DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> turbo pe motorul de dacie, altfel ca la restul lumii

latinoo
post 5 Nov 2006, 22:59
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




pentru inceput vreau sa va spun ca am cercetat tot forumul dar nu am gasit nimic concret despre montarea unei turbine pe motorul de dacie , dar nu ansamblus facut de cei de pana acum ci montarea carburatorului inaintea turbinei , astfel incat turbina sa traga aer+benzina , in ea sa se faca un amestec cat mai omogen si din ea benzina sa plece direct in motor. daca aveti ceva , sfaturi sau idei ar fii binevenite. daca moderatorii cred acest topic inutil ii rog sa il stearga


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tm8bnz
post 6 Nov 2006, 01:12
Post #2


turbomatic


Group: Members
Posts: 379
Joined: 13 March 05
From: RO,TM




Cauta si copiaza sistemul Renault 5 Alpine Turbo (before '85)


--------------------
Dacia 1.3T / Renault 5 GTT - 1986 / 1988 - TM8BNZ / TM88BNZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 6 Nov 2006, 13:19
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Este ceva foarte periculos .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 6 Nov 2006, 19:09
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




bun , pana acum am reusit sa acizitionez turbina sa teava pentru galerii , chef de munca sa fie


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Nov 2006, 20:19
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.652
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sistemul asta ar merge de minune cu GPL. Fara gluma.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S_E_F_U
post 6 Nov 2006, 21:04
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 30 November 05
From: Craiova/Bucuresti




daca tot adusasi vorba de GPL, stie cineva principiul de functionare al plamanului sau cum ar putea fi adaptat pentru turbo?

This post has been edited by S_E_F_U: 6 Nov 2006, 23:45


--------------------
Dacia / Ford 1310 / Fiesta 1989 / 2002 - DJ XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S_E_F_U
post 6 Nov 2006, 22:51
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 30 November 05
From: Craiova/Bucuresti




QUOTE(cristigeo69 @ 6 Nov 2006, 21:13)
iar s-a inceput sa se bata campii cu gpl...si alte idiotenii
ps:va dau un sfat: REVENITI_VA !!!
*



De ce zici, ca am vazut un renault 5 turbo cu instalatie de gaz care mai si mergea.
Avea un furtun tras din galerie si venea undeva in spatele plamanului. Masina s-ar putea sa o stiti e un r5 argintiu cu numere straine al unui baiat din craiova, a castigat cateva curse la grupa C.
El zicea ca nu trage ca pe benzina da mergea destul de bine...


--------------------
Dacia / Ford 1310 / Fiesta 1989 / 2002 - DJ XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Nov 2006, 07:58
Post #8


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.652
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Da , turbo pe Dacie e normal, dar sa folosesti un combustibil cu cifra octanica mai mare (GPL are COR in jur de 104-106, in functie de compozitie) pe un motor turbo e o tampenie, nu?
Sistemul se poate folosi in 2 moduri: cu mixer aspirat, inainte de turbina si nu are nevoie de modificari (dar e posibil ca vaporizatorul sa nu poata asigura debitul necesar la sarcini mari si sa inghete, se pot folosi 2 vaporizatoare)
Sau cu mixer suflat, dupa turbina (mai sanatos) , care are avantajul ca ofera gazul cu o presiune usor mai mare decat cea a aerului din admisie (e necesar un furtun care sa duca presiunea de supraalimentare la portul de referinta atmosferica al vaporizatorului ). Sistemul asta are avantajul ca e garantata sa asigure un debit suficient de gaz motorului si nu creeaza amestecuri carburante in compresor.
Americanii si australienii folosesc GPL pe motoare de 6-7 litri fara probleme, in configuratii aspirate sau suflate, cu 1-2 mixere IMPCO 125 si 1-2 vaporizatoare.

This post has been edited by einstein1984: 7 Nov 2006, 14:51


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 10 Nov 2006, 12:57
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




chiar nu are nimeni nici de zis sad.gif


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 10 Nov 2006, 15:27
Post #10


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Sistemul asta cu carburatorul aspirat de turbina l-am avut eu acum 1 an jumate. Este o porcarie, nu da randament. Amestecul intra prea fierbinte in motor, si apor detonatii la presiuni mai mari de 0.5 bar. Concluzia : nu merita.

