DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 10 11 12 13 14 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

crocodil
post 21 Feb 2006, 14:55
Post #331


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 November 05




sal!
in legatura cu zgomotul la 2000 echivalent cu cel de 4000 e usor (m-am lovit si eu si nici un mecanic nu i-a dat de cap),vezi ca undeva pe saxofon ar trebui sa fie un colier care prinde saxsofonul de motor (are o forma mai anormala si e din tabla groasa ) ,la berlina e pus ianinte de sonda lamda imediat linga ea ,vezi daca ai acel colier si daca lipseste ial si punel (vezi sa nu fie astupata gaura de prindere al lui . EU am fost la mecanic si baieti de acolo nu l-au mai pus si mi-a luat cam 3 ani sa descopar de ce face urit masina la 2300 de ture (urit si brusc de la 2300 in sus )! Aa ca o paranteza fi atent la subtilitati dinastea la mecanici ca mie mi-a luat 3 ani sa descopar si multi bani (duralube,uleiuri bune aditivi ............. )multi mecanici au zis ca e din motor (nu l-am desfacut multumesc lu dumnezeu blush.gif )
O SA REVIN CU O POZA CU PIESA CU RICINA MONTATA ACUM 2 ZILE!!!!


--------------------
DACIA CLi - b-22-dac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan butu
post 21 Feb 2006, 20:43
Post #332


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 February 06




raman dator pt sfaturile primite!!!sunt incepator in ale injectiei si uite asa mai aflu cate ceva.sper sa nu mai am probleme.


--------------------
dacia berlina Li dacia berlina Li - gl 04 uzv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sgd_21
post 21 Feb 2006, 22:21
Post #333


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 November 05




Crocodil e interesant ce zici tu, da mai multe detalii te rog si poza aia pe care zici ca o pui, cred ca multa lume are problema asta cu vibratiile la 2300 rpm. daca o rezolv iti dau o bere icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310 Li Berlina - b-12-llc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocodil
post 24 Feb 2006, 14:17
Post #334


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 November 05




si in fine iata poza promise cu vestitul colier!

Attached thumbnail(s)
IMAG0070.JPG ( Size: 368.92k ) Number of downloads: 145


--------------------
DACIA CLi - b-22-dac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 26 Feb 2006, 21:17
Post #335


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(termitag @ 17 Feb 2006, 09:02)
Sper sa nu fiu off topic.
    Am reusit sa string ceva banuti ,cat sa-mi ajunga de o Nova gti din 2000 cu 40.000 de km la bord. Pretul e Ok si masina la fel dupa spusele unui specialist,si nu vorbim despre asta.
    Prietenii mei care in general au bani si masini mai scumpe imi spun ca ei mai bine ar fi stat fara masina ,decat sa cumpere una ca a mea.
    Creeaza asa de multe probleme tehnice aceasta masina ? Inca nu am adus-o acasa (mai dureaza cateva zile) si oricum va mai dura si mai mult timp pana ma voi initia in intretinerea ei.
    Asa ca am decis sa intreb aici pe oamenii care au  o asemenea masina si se pricep . Am facut o alegere buna sau rea ?  La ce fel de probleme tehnice trebuie sa fiu atent de acum incolo?
Multumesc anticipat celor care vor avea rabdare sa-mi raspunda.
*



Salutare, confrati!
Cumpararea unei masini e o loterie, iar a uneia de ocazie, o dubla loterie! Dar sa nu fim pesimisti! Presupunand ca nu vei descoperi vreo magarie gen rumegus in laleaua planetarei, intretinerea masinii presupune respectarea in primul rand a cerintelor date de fabricant: ulei adecvat schimbat la km sau timp (uleiul se degradeaza si stand; fabrica recomanda max. 4 luni intre schimburi, indiferent de km). Apoi sunt o serie de operatii si reglaje la 10k si 15k km (reglat frana de mana, jocurile distributiei, verificat si inlocuit placute de frana, etc. Vezi si carticica tehnica a masinii) In fine, pentru cine "o iubeste" exista antifonari, revopsiri, ceara si lustru, bord modificat sau chiar "tuning-ul"... Pentru marca asta, eu personal sunt multumit de ea; poate ca m-am obisnuit eu de la vechea berlina 1300 sa o "gadil" dar ce-i reprosez eu sunt urmatoarele: a) e joasa (e "de asfalt"), chestie care o face sensibila la drumuri proaste, de tara; cool.gif are ventilatia insuficienta, avand tendinta sa abureasca geamurile (boala luata de la berlina); c) are o problema pe linie electrica: generatorul debiteaza "moale"; avantajul e ca nu trebuie sa-i pun apa in baterie decat de doua ori pe an; dezavantajul e ca bateria nu e niciodata incarcata 100% ceea ce face probleme la pornirile de iarna; in plus, alternatorul de berlina e cam mic. (de la Supernova in sus, alternatorul are puterea dubla). In rest, merge bine: e destul de economica, cu conditia sa fie condusa in stil economic (demaraje lente si turatii joase), dar are putere sensibil mai mare decat vechea berlina. E maniabila (e mai scurta cu vreo 30 cm decat D1300)...
Bafta in functionare!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
levi
post 27 Feb 2006, 19:48
Post #336


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 27 February 06




Salut am si eu o problema cu o Dacie Li.

