan? daca da, se schimba oarecum usor in fata blocului, rabdare sa ai. Eu unul n-am avut si tot mecanicul mi-a schimbat-o ![]() This post has been edited by ATM: 13 Oct 2007, 16:39 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mecanic e si bosch-ul, ca si toate cele cu 4 picioruse, stai linistit. Ala vechi de pe 1300 cu 3 picioruse e magnetotermic, si nu se mai gasesc de mult timp la magazine.
Faci asa: la + legi plusul, minus masa, la R martorul din bord, si la C comanda. |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai_crazy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 14 June 07 From: Timisoara ![]() |
Problema cu releul ar putea fi si de la alternator, in cazul meu asta a fost nu incarca bine. Dupa ce l-am schimbat cu un Bosh de 90 A nu am mai avut nici o problema nici cu semnalizarile nici cu restu. Releul meu are 36 de ani de cand e pe masina.
|
--------------------
Dacia
1300
- TM87MMM
1971
|
|
DaCosta |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 29 June 07 ![]() |
QUOTE(argon @ 13 Oct 2007, 18:29) mecanic e si bosch-ul, ca si toate cele cu 4 picioruse, stai linistit. Ala vechi de pe 1300 cu 3 picioruse e magnetotermic, si nu se mai gasesc de mult timp la magazine. Faci asa: la + legi plusul, minus masa, la R martorul din bord, si la C comanda. Multumiri de informatii, dar acum am alta problema, am implementat ce mi-ai zis mai sus, pe cel vechi aveam urmatoarele marcaje: C (comanda) pe centru, firul albastru, si 42 cu 42a firele verzi. Pun conform indicatiilor si marcajelor de pe Bosch toata dracia, pun contactul si nu se intampla nimic. Inversez firele verzi si surpriza - merge. Doar ca-mi bazaie de parca ar fi in scurt comutatorul de carburant (cel care vine cu instalatia GPL). Trag concluzia ca ceva e putred, merg pe presupunerea ca-i "in padure" Bosch-ul si pun din rezerva de te miri ce piese de prin torpedou un releu romanesc, tot in 4 copite. Se comporta identic ca si Bosch-ul. Acum ce ar putea cauza astfel de efecte? Martorul din bord, culmea, merge al naibii de bine (cu releul vechi merge ok pe avarii, la semnalizare insa se screme o data sau de doua ori aproape stins si dupa aia doarme martorul, desi semnalizarea merge). Bineinteles, si a doua intrebare: am vazut prin magazine relee in 3 picioruse de pe la alte natii de masini (nu mai retin ce-a zis gigelu' respectiv, ceva gen Rover parca). Se pupa la sarme cu Dacia mea? QUOTE(ATM) Cu bucsa de cardan, nu prea stiu ce-i aia... e nuca aia de pe coloana de volan? daca da, se schimba oarecum usor in fata blocului, rabdare sa ai. Aia e. Cam frig afara pentru rabdare pe-aici ![]() Multumiri pentru raspunsuri tuturor! |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(DaCosta @ 13 Oct 2007, 19:36) Multumiri de informatii, dar acum am alta problema, am implementat ce mi-ai zis mai sus, pe cel vechi aveam urmatoarele marcaje: C (comanda) pe centru, firul albastru, si 42 cu 42a firele verzi. Pun conform indicatiilor si marcajelor de pe Bosch toata dracia, pun contactul si nu se intampla nimic. Inversez firele verzi si surpriza - merge. Doar ca-mi bazaie de parca ar fi in scurt comutatorul de carburant (cel care vine cu instalatia GPL). Trag concluzia ca ceva e putred, merg pe presupunerea ca-i "in padure" Bosch-ul si pun din rezerva de te miri ce piese de prin torpedou un releu romanesc, tot in 4 copite. Se comporta identic ca si Bosch-ul. Acum ce ar putea cauza astfel de efecte? Martorul din bord, culmea, merge al naibii de bine (cu releul vechi merge ok pe avarii, la semnalizare insa se screme o data sau de doua ori aproape stins si dupa aia doarme martorul, desi semnalizarea merge). Bineinteles, si a doua intrebare: am vazut prin magazine relee in 3 picioruse de pe la alte natii de masini (nu mai retin ce-a zis gigelu' respectiv, ceva gen Rover parca). Se pupa la sarme cu Dacia mea? QUOTE(ATM) Cu bucsa de cardan, nu prea stiu ce-i aia... e nuca aia de pe coloana de volan? daca da, se schimba oarecum usor in fata blocului, rabdare sa ai. Aia e. Cam frig afara pentru rabdare pe-aici ![]() Multumiri pentru raspunsuri tuturor! in functie de model sint de 3 feluri cu REED http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=782912 cu RELEU (2)se slabeste un pic arcul ELECTRONIC are o rezistenta de valoare foarte mica pe iesire care comanda un tranzistor , se mareste un pic rezistenta (de obicei este o sirma) This post has been edited by bygy007: 13 Oct 2007, 19:37 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
DaCosta |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 29 June 07 ![]() |
Va mai "stresez" putin cu dilema mentionata si dezvoltarile ulterioare, daca nu-i cu suparare.
