DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> am probleme cu panetara, in 300km sau stricat 2 palanetare

mitu2002
post 12 Oct 2007, 09:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




Salut am o ploblema care ma depaseste cu planetara dreapta .
Acum 2 saptamini in urma mi sa rupt o planetara desi nu batea deloc; adica y-ul a iesit din carcasa si rolele erau in burduf
Am schimbat-o cu una reconditionata bunuta si am facut aprox200-250km si din nou aceisi problema
Aseara am schimbat-o si pe asta cu una veche dar care nu batea deloc pe care o tineam de rezerva pe balcon
La montare i-am pus un distantier de 2 mm in urma celor citite in alte topicuri pentru a tine y-ul in interiorul carcasei(lalea)si a-i micsora cursa
Va cer parerea pentru ca nu stiu daca e bine cu distantierul ala intre fuzeta si planetara
sau daca poate influenta negativ functionarea planetarei sau a c.v.
Acu dupa montare am senzatia ca roata e un pic infrinata merge o ideie mai greu decit inainte oare acel distantier sa preseze pe fuzeta sau pe rulment?
Care ar putea fii cauzele care ar putea duce la distrugerea a doua planetare in 200km?


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cefera
post 12 Oct 2007, 10:11
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 28 February 06
From: Chisinau




Salut, si eu am aceeasi problema la planetara partea dreapta de la cutie de viteza, am faramat vre- 4-5 planetare exact ca la tine, iese Y-ul fara rulmeti citeodata tot cu rulmenti si ce am facut eu, la mine motorul se fixa din partea drapte in 1 surub, cel de sus, celelalte 2 erau cu palarii rupte, eu cred ca din cauza inclinarii motorului in timpul sarcinii distanta in planetara crestea si sub puterare sarea afara, am fost la service si am dat motorul jos si am restabilitsuruburile ca sa nu stea motorul inclinat si in timpul sarcinei si mai tare, de atunci nu mai am probleme, parca huh.gif , o alta varianta ar fi distanta dintre lanjeroane, nu stiu care e distanta corecta daca afli sa-mi spui si mie, succes. smile.gif


--------------------
Dacia Logan - Des 752 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 12 Oct 2007, 11:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




eu stiu ca erau bune suruburile in primavara cind am dat motorul jos (interventii la tablarie)oa sa le verific in seara asta ca fac schimbul la antigel si oa sa ma uit si la suporti dar nu cred ca sint obositi


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 12 Oct 2007, 14:21
Post #4


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




intrebare, si eu tre sa fac operatiunea cu planetarele... se demonteaza greu? puteti sa-mi explicati sui mie pls procedeul? tps& tricks ceva...


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 12 Oct 2007, 20:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




nu este complicat de dat jos si inlocuit dar este munca fizica de facut in spatele blocului daca nu ai presa de pivotiTrebuie desfacuta bieleta de directie si scoasa de pe pivot si desfacuta piulita care tine planetara pe fuzeta si dupaia treci la pivot(superior)
acolo la pivot e chin iti trebuie o ranga solida si un amic si mai sloid care sa ridice in sus sa comprime arcul si tu sa bati cu un ciocan mare de 1,5 2kg in fuzeta(atentie f.f.f mare sa nu ciobesti discu de frina )pina se depreseaza de pe pivot( io aclo cind bat pun un ciocan mai mic sprijinit in bratu pivotului si cu celalalt mare bat in cel mic) apoi scoti stiftul de blocare in capatul dispre cutie si gata ai scapat
la montat trebuie gaura din planetara si cea din axul cutiei aliniata perfect altfel nu imtra stiftu (ala trebuie ciocanit oleaca la un capat ca sa intre pe gaura ca altfel te chinuie de mori )si cam atit treaba de o ora cu tot cu berica si pauze de tigara