Cateodata in timpul mersului observ o schimbare repetata de turatie( scade brusc si revine chiar daca tin acceleratia constant apasata). Treaba asta se intampla de mai multe ori(5-20) si dispare dupa cateva secunde de obicei la o schimbare de treapta.

Cineva mi-a zis ca ar putea fi infundat catalizatorul..voi ce ziceti?

Aveti vreo solutie pentru rezolvarea defectiunii?


--------------------
Dacia Li1,4 - *****
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmb72
post 4 Mar 2006, 08:33
Post #337


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Salut !
Probleme, probleme, probleme, de-aia suntem toti aici...
Despre ce este vorba...In speranta ca are cineva vreo idee... Inainte de a se agrava mai tare, sa vedem:
Am o Dacia 1310 Li, din 2004. Printre ultimile produse... radmasa.gif , de-aia cheala-cheala , in afara de benzica si vitezometru, bordul e pom de craciun. Cam pe la 14000 de km, dupa cam 14 luni de utilizare, vazand ca nu mai aparea nici o problema tehnica, am scos motorul din garantie adaugandu-i o instalatie GPL. Totul e perfect, pana acum , cand am 22500 km, cand a aparut o problema ciudata. Pe GPL merge normal. Pe benzina insa, acu cateva zile, cand era viscoul ala mare afara, am facut un drum de 3 ore de mers la maxim 30-40 la ora apoi in oras bara la bara, si in timpul ala, a aparut urmatorul fenomen: la relanti, PE BENZINA, motorul se oprea ca si cum ramanea fara benzina. Pe GAZ, nu se oprea, calculatorul insa cand incepea sa-i scada turatia, imi "tragea" pedala putin de sub picior - repet, asta, pe gaz, pe benzina chair daca simteam putin ca tragea pedala, tot se oprea. Pe GAZ insa, tragand putin socu, calculatorul mentinea motorul in functiune, DAR, aprindea in momentul ala becu' la injectie. Daca turam putin motoru, becu se stingea, mergea normal cam 1-2 minute, apoi, iar o lua de la capat. Dupa o zi doua, resetat calc, facut plinul la benzina (ma gandeam si eu la apa, condens, de regula cam din septembrie anul trecut rezervorul a vazut maxim 20-25 litri, benzina proasta, etc), se intampla altceva. Relanti-ul s-a stabilizat brusc - chiar cand o ascultam cu un mecanic sa-i vedem variatiile - s-o fi speriat cand i-a vazut fata aluia... biggrin.gif , nu mai sunt probleme. Dar, am observat altceva: cand comut pe benzina, vine in nas !!! Ba mai mult, la turatii mai mari, le estimez (repet, n-am ac !!! mad.gif ) cam pe la 2000 de ture, deci la turatii mari, daca accelerez brusc (deh, cica fac si eu o depasire, ceva), motorul vine in nas, si cam greu revine la acceleratia normala si incepe sa creasca viteza, trebuie sa o iau incet sau si mai bine, sa trec mai intai intr-o treapta inferioara, si apoi sa accelerez mai fortos... PE GPL, merge in continuare PERFECT.... Problema e NUMAI pe alimentarea pe benzina. A, si cu motorul rece, nu se intampla nimic, toate apar numai dupa ce intra in regim termic normal.... Stiu, mergand bine pe GPL, veti spune ca ce nevoie mai am de benziana. Pe de o parte, sa nu fie ceva grav in faza incipienta care se rezolva inca ieftin, pe de alta parte, e linistitor sa stii ca ai 2 alimentari diferite si 2 tipuri de combustibl - in stare de functionare 100% la dispozitie 0- merg mult prin tara, mai ales prin zone izolate, sate, unde gasesti benzinarii de incredere putine si gazarii si mai putine...
Idei, sugestii ?......
Multumesc anticipat !
P. S. E tare interesant sa ascultati cate zgomote apar in plus la motor (mai ales pulverizatorul injectiei) cand se comuta de pe gaz pe benzina.... mad.gif


--------------------
DACIA 1310 Li - B69BUC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex2k4
post 4 Mar 2006, 12:11
Post #338


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 January 04
From: Bucuresti




Si mie imi merge ceva mai aiurea pe benzina dar la mine cand am facut un test pe calculator mi-au spus ca am o problema la corp-clapeta injector si ca-mi recomanda sa-l schimb cu "doar" 9 milioane. Fireste ca nu l-am schimbat si merge de atunci dar pe benzina are momente cand ii mai scade turatia sau cand parca nu vrea sa traga decat daca o iau cu usurelul.
Si ieri am mai descoperit o buba tampita: o ia razna turometrul. Stau la stop si vad ca incepe sa urce spre 2000 sau chiar 3000 si tot asa. E doar turometru ca motorul merge in continuare rotund. Ma gandesc la un contact imperfect sau ceva de genul asta. Vreo idee?


