dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
Gheorghedracu |
![]()
Post
#3311
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|||
bozzo |
![]()
Post
#3312
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Ar fi util sa folosesti si tu functia de search, este topic special pentru injectie.
Te rog sa postezi acolo, si daca-l citesti poate o sa gasesti raspunsul asteptat. Daca zici ca ai schimbat motorasul si ai resetat calc, mai trebuie sa verifici sonda de temperatura, poate trimite calc informatii eronate. Mai poate fi problema si cu sonda lambda. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
nmarinae |
![]()
Post
#3313
|
Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 19 May 08 ![]() |
QUOTE(bozzo @ 6 Jul 2010, 11:11) Ar fi util sa folosesti si tu functia de search, este topic special pentru injectie. Te rog sa postezi acolo, si daca-l citesti poate o sa gasesti raspunsul asteptat. Daca zici ca ai schimbat motorasul si ai resetat calc, mai trebuie sa verifici sonda de temperatura, poate trimite calc informatii eronate. Mai poate fi problema si cu sonda lambda. Si cum as putea sa verific sonda lambda? |
--------------------
Dacia
1310Li
2000
- AG-30-BIM Renault Megane Estate 2 1.5 DCI 86cp 2008 - Meggy
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3314
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
si daca porneste motorul cu senzorul lambda deconectat ce inseamna?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
whitecar |
![]()
Post
#3315
|
Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 6 January 07 From: BUCURESTI ![]() |
Desi ti-a pus colegul sa folosesti cautarea ,nu vrei sa apelezi la ea ,uite http://www.daciaclub.ro/dacia-injectie-t9010.html ...
Tot pe net si tot cu CAUTARE pe gogu vei gasi si despre sonda lambda. Spor la lectura. |
--------------------
ex Dacia Break
1310 Cli
2000 Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile"" |
|
argon |
![]()
Post
#3316
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De la postul 3307 am mutat din alt topic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#3317
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
De pornit ar trebui sa porneasca oricum (avind invedere ca a pornit deja) pentru ca schimbarea din regim open loop in closed loop se face la semnalul senzorului de temperatura (cind senzorul lambda a ajuns la temperatura optima).
Intrebarea e ce inseamna daca motorul merge bine fara senzor. asta inseamna ca senzorul e bulit. Trebuie deconectat senzorul de temperatura cind deconectezi senzorul lambda, ca sa nu incerce motorul sa intre in closed loop. O sa mearga mai inecat, dar asta e. Daca merge, conectezi in timp ce merge senzorul de temperatura si daca se opreste iar motorul inseamna ca senzorul de temperatura e bun caci ii da semnal de intrare pe closed loop, si motorul incearca sa citeasca semnalul de la senzorul lambda care va lipsi. Daca deci senzorul de temparatura e bun, prin eliminare, e senzorul lambda prost. Asta se poate si masura, trebuie sa gasiti undeva (intr-un manual) valoarea semnalului dat de senzorul lambda si se masoara cu un voltmetru. This post has been edited by Gheorghedracu: 6 Jul 2010, 18:31 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3318
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni.
E posibil ca o dacia injectie 2002 sa nu aiba relee pe faruri?Cel putin eu am masurat cu clestele ampermetric si tot prin blocu de lumini se inchide sarcina,e posibil asa ceva in mileniul 3? |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#3319
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
@Paulorossi: Da, dacia injectie 2002 NU ARE relee pe circuitul de faruri,
insa iti poti instala tu fara probeme. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3320
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
chiar azi...
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
razvan-andrei |
![]()
Post
#3321
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Am si eu o intrebare, legata de o problema la o Dacie 1310 cli , fabricatie 2000 : daca la bobina de inductie este spart acel dop de ebonita in care intra fisa nr 4 , fisa fiind infipta doar in cuiul metalic prin presare, credeti ca acest lucru influenteaza functionarea masinii? Bujiile sunt afumate, negre, cu exceptia primei de langa baterie, cea la care vine fisa cu problema, care este caramizie si uscata . Masina merge bine 2-3 minute de la pornire , dupa care incepe sa se inece, nu mai urca in turatie si evident nu mai trage deloc. A, si miroase puternic a benzina . Dupa ce o opresti si pornesti iar, merge iar normal . Bujiile sunt relativ noi, Bosch WR7B.
