nu intra in a 2
![]() ![]() ![]() |
nu intra in a 2
gino73 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|||
SSilent |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
mie nu-mi intra in a intaia
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Slider |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
N-are treaba I-a cu a II-a...In treapta I este normal sa nu intre cata vreme esti in deplasare. De la a III-a la II-a nu are voie sa faca asa...dar fiind dacie...nimic nu trebuie sa te surprinda.
This post has been edited by Slider: 26 Sep 2007, 08:03 |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
SSilent |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
QUOTE In treapta I este normal sa nu intre cata vreme esti in deplasare. am condus mai multe dacii si la toate puteam sa bag in a I-a la viteza f mica evident ...da la a mea nu intra de nici o culoare ...trebuie sa o intepenesc pe loc ca sa intre... |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Tossi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa si trebuie, sa nu intre in treapta I de viteza atat timp cat masina este in miscare. in schimb retrogadarea din treapta III in treapta II nu ar trebui sa faca probleme. Mai mult ca sigur este de vina o piesa relativ ieftina(sincron- pana in 20 lei, parca) dar pentru care trebui desfacuta cutia de viteze.
Spor, |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
tester |
![]()
Post
#6
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
QUOTE(gino73 @ 26 Sep 2007, 08:53) Cam ce viteaza ai in clipa in care vrei sa faci retrogradarea?? Te intreb asta deoarece daca ai peste 25km/h nu iti intra usor intra 2-a. Imediat cum scazi un pic de tot viteza trebuie sa intre super usor. De ex la mine peste 25 nu vrea sa intre sub niciun chip deoarece e acelasi principiu ca si la trecerea dintra 2-a in treapta intai, cum scade un pic poti sa dai 2 super usor. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
julian_www |
![]()
Post
#7
|
Julian Group: Members Posts: 43 Joined: 27 August 07 From: Bucuresti ![]() |
[QUOTE]
In treapta I este normal sa nu intre cata vreme esti in deplasare. Unde ati invatat mecanica fratilor, in garajul din spatele blocului? Daca nu ar trebui sa intre in mers, atunci de ce la cutiile noi intra fara probleme(bineinteles, la o viteza mica)? Or fi stricate din fabrica? De ce postati daca habar n-aveti ce vorbiti? |
--------------------
Renault
Symbol II
2008/Privilege/ 1.5 85 CP
|
|
andrei041 |
![]()
Post
#8
|
![]() 2/E Group: Members Posts: 165 Joined: 28 April 07 From: Constanta ![]() |
Si eu am aceeasi problema (berlina '87 - CV in 4 trepte). Daca retrogradez din a 4'a sau a 3'a intr'a 2'a ... nu intra decat la o viteza mica (ma deranjeaza ca nu pot folosi frana de motor asa) si numai daca inainte de'a trage spre a 2'a dau intai un pic spre treapta 1. Pana acum cutia de viteze nu'mi statea prinsa decat intr'un prezon ... si am zis ca asta e problema. Insa acum cutia sta prinsa cum trebuie, insa problema e aceeasi.