--------------------
Dacia 1310 Li - B-xx-KIR
Dacia 1310 Li - 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramiro
post 4 Mar 2006, 19:22
Post #339


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 21 May 05
From: Romania Bucuresti




QUOTE(crocodil @ 21 Feb 2006, 14:55)
sal!
in legatura cu zgomotul la 2000 echivalent cu cel de 4000 e usor (m-am lovit si eu si nici un mecanic nu i-a dat de cap),vezi ca undeva pe saxofon ar trebui sa fie un colier care prinde saxsofonul de motor (are o forma mai anormala si e din tabla groasa ) ,la berlina e pus ianinte de sonda lamda imediat linga ea ,vezi daca ai acel colier si daca lipseste ial si punel (vezi sa nu fie astupata gaura de prindere al lui . EU am fost la mecanic si baieti de acolo nu l-au mai pus si mi-a luat cam 3 ani sa descopar de ce face urit masina la 2300 de ture (urit si brusc de la 2300 in sus )! Aa ca o paranteza fi atent la subtilitati dinastea la mecanici ca mie mi-a luat 3 ani sa descopar si multi bani (duralube,uleiuri bune aditivi  ............. )multi mecanici au zis ca e din motor (nu l-am desfacut multumesc lu dumnezeu  blush.gif )
O SA REVIN CU O POZA CU PIESA CU RICINA MONTATA ACUM 2 ZILE!!!!
*


de unde ai laut colierul ca eu nu gasesc pe nicaieri..si la ce bani? unsure.gif


--------------------
dacia berlina Li 1410 Li 2000 - b-00-000
tel 0721913474
yahoo: ramiro_marius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramiro
post 4 Mar 2006, 19:30
Post #340


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 21 May 05
From: Romania Bucuresti




QUOTE(Alex2k4 @ 4 Mar 2006, 12:11)
Si mie imi merge ceva mai aiurea pe benzina dar la mine cand am facut un test pe calculator mi-au spus ca am o problema la corp-clapeta injector si ca-mi recomanda sa-l schimb cu "doar" 9 milioane. Fireste ca nu l-am schimbat si merge de atunci dar pe benzina are momente cand ii mai scade turatia sau cand parca nu vrea sa traga decat daca o iau cu usurelul.
Si ieri am mai descoperit o buba tampita: o ia razna turometrul. Stau la stop si vad ca incepe sa urce spre 2000 sau chiar 3000 si tot asa. E doar turometru ca motorul merge in continuare rotund. Ma gandesc la un contact imperfect sau ceva de genul asta. Vreo idee?
*


eu mai pateam chestia sa cresca turatia pe turometru dar motorul sa stea la regim normal cand mai dau clanxoane...dar cred ca stiu de la ce este:am mai montat un claxon si trec firele pe langa alea 2 releee si poate se face camp magnetic sau dracus tie ce...chestie pe care nu mi-o explic..deci clanxoane mai rar.. biggrin.gif


--------------------
dacia berlina Li 1410 Li 2000 - b-00-000
tel 0721913474
yahoo: ramiro_marius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmb72
post 5 Mar 2006, 10:42
Post #341


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Salut !
Am revenit. Cu date si informatii noi. Adica, ma ganfdeam sa lucram stiintific. Intrucat la service se schimba doar corps clapeta injector sau corp inferios sau cu totul (7,8 sau 15 miloane, wub.gif ) si intrucat acolo e vorba de multe contacte electrice si semireglabile, care sunt foarte pacatoase atunci cand un microprocesor (motorola, de la calculatorul injectiei) ia decizii de la senzori conectati la aceste contacte pacatoase, m-am gandit sa studiez problema stiintific. Adica cu manualul in fata. Pentru ca nu sunt egoist, postez aici manualul odata in romana, de la Bosch Motomotronic 1.7 dar si o varianta fotocopiata, de service manual, de la acelasi tip de injectie instalata ghiciti pe ce ? - pe o varianta de renault clio. Lecturare placuta, si mai ales, cu folos !


--------------------
DACIA 1310 Li - B69BUC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmb72
post 5 Mar 2006, 10:48
Post #342


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Iata si manualul acelei variante de clio - tot injectie bosch motomotronic.
ATENTIE: fiindca site-ul nu m-a lasat sa uploadez nici arhiva autoextractibila - .exe, nici arhiva .ace, am facut fisierul .exe, si i-am schimbat extensia in txt. DECI, cei care descarcati acest fisier, schimbati mai intai extensia fisierului din .txt in .exe, apoi rulati programul. E o arhiva autoextractibila, care contine vreo 20-30 (nu le-am numarat) imagini jpg. Succes !

This post has been edited by Ov: 6 Mar 2006, 14:06


--------------------
DACIA 1310 Li - B69BUC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aicidincolo
post 5 Mar 2006, 21:46
Post #343


in timp ce tu citesti eu ma plimb cu masina !


Group: Members
Posts: 161
Joined: 13 March 05
From: Valcea&Bucuresti




va rog sa-mi spuneti cei care aveti dacia cu injectie cu GPL ce bujii sunt recomandate.. Am o nova GTI cu motor de 1600 . tocmai am cumparat BRISk Silver NR15S cu electrod de argint , pe ele scria doar aplicatii dacia GPL . nici macar nu stiu daca sunt la fel cu cele pentru motor de 1400 cu cele 1600, la marime si forma se cam potrivesc. e recomandat sa le pun?


