DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Parcurs mediu, pe alte meleaguri (Split din Euro 2 sau 3)

argon
post 15 Oct 2007, 13:25
Post #1


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




n'a zis nimeni de Logan...

Daca iti iei o rabla si umbli dupa piesele altor rable prin dezmembrabi n'ai facut nimic.

10 ani la o masina nemteasca inseamna 3-400 000 km pe putin, orice masina ar fi, cat crezi ca mai duce? blink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 15 Oct 2007, 16:50
Post #2


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@argon: cu tot respectul, stiu eu niste exemple _precise_ care te contrazic. De altfel, hai sa socotim putin. O sa plec de la limita superioara a datelor expuse de tine, caci tu insuti spui "cel putin".

Asadar: 400k km in 10 ani -> 40 k km pe an. Sa spunem ca anul are 320 de zile in care mergi cu masina (adica nu prea mergi o zi pe saptamina). Face in medie 40k/320 = 125 km. In (aproape) fiecare zi.

Daca esti curier/transportator/etc desigur ca faci atitia km (si inca mai multi). Daca esti insa om normal si nu lucrezi la mama dracului, in general nu faci - caci asta ar inseamna sa stai in medie 2-3-4 ore in masina in fiecare zi.

Nu vreau sa se inteleaga ca am spus "ia-ti VW-ul ala", ci doar sa ne gindim la cifre. Acuma, e drept ca nici eu n-as lua o masina de 10 ani, decit daca ii cunosc (pesonal si nu din hirtii) istoricul.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Oct 2007, 18:10
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sunt foarte multe exemple de masini din Germania, Franta, etc din 2001-2002-2003 care vin aici cu 200 000 km.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 15 Oct 2007, 20:03
Post #4


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Daca voi (sau noi) nu mergem mult, nu inseamna ca altii nu merg. La ei e alta conceptie despre slujba, o distanta de 100 km fata de casa nu e mare lucru.
Cunosc personal pe cineva care a cumparat un A6 de mai putin de un an (11 luni) cu 163.000 km.
Sigur, nu inseamna ca toti merg asa, de asemenea unii merg si 15.000 pe an, dar sa stiti ca media la ei e de 35-40 de mii de km pe an, mai ales dc vorbim de diesel smile.gif

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 15 Oct 2007, 23:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




QUOTE(os @ 15 Oct 2007, 16:50)
Asadar: 400k km in 10 ani -> 40 k km pe an. Sa spunem ca anul are 320 de zile in care mergi cu masina (adica nu prea mergi o zi pe saptamina). Face in medie 40k/320 = 125 km. In (aproape) fiecare zi.
*


Nu crezi ca in calculul tau ai cam uitat sa mai pui ceva? Oamenii mai merg si in concedii mai merg in vizite la prieteni/rude in alte orase , mai tragi o fuga la munte, la mare , la pasune la unnde mai vrei tu, acolo se strang niste kilometri frumusei, plus ca peafara lumea sta nu chiar in centru orasului si pana la lucru au de facut oarece kilometri, poate lucreaza chiar in alt oras, unu mai apropiat. Ai de mers undeva te sui pe autostrada si un doi faci un 100-200km ca n-au drumurile noastre.
Si daca aici faci un 20-25k pe an acolo lejer ai face un 35-40 daca nu si mai mult.


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Oct 2007, 06:40
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




post-336-1110552475.gif complexul de locuinte unde stau rudele mele din Germania e la 25 de km de centrul orasului, si joburile la ~45 de km. Plus ca 100 de km de autostrada ii faci in 40 de minute. Iar in W/E minim 300 de km. E doar un exemplu .


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 16 Oct 2007, 11:12
Post #7


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@CuTzU, argon: n-am uitat nimic. Argon a primit lamuriri suplimentare. Am informatii foarte exacte despre ce si cum. Trust me.

Dar va propun sa nu mai deviem discutia.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 16 Oct 2007, 21:20
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




Ultima data cand mai scriu in topicul acesta.
os daca aduci o statistica sau ceva concret probabil ca putem sa ne incredem in tine, dar nu niste exemple particulare ca asa a adus si argon pot si eu sa-ti aduc exemple de la cunoscuti care fac x km pana la lucru, fac x km pana la mall sau in centru ... dar asta nu inseamna ca majoritatea atata fac, is exemple particulare.
Exemple generale is ca in vest lumea nu prea sta in centru orasului, ca pe acolo lumea lucreaza si in alte orase invecinate , ca isi permit mult mai mult sa mearga cu masina, nu se uita in buzunar si zice las ca ma pot duce si pe jos ca nu prea mai am bani de benzina , sau nu ma duc pana la cutare ca tre sa cumpar demancare si sa platesc cheltuielile.... Si in plus calilatea drumurilor , unde un drum de 100 km nu il faci in 2-3 ore ca il faci in 40-50 de minute.


