DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pornire dimineata, fara sa ma mut la ecuator

slaiciprian
post 22 Oct 2007, 09:39
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




azi dacia mea (1982) nu a vrut sa porneasca. electromotorul suna bine, si atat.
bateria e noua, dar am fiert-o un pic, din cauza ca nu facea masa alternatorul cu caroseria, si electricieni auto nu au reusit sa imi zica ce are, a durat pana m-am prins de faza. la mers, indicatorul de baterie urca repede (cam 1 minut) spre verde, dar sta la marginea verde dinspre minus. mai mult nu.
pana azi (si ieri si azi afara ploaie mocaneasca si temperatura ce tinde la zero grade) pornea la sfert.
am aprins cateva secunde farurile (am citit pe aici ca asta activeaza bateria), am invartit un pic ventilatorul sa misc motorul), am folosit socul. nu am cama la pompa de benzina, sa stiu ce e cu ea, dar aseara dupa oprire am adaugat 1.5 litri, caci eram pe negru la indicatorul de benzina.

1. pot adauga o cama la pompa asta? trebuie sa o schimb cu totul?
2. ce sugestii de pornire iarna trebuie sa mai aplic?
3. ce sa modific/schimb/adaug la dacie ca sa nu mai patesc asa?

precizare: am curatat aprinderea acum o luna, cand am pus antigel si am facut schimbul de ulei, si de atunci pornea la sfert.

MULTUMIRI ANTICIPATE!


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Oct 2007, 10:37
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




scoate si tu furtunul de la filtrul de aer, care intra in carburator si accelereaza o data sa vezi daca scuipa ceva benzina. In felul asta verifici macar daca ai benzina. Daca zici ca-ti invarte bine demarorul, poti sa scoti o fisa, s-o tii apropiata (0,5 - 1 cm) de ceva metalic si sa dai la cheie sa vezi daca ai si scanteie. Scanteia tb sa fie cat mai albastra. Daca e galbuie inseamna ca ai probleme cu aprinderea, sau bateria desi invarte, nu mai are putere pt bobina. Incearca sa pornesti masina impinsa. Daca zici ca pornea la sfert, atunci o s-o ia imediat.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 22 Oct 2007, 10:54
Post #3


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




eu nu prea inteleg intrebarile... ai fiert bateria "un pic"?! cam cat vrea sa insemne asta?

hai sa incerc sa-ti raspund la intrebari:
1. in principiu poti adauga cama la pompa de benzina dar nu prea ai de unde sa cumperi cama separat. cel mai simplu ar fi sa iei o pompa din dezmembrari.

2. circuitul de racire sa fie aerisit bine, iar amestecul apa distilata+antigel sa fie in proportii cat de cat normale (nu pui 1 L antigel la 4 de apa)

3. de modificat/schimbat/adaugat poti modifica tot biggrin.gif , incepand de la motor (glumesc). ideal ar fi sa incepi sa vezi ce-i cu bateria aia, daca mai are ceva "zeama" in ea sau ai fiert-o bine de tot. apoi verifici aprinderea sa fie ok (platina - distanta, rotor delcou - contact metalic, capac delcou - contactele metalice, toate 5, fise, bujii, si eventual chiar si bobina sa o verifici ca e in parametrii). precum si carburatorul sa fie curatat bine.

PS. ce ai curatat la aprindere? ce ulei ai pus in ea?


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 22 Oct 2007, 11:44
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




am fiert-o destul de mult. cand m-am prins ca ceva nu e in regula? era sarit capacul de la ea. am adaugat 2LITRI! de distilata pana la normal (totusi pornea la cheie- rombat cyclon- 66ma- noua). apoi am fiert-o inca de doua ori, dupa am mers cu bornele scoase, pana am gasit pe cineva sa-i dea de capat. oricum, cauza era ridicola, cerculetul ala din capatul firului de la masa alternatorului se asezase in jurul surubului de la caroserie, fara sa mai faca contact. acum ochiul ei magic e verde, lichid are.
ma duc duminica in targul de masini sa cumpar o pompa veche, sa-i pun cama. tot trebuie sa cumpar si o maneta de frana de mana. (a sarit butonasul si nu mai functioneaza. coolspeak.gif
am antigel curat, fara sa mai pun apa.
ce ulei sa pun in aprindere? te referi la cele cateva picaturi de ulei ars de la motor care le-am pus in pasla aceea?