--------------------
DACIA LOGAN 2006 - VLxxXXX
chestii de tabla vopsita cu 4 roti care ar trebui sa se invarta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 6 Mar 2006, 14:07
Post #344


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




imi pare rau ca am sters manualele atasate, dar contravin regulilor forumului.

mai departe nu va impiedica nimeni sa discutati pe PM wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 6 Mar 2006, 17:39
Post #345


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(gmb72 @ 5 Mar 2006, 10:48)
Iata si manualul acelei variante de clio - tot injectie bosch motomotronic.
ATENTIE: fiindca site-ul nu m-a lasat sa uploadez nici arhiva autoextractibila - .exe, nici arhiva .ace, am facut fisierul .exe, si i-am schimbat extensia in txt. DECI, cei care descarcati acest fisier, schimbati mai intai extensia fisierului din .txt in .exe, apoi rulati programul. E o arhiva autoextractibila, care contine vreo 20-30 (nu le-am numarat) imagini jpg. Succes !
*




trimite-mi si mie te rog manualele.......

mircicap@yahoo.com

Mercy super tare

Ps: casuta ta de mesaje e blocata.......de aceea te ,,claxonez,, aici....


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin4u
post 9 Mar 2006, 23:22
Post #346


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 23 August 04




QUOTE(aicidincolo @ 5 Mar 2006, 22:46)
va rog sa-mi spuneti cei care aveti dacia cu injectie cu GPL ce bujii sunt recomandate..  Am o nova GTI cu motor de 1600 .  tocmai am cumparat BRISk Silver NR15S cu electrod de argint  , pe ele scria doar aplicatii dacia GPL .  nici macar nu stiu daca sunt la fel cu cele pentru motor de 1400 cu cele  1600, la marime si forma se cam potrivesc.  e recomandat sa le pun?
*


Vezi ca pentru Dacia injectie BRISK recomandă bujiile NR17YC, iar pentru injectie GPL cred ca NR17S. Am spus cred pentru ca am luat prin analogie cu Dacia carburatie ( N15YC ) - Dacia carburatie GPL ( NR15S ). Eventual uita-te pe urmatorul site: http://www.brisk.biz/index.php .


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 15 Mar 2006, 22:57
Post #347


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




am o dacie cu injectie model 2000 si de la un timp s-a cam dat la benzina ,in sensul ca inainte consuma aproape 10 in oras(buc) iar acum ia cam 14.relantiul este bun ca si inainte.am schimbat bujii si filtru aer dar degeaba. ma gindeam ca poate o fi de la retur. cineva zicea ca a schimbat o pastila sau ceva de genul asta in corpul cu injector,pe retur..daca cineva poate da detalii il rog sa o faca.


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzeapa
post 16 Mar 2006, 00:37
Post #348


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 2 December 05




QUOTE(sergionel @ 15 Mar 2006, 22:57)
am o dacie cu injectie model 2000 si de la un timp s-a cam dat la benzina ,in sensul ca inainte consuma aproape 10 in oras(buc) iar acum ia cam 14.relantiul este bun ca si inainte.am schimbat bujii si filtru aer dar degeaba. ma gindeam ca poate o fi de la retur. cineva zicea ca a schimbat o pastila sau ceva de genul asta in corpul cu injector,pe retur..daca cineva poate da detalii il rog sa o faca.
*




asa face si a mea. cu 15 l merg 100 km in oras


--------------------
DACIA 1310 LI - B-46-BNS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex2k4
post 16 Mar 2006, 01:00
Post #349


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 January 04
From: Bucuresti




La a mea mi-au zis cand am facut testul clip ca clapeta a 2 a se deschide si la relanti si sub 2500rpm , desi normal ar fii sa se deschida numai dupa 2500 si asta e un motiv de consum mare. Din pacate daca e asta nu prea ai ce sa faci pentru ca trebuie schimbat tot corpul injector si e cam 9 mil.
Noroc ca la mine atunci am trecut pe GPL ca altfel era mai urata treaba.


--------------------
Dacia 1310 Li - B-xx-KIR
Dacia 1310 Li - 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Mar 2006, 10:09
Post #350


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




io merg cam 260-270 de km cu 30 de litri in conditiile in care e foarte aglomerat traseul meu, si cand nu e, ii dau 04.gif

ce clapeta a 2-a pomenea nenea de la service acolo ? ala a desfacut in viata lui un corp de injectie ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 16 Mar 2006, 21:15
Post #351


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




QUOTE(Ov @ 15 Mar 2006, 20:09)
io merg cam 260-270 de km cu 30 de litri in conditiile in care e foarte aglomerat traseul meu, si cand nu e, ii dau 04.gif

ce clapeta a 2-a pomenea nenea de la service acolo ? ala a desfacut in viata lui un corp de injectie ?
*





azi am desfacut injectorul,l-am curatat in alcool izopropilic,iar pastila aceea de pe membrana de retur am rotit-o astfel incit partea rotunda sa astupe gaura de la retur. pastila am gasit-o cu partea plata spre gaura.acum nu stiu cum este bine,dar cert este ca nu mai da in nas de loc,nu se mai modifica turatia de loc. am scos furtunul de la retur si am vazut ca vine benzina spre rezervor,deci am zic ca este ok. acum sa vad cum o sa fie cu consumul.