12 Oct 2007, 20:27:
Anm uitae sa ma-m lamurit de ce mia facut figura planetara prima probabil ca era obosita si de aia a cedat iar a doua era scurta in loc de lunga azi am observat cind am luat-o din porbagaj si am pus-o pe balcon linga prima am oservat ca e mai scurta
mine o sa le duc la reconditionat si o sai cer lu nea ala 2 lungi la schimb


This post has been edited by mitu2002: 12 Oct 2007, 20:27


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 15 Oct 2007, 09:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




problema fiind rezolvata topicul se poate sterge merci


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Oct 2007, 13:51
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(mitu2002 @ 12 Oct 2007, 20:15)
[...]dupaia treci la pivot(superior)
acolo la pivot e chin [...]


1. Se gasesc prese de pivoti in jur de 50 ron la magazinele de piese auto, la rusi (un alt tip, ca un "descaltator" de pe vremea bunicilor), se pot face, etc.
2. Daca presa e OK, se poate scoate usor si pivotul superior dar eu prefer altceva: scot piulitele dintre pivot si brat, pivotul ramine pe portfuzeta, ca urmare, scotind portfuzeta ai acces mai lejer la pivot. Daca nu umbli la fuzeta, se comprima puntea, se monteaza antretoaza sau cheia fixa de blocare, se scot piulitele, caz in care bratul inferior cu portfuzeta coboara, montezi presa.

Chestia aia cu batutul ca la politie se aplica de catre unul care stie exact unde si cit sa loveasca; am vazut mecanici lovind la superior pina au facut amprenta ca de dalta in portfuzeta cu "smol"-ul ciocanului.

Acuma intreb:
Cind ai montat o planetara scurta in loc de una lunga, cum a ramas uleiul in cutie? Nu de alta, dar la lungi etansarea se face pe butucul planetar, la cele scurte pe arborele planetar, caz in care ar fi trebuit schimbat si simeringul cu unul mai mic ca diametru.
In caz contrar, uleiul curge.

This post has been edited by diaconuliviu: 15 Oct 2007, 14:26


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 17 Oct 2007, 11:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




nu am schimbat nici un semering la cutie iar de curs nu a curs nimic din cite am vazut io semeringu etanseaza pe axul cutiei si nu pe planetara chiar daca e lunga (initial asa am crezut si io dar se pare ca mam inselat )nu este diferenta deloc intre un tip de si altul la partea aia canelata care intra in cutie
ma-m dus cu a doua planetara stricata la nea ala de rectifica si el mia aratat ce si cum
diferenta e la lungime adica 15 mm si tripoda e cu 5 mm mai lumga (aia dinspre cutie la planetarele lungi)
deci planetara lunga are axul cu 10 mm mai lung si laleaua cu 5 mm mai lunga asa mia zis omu


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Oct 2007, 13:08
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Bun, daca etansarea la tine e pe arborele planetar si nu pe butucul planetarei, ar trebui sa ai planetare scurte. Arborele planetar la scurte e mai lung cu acei 15 mm, la lungi e mai scurt, asa incit planetara lunga intra in cutie. Butucul ei e rectificat pe portiunea de etansare. Daca cu alea scurte iti smulge tripoda, e altceva, cum ti se sugera mai sus, cutie deplasata, tampoane, etc...


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 19 Oct 2007, 07:49
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




merci de raspunsuri o sa verific si tapoanele de la cutie azi cele de la motor is ok desi sacxofonul parca atinge in scut(mam uitat cu o lanterma sub galerie si se vad 2 suruburi la tompon)parca erau 3 dar probabil ala de jos nu se vede din cauza galeriei
acum o alta problema de cind am scimbat planetara am facut citeva drumuri prin inprejurimi si in treapta 1 se aude un sunet similar cu cel de la mers inapoi dar redus in intensitate (sa fiie distantierul pus de mine intre fuzeta si planetara la interior? oare preseaza pe grup si de aia face zgomotul ala?


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 14:14
Forum Renault