Sincronul sa fie de vina? Cat despre treapta 1 ... nici la mine nu intra decat daca rotile sunt oprite. La SLZ, de ex, intra fara probleme si la viteze mici, fara a fi nevoie de oprirea masinii This post has been edited by andrei041: 26 Sep 2007, 13:29 |
--------------------
Ford
Fiesta 1.4 tdci
2008 - Ghia
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(julian_www @ 26 Sep 2007, 12:56) Unde ati invatat mecanica fratilor, in garajul din spatele blocului? Daca nu ar trebui sa intre in mers, atunci de ce la cutiile noi intra fara probleme(bineinteles, la o viteza mica)? Or fi stricate din fabrica? De ce postati daca habar n-aveti ce vorbiti? Domnul..mecanic profesionist..chiar e normal sa nu intre prea usor in treapta 1 in mers. Eu m-as gandi de 2 ori inainte sa fac pe cineva habarnist. La Dacie si nu numai, treapta 1 si mersul inapoi nu sunt sincronizate. Mersul inapoi nu are cu ce sa fie sincronizat, treapta 1 nici ea nu este sincronizata pentru ca se foloseste la plecarea de pe loc , si nu are inel sincron care sa egalizeze vitezele arborilor . Prin urmare, in momentul in care cuplezi treapta 1 din mers nu intra din prima, ca vitezele de rotatie difera si nu mai este nici un mecanism care sa le egalizeze. Daca fortezi intra greu si uneori cu carait si exista riscul tocirii pinionului. Daca vrei sa retrogradezi, se foloseste sincronul vitezei in care vrei sa intri, de aia merge usor din 5 in 4, din 4 in 3, din 3 in 2, si NU prea usor din 2 in 1, pentru ca nu exista sincron la 1. Daca nu e asa, si ai tu habar, lumineaza-ne, si daca esti tot asa bun sofer pe cat esti mecanic, spune-mi ce motiv ai avea sa bagi in treapta 1 in mers? asa te-a invatat instructorul? This post has been edited by argon: 26 Sep 2007, 13:58 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
julian_www |
![]()
Post
#10
|
Julian Group: Members Posts: 43 Joined: 27 August 07 From: Bucuresti ![]() |
[QUOTE]
Domnul..mecanic profesionist..chiar e normal sa nu intre prea usor in treapta 1 in mers. Argon, am spus eu ca trebuie sa intre USOR? am spus ca trebuie sa intre. Nu zice nimeni sa rupi schimbatorul, dar la majoritatea intra fara probleme, fara fortare. Referitor la ce-ti poate folosi sa bagi din 2 in 1, doar cei care mai merg si offroad pot intelege...Pentru cei care drumul reprezinta doar o intindere neteda de asfalt, sfaturile instructorului sunr lege, nu-ti trebuie sa bagi din 2 in 1. Insa tare curios sunt cum poti urca in rampa cu inclinatie mare, pe un drum judetean plin de pietris, fara sa-ti intre treapta 1 in mers. Ai marea sansa sa nu mai poti pleca de pe loc daca opresti sa bagi treapta 1, pt ca rotile vor patina. Dar astea sunt filme de groaza pentru cei care conduc pe drumuri netede si asfaltate. In rest, numai de bine. |
--------------------
Renault
Symbol II
2008/Privilege/ 1.5 85 CP
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#11
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Salutare tuturor,sunt logat de curand da citesc acest forum de vreun an jumate....legat de problema asta si mie imi face la fel,e sincronul tocit si nu isi mai face treaba ca lumea.Eu bag dintr-a 3 in a 2-a cu dublu ambreiaj si cu viteza mica ca altfel caraie in draci
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 26 Sep 2007, 13:34) Domnul..mecanic profesionist..chiar e normal sa nu intre prea usor in treapta 1 in mers. Eu m-as gandi de 2 ori inainte sa fac pe cineva habarnist. La Dacie si nu numai, treapta 1 si mersul inapoi nu sunt sincronizate. Mersul inapoi nu are cu ce sa fie sincronizat, treapta 1 nici ea nu este sincronizata pentru ca se foloseste la plecarea de pe loc , si nu are inel sincron care sa egalizeze vitezele arborilor .[...] Eu n-as afirma asta. daca la MI ai dreptate, e cuplaj nesincronizat, la treapta 1 sincronul e identic cu cel de treapta a doua. (Borg Warner la cutiile noi, Renault la cele foarte vechi). A, ca solutia nu asigura sincronizare prea buna, corect; asta e executia pieselor. La cutia veche intra tr. 1 doar pe loc sau pina pe la 5-10 km/h(asta doar cu "presincronizare" 2-1); la asta de acum intra pina la 20 km/h fara probleme. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PaulT |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Sincroanele sunt de vina.Toate treptele de mers inainte sunt sincronizate,iar marche-arriere-ul,nu.Mie imi intra fara probleme in tr a 2-a si la 50km/h.Si pot schimba la viteza mica(exact cum se spunea mai sus..in off-road,ca acolo e nevoie
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
geopsi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
io m-am uitat pe bord, si imi intra pe la maxim 45-40 intr-a doua sau la 10km/h prima viteza. asa erge de cand era noua!