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmb72
post 19 Mar 2006, 08:26
Post #352


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Salut !
Apropo de alimentare duala benzina-GPL... Imi spunea cineva de un ulei de motor special pentru cele care lucreaza mai mult pe GPL.... Stie cineva de asa ceva ?.....si daca da, cine-l produce si ce tip e ?.... Cred ca e MULT mai esentiala adaptarea uleiului la mersul mai "uscat" al motorului, decat bujiile....
Si ca sa aduc o completare post-urilor de mai sus, vis-a-vis de manuale, am gasit niste link-uri: http://diverse4all.uv.ro/man1.doc , http://diverse4all.uv.ro/man2.ace . Pentru a functiona link-urile, trebuie copiate si scrise in spatiul de Address al Internet Explorer (sau Opera). Nu functioneaza cu simplu click de aici !!! ... Fara alte comentarii...ca iar dispare post-ul ! blush.gif

This post has been edited by gmb72: 19 Mar 2006, 08:31


--------------------
DACIA 1310 Li - B69BUC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex2k4
post 19 Mar 2006, 12:03
Post #353


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 January 04
From: Bucuresti




Apropo de ulei...ma-m uitat ieri in Metro si am gasit 2 tipuri pe care scria ca sunt si pentru motoare GPL : Havoline 15w40 facut de Texaco si Valvoline 10W40 - asta era sintetic si era 1 milion si un pic 5l , iar Havoline era 650k 4L. Doar pe astea 2 scria si GPL.


--------------------
Dacia 1310 Li - B-xx-KIR
Dacia 1310 Li - 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocodil
post 19 Mar 2006, 12:36
Post #354


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 23 November 05




SAL!
In legatura cu alimentarea pe benzina la variantele de dacie si cu GPL,venitul in nas sau saderile in turatie si lipsa puterii la motor mai poat fi cauzate si de o deteliorare a pompei de banzina, fie prin o utilizare rara sau functionarea acesteia in gol, la varianta cind pompa de benzina nu functioneaza aceasta ne mai fiind spalata de benzina in permanenta ruginesc niste elemente in ea (da pe cit de stupid pote suna aceasta afirmatie este adevarat ),sau mai exzista o cauza filtru de benzina infundat !
AAA inca un lucru nu sariti sa schimbati "corp clapeta "ca asa zice un calculator de la service si masina merge relativ binisor,gasiti un meseriasi care a avut putina inspiratie sa desfaca elementul cu pricina ca nu e foarte complicat (nu are pic de electronica in el ),are un amarit de motorasi care nu se prea strica el ci doar se murdaresc niste contacte si un potentiometru,care se poate sa faca condens in el (acest potentiometru se pote strica si el dar cam pe la 200.000-250 000 KM), dar nu cred ca se pune problema ! laugh.gif


--------------------
DACIA CLi - b-22-dac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rslite
post 19 Mar 2006, 17:16
Post #355


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 18 November 05




Are cineva o schema electrica mai precisa a instalatiei de la dacia 1310Li? Am o schema de la dacia 1300, si una scanata (alb-negru si de calitate mai mica, deci greu de inteles) de la 1310 care nu prea ma ajuta mult.

Problema mea e ca in urma schimbarii cablului de la kilometraj nu-mi mai merg stergatoarele, bricheta si ceasul. Siguranta e buna, deci as vrea sa verific toate locurile de unde ar putea fi sariti papucii (apropo de asta am observat niste conectori langa cutia de sigurante de unde pareau sariti niste papuci, dar cand am incerca sa-i pun de unde pareau sariti nu s-a intamplat nimica).

Toate cele bune,
Radu


--------------------
Dacia 1310Li - MS 05 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electric
post 19 Mar 2006, 22:04
Post #356


in cautare de informatii


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(rslite @ 19 Mar 2006, 17:16)
Are cineva o schema electrica mai precisa a instalatiei de la dacia 1310Li? Am o schema de la dacia 1300, si una scanata (alb-negru si de calitate mai mica, deci greu de inteles) de la 1310 care nu prea ma ajuta mult.

Problema mea e ca in urma schimbarii cablului de la kilometraj nu-mi mai merg stergatoarele, bricheta si ceasul. Siguranta e buna, deci as vrea sa verific toate locurile de unde ar putea fi sariti papucii (apropo de asta am observat niste conectori langa cutia de sigurante de unde pareau sariti niste papuci, dar cand am incerca sa-i pun de unde pareau sariti nu s-a intamplat nimica).

Toate cele bune,
Radu
*


sub bord in partea stinga exista 2 riglete care sint alimentate cu + permanent respectiv + pe contact . sigur au iesit papucii din rigleta , trebuie doar sa sti cum sa ii pui.


--------------------
dacia Logan 2012
[COLOR=red][SIZE=7][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rslite
post 21 Mar 2006, 21:51
Post #357


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 18 November 05




QUOTE(electric @ 19 Mar 2006, 23:04)
sub bord in partea stinga exista 2 riglete care sint alimentate cu + permanent respectiv + pe contact .  sigur au iesit papucii din rigleta , trebuie doar sa sti cum sa ii pui.
*



Asa banuiam si eu mai ales ca am vazut papuci atarnand pe acolo in gol, problema e ca nu stiu care pe unde vine si cand am incercat sa-i bag la loc (pompieristic, pe unde mi se parea ca ar fi loc liber) nu s-a intamplat nimica. De aceea as fi vrut sa stiu cam ce este pus pe acolo si de unde vine, sa nu fac vreo boroboata.


