DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 110 111 112 113 114 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

razvan-andrei
post 9 Jul 2010, 10:48
Post #3331


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Multumesc, danciusergiu84. Cu bujiile am rezolvat - am pus Eyquem RC42S.Am inteles ca sunt bune, cu distanta de 0.8 . Face la fel. Astept noaptea si o sa ma uit la bobina.
Inca o data, multumesc.


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 9 Jul 2010, 11:41
Post #3332


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Salut prieteni.
Vreau sa-mi pun electroventilator pe dacia injectie care momentan are doar ventilator mecanic.Radiatorul e mare,de aluminiu.Se pare ca exista locatia unde ar trebui instalata termocupla,doar ca trebuie dat filet in zona respectiva a radiatorului.Se poate da acel filet tara sa nenorocesc radiatorul?Exista o alta posibilitate se a o monta?

PS:uitasem,ce rezistenta au fisele pe dacia injectie si care ar fi valoarea maxim acceptata?

This post has been edited by Paulorossi: 9 Jul 2010, 11:57


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Jul 2010, 13:07
Post #3333


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




@razvan-andrei - dupa cum observi din tabelul de echivalente atasat ai pus bujii echivalente cu ce ai avut inainte, daca te uiti in tabel C42S ~ W7BC ~ 14NP21, lipseste litera R ceea ce inseamna ca nu au rezistor incorporat, potrivit echivalentei cu sinterom acestea au o valoare termica sau coeficient termic de 240 pe cand WR8BC ~ 14NP18 au val. termica de 225 deci se autocurata la temperaturi mai mici, vezi mai jos in atasament fisierele val. termice pt. sinteroame si un manual pdf unde se explica detailat importanta val. termice,

cred ca problema bujiilor murdare produce acele intreruperi la motoarele noastre pe injectie deoarece avem bobina de inductie jumostatica (are 2 secundare la care se leaga cilindrii 1-4 si 2-3), depunerile impiedicand aparitia scantei de polaritate negativa si tensiune mai mica (~400V) la cilindrul pereche ceea ce cred ca duce la lipsa scanteie principala la cilindrul aflat in compresie

This post has been edited by danciusergiu84: 9 Jul 2010, 13:08

Attached thumbnail(s)
echivalente2.JPG ( Size: 95.79k ) Number of downloads: 760


Attached File(s)
Attached File  val._termica_sinteroame.txt ( 112bytes ) Number of downloads: 40
Attached File  bujia.pdf ( 1.1mb ) Number of downloads: 50


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 10 Jul 2010, 12:50
Post #3334


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




danciusergiu84, esti un adevarat expert. Ai avut perfecta dreptate . Am vazut azi noapte cum bobina mea si fisele "haleau" curent in draci. Am luat azi bujii WR8BC si niste fise Tesla, am mesterit ceva izolatie in zona piciorului rupt dar, din pacate nu s-a rezolvat. Trebuie clar , alta bobina sad.gif . Multumesc mult de sfaturi.
Apropo, merita incercat cu alta bobina decat Bosch 0221503407 ? Asta in caz ca mai exista alt tip. Pe unde am fost eu ori nu aveau de loc, ori aveau Bosch.
Inca o data multumesc. smile.gif

10 Jul 2010, 18:24:
Nu era bobina. Am pus una noua, de test si , surpriza. Mergea la fel. In ultima instanta, am scos sonda lambda si , surpriza din nou. Catalizator infundat . Probabil partial, fiindca ma pacalea- mergea bine la pornire , in ralanti , daca nu turai tare masina chiar mai mult. Cu sonda scoasa e curata racheta - am terorizat curtea de la serviciu vreo 15 minute la peste 3000-4000 rpm, si merge perfect.
Mai stie cineva un pret actual pentru piesa originala? Ati gasit variante de catalizator universal ? Oricum o sa-l golesc de continut dar vroiam sa stau linistit la ITP si cand trec pe langa echipele mobile ale RAR-ului de pe drumurile patriei.
Salutare.

This post has been edited by razvan-andrei: 10 Jul 2010, 17:24


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rbi
post 10 Jul 2010, 20:21
Post #3335


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 24 January 10




salut am si eu o dacie din 2000 si am ceva probleme cu racirea si anume;cand o pornesc dimineata ami urca apa pana sus coboara la normali dupa aia iar urca iar coboara si tot asa de cateva ori iar dupa un sfert de ora nu mai face merge norm
al.iam schinbat 3 termostate radatorul ari 1 an de cand lam pus .

This post has been edited by rbi: 11 Jul 2010, 13:26


--------------------
dacia berlina 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 10 Jul 2010, 21:27
Post #3336


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Ce intelegi prin "urca pana sus"? Te referi la indicatorul de temperatura din bord sau la faptul ca iti fierbe in borcan?
Daca acul urca imediat , e clar ca nu functioneaza bine. E imposibil, chiar si la 40 grade celsius afara ca motorul sa se incalzeasca instantaneu. E clar ca ai defecta sonda de temperatura apa sau indicatorul din bord. Radiatorul nu are nici o legatura- daca era spart pierdeai lichidul de racire iar termostatul, daca e bun si functioneaza normal, nu are treaba cu fluctuatiile de care spui.


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 11 Jul 2010, 11:37
Post #3337


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




QUOTE(Paulorossi @ 9 Jul 2010, 11:41)
Salut prieteni.
Vreau sa-mi pun electroventilator pe dacia injectie care momentan are doar ventilator mecanic.Radiatorul e mare,de aluminiu.Se pare ca exista locatia unde ar trebui instalata termocupla,doar ca trebuie dat filet in zona respectiva a radiatorului.Se poate da acel filet tara sa nenorocesc radiatorul?Exista o alta posibilitate se a o monta?
*


Salut si pe mine ma intereseaza acest lucru daca se poate da cumva filet in acel loc fara sa stric radiatorul, pt ca exista acel locas facut dar e astupat.
Eu ma chinui in fiecare primavara-toamna sa schimb radiatoarele, ca mai am unul mic cu electroventilator(asa am luat masina cu el) pe care-l pun toamna tarziu, iar vara il pun