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 16 Oct 2007, 22:23
Post #9


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Poftim statistica pentru Germania (facuta de ARAL). Vezi in special - dar nu numai - ultima pagina. Cum sta treaba?

Desigur te provoc sa vii cu cifre concrete care sa documenteze contrariul - sau cu o alta concluzie fundamentata. Alea ca lumea nu se uita in buzunare face parte din categoria "da' aia ce fac cu banii?". Si daca nu te superi - daca lumea locuieste in afara oraselor: cine locuieste IN orase? Sunt ele cumva goale in afara orelor de birou, sau cum?

Ginditi, domnilor, ginditi!



Attached File(s)
Attached File  medium_19374.pdf ( 1.13mb ) Number of downloads: 23


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 16 Oct 2007, 23:15
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




Pentru moderatori: nu s-ar putea muta aceasta ultima parte a topicului intr-un topic nou ?

1.Daca bine inteleg de pe acolo, mai mult prin intuitie , cei mai multi vad ca is cei cu peste 20.000 km , nu ? asta nu prea ii in avantujul a ceea ce zici tu.
2.Cine o zis ca lumea nu locuieste in orase ? eu am zis ca nu stau in centrul oraselor.
In timp ce gandesti atata incearca sa si citesti exact ce zic ceilalti.


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 16 Oct 2007, 23:50
Post #11


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.280
Joined: 24 June 07




Mi-a placut sensul in care a deviat discutia. Pe mine nu ma deranjeaza, ba chiar poa' sa continue ca imi place. Intr-adevar acolo se merge mult, dar si drumurile-s altele. Daca as avea posibilitatea sa cumpar masina unei rude din Germania pe care o cunosc bine si care stiu cum o exploateaza, as lua-o si cu 100 de mii de kilometri din urmatoarele considerente: din punctul meu de vedere suta aia de mii e probabil echivalenta cu vreo 20 de mii in Romania, asta pentru tot ceea ce tine de mecanica/directie/etc. Al doilea lucru ar fi ca nu-s Dacii. Motoarele nu se fac tandari dupa 100 de mii de kilometri. De fapt nici la Dacii nu se fac, dovada fiind estate-ul lui argon. biggrin.gif Bine, asta daca ai garantia ca a fost intretinut motorul corespunzator, ca in caz contrar foarte bine poate sa crape si mai repede, chiar daca e motor de BMW, Mercedes sau Rolls.
In al treilea rand vine si problema poluarii. Nu-s de acord cu existenta in forma actuala a taxei pentru prima inmatriculare, si am mai zis asta intr-un post pe alt topic. Corect ar fi sa ia noxele fiecarei masini in parte, si sa o incadreze intr-un barem. Un TDI cu reglajele din soft facute praf sa zicem ar putea polua mai mult decat o Dacie pe carburator reglata corespunzator de exemplu. D-aia mi s-ar parea corect: vreo s-o inmatriculezi? Ok, vedem ce polueaza si vedem cat platesti. Apoi la vreo 6 luni sa te cheme iar la control. Daca incepe sa polueze mai mult, platesti mai mult la impozit sau la rovinieta sau la ce vor ei. Asa poate mai multi romani ar incerca sa-si intretina masinile pe care le au, bune sau proaste, macar pentru a nu fi ciupiti la buzunar.

Si intr-un final, daca as putea sa iau VW-ul ala din primul post, as renunta la Dacia din semnatura care polueaza de vreo 3-4 ori mai mult lejer. Si pentru mediu ar fi un lucru bun. Ca n-ar fi bun pentru vanzarile Loganului asta e partea a doua.
Nu-s de acord sa vina lumea cu Mercedesuri Cobra sau BMW-uri rechin cu sute de mii de kilometri la bord, cum probabil ca se intampla la bulgari, luate probabil de pomana de la nemti care nu vor sa plateasca taxa de casare, dar nici nu-s de acord cu taxe prohibitive la niste masini relativ decente si cu un coeficient de poloare mai mic decat al Daciilor care ne populeaza strazile.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Oct 2007, 06:45
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




lasa estaitu lu' argon biggrin.gif Alea merg multi km ca se pune ulei nu zacusca RO3 cum pune romanu in Dacii. Estaitu merge pe ulei semisintetic .


