Se incalzeste greu motorul, pana ajung la 4 linii ... 15 min pe vremea asta
![]() ![]() ![]() |
Se incalzeste greu motorul, pana ajung la 4 linii ... 15 min pe vremea asta
nh1980ro |
![]()
Post
#61
|
||
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
|
||
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|||
dieselfun |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 October 07 ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 26 Oct 2007, 12:34) You rule man ![]() QUOTE(han_1.6 mpi @ 26 Oct 2007, 12:57) intreb si eu inca o data : de ce e nerecomandat sa stai la ralanti cu motorul abia pornit ? de ce are aceleasi consecince ca si mersul subturat ? nu prea vad logica. sa zicem ca abia am iesit din parcare si stau la semafor vreo 10 minute ca e ambuteiaj. si motorul e rece. Cine a spus sa o tii la ralanti? ![]() ![]() ps: la mersul subturat se infunda hornu ![]() |
--------------------
logan
dci
2007 ambition
|
|
unEL |
![]()
Post
#63
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
Eu am alta parere.
Daca lasi masina 2-3 minute, pana dai excesul de zapada de pe geamuri, sa mearga la relanti nu ai cu ce sa o bulesti. Injectia stie sa dea cantitatile necesare motorului pt. a rula perfect iar temperatura care se ridica usor, progresiv, nu are cum sa dauneze. Daca cresti temperatura brusc ... sigur vei avea ceva uzuri. Deci recomand o incalzire usoara a motorului, dar asta doar daca ai timp. Daca pleci totusi nu recomand sa o ridici in ture prea mult in timp prea scurt. Pana la urma e vorba de frecare, de diferentele de temperatura, lubrefiere si calitatile materialului la schimbarile de temperatura. Concluziile le trageti voi. |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
klaus |
![]()
Post
#64
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
discutia nu e de amestec carburant, ci de lubrifiere si amestec acid la rece in cilindru.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AL |
![]()
Post
#65
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
si pana la urma e sau nu problema tehnica?... sau e "placebo" si de fapt asa e normal?
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
unEL |
![]()
Post
#66
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
QUOTE(klaus @ 1 Nov 2007, 00:41) Am zis de alimentare, referinduma la cei cu soclul tras .... si am vrut sa inchid subiectul cu afirmatia mea. QUOTE(AL @ 1 Nov 2007, 12:18) Eu cred ca nu e o poblema, pt. ca cei care au gandit motorul stiau si de astfel de diferente de temperatura, si vind masini cu acelasi motor si la rusi, dar si la africani. Cred ca e normal sa se incalzeasca mai greu daca afara temperaturile sint scazute. Eu cred ca daca vrei sa protejezi motorul un pic e bine sa-l lasi sa ruleze 1-2 minute singur, fara acceleratii, mai ales cand temperaturile sint scazute. |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#67
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Faptul ca motorul se incalzeste mai repede, stand pe loc, la turatia de relanti, are doua explicatii majore plus altele cu o pondere mai redusa. Cea mai importanta ar fi faptul ca e un motor termic, care fara sarcina, cazul relantiului, lucreaza cu randament aproape 0. Altfel spus, cea mai mare parte a caldurii produsa in timpul ciclurilor de ardere merge in incalzirea globala a motorului, nu si in lucru mecanic, cazul situatiei de mers. A doua explicatie, ca pondere, s-a discutat deja, ma refer la curentii de aer lipsa, comparativ cu situatia in mers. O alta problema la care as dori sa ma refer, e cea de scaderea temperaturii, de la 4, la 2 liniute. Intr-adevar e de la termostat, asa cum corect s-a afirmat, nu poate fi catalogata drept defectiune, dar de ce numai unii au ? Aici as imparti explicatia in doua, pentru ca poate fi doar una dintre ele, sau ambele simultan. Prima ar fi ecartul de temperatura in care termostalul ajunge de la max. inchis la max. deschis. Sunt termostate care au acest ecart de 5..6 *C, dar si cu 10..12 *C, chiar de acelasi tip. Ca orice lucru, are date de catalog, dar si date practice, inevitabil cu erori, bineinteles le presupunem in limite admise. Presupunem un termostat "mai harnic" in pragul deschiderii (teoretic 89 *C) si o temperatura ext. coborata (implicit si a antigelului). Avand o panta de deschidere mai abrupta, o mare cantitate de antigel rece va invada motorul, cu consecinta scaderii temperaturii globale a acestuia, si afisarea in consecinta. Nu trebuie omis ca, teoretic, la 79,9 *C, avem afisate 2 linii, iar la 80,1 *C 4 linii (prin amabilitatea lui Klaus, Date si cifre utile Logan din capitolul Diverse Logan). Cu cat temperatura ext. este mai mica, cu atat este mai probabil