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Este adevarat ca producatorii spun ca treptele de inainte sunt sincronizate, dar asta nu inseamna ca trepta 1 este sincronizata. Cuplarea cu a doua se face datorita sincroanelor treptei 2.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu numai ca spun, chiar este sincronizata. Am mai spus, faptul ca executia pieselor e slaba si sincronizarea in sine apare la viteze mici sau la unele cutii din multitudine, e alta mincare de peste. Treapta 1 e folosita la orice plecare de pe loc, ca urmare frecarea inel sincron-pinion tr.1 apare des. Uzura e mare. In plus, ai raport de demultiplicare mare, sincronizarea oricum se face mai greu. Dar asta nu inseamna ca nu e sincronizata. Ia schimba in cutie pinionul treptei 1 si inelul sa vezi cum intra si pe la viteze >0. (numai ca asta va costa, manopera la cutie e mare).
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gino73 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
dupa ce am citit ceea ce atri spus cu totii am incercat cu dublu ambreaj si nu a mers dar in schimb daca ma duc intai spre viteza 1 si apoi in a 2 intra oricare ar fi viteza masinii
|
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Liviu, o fi teoretic sincronizata...cam degeaba..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
julian_www |
![]()
Post
#19
|
Julian Group: Members Posts: 43 Joined: 27 August 07 From: Bucuresti ![]() |
Argon, nu e doar teoretic sincronizata, din moment ce la foarte multi intra treapta 1 fara probleme. Daca nu intra la cativa, asta nu inseamna sa generalizam, ci doar ca cei cu asemenea probleme sa le remedieze.
|
--------------------
Renault
Symbol II
2008/Privilege/ 1.5 85 CP
|
|
tvlada |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 14 October 07 ![]() |
Ma bag si eu aiurea in seama. Tocmai am terminat de desfacut o cutie cu 5 trepte (TLX) pentru ca nu-mi intra a 1-a din mers indiferent de viteza. Dupa n povesti cum ca a 1-a nu trebuie sa intre din mers sau ca nu are sincron am ajuns la concluzia ca trebuie sa intre din mers si ca are si sincron. Daca nu trebuia sa intre din mers nu avea inel de sincronizare. Sau nu ?
![]() E ciudat ca nu intra cu dublu ambreiaj. Daca nu intra inseamna ca patina de sub schimbator e un pic deplasata sau ca nu te-ai prins inca de smecheria cu dublu ambreiaj . In functie de viteza trebuie sa turezi si motorul. Faptul ca incerci sa schimbi incomplet in 1 si apoi intra in 2 e din cauza sincronului de pe 2. Practic folosesti sincronul de la treapta 1 pt a te sincroniza cu 2. |
--------------------
Peugeot
406
2003
- CJ-10-LZC
|
|
tatuci |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
sincronul dus 100%
am aceeasi problema...de urcat urca toate treptele fara comentarii, iar la coborat merg toate frumos mai putin 3 -> 2. in mers, pt schimbare 3-2: scoti din viteza, accelerezi usor, bagi in in a 2-a... chinul e prea mare, chiar necesita mana calificata si cost acat nu face (chiar si la un mecanic omenos pt ca e manopera multa) eu unul m-am obisnuit cu ideea si n-am probleme |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
tester |
![]()
Post
#22
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
Am si eu o mica problema
![]() ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Verifica intii daca si cit ulei mai e in cutie. Apoi, pentru perioada iernii il schimbi cu unul mai subtire (T80). Eu am pus chiar T75 de pe la sfirsitul lunii august. O sa-l schimb cu 80W90. Daca nu ai pierderi mari il poti inlocui cu acel 80W90, multigrad.
