DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> demontare aeratoare centrale si plastic kilometraj, mare bai

dadu221
post 31 Aug 2007, 13:50
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




imi poate spune cineva cum pot demonta aeratoarele centrale si plasticul alacela din jurul kilometrajului (cel in care se afla butonul de reglaj al farurilor).
problema mea e ca vreau sa demontez grulul de climatizare ca sa il reglez si sa mesteresc putin si la calorifer in speranta ca nu va fi nevoie sa le schimb in service si m-am impotmolit la capitolul mai sus amintit. aeratoarele central;e sunt prinsa in partea stanga cu 2 picioruse exact sub blestematul acela de plastic din jurul geamului de la ceasuri (kilometraj turometrru etc) . La plasticul respectiv am demontat cele 2 suruburi dar nu vrea sa iasa .. adik e prins in ceva in zona butonului de reglaj al farurilor. Toata operatiunea asta as vrea sa o desfasor maine asa ca am nevoie de indrumare urgenta. Va multumesc foarte mult!

31 Aug 2007, 18:25:
heeelp , ca am demontat masina si stau cu ea asa si maine as vrea sa rezolv problema sad.gif(

This post has been edited by dadu221: 31 Aug 2007, 16:25


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 31 Aug 2007, 17:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




Ai scos butonul de reglaj al farurilor ? Din cate imi amintesc, eu am tras de el cu patentul cand am demontat chenarul acela din jurul sticlei de la aparatele indicatoare din bord.


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 31 Aug 2007, 18:17
Post #3


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




plasticul ala negru este prins si de butonul de reglaj faruri
scoti butonul de plastic - si o sa gasesti doua suruburi langa axul acestuia - le desfaci si o sa iasa apoi si rama neagra

a - si reglajul volanului trebuie sa fie la minim in jos


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 31 Aug 2007, 20:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




am incercat sa trag dar fiind plastice de supernova ... am fost mai timid. Oricum maine bag umarul la treaba! va multumesc foarte mult!


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 1 Sep 2007, 00:39
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




Daca reusesti sa ajungi la calorifer, te rog sa ne faci si noua un tutorial despre ce si cum se face. Suntem mai multi pe forum care cautam asa ceva si nu am gasit.


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 1 Sep 2007, 20:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




ai nevoie de multa rabdare , nervi de fier si : un patent, o surubelnita in cruce , cheie de 10 , cheie de 13 cheie de 18 .

1) se desface torpedoul (cu nerfi la mufele de la casetofon), consola centrala cu nergi la comenzile climatizarii, plasticul de la frana de mana, plasticul dintre stalp stg si consola centrala (cel din care face parte usita de la sigurante)
2. se demonteaza capacul de la filtrul de aer eventual scoti si corpul clapeta pt mai mult spatiu
3. se scoate antigelul pe la radiator partea stg jos (la mine nu a fost nevoie ca am gaz pe ea si pe parcurs au fost puse niste T-uri si nu a mai fost nevoie sa golesc radiatorul).
se debranseaza furtunele de la tevile caloriferului (in partea stg a masini).. si aici ceva nervi plus pozitia incomoda
4) se desface grupul de climatizare care e prins in 4 suruburi de 10 (cate 2 p fiecare parte)
5) scoateti racordurile de la aeratoare care fac legatura cu grupul de climatizare
6) demontati bara de fier dintre volan si podea si scoateti mufa de la aeroterma (una alba)
7) cu dumnezeu inainte si rabdare trageti cu bagare de seama de grupul de climatizare urmarind sa scoateti si tevile de la calorifer din caroserie.
8) dupa ce ati scos tot grupul climatizare impreuna cu caloriferul si aeroterma desfaceti cele 2 suruburi de la calorifer si avand grija la clemele care il tin scoateti afara caloriferul
9) dupa inlocuire urmeaza partea cea mai grea REMONTAREA pt ca fiind dacie ...