acest fenomen, si nu trebuie catalogat ca un defect. Cea de-a doua explicatie tine de calibrarea senzorului de temperatura, in cadrul sistemului de afisare a temperaturii, care n-are cum sa nu fie insotita de erori, dar poate mai importanta este stabilitatea calibrarii. Senzorul de temperatura este puternic solicitat de ciclurile termice, iar in timp pot sa apara devieri, nimic anormal nici aici. Cel mai probabil, practic, avem de-a face cu o imbinare intre cele doua explicatii, apar la orice masina de pe piata, la Logan e mai evident intrucat afisarea temperaturi e in trepte cu plaje destul largi. In privinta incalzirii mai greoaie a motorului, semnalata de unii coforumisti, cred ca se compara, de catre unii, situatia actuala, cu situatia in care masina era in rodaj, cu frecari intense si degajari de caldura pe masura. Intre timp motoarele s-au mai rodat, iar faptul ca un motor se incalzeste greu e un lucru bun. Asta denota frecari reduse (implict uzura redusa) si randament termic bun. Mi-as dori ca al meu sa nu se incalzeasca deloc ![]() Incalzirea motorului in mers usor sau pe loc ? Pentru cei care tin la el, e mai bine sa-l incalzeasca pe loc. Nu este echivalent cu mersul cu motorul subturat sub nici o forma, la relanti transmite un cuplu aproape egal cu 0. Recomandarea unor constructori de a-l incalzi in mers moderat, e din rationamente economice. Decat sa arzi benzina pe loc, mai bine mergi usor si faci si cativa km, dar repet e din rationamente economice gandite pt. utilizatorul masinii, si de ce nu, si pentru ei, cumperi alta mai devreme. |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
unEL |
![]()
Post
#68
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
|
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#69
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Daca nu ai consum de ulei peste normal, batai suspecte, as zice ca da.
|
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
unEL |
![]()
Post
#70
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
|
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#71
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(moshu_59 @ 4 Nov 2007, 22:55) Incalzirea motorului in mers usor sau pe loc ? Pentru cei care tin la el, e mai bine sa-l incalzeasca pe loc. Motorul se incalzeste in miscare si nu pe loc !!! De ce la vechea berlina crestea usor temperatura cand urcai pe serpentine la munte ? Din rationamente economice ? Odata cu cresterea sarcinii, creste si caldura degajata in motor. Motor care sa se incalzeasca greu = lucru bun ? Hmmm... In anumite documentatii pe care le-am gasit despre uleiuri se recomanda si pornirea catorva sarcini electrice (care se traduc in final tot in lucru mecanic), cum ar fi aeroterma, cateodata si aerul conditionat. Tocmai pentru a grabi incalzirea motorului. Agregatul ala e facut sa functioneze in anumiti parametri. N-ai observat diferenta de consum pe CB intre mersul cu motorul rece si mersul cu el cald ? Daca tot l-ai citat pe klaus de ce nu-i citesti si postul de mai sus in care spune ceva de amestecul acid in cilindru ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#72
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Nu e un loc al contrazicerilor, pe aceasta tema gasesti diferente chiar si in carti de profil, aderi la ideile pe care le consideri mai bune. In zilele noastre constructorii recomanda sarcini partiale la rece, intrucat au mai evoluat, printre altele, uleiurile, materialele din constructia motorului, dar asta nu inseamna ca e mai bine pt. motor, ci ca e mai economic. Te-ai intrebat de ce nu recomanda sarcina maxima la rece ? Nu ti se pare ca sarcina partiala e o varianta de compromis, dar nu si cea mai buna pt. motor? Mai bine nu-mi raspunde, ignora-mi posturile, e un subiect la care sigur nu ajungem la un consens, si nici nu-mi doresc asta. Si l-am citat pe Klaus din respect pt. efortul de a aduce pe forum informatii utile tuturor, respect pe care am vazut ca unii nu-l au.
|
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#73
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Depinde si de drumul pe care-l faci. Ca daca maergi 5-10km si stai 10 min ca sa se incalzeasca motorul la ralanti si apoi mergi cu masina inca 5 minute nu prea e fezabil nu?
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#74
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Vai, dar cum sa te ignor cand mi te adresezi in halul asta ? Si de ce sa nu fie un loc ar contrazicerilor ? Atata timp cat se pastreaza niste limite, care-i problema ? Nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca eu nu te respect, insa un lucru e sigur: nu suporti sa fii contrazis !!!