Stie cineva daca bobina e cauza? Multumesc. |
--------------------
Renault
Symbol
2008 1.4 8v
- B xx NIM
|
|
B-58-PTM |
![]()
Post
#3322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 ![]() |
si eu am sparte de tot capetele de jos de la bobina de inductie si de tras trage,dar parca la relanti moare tremura suspect asa
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3323
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni,
Sa va expun problemema mea:hotarasem sa aerisesc franele datorita faptului ca prindeau la a doua pedala.Am inceput prin a deschide aerisitoarele de pe rotile din spate pe rand si aerisi cand baietii din service mi-au spus ca scapa lichid pe la distribuitorul din spate,deci nu se puteau aerisi bine,urmand ca sa-mi iau distribuitorul si sa revin ulterior pt montare si aerisire.Problema mea a aparut imediat la plecare din service,tocmai mi s-a aprins becul in bord,cel rosu,cu semnul exclamarii si nu se mai stinge.Este probabil sa se fi aprins datorita faptului ca am incercat sa aerisesc?Sa fie de la martorul de absenta lichid in pompa?Nivelu in rezervorul de lichid e ok. Mentionez ca am incercat sa o resetez ECU scotand ambele borne ale bateriei timp de 10 min,timp in care am lasat farurile pe pozitia ON.Dupa ce am pus bornele de la baterie,tot mi se aprindea becu din bord.Nu am resetat corespunzator ECU? Care ar putea fi explicatia? This post has been edited by Paulorossi: 8 Jul 2010, 18:26 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#3324
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Trebuie sa faci nu stiu ce la sonda de pe pompa de frana , cauta pe forum ca s-a discutat , nu stiu exact sa-ti spun si nu vreau sa te induc in eroare .Imi face si mie figuri "chestia" aia pentru greutate de pe spate , am carat niste faianta ,s-a lasat cam tare masina si acum vad ca s-a umezit pe langa respectivul reper
![]() This post has been edited by CGDBZ: 8 Jul 2010, 18:34 |
--------------------
-
-
-
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3325
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
PAULOROSI:scoate manocontactul de la pompa de frana si inpinge cu mana acel timburus de vreo 2 ori si punel innapoi sa vezi mai face?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
razvan-andrei |
![]()
Post
#3326
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai are nimeni nici o parere despre capetele rupte ale bobinei de inductie? Poate fi o cauza a functionarii defectuoase?
Va rog, colegi cu experienta. Multumesc. |
--------------------
Renault
Symbol
2008 1.4 8v
- B xx NIM
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3327
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(ghitza @ 8 Jul 2010, 19:03) PAULOROSI:scoate manocontactul de la pompa de frana si inpinge cu mana acel timburus de vreo 2 ori si punel innapoi sa vezi mai face? Sa-l cot din pompa de frana?Trebuie aerisit dupa aceea din aerisitorul de la pompa? Mentionez ca masina functioneaza la fel,banuiesc ca nu va fi afectata functionarea motorului de aceasta alarma. PS: o sa incerc sa pornesc cu papucul electric scos de la manocontact sa vad daca se stinge becu,ar trebui sa functioneze daca e de acolo. This post has been edited by Paulorossi: 8 Jul 2010, 20:40 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#3328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
da,sa scoti acel manocontact din pompa si sa impingi acel timburus inauntru de vreo 2 ori,si nu ai treaba cu aerisitu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3329
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Se pare ca de acolo e problema,am scos papucu de la manocontact si s-a stins becu,deci urmeaza sa-l desfac sa-l resurcitez.