--------------------
Dacia 1310Li - MS 05 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
all3ex_wly
post 29 Mar 2006, 18:58
Post #358


Alex


Group: Members
Posts: 78
Joined: 29 March 06
From: Targoviste




QUOTE(Ov @ 12 Nov 2004, 14:18)
Bine este sa lasi becul sa se stinga. Cat timp becul sta aprins, nu numai pompa de benzina si injectorul isi fac treaba, ci se incalzeste si sonda lambda, cu urmari la mersul motorului dupa primele clipe de functionare si cu urmari pt catalizator. wink.gif. Normal, daca ti se opreste motorul din diferite cauze (de trafic) nu mai stai sa se stinga, mai ales motorul fiind proaspat oprit. Dar eu prefer sa stau sa se stinga, imi place, chiar daca nu mai am catalizator.

Inca o intrebare pt tine. Cam pe unde iti sta acul de temperatura? ca la toate daciile pe injectie am vazut ca sta mai jos.

la mine sta sub dunga, doar daca chiar intru in super aglomeratie, vara pe 40 de grade, atunci ajunge pe dunga.

Si la mine se incalzeste foarte repede motorul si parca n-as umbla la fulie, dar iar imi aduc aminte ca iarna consuma mult (chiar si cu carton in fata). La mine, cu incalzirea cred ca e din termostat.

Fa si tu o poza cu bordul tau, ca poate-mi mai vin idei 04.gif.

Si eu am lumina albastra, si am avut si autocolant pe el, dar m-am enervat si l-am dat jos. Ceas de presiune de ulei ai?
*





Si eu am dacie pe injectie din 2002 si sincer nu sunt prea mandru de caldura care o face iarna daca nu ii pun carton.Si eu am pu indicator la ulei si am mai pus si potentiometru la pozitiile alea 3 verzi pe care le am date la minim si sa nu ma chinui sa desfac bordul am cumparta lasere din carrefour ca sunt cele mai bune si le-am lipit pe carcasa de la volan,le-am legat pe pozitii si am o lumina super la bord mai ceva decat ce am vazut pe aici si nici nu se observa laserele alea<o sa pun si poze cand o sa fac>Si eu am probleme cu motorul,nu merge rotund dar nu prea ma deranjeaza pt ca fuge si am facut cu multe dacii mai vechi si mai noi si pot sa spun ca ma stat in fata.

QUOTE(Alex2k4 @ 4 Mar 2006, 12:11)
Si mie imi merge ceva mai aiurea pe benzina dar la mine cand am facut un test pe calculator mi-au spus ca am o problema la corp-clapeta injector si ca-mi recomanda sa-l schimb cu "doar" 9 milioane. Fireste ca nu l-am schimbat si merge de atunci dar pe benzina are momente cand ii mai scade turatia sau cand parca nu vrea sa traga decat daca o iau cu usurelul.
Si ieri am mai descoperit o buba tampita: o ia razna turometrul. Stau la stop si vad ca incepe sa urce spre 2000 sau chiar 3000 si tot asa. E doar turometru ca motorul merge in continuare rotund. Ma gandesc la un contact imperfect sau ceva de genul asta. Vreo idee?
*




Si mie m-i s-a intamplat asa cu turometrul si am descopeit doar intr-o depasire cand venea si maisna din fata,deci atunci cand aveam nevoie de viteza.Imi facea de cateva zile turometrul figuri,oscila dar turatia era aceasi.Cablul de alimentare al instalatiei duce la electromotor(plusul nu minusul),la mine s-a intrrupt de la vibratii,iar cand oscila turometrul nu facea ala contact bine.cand s-a rupt s-a oprit motorul,IN DEPASIRE sad.gif sad.gif sad.gif

