turbo pe motorul de dacie, altfel ca la restul lumii
![]() ![]() ![]() |
turbo pe motorul de dacie, altfel ca la restul lumii
latinoo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|||
tm8bnz |
![]()
Post
#2
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Cauta si copiaza sistemul Renault 5 Alpine Turbo (before '85)
|
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
SiloS |
![]()
Post
#3
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Este ceva foarte periculos .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
latinoo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
bun , pana acum am reusit sa acizitionez turbina sa teava pentru galerii , chef de munca sa fie
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.652 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sistemul asta ar merge de minune cu GPL. Fara gluma.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
S_E_F_U |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 30 November 05 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
daca tot adusasi vorba de GPL, stie cineva principiul de functionare al plamanului sau cum ar putea fi adaptat pentru turbo?
This post has been edited by S_E_F_U: 6 Nov 2006, 23:45 |
--------------------
Dacia / Ford
1310 / Fiesta
1989 / 2002
- DJ XX XXX
|
|
S_E_F_U |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 30 November 05 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristigeo69 @ 6 Nov 2006, 21:13) De ce zici, ca am vazut un renault 5 turbo cu instalatie de gaz care mai si mergea. Avea un furtun tras din galerie si venea undeva in spatele plamanului. Masina s-ar putea sa o stiti e un r5 argintiu cu numere straine al unui baiat din craiova, a castigat cateva curse la grupa C. El zicea ca nu trage ca pe benzina da mergea destul de bine... |
--------------------
Dacia / Ford
1310 / Fiesta
1989 / 2002
- DJ XX XXX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.652 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da , turbo pe Dacie e normal, dar sa folosesti un combustibil cu cifra octanica mai mare (GPL are COR in jur de 104-106, in functie de compozitie) pe un motor turbo e o tampenie, nu?
Sistemul se poate folosi in 2 moduri: cu mixer aspirat, inainte de turbina si nu are nevoie de modificari (dar e posibil ca vaporizatorul sa nu poata asigura debitul necesar la sarcini mari si sa inghete, se pot folosi 2 vaporizatoare) Sau cu mixer suflat, dupa turbina (mai sanatos) , care are avantajul ca ofera gazul cu o presiune usor mai mare decat cea a aerului din admisie (e necesar un furtun care sa duca presiunea de supraalimentare la portul de referinta atmosferica al vaporizatorului ). Sistemul asta are avantajul ca e garantata sa asigure un debit suficient de gaz motorului si nu creeaza amestecuri carburante in compresor. Americanii si australienii folosesc GPL pe motoare de 6-7 litri fara probleme, in configuratii aspirate sau suflate, cu 1-2 mixere IMPCO 125 si 1-2 vaporizatoare. This post has been edited by einstein1984: 7 Nov 2006, 14:51 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
latinoo |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
chiar nu are nimeni nici de zis
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Sistemul asta cu carburatorul aspirat de turbina l-am avut eu acum 1 an jumate. Este o porcarie, nu da randament. Amestecul intra prea fierbinte in motor, si apor detonatii la presiuni mai mari de 0.5 bar. Concluzia : nu merita.
Ceea ce merita este injectie multipunct suflata de turbina. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
latinoo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
daca nu ma insel pe vremuri a existat echipa de la uzina Tractoru , o dacie cu compresor mecanic , care mergea pe acelasi principiu , exact ce putea masina nu stiu , da ii mai intreb pe baietii de la institut si poate imi spun exact ce putea
cat despre porcarie mie nu mi se pare , iar amestecul nu intra prea cald in motor , mai ales ca galeria de admisie o sa fie invelita in azbest tocmai ca sa nu se incalzeasca de la evacurea , plus ca aerul in trage din fata radiatorului , deci nu prea e aer cald |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Turbina este mult prea calda si va incalzi si amestecul. In plus e greu cu benzina+ungerea turbinei.....
my 2 cents. Incearca "conventional" ca SGM si BNZ. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#13
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.652 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Benzina cand se evapora are obiceiul sa raceasca amestecul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
latinoo |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
da avantaju ar fii ca baga un amestec mai perfect ca la modelu cu carb suflat
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Prin comprimare gazele se incalzesc. Plus ca turbina este foarte fierbinte. Amestecul nu este fierbinte, este FOARTE fierbinte, iti i-a pielea daca pui mana pe teava de legatura.
De intercooler nu se poate pune vorba, cine e nebun sa treaca benzina prin intercooler. Sa vorbim din practica, ca la citit pe net toti suntem buni. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
latinoo |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
din practica sunt tare curios sa vad cum o sa mearga masina pentru ca deja m-am apucat de lucru la ea. daca nu merge trec pe principiul celalalt cum are restul lumii
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Mai bine ii pui injectie multipunct din prima, si aia e.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.652 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Chiar si monopunct ar merge (benzina are timp sa se evapore si raceste amestecul pana sa ajunga la supape), eventual controlata de asa ceva: http://www.megamanual.com/
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
latinoo |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
astept pareri pro si contra
http://img206.imageshack.us/img206/3171/23112006ss8.jpg This post has been edited by latinoo: 23 Nov 2006, 15:53 |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
SiloS |
![]()
Post
#20
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Sper ca stai cu extinctorul langa tine !
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
latinoo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
stai linistit ca nu ia foc. aleas povesti
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
latinoo |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
tekno |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 27 March 04 From: cluj napoca ![]() |
inca o data... nu inteleg de ce ai optat pentru configuratia asta... mai bine incercai cu un carb suflat... da' e masina ta faci cum iti place... sa ai noroc
|
-------------------- TEAM NAMO // GHETODACIA
|
|
SiloS |
![]()
Post
#24
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Eu tot consider ca solutia adoptata de tine este periculoasa .
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ydaniel |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mie imi place.ce carb e;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
latinoo |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
e carb de ford , luat de la un prieten de pe Granada lui , oricum e carb dublucorp mecanic
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Intrarea de ulei la turbina trebuie sa fie perfect verticala, asta daca vrei sa te tina turbina.
Va merge,cu performante mici spre medii, dar iti va trebuii o pompa de benzina mai capabila. Cu mai mult de 0.4-0.6 nu vei putea merge. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
payty |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ce pistoane ai?
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
latinoo |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
pistoane de dacie , modificarile majore au fost aduse chiulasei
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
bertro |
![]()
Post
#30
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
si eu voiam sa te sfatuiesc sa-ti iei un extinctor cat mai bun. mai ales ca vad ceva racorduri de plastic pe acolo...
oricum, misto carburatorul intr-adevar. btw, cum mai inchizi capota? ![]() |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 21:39 |