cam atat ce pot face sa va ajut in privinta asta , poze nu am posibilitatea sa fac, daca aveti drum in pl sau bv va ajut cu mare drag. Succes!

ps... va puteti risca sa incercati cu stop leak iar de nu .. va sugerez cu caldura sa mergeti in service din motive de garantie si gratuitate manopera in garantie tinand cont de calitatea caloriferelor care pe drept cuvant SUNT ULTRA PATETICE SI JALNICE ... plus ca permit schimb de fluid intre tur si retur... jalnic. pentru eventuale nelamuriri .. pot detalia


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 2 Sep 2007, 08:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Multumim frumos Dadu221 ! worship.gif
Din explicatiile tale mi-am dat seama ca e de desfacut o juma' de masina ca sa ajungi la prapaditul ala de radiator....
Deocamdata nu am in planificare aceasta operatiune, dar daca o sa mai am surprize cu nivelul lichidului de racire, imi bag coarnele si ma apuc de desfacut.
Ce-o fi o fi.... sper sa nu-mi ramana piese pentru inca o masina..... 04.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 2 Sep 2007, 10:50
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




atentie pe unde iti pui suruburile ca sa le gasesti atunci cand tre sa remontezi totul. eu unul am facut-o mai mult de curiozitate dar parerea mea este ca se merita sa mergi in service pentru o operatiune ca asta.


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 2 Sep 2007, 17:05
Post #9


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Dadu221 , trebuia sa ma chemi sa te ajut sa facem niste poze eventual sad.gif


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jake
post 2 Sep 2007, 17:30
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 24 May 04




QUOTE
4) se desface grupul de climatizare care e prins in 4 suruburi de 10 (cate 2 p fiecare parte)


Pe cei care-i doare inima de masina lor nu stati linga masina in service cind se face operatia descrisa mai sus. Lasati-o acolo si luati-o cind e gata 053.gif
Si daca o faceti singuri tot la solutia asta se pare ca se ajunge vrind-nevrind .


--------------------
Corolla 2.0 DTD - B-0xxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 3 Sep 2007, 10:27
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




jake , am cheia de roti pregatita .. stiu despre ce e vb daca il vad ca imi forteaza vreun surub aiurea ii umplu chiloteii de suturi si daca face gargara il intimidez cu cheia mai sus amintita smile.gif). 2 670 000 grupul climatizare cu tot cu calorifer si aeroterma, iar manopera 110 roni .. vineri merg in service. O sa va impartasesc si modul de comportare al celor de pe acolo. Ar fi o idee sa privesti in alta parte dar stiu ca plasticele alea is de kko si nu as vrea sa le vad prinse in 2 suruburi din 4 sau vreo gaura decalibrata sau zgariate ca si asa is ele cum sunt si scrtzaie la greu.

alinREHAU, esti baiat de nota 10 si iti multumesc pt tot ajutorul pe care mi l-ai dat pana acum.. saptamana asta schimb si pompa de benzina si daca nu e nici asta vand masina. In legatura cu pozele .. nu mai sunt in bacau , m-am mutat cu munca in bv iar operatiunea am facut-o acasa , in ploiesti.


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 3 Sep 2007, 15:04
Post #12


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Veneam la Brasov tongue.gif


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 3 Sep 2007, 21:07
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Mult succes !
Poate n-o sa ai parte de-un service unde nu se accepta prezenta langa mecanic, ci se recomanda calduros "veniti maine sa o luati...."
Si atentie cu cheia de roti, nu da in locurile unde raman urme..... 053.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 19 Oct 2007, 21:05
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




QUOTE(dadu221 @ 1 Sep 2007, 20:38)
ai nevoie de multa rabdare , nervi de fier si : un patent, o surubelnita in cruce , cheie de 10 , cheie de 13 cheie de 18 .