Sarcina partiala cu motorul rece este recomandata pentru intensificarea arderilor din cilindru si uniformizarea temperaturii, pentru ca acizii aia, pe care-i pomenste klaus, sa se formeze un timp cat mai scurt. Daca tu tii motorul mult timp pe loc sa se incalzeasca atunci arderile sunt "lente", condensul zaboveste mai mult timp prin cilindri, ungerea este deficitara, samd. Pe de alta parte, o data cu intensificarea arderilor in motor se schimba si tolerantele cuplelor aflate in miscare (dilatare cu temperatura), uleiul isi schimba intr-o oarecare masura proprietatile fizice etc. Aceste tolerante, insa, nu se modifica instantaneu, si de aceea nu trebuie supus motorul la sarcina maxima imediat dupa pornirea la rece. S-ar dezvolta forte foarte mari de frecare care nu pot fi eliminate de un ulei, oricat de bun ar fi el, asta ducand in final la uzura. Acelasi lucru este valabil si pentru frecarea dintre camasa pistonului si piston/segmenti. Tre' sa le lasi oleaca sa se "aseze". Respect ! Sincer ! |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(moshu_59 @ 4 Nov 2007, 21:55) Incalzirea motorului in mers usor sau pe loc ? Pentru cei care tin la el, e mai bine sa-l incalzeasca pe loc. Nu este echivalent cu mersul cu motorul subturat sub nici o forma, la relanti transmite un cuplu aproape egal cu 0. Recomandarea unor constructori de a-l incalzi in mers moderat, e din rationamente economice. Decat sa arzi benzina pe loc, mai bine mergi usor si faci si cativa km, dar repet e din rationamente economice gandite pt. utilizatorul masinii, si de ce nu, si pentru ei, cumperi alta mai devreme. Tot respectul pentru majoritatea postărilor de pe acest forum, dar aici trebuie să te contrazic. Dacă nu era cineva 'cu greutate' poate n-o făceam. Studiile făcute prin anii 70-80 au stabilit că uzura e mai mică dacă se pornește imediat și se merge cu sarcini reduse (cam ca în rodaj). Studiile s-au făcut pe mari parcuri auto. Ce spun am citit în multe surse, și ca să amintesc una singură: Petre Cristea - "Arta de a conduce automobilul". Explicația: motorul ajunge mai repede la temperatura de regim normal (deși nu mai sunt curenții ce răcesc, se arde mai multă benzină). |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#76
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Pot aduce si eu citate din carti in care se spune exact pe dos, si nu o spun cu rautate. De aceea mi s-a parut inutil sa continui o discutie pe aceasta tema, e fara de sfarsit, credeti-ma. Pana la urma,cred ca nici o metoda de incalzire nu-i infailibila, cred ca fiecare are avantaje si dezavantaje, unii le vad mai mari intr-un sens, altii in celalalt. Sa lasam pe fiecare sa decida ce-i mai bine pt. motorul lui, iar oricare dintre noi, in masura in care dispunem, sa venim cu informatii corecte, in folosul tuturor. Respect nu pretind mai mult decat merit, si nu ma vad foarte merituos, faceam referire la respectul unora fata de Klaus, pe alte topicuri. Si nu ca ar avea nevoie de apararea cuiva, dar e neplacut sa vezi astfel de atitudini. |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#77
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Macar o chestie e clara, si anume ca nu e bine sa accelerezi puternic cand motorul e rece.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
bloodem |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Nu stiu cum e cu incalzirea pe vremea asta la o benzinara, dar stati voi fratilor dimineata cu un diesel in fata blocului sa "il incalziti" si va asigur ca veti suna pe cineva la pranz sa va aduca mancare in masina tot asteptand sa se incalzeasca acel motor. Daca la benzina ar fi un semn de intrebare (cu statul in fata blocului) la diesel nu exista dubiu... orice asteptare cat de mica este in zadar caci acel motor nu se va incalzi. Pe cand daca pleci imediat se face si ungerea mai bine, si temperatura dupa 2 km va ajunge deja pe la 2 liniute.
|
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
mariuscond |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Subscriu...
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#80
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Dieselul e o specie aparte, d-aia si are specificatii la uleiuri diferite.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
unEL |
![]()
Post
#81
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
O iau razna ........
Unii pro si unii contra. Am intrebat la service pe seful de sectie mecanica. Asa sa nu mor prost. Intrebare: - Pe timp de iarna sub 0 gr. C e bine sa pornesc si sa plec de pe loc sau sa stau sa se incalzeasca putin? Raspuns: - La uleiurile si materialele din ziua de azi nu mai e nevoie sa stai 5 min. dar nici sa o calci la 5000 de ture din prima. Daca e poti sa pornesti motorul si sa-l lasi juma deminut si pe urma sa pleci. Intrebare: - E bine sa-i dau sprituri ca la vechea dacie ? Raspuns: - Poti sa-i dai dar nu imediat dupa pornire. De aici eu trag concluzia ca putem sa plecam imediat dupa pornire, dar nu face rau nici statul la relanti pt. 1-2 min. Eu personal o sa incerc sa las motorul sa mearga pt. 1-2 min. dar asta numai dimineata, dupa ce a stat toata noaptea. |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#82
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Daca pornesti motorul si apoi iti pui centura, reglezi oglinzile, pornesti radioul e suficient. Poti sa pleci apoi usurel.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#83
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
je_design |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
salutare tuturor!