Ceea ce merita este injectie multipunct suflata de turbina.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 10 Nov 2006, 17:00
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




daca nu ma insel pe vremuri a existat echipa de la uzina Tractoru , o dacie cu compresor mecanic , care mergea pe acelasi principiu , exact ce putea masina nu stiu , da ii mai intreb pe baietii de la institut si poate imi spun exact ce putea

cat despre porcarie mie nu mi se pare , iar amestecul nu intra prea cald in motor , mai ales ca galeria de admisie o sa fie invelita in azbest tocmai ca sa nu se incalzeasca de la evacurea , plus ca aerul in trage din fata radiatorului , deci nu prea e aer cald


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 10 Nov 2006, 17:24
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Turbina este mult prea calda si va incalzi si amestecul. In plus e greu cu benzina+ungerea turbinei.....

my 2 cents.

Incearca "conventional" ca SGM si BNZ.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 10 Nov 2006, 19:23
Post #13


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.652
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Benzina cand se evapora are obiceiul sa raceasca amestecul.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 10 Nov 2006, 21:39
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




da avantaju ar fii ca baga un amestec mai perfect ca la modelu cu carb suflat


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 12 Nov 2006, 12:51
Post #15


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Prin comprimare gazele se incalzesc. Plus ca turbina este foarte fierbinte. Amestecul nu este fierbinte, este FOARTE fierbinte, iti i-a pielea daca pui mana pe teava de legatura.

De intercooler nu se poate pune vorba, cine e nebun sa treaca benzina prin intercooler.

Sa vorbim din practica, ca la citit pe net toti suntem buni.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 12 Nov 2006, 14:33
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




din practica sunt tare curios sa vad cum o sa mearga masina pentru ca deja m-am apucat de lucru la ea. daca nu merge trec pe principiul celalalt cum are restul lumii


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 12 Nov 2006, 18:50
Post #17


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Mai bine ii pui injectie multipunct din prima, si aia e.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Nov 2006, 21:55
Post #18


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.652
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Chiar si monopunct ar merge (benzina are timp sa se evapore si raceste amestecul pana sa ajunga la supape), eventual controlata de asa ceva: http://www.megamanual.com/


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 23 Nov 2006, 15:52
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




astept pareri pro si contra

http://img206.imageshack.us/img206/3171/23112006ss8.jpg



This post has been edited by latinoo: 23 Nov 2006, 15:53


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 23 Nov 2006, 16:07
Post #20


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Sper ca stai cu extinctorul langa tine !


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 23 Nov 2006, 16:34
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




stai linistit ca nu ia foc. aleas povesti


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 23 Nov 2006, 19:38
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov






--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tekno
post 23 Nov 2006, 19:59
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 27 March 04
From: cluj napoca




inca o data... nu inteleg de ce ai optat pentru configuratia asta... mai bine incercai cu un carb suflat... da' e masina ta faci cum iti place... sa ai noroc


--------------------
TEAM NAMO // GHETODACIA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 23 Nov 2006, 22:25
Post #24


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Eu tot consider ca solutia adoptata de tine este periculoasa . smile.gif Oricum , succes in ceea ce vrei sa faci !


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 Nov 2006, 22:39
Post #25


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




mie imi place.ce carb e;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 23 Nov 2006, 22:59
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




e carb de ford , luat de la un prieten de pe Granada lui , oricum e carb dublucorp mecanic


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 24 Nov 2006, 02:05
Post #27


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Intrarea de ulei la turbina trebuie sa fie perfect verticala, asta daca vrei sa te tina turbina.

Va merge,cu performante mici spre medii, dar iti va trebuii o pompa de benzina mai capabila.

Cu mai mult de 0.4-0.6 nu vei putea merge.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 24 Nov 2006, 09:09
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




ce pistoane ai?


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 24 Nov 2006, 11:05
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




pistoane de dacie , modificarile majore au fost aduse chiulasei


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 24 Nov 2006, 12:20
Post #30


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




si eu voiam sa te sfatuiesc sa-ti iei un extinctor cat mai bun. mai ales ca vad ceva racorduri de plastic pe acolo...
oricum, misto carburatorul intr-adevar.

btw, cum mai inchizi capota? smile.gif


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 21:39
Forum Renault