QUOTE(gmb72 @ 4 Mar 2006, 08:33)
Salut !
Probleme, probleme, probleme, de-aia suntem toti aici...
Despre ce este vorba...In speranta ca are cineva vreo idee... Inainte de a se agrava mai tare, sa vedem:
Am o Dacia 1310 Li, din 2004. Printre ultimile produse...  radmasa.gif , de-aia cheala-cheala , in afara de benzica si vitezometru, bordul e pom de craciun. Cam pe la 14000 de km, dupa cam 14 luni de utilizare, vazand ca nu mai aparea nici o problema tehnica, am scos motorul din garantie adaugandu-i o instalatie GPL. Totul e perfect, pana acum , cand am 22500 km, cand a aparut o problema ciudata. Pe GPL merge normal. Pe benzina insa, acu cateva zile, cand era viscoul ala mare afara, am facut un drum de 3 ore de mers la maxim 30-40 la ora apoi in oras bara la bara, si in timpul ala, a aparut urmatorul fenomen: la relanti, PE BENZINA, motorul se oprea ca si cum ramanea fara benzina. Pe GAZ, nu se oprea, calculatorul insa cand incepea sa-i scada turatia, imi "tragea" pedala putin de sub picior - repet, asta, pe gaz, pe benzina chair daca simteam putin ca tragea pedala, tot se oprea. Pe GAZ insa, tragand putin socu, calculatorul mentinea motorul in functiune, DAR, aprindea in momentul ala becu' la injectie. Daca turam putin motoru, becu se stingea, mergea normal cam 1-2 minute, apoi, iar o lua de la capat. Dupa o zi doua, resetat calc, facut plinul la benzina (ma gandeam si eu la apa, condens, de regula cam din septembrie anul trecut rezervorul a vazut maxim 20-25 litri, benzina proasta, etc), se intampla altceva. Relanti-ul s-a stabilizat brusc - chiar cand o ascultam cu un mecanic sa-i vedem variatiile - s-o fi speriat cand i-a vazut fata aluia...  biggrin.gif , nu mai sunt probleme. Dar, am observat altceva: cand comut pe benzina, vine in nas !!! Ba mai mult, la turatii mai mari, le estimez (repet, n-am ac !!!  mad.gif ) cam pe la 2000 de ture, deci la turatii mari, daca accelerez brusc (deh, cica fac si eu o depasire, ceva), motorul vine in nas, si cam greu revine la acceleratia normala si incepe sa creasca viteza, trebuie sa o iau incet sau si mai bine, sa trec mai intai intr-o treapta inferioara, si apoi sa accelerez mai fortos... PE GPL, merge in continuare PERFECT.... Problema e NUMAI pe alimentarea pe benzina. A, si cu motorul rece, nu se intampla nimic, toate apar numai dupa ce intra in regim termic normal.... Stiu, mergand bine pe GPL, veti spune ca ce nevoie mai am de benziana. Pe de o parte, sa nu fie ceva grav in faza incipienta care se rezolva inca ieftin, pe de alta parte, e linistitor sa stii ca ai 2 alimentari diferite si 2 tipuri de combustibl  - in stare de functionare 100% la dispozitie 0-  merg mult prin tara, mai ales prin zone izolate, sate, unde gasesti benzinarii de incredere putine si gazarii si mai putine...
Idei, sugestii ?......
Multumesc anticipat !
P. S. E tare interesant sa ascultati cate zgomote apar in plus la motor (mai ales pulverizatorul injectiei) cand se comuta de pe gaz pe benzina....  mad.gif
*





Astupa filtrul de aer in fata spre far nu spre galerie sa nu mai i-a aer rece.Asa a facut un prieten la dacia lui pe injectie si gpl.Se oprea pe benzina si s-a dus la service si in 5 minute mergea ceas

QUOTE(ramiro @ 4 Mar 2006, 19:30)
eu mai pateam chestia sa cresca turatia pe turometru dar motorul sa stea la regim normal cand mai dau clanxoane...dar cred ca stiu de la ce este:am mai montat un claxon si trec firele pe langa alea 2 releee si poate se face camp magnetic sau dracus tie ce...chestie pe care nu mi-o explic..deci clanxoane mai rar.. biggrin.gif
*




eu am un singur claxon si imi face asa ,deci nu e ca ai 2 claxoane sau mai stiu eu ce.Claxonul are ceva ca ii pun alt claxon si nu mai face turometrul asa

QUOTE(Noni @ 14 Mar 2005, 20:17)
- De unde pot procura o schema a instalatiei electrice (dacia injectie) ?
- La reviziile din perioada de garantie-la prima  mi s-a pus ulei 20W50 (OMV) iar in cartea tehnica este dat 15W40.Care ulei  este indicat pentru dacia injectie ?? mentionez ca am 3500 km.
*




Eu decand am luat masina din 2002 am bagat numai ulei bp 15w si am 120.000 km si nu am umblat la motor.Talpa a avazut motorasul ala cum nici nu te gandesti,dar sa bagi acelasi ulei tot timpul.


--------------------
Renault Megane Coupe 2007 - DB 10 WLY
Fiat GrandePunto 2006
Renault Megane Coupe 2007
BMW 320d E90 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmb72
post 1 Apr 2006, 10:48
Post #359


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 March 06




Salut ! Am revenit...in legatura cu mersul aiurea pe benzina si mai bine pe gaz. Cred ca am gasit "problema"...asa cum o si banuiam, doar ca asteptam sa se mai incalzeasca afara sa nu inghet pe langa masina... Deci, sa recapitulam: cu motorul cald, ma trezeam ca "imi fuge" acceleratia de sub picioare - calculatorul injectiei, tragea socul, uneori, in relanti. Evident, pe benzina se inneca motorul sau daca acceleram brusc, venea in nas... Ca o masina cu socul tras, nu ? Datorita faptului ca GPL-ul nu e lichid, normal ca mergea mai bine chiar si cu socul tras... Concluzia ? calculatorul LUA O DECIZIE ERONATA, ori din cauza ca era stricat sau o fi luat-o softul razna (probabilitate spre 0, intrucat e destul de simplut iar softul nu e un algoritm asa complicat ca un sistem Windows, de exemplu... radmasa.gif ). Deci, deciziile eronate erau datorita semnalelor pe care le primea... Buuun, socul il trage functie de temperatura aerului si functie de temperatura motorului. Exista cei doi senzori, Taer si Tmotor, unul la injectie, altul ca la orice dacie, pe blocul motor. DAR, pana la senzori defecti - care iarasi, sunt niste componente destul de fiabile, si care daca se strica, se strica, NU IES DIN PARAMETRII, decat foarte rar - ....semnalele ajung la computer prin....ati ghicit, mufe.... Ei bine, SIMPLA DESFACERE SI CURATARE A CONTACTELOR MUFELOR cu o solutie de curatare a contactelor electrice (eu de ex. am folosit alcool izopropilic), e rezolvat problema !!!
Practic, sistemul asta cu injectie, atat de hulit, mi se pare - ca electronist - foarte simplu si fiabil, singura sa problema sunt multitudinea contactelor demontabile (mufe) care pot schimba valorile date de senzori, valori interpretate corect de calculator, saracu, doar ca-s altele decat cele date de senzori... Pentru cei ce nu se pricep la electronica: niciodata nu a-ti dat mai tare sau mai incet, un aparat radio, casetofon, magnetofon, etc., d'ala vechi, ci reglaj analogic, care pana se stabiliza mai tare sau mai incet, va "caraia" in boxe de va asurzea ?.... EXACT LA FEL, "caraie" si motorul cand vin semnale parazitate de la senzori, la calculator.....