eu nu obisnuiesc sa stau la ralanti, ii dau cheie si plec. pe temperatura asta, dupa vreo 5 minute de mers usor (cam 2 km) am 4 liniute. Am stat o data sa vad in cat timp se incalzeste la ralanti: rezultat - 2 liniute in 10 minute si 4 liniute in aproape 20 minute. |
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 23 Oct 2007, 18:08) Am facut 320km acum cateva zile, cu caldura pornita tot drumul aproape la maxim, am urcat si oituzul, am circulat si pe sosea la 120km/h, NU VREA SA TREACA DE 2 LINIUTE!!!! Caldura era arhisuficienta, deci motorul cu siguranta era cald, deci unde e problema? ![]() Am aceeasi problema la Terrano,nu mi se ridica temperatura decat pana la maxim un sfert(in mod normal statea la jumatate) si se incalzeste foarte greu. La mine e termostatul cu probleme. Mergi la service si vezi daca nu cumva ai aceeasi problema. |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
unEL |
![]()
Post
#87
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 8 Nov 2007, 00:44) Cum sa iti zic ... dar pana ajunge la o temperatura optima el sta in ture numai din injectie. Nu o data mi s-a intamplat sa plec de pe loc iarna si la 300 sa fiu nevoit sa plec de pe loc si sa o turez mult mai tare de cat de obicei. Daca o tii putin turata nu vei mai simti lipsa de putere. Iar spriturile alea in gol sint cam ca intinsul cand te dai jos din pat dimineata ... ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#88
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(unEL @ 9 Nov 2007, 05:57) Ca dupa ce se incalzeste, sta in ture din inertie ... ??? Injectia se duce la culcare ... Hai, ma ... QUOTE(unEL @ 9 Nov 2007, 05:57) Nu o data mi s-a intamplat sa plec de pe loc iarna si la 300 sa fiu nevoit sa plec de pe loc si sa o turez mult mai tare de cat de obicei. Fii mai explicit !!! 300 de ce ? QUOTE(unEL @ 9 Nov 2007, 05:57) Alooo, este o masina care are un sistem de injectie controlat electronic. QUOTE(unEL @ 9 Nov 2007, 05:57) ... da, da, ... si cineva arunca pe tine o galeata de apa rrrece, tu fiind transpirat. Nu face altceva decat sa te imbolnaveasca. Buna comparatia ... ![]() This post has been edited by klaus: 10 Nov 2007, 14:20 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
unEL |
![]()
Post
#89
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
MAMAAAAAAAAAAA ce e asta.
Vroiai sa imi arati ca stii sa faci discutii paralele. Scuze, dar dupa 300 mai trebuia un "m" si ar fi iesit "300 m". Greseala neintentionata. Iar la faza cu incalzitul si galeata nu e cum zici tu ... e cum zic eu ... adica ... e vorba de o dezmorteala, sau mai bine zis de o usoara incalzire. Nu trebuie sa faci comparatia ca si cum ai da cu furtunul cu apa pe un motor incins. Ar fi o aberatie. Postul tau e aberant in mare masura, iar comparatiile sint ...... Multumesc de interventie dar puteai sa folosesti timpul tau in alte scopuri. |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#90
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Buuun ! Deci tu spui ca lipseste un m din fraza aia (care, probabil ca inseamna metri). Fraza "care este", asta:
QUOTE(unEL @ 9 Nov 2007, 05:57) Nu o data mi s-a intamplat sa plec de pe loc iarna si la 300 sa fiu nevoit sa plec de pe loc si sa o turez mult mai tare de cat de obicei. Hai sa vedem ce iese dupa ce pui m in fraza : QUOTE(unEL @ 9 Nov 2007, 05:57) Nu o data mi s-a intamplat sa plec de pe loc iarna si la 300 m sa fiu nevoit sa plec de pe loc si sa o turez mult mai tare de cat de obicei. Hai ca esti de bula !!! Si asta netinand cont de faptul ca n-ai inteles faza cu apa rece care vine peste tine dimineata si nu peste motorul incins. LE: Scuza-ma ! Initial n-am vrut sa-ti raspund, dar esti prea simpatic in exprimarile tale care arata ceva absenteism de la orele de limba romana. Iar in legatura cu postul de mai sus, se pare ca a fost o problema cu browserul si cu legatura la internet. Multumesc lui klaus pentru editare. Puteai sa treci peste asta ... This post has been edited by cristi.r: 10 Nov 2007, 14:42 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:23 |