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 22 Oct 2007, 11:51
Post #5


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




biggrin.gif scuze, acum am recitit ce am scris si mi-am dat seama ca se intelege gresit... erau doua intrebari diferite... 1. ce ai curatat la aprindere? si 2. ce ulei ai pus in motor ("ea" - masina - implicit motorul ei)? eu folosesc 10w40 si stiu ca asta se foloseste cand vine frigul.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 22 Oct 2007, 15:08
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




sofer2.gif
CONDUC IAR!
am dus bujiile in casa, le-am pus pe ochiul de la aragaz, le-am incalzit aproape la incadenscenta, le-am curatat cu peria de sarma, le-am pus la loc, si a pornit la sfertul obisnuit. aratau jalnic, nici nu stiu cum mergeau de atata fum si mizerie.
1. ce ai curatat la aprindere?
am smirgheluit platina si capacul delcoului. am pus picaturi de ulei in pasla aceea si pe axul acela mai patratos.
2. ce ulei ai pus in motor
panther 15w40, ceva facut de texaco, la 440mii/4litri. consuma mult (1l/1000km), la completari pun castrol de 180mii sau esso de 140mii, dar la schimb m-am zgarcit. nu pot sa comentez nimic, produce bani masina caci transport marfa cu ea.
nu consumul e suparator, mai mult faptul ca fac mia aia de km in maxim o saptamana. oricum, nu o segmentez. nu am curaj sa desfac un surub la motor, mai bine de atat nu cred ca poate merge.


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 22 Oct 2007, 15:46
Post #7


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




"am antigel curat, fara sa mai pun apa."Vrei sa zici ca umblii cu antigel fara gram de apa??? blink.gif Eu din cate stiu nu e bine deloc datorita faptului ca antigelul are densitate mai mare decat apa ------>o presiune uriasa pe circuit si se duce dracu pompa de apa(garniturile).Nu cred ca degeaba e scris pe cutie proportia de diluare,eu am unu cu unu si teoretic rezista la -35,asta in conditiile care la mine la Sfantu e frig in draci. biggrin.gif


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 22 Oct 2007, 19:53
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Probabil are antigel gata preparat. dry.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 23 Oct 2007, 06:34
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




QUOTE(PaulT @ 22 Oct 2007, 19:53)
Probabil are antigel gata preparat. dry.gif
*



090.gif
omul cat traieste invata.
nu am stiut ca nu e bun numai el.
am pus 3 litri de antigel curat (scria pe el 1/1 = -35grade, 1/2 = -15grade)
radiatorul e mic, a mai ramas cred ceva antigel vechi, am pus cei trei litri, la aerisire mai voia, am pus apa ca nu mai aveam antigel, a mai intrat aproape un litru de apa cu ce a mai luat motorul din borcan in prima zi.
trebiue sa mai scot?????


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 23 Oct 2007, 09:28
Post #10


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




lasa, nu mai scoate nimic ca e bine asa. bujiile si platina eu iti recomand sa le schimbi... nu costa mult: pana in 20 lei un set de bujii bune si 2-3 lei o platina, sau daca vrei ceva de calitate, eu iti recomand (daca gasesti in botosani) platina doduco... e 18 lei dar eu sunt foarte multumit de ea. am 2500 km cu platina asta si nu are nici cea mai mica urma de uzura.

sfat: data viitoare, nu mai curata bujiile cu peria de sarma ca numai le distrugi cu mana ta. eu, daca am nevoie sa curat bujiile (daca sunt in mijlocul drumului sau nu am bani) eu folosesc smirghel cu o granularitate de macar 1500, dar niciodata cu peria de sarma.

cand le cureti cu peria de sarma le faci niste santuri mici, care, mai devreme sau mai tarziu, vor face ca nujia sa nu dea o singura scanteie buna ci mai multe scantei slabe.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 23:51
Forum Renault