M-am pus sa ma uit dupa diverse chestii azi mai pe lumina (dupa un schimb de roti, trecut baba de pe camere pe tubeless luate de la un prieten), n-am apucat sa schimb nuca de cardan (lipsa a doua cheie + rupt un mops la incercare, al naibii scule de calitate romanesti), dau o verificare generala de lichide (completat ulei), inlocuit apa distilata cu un mix de antigel, se lasa seara si se constata ca faza scurta pe stanga fata e decedata. Extrag (cu ceva injuraturi si un spray de suruburi/rugina) farul si dau de un H4, care la faza scurta incearca sa incalzeasca filamentul, dar fara efect. Faza lunga mergea. Se extrage afara H4-le si se inlocuieste cu un bec rotund localizat in torpedo (mostenire, o data cu masina). Soclul becului (cel in 3 pini) pare a fi suferit fie un scurt, fie alta chestie care l-a cam innegrit, dar multimetrul de 5 lei nu pare sa indice vreun scurt. Dupa montarea becului, spre surprinderea mea, arde cu nadejde. Cu foarte multa incredere comparativ cu celalalt H4 de pe dreapta - consider ca e ceva in neregula si ma pun pe verificat becuri. Pozitii ok, arunc stingatorul peste frana si se aprinde doar stopul de pe dreapta. Desfac capacele, verific becurile, preventiv schimb stanga cu unul bun, verific inca o data sa fie filamentul unde trebuie, totul ok. Pozitia merge, stopul nu. Ii zic de sanatate si ma uit sub capota. Daca presupunerea mea ca releul de incarcare e chestia montata pe contra-aripa din stanga, undeva sub gotronic si putin spre alternator, inseamna ca sarma cu papuc rotund care atarna de acolo i-ar apartine. Cum n-am chef sa utilizez stingatorul, o las in pace - intrebarea ar fi daca asta ar putea fi cauza problemelor cu instalatia electrica sau pur si simplu am vreun scurt prin sarme. Daca da, imi puteti recomanda o metoda de verificare mai pentru incepaturi in ale D®aciilor, sau e cazul de o vizita la electrician? Informativ, preturile la prima strigare ar fi asa: alternator - 65 lei, releu incarcare - 25 lei. Mult, putin, e mai rentabil un schrott de unde se pot lua de pe alta natie de masina alternator+releu? Scuze daca v-am zapacit de cap ![]() PS: ca factor de stres suplimentar, am un vecin cu un W123 mai batran cu vreo cativa ani ca baba mea, si pe ala nu l-am vazut vreodata sa umble pe sub capota sau pe la sarme. Hmm ![]() This post has been edited by DaCosta: 15 Oct 2007, 22:40 |
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
disaster |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
Daca si becul nou prezenta aceleasi simptome (adica doar palpaia) era clar o problema de masa, asa nu stiu ce sa zic. Cat despre vecinu cu w123... d'aia ii zice mercedes
![]() |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
releul ar arata cam ca in pozafinal.JPG ( Size: 244.73k )
Number of downloads: 78
dar fara chestia aia de deasupra(este un releu modificat de mine) si cam cum se repara un alternator http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 firul care trebuie sa se duca la alternator este notat pe releu cu DF si cel putin la mine este de culoare verde iar plusul este notat cu + si este de aceeasi culoare cu cel care se duce la bobina de inductie la + This post has been edited by bygy007: 16 Oct 2007, 00:39 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 14:37 |