1) se desface torpedoul (cu nerfi la mufele de la casetofon), consola centrala cu nergi la comenzile climatizarii, plasticul de la frana de mana, plasticul dintre stalp stg si consola centrala (cel din care face parte usita de la sigurante)
2. se demonteaza capacul de la filtrul de aer eventual scoti si corpul clapeta pt mai mult spatiu
3. se scoate antigelul pe la radiator partea stg jos (la mine nu a fost nevoie ca am gaz pe ea si pe parcurs au fost puse niste T-uri si nu a mai fost nevoie sa golesc radiatorul).
se debranseaza furtunele de la tevile caloriferului (in partea stg  a masini).. si aici ceva nervi plus pozitia incomoda
4) se desface grupul de climatizare care e prins in 4 suruburi de 10 (cate 2 p fiecare parte)
5) scoateti racordurile de la aeratoare care fac legatura cu grupul de climatizare
6) demontati bara de fier dintre volan si podea si scoateti mufa de la aeroterma (una alba)
7) cu dumnezeu inainte si rabdare trageti cu bagare de seama de grupul de climatizare urmarind sa scoateti si tevile de la calorifer din caroserie.
8) dupa ce ati scos tot grupul climatizare impreuna cu caloriferul si aeroterma desfaceti cele 2 suruburi de la calorifer si avand grija la clemele care il tin scoateti afara caloriferul
9) dupa inlocuire urmeaza partea cea mai grea REMONTAREA pt ca fiind dacie ...

cam atat ce pot face sa va ajut in privinta asta , poze nu am posibilitatea sa fac, daca aveti drum in pl sau bv va ajut cu mare drag. Succes!

ps... va puteti risca sa incercati cu stop leak iar de nu .. va sugerez cu caldura sa mergeti in service din motive de garantie si gratuitate manopera in garantie tinand cont de calitatea caloriferelor care pe drept cuvant SUNT ULTRA PATETICE SI JALNICE ... plus ca permit schimb de fluid intre tur si retur... jalnic. pentru eventuale nelamuriri .. pot detalia
*



Scuze ca am reprodus intregul post al lui @dadu221, dar merita pus in rama, e super-exact. Ieri am fost la service pentru schimbarea caloriferului si am stat langa mecanic pe toata perioada operatiunii. Totul e scris ca la carte. Dar de unul singur nu m-as incumeta. Cateva observatii:
- nu a golit radiatorul de racire si totusi nu s-a pierdut foarte mult antigel
- cu aceasta ocazie au fost recuperate din compartimentul acela al aerotermei, 3 pixuri si cinci monede smile.gif , mostenire de la vechiul proprietar
- foarte greu s-au lasat scoase furtunele de cauciuc de pe tevile caloriferului, specificate mai sus la punctul 3, a fost nevoie sa se sparga acele tevi de platic. Atentie sa nu ramana bucati de plastic inauntru si s-o ia la sanatoasa prin sistemul de racire.
Am recurs la varianta service pt. a beneficia de garantie dar... surprize... surprize... dadeau garantie doar 6 luni pt. calorifer si 3 luni pt. manopera wacko.gif . Asa ca am trecut la planul B, plata la negru pentru a iesi mai ieftin. In final am lasat acolo 250 RON in care s-au inclus si 1 l de antigel pur, montarea unui claxon si .... recunostinta mecanicului care, sper ca ma va tine minte si pentru alte operatiuni.
Oficial ar fi cam asa: 130 Ron caloriferul, 70 Ron Manopera, 25 Ron 1 l antigel. Mi-a mai pus si claxonul, schimbat vre-o 2 becuri prin bord, asa ca am lasat acolo 250 de Ron. Am renuntat la garantie, oricum in 6 luni nu cred sa crape caloriferul.
Si uite asa am scapat de baia de antigel din interiorul masinii, aburii uleiosi care se puneau pe geamuri si zgomotul acela de apa care trece prin niste tevi care se auzea in partea dreapta. Ca sa nu mai vorbim de completatul cu antigel care nu e chiar ieftin.


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 11:44
Forum Renault