Multumesc pt raspunsuri. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
@razvan-andrei:
- nu ai bujiile care trebuie la injectate, sunt mai reci un pic decat ce e prevazut in manual, si anume wr8bc, si din cauza asta moare motorul si sunt afumate bujiile, am patit-o din neatentie fiindca eram mai la inceput cu masina, deci pune wr8bc si uiti de aceasta problema, ele se vand gata reglate la distanta corespunzatoare din manual adica 0,8 mm; - trebuie sa verifici (sa te uiti), pe intuneric (noaptea), cu motorul pornit, daca bobina da scantei la masa, acolo unde e crapata sau in alte locuri, nu trebuie sa existe nici un fel de scanteie cu alte cuvinte sa "nu fure curent pe nicaieri", preventiv poti preveni acest lucru lipind (cu poxipol de ex.) in acel loc un tubulet din material asemanator adica bun izolator sa nu ai probleme cand rulezi pe ploaie; - o cauza pentru care o bujie e de alta culoare poate fi necesitatea unui reglaj la culbutori; This post has been edited by danciusergiu84: 9 Jul 2010, 09:21 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
razvan-andrei |
![]()
Post
#3331
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc, danciusergiu84. Cu bujiile am rezolvat - am pus Eyquem RC42S.Am inteles ca sunt bune, cu distanta de 0.8 . Face la fel. Astept noaptea si o sa ma uit la bobina.
Inca o data, multumesc. |
--------------------
Renault
Symbol
2008 1.4 8v
- B xx NIM
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3332
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni.
Vreau sa-mi pun electroventilator pe dacia injectie care momentan are doar ventilator mecanic.Radiatorul e mare,de aluminiu.Se pare ca exista locatia unde ar trebui instalata termocupla,doar ca trebuie dat filet in zona respectiva a radiatorului.Se poate da acel filet tara sa nenorocesc radiatorul?Exista o alta posibilitate se a o monta? PS:uitasem,ce rezistenta au fisele pe dacia injectie si care ar fi valoarea maxim acceptata? This post has been edited by Paulorossi: 9 Jul 2010, 11:57 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3333
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
@razvan-andrei - dupa cum observi din tabelul de echivalente atasat ai pus bujii echivalente cu ce ai avut inainte, daca te uiti in tabel C42S ~ W7BC ~ 14NP21, lipseste litera R ceea ce inseamna ca nu au rezistor incorporat, potrivit echivalentei cu sinterom acestea au o valoare termica sau coeficient termic de 240 pe cand WR8BC ~ 14NP18 au val. termica de 225 deci se autocurata la temperaturi mai mici, vezi mai jos in atasament fisierele val. termice pt. sinteroame si un manual pdf unde se explica detailat importanta val. termice,
cred ca problema bujiilor murdare produce acele intreruperi la motoarele noastre pe injectie deoarece avem bobina de inductie jumostatica (are 2 secundare la care se leaga cilindrii 1-4 si 2-3), depunerile impiedicand aparitia scantei de polaritate negativa si tensiune mai mica (~400V) la cilindrul pereche ceea ce cred ca duce la lipsa scanteie principala la cilindrul aflat in compresie This post has been edited by danciusergiu84: 9 Jul 2010, 13:08 Attached thumbnail(s) echivalente2.JPG ( Size: 95.79k ) Number of downloads: 760 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
razvan-andrei |
![]()
Post
#3334
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 March 10 From: Bucuresti ![]() |
danciusergiu84, esti un adevarat expert. Ai avut perfecta dreptate . Am vazut azi noapte cum bobina mea si fisele "haleau" curent in draci. Am luat azi bujii WR8BC si niste fise Tesla, am mesterit ceva izolatie in zona piciorului rupt dar, din pacate nu s-a rezolvat. Trebuie clar , alta bobina
![]() Apropo, merita incercat cu alta bobina decat Bosch 0221503407 ? Asta in caz ca mai exista alt tip. Pe unde am fost eu ori nu aveau de loc, ori aveau Bosch. Inca o data multumesc. ![]() 10 Jul 2010, 18:24: Nu era bobina. Am pus una noua, de test si , surpriza. Mergea la fel. In ultima instanta, am scos sonda lambda si , surpriza din nou. Catalizator infundat . Probabil partial, fiindca ma pacalea- mergea bine la pornire , in ralanti , daca nu turai tare masina chiar mai mult. Cu sonda scoasa e curata racheta - am terorizat curtea de la serviciu vreo 15 minute la peste 3000-4000 rpm, si merge perfect. Mai stie cineva un pret actual pentru piesa originala? Ati gasit variante de catalizator universal ? Oricum o sa-l golesc de continut dar vroiam sa stau linistit la ITP si cand trec pe langa echipele mobile ale RAR-ului de pe drumurile patriei. Salutare. This post has been edited by razvan-andrei: 10 Jul 2010, 17:24 |
--------------------
Renault
Symbol
2008 1.4 8v
- B xx NIM
|
|
rbi |
![]()
Post
#3335
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 24 January 10 ![]() |
salut am si eu o dacie din 2000 si am ceva probleme cu racirea si anume;cand o pornesc dimineata ami urca apa pana sus coboara la normali dupa aia iar urca iar coboara si tot asa de cateva ori iar dupa un sfert de ora nu mai face merge norm
al.iam schinbat 3 termostate radatorul ari 1 an de cand lam pus . This post has been edited by rbi: 11 Jul 2010, 13:26 |
--------------------
dacia
berlina
2000
|
|
razvan-andrei |
![]()
Post
#3336
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Ce intelegi prin "urca pana sus"? Te referi la indicatorul de temperatura din bord sau la faptul ca iti fierbe in borcan?