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Oct 2007, 07:55
Post #13


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Fiindca se pare ca nici cifrele nu-s clare (vina mea, n-am tradus textul) iata aici semnificatia tabelei de pe ultima pagina:

Coloanele sunt: parcurs intre X si Y km; procentaj subiecti berbati; procentaj subiecti femei.

Ultimul rind al tabelei face media generala. Aceasta este putin peste 20kkm la barbati si putin peste 14kkm la femei.

Remarca: acestea sunt datele pe conducatori (si nu pe masini). Din cauza ca unele persoane poseda mai mult de o masina, de multe ori cea de a doua fiind putin rulata, parcursul mediu pe masina (nu pe sofer) este amintit in textul din dreapta tabelei si-i de 11720 km. Cifra de 13750km se refera la anul 1975.

Statistica a fost facuta in 2003.
-----------
La tema estaitu' lu' Argon:
se poate inca si mai si: eu insumi am mers circa 135kkm cu o D1410 - cu "zacusca" cum spune Argon, ca altceva nu se gasea pe vremea aia. Masina a fost vinduta si a mai mers ani buni pina la RK.
-----------
Ceea ce ma uimeste pe mine este puterea miturilor - care, nici cind sunt confruntate cu fapte (in acest caz cu cifre), nu cedeaza.

O adnotare: ai fi uimit cit de atenti sunt cei din Europa de vest la bani. Prin comparatie, in Romania banii (aia putini) se arunca in toate partile cu multa neglijenta.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 17 Oct 2007, 08:58
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




Ok sa zicem ca ai dreptate. Pai atunci inseamna ca o masina adusa de afara de 4-5 ani ar trebuii sa aiba cam in jur la 50k km, nu ? Deci nu prea is manarite kilometrajele la masini, sau is manarite in sensul ca, kilometri reali ai masinilor de fapt is mai putini decat cei indicati.
Oare a doua masina nu este cea condusa de nevasta?
Parcursul acela mediu este general si pentru barbati si pentru femei?

Si daca nu sunt intretinute motoarele de Dacie tin mult. Masina lui taicamio ii un break din 1974, cumparat in 1983 de la Militie cu peste 200.000km , de atunci s-a mai dat peste cap de vreo 3 cel putin. Taicamio nu stie ce-i aia grija de masina, ulei ce gaseste mai ieftin, benzina la fel , acuma o trecut pe gaz de vreo 2 ani si inca merge. Singura perioada in care o prins si masina aia ulei de calitate a fost vreo 2 ani in care conduceam si io masina, in rest vai de capu ei , pana nu bate ceva de sa-ti sparga timpanu el nu schimba. Vai de capu ei masina, da ... inca mai merge si o trambaleste pe coclauri. Poate ca conteaza si ca ii motor frantuzesc in ea, da ... totusi nu se duce asa usor.


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Oct 2007, 09:24
Post #15


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




He he... din pacate masinile alea cu putini kilometri se revind cu preturi corespunzatoare (destul de mari). Masini rulate foarte putini kilometri (care trag in jos statistica pina spre cifra de 11kkm) sunt adesea masini care circula rar- sau numai cite un sezon pe an, de exemplu diverse cabriolete. Sunt persoamne care au cite doua masini si asa pur si simplu (fara sa fie casatorite): una de figuri/joaca si una de zi cu zi (caci la aia "de figuri" in general totul e scump: intretinere, reparatii...).

Am mentionat inca de la prima mea postare: cee ce spun NU trebuieste inteles in sensul ca nu se manipuleaza kilometraje, ca nu exista masini rulate mult etc - si in NICI UN CAZ in sensul "cumpara dom'le VW ala". Postarea mea se adreseaza mai degraba ideilor (sa le zic "fixe"?) cum ca nu se poate sa aiba mai putin de X km. Se poate orice.

Ceea ce se intimpla adesea este ca se ofera masini din gama "de munca" - de exemplu VW Passat Combi TDI, Opel Astra Caravan CDI... Acestea sunt adesea masini care au mers mult - de exemplu fiind in posesia unor persoane carora profesia le cere sa circule mult. In acest caz trebuie sa te gindesti asa: de ce a luat-o cel care a avut-o primul? Caci: prestigiu social cam subtirel; performante asemenea... A luat-o ca era la un pret bun si/sau fiindca avea mult de circulat/transportat. Sansa sa fie rulat amai mult este dupa cum vezi marita.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 05:46
Forum Renault