Pe vremea asta rece uleiul e marmelada dimineata; coroborat cu vechimea lui si eventual cu un nivel mic, ungerea cutiei e slaba. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Cu un "sprit" scurt intra si in trapta I. La problema cu treapta a 2-a cauzele ar fi sincronul sau dereglarea timoneriei (mai putin probabil). La mine se slabise un surub pe la bieleta si se mutasera toate vitezele mai spre dreapta (a V-a nu mai intra deloc), in loc de a doua intra in "marche arierre", a I-a deloc, era varza. Mi-a schimbat un mecanic surubul ala si s-a rezolvat.
La cutiile de viteza Dacia, sincronizatorulpentru treptele I si II se strica primul (calitate slaba a materialelor/executiei + utilizare frecventa). |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
Alexu7 |
![]()
Post
#25
|
![]() zân Group: Members Posts: 1.695 Joined: 20 February 07 From: Europa ![]() |
[...] QUOTE Nu zice nimeni sa rupi schimbatorul, dar la majoritatea intra fara probleme, fara fortare. Referitor la ce-ti poate folosi sa bagi din 2 in 1, doar cei care mai merg si offroad pot intelege...Pentru cei care drumul reprezinta doar o intindere neteda de asfalt, sfaturile instructorului sunr lege, nu-ti trebuie sa bagi din 2 in 1. Insa tare curios sunt ... stiam eu ca e buna dacia si la offroad ....dar majoritatea conducatorilor merg pe strada mai cu o groapa mai ceva... eh nu toata lumea merge pe coclauri si crede ca face offroad. Poate unu care este meserias la schimbat treptele 1-2 pe coclauri se pierde tot intr-o situatie la limita pe o sosea aglomerata la o viteza considerabila. This post has been edited by diaconuliviu: 18 Oct 2007, 06:51 |
--------------------
DACIA POPnituita
1310 L
1998
- B6 incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#26
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
jumate din posturi sunt offtopic... omul si-a cam rezolvat problema, cred ca daca dati un search, gasiti mai multe informatii despre sincronizare in cutiile de dacie decat in orice manual.
si in plus, care dintre voi ati desfacut vreodata o cutie de viteze si v-ati uitat ca matu la poarta noua sa vedeti cum functioneaza?! bag mana in foc ca nu sunteti multi. eu nu am desfacut o cutie de viteze dar urmeaza, din motive pur didactice si eventual sa vad daca pot "salva" o cutie pe care sa o tin pe post de rezerva. |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Io; si m-am uitat cu atita drag in ea; era prin 2000 cred, cind am recuperat una cu 5 sparta si cind se tot vorbea "cutiile in 5 is proaste, se blocheaza"..folclorul stiut..
Si cu Mondiru-n brate si cu rabdare am spalat-o, inlocuit piese si reglat. Si nu s-a blocat si nici proasta n-a fost. Ordinea de reglare e gresita in Mondiru, se incepe cu distanta conica si dupa aia cu stringerea rulmentilor si jocul in grup (ma refer numai la trenul mobil). Daca faci asta cu drag, iti iese. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tgg2k |
![]()
Post
#28
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
sincer, doar la tine ma asteptam sa fi facut pana acum chestia asta, restul... povesti din auzite, pana acum...
|
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
Psyche |
![]()
Post
#29
|
![]() In Thrust We Trust Group: Members Posts: 663 Joined: 22 May 06 From: Suceava ![]() |
eu pot sa o accelerez pana la 40-45 km/h si imi va intra din treapta 2 in 1 fara probleme. asa e de cand o stiu, nu pot spune daca e din cauza uzurii sau asa ar trebui sa fie cutia (4 trepte, planetare lungi, fabricatie 77). si la dacie astfel de retrogradari sunt uneori absolut necesare. mai ales daca drumurile sunt f proaste....
|
--------------------
Dacia/Vw
1300/Golf GT
1977/1996 SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum |
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
dupa ce am facut curatienie, se inchide pana nu mai degenereaza odata.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:38 |