Daca acul urca imediat , e clar ca nu functioneaza bine. E imposibil, chiar si la 40 grade celsius afara ca motorul sa se incalzeasca instantaneu. E clar ca ai defecta sonda de temperatura apa sau indicatorul din bord. Radiatorul nu are nici o legatura- daca era spart pierdeai lichidul de racire iar termostatul, daca e bun si functioneaza normal, nu are treaba cu fluctuatiile de care spui. |
--------------------
Renault
Symbol
2008 1.4 8v
- B xx NIM
|
|
Danos |
![]()
Post
#3337
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 9 Jul 2010, 11:41) Salut prieteni. Vreau sa-mi pun electroventilator pe dacia injectie care momentan are doar ventilator mecanic.Radiatorul e mare,de aluminiu.Se pare ca exista locatia unde ar trebui instalata termocupla,doar ca trebuie dat filet in zona respectiva a radiatorului.Se poate da acel filet tara sa nenorocesc radiatorul?Exista o alta posibilitate se a o monta? Salut si pe mine ma intereseaza acest lucru daca se poate da cumva filet in acel loc fara sa stric radiatorul, pt ca exista acel locas facut dar e astupat. Eu ma chinui in fiecare primavara-toamna sa schimb radiatoarele, ca mai am unul mic cu electroventilator(asa am luat masina cu el) pe care-l pun toamna tarziu, iar vara il pun pe asta mai mare ca raceste mai bine dar care nu are gaura pt termoculpa desi acel locas se vede acolo si trebuie ii montez palet pe pompa de apa. Te rog sa postezi aici daca ai rezolvat ceva. Mai am si eu o intrebare, e normal ca atunci cand apas ambreiajul pt schimbarea vitezelor , motorul sa se tureze mai tare in acel moment ? la alte masini nu am observat acest lucru, sau e specific motoarelor pe injectie ? Pe carburatie nu am vazut sa faca asa. |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#3338
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
De fapt nu se tureaza mai tare , asa ai impresia , scade mai greu in ture , nu scade imiediat cum iei piciorul de pe acceleratie , asa face si a mea numai ca eu iau piciorul de pe acceleratie si franez usor apoi apas ambreiajul , binenteles daca imi permite traficul si asta cand retrogradez.
|
--------------------
-
-
-
|
|
rbi |
![]()
Post
#3339
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 24 January 10 ![]() |
nu urca imediat la 5 minute dupa ce o pornesc dupa aia coboara dupa aia iar urca dupa cateva minute face treaba asta de cateva ori si dupa aia nu mai face
|
--------------------
dacia
berlina
2000
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3340
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Danos,inca nu am rezolvat nimic in privinta electroventilatorului.
Astept sfatul colegilor care au montat si care ne pot spune mai multe in detaliu.Nu inteleg de ce nu lasi ventilatorul electric pe masina permanent.Banuiesc ca se raceste destul de bine,eventual ai pune vara o termocupla cu valoare mai mica care declanseaza ventilatorul mai repede sau ti-ai pune un alt ventilator care sufla cu un debit mai mare sau are o turatie mai mare fata de cel initial. PS: la cat dechide termostatul la o dacie injectie din 2002?Am citit pe forum ca un termostat de 92/97 ar fi mai eficient cum au ultimele modele si ca duce la scaderea consumului cu pastrarea performantelor.Rog colegii care stiu despre ce e vorba sa posteze. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th June 2025 - 02:20 |