Concluzie: Atunci cand apar asa denumitele defecte "sporadice" - nu se manifesta constant, ci doar uneori - in mersul normal al motorului, inainte de a da fuga la service - unde si simpla demontare a unei mufe si conectarea injectiei la bancul de test, apoi, remontarea mufei poate indeparta, temporar problema, dar contra cost !!! - deci, inainte de service, curatati macar mufele care vin de la injectie si de la motor spre calculator, daca nu toate.... Si s-ar putea sa aveti o surpriza placuta....

P.S. Sa mai adaug ca din cca 15000 de km anual, cam 10000 ii fac la si dinspre tara, pe drumuri, evident, de tara, PLINE DE PRAF ?....Sa nu mai vorbim de restul de km facuti in Bucuresti, alte drumuri pline de praf....


--------------------
DACIA 1310 Li - B69BUC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinM
post 7 Apr 2006, 08:26
Post #360


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 4 July 05




QUOTE(gmb72 @ 1 Apr 2006, 10:48)
Salut ! Am revenit...in legatura cu mersul aiurea pe benzina si mai bine pe gaz. Cred ca am gasit "problema"...asa cum o si banuiam, doar ca asteptam sa se mai incalzeasca afara sa nu inghet pe langa masina... Deci, sa recapitulam: cu motorul cald, ma trezeam ca "imi fuge" acceleratia de sub picioare - calculatorul injectiei, tragea socul, uneori, in relanti. Evident, pe benzina se inneca motorul sau daca acceleram brusc, venea in nas... Ca o masina cu socul tras, nu ? Datorita faptului ca GPL-ul nu e lichid, normal ca mergea mai bine chiar si cu socul tras... Concluzia ? calculatorul LUA O DECIZIE ERONATA, ori din cauza ca era stricat sau o fi luat-o softul razna (probabilitate spre 0, intrucat e destul de simplut iar softul nu e un algoritm asa complicat ca un sistem Windows, de exemplu...  radmasa.gif ). Deci, deciziile eronate erau datorita semnalelor pe care le primea... Buuun, socul il trage functie de temperatura aerului si functie de temperatura motorului. Exista cei doi senzori, Taer si Tmotor, unul la injectie, altul ca la orice dacie, pe blocul motor. DAR, pana la senzori defecti - care iarasi, sunt niste componente destul de fiabile, si care daca se strica, se strica, NU IES DIN PARAMETRII, decat foarte rar - ....semnalele ajung la computer prin....ati ghicit, mufe.... Ei bine, SIMPLA DESFACERE SI CURATARE A CONTACTELOR MUFELOR cu o solutie de curatare a contactelor electrice (eu de ex. am folosit alcool izopropilic), e rezolvat problema !!!
Practic, sistemul asta cu injectie, atat de hulit, mi se pare - ca electronist - foarte simplu si fiabil, singura sa problema sunt multitudinea contactelor demontabile (mufe) care pot schimba valorile date de senzori, valori interpretate corect de calculator, saracu, doar ca-s altele decat cele date de senzori... Pentru cei ce nu se pricep la electronica: niciodata nu a-ti dat mai tare sau mai incet, un aparat radio, casetofon, magnetofon, etc., d'ala vechi, ci reglaj analogic, care pana se stabiliza mai tare sau mai incet, va "caraia" in boxe de va asurzea ?.... EXACT LA FEL, "caraie" si motorul cand vin semnale parazitate de la senzori, la calculator.....

Concluzie: Atunci cand apar asa denumitele defecte "sporadice" - nu se manifesta constant, ci doar uneori - in mersul normal al motorului, inainte de a da fuga la service - unde si simpla demontare a unei mufe si conectarea injectiei la bancul de test, apoi, remontarea mufei poate indeparta, temporar problema, dar contra cost !!! -  deci, inainte de service, curatati macar mufele care vin de la injectie si de la motor spre calculator, daca nu toate.... Si s-ar putea sa aveti o surpriza placuta....

P.S. Sa mai adaug ca din cca 15000 de km anual, cam 10000 ii fac la si dinspre tara, pe drumuri, evident, de tara, PLINE DE PRAF ?....Sa nu mai vorbim de restul de km facuti in Bucuresti, alte drumuri pline de praf....
*



Fratilor nu aveti careva o schema electrica pentru berlina pe injectie ? Am mare nevoie de ea.
Multumesc !!


--------------------
Dacia 1310 Li - BN 02 WLR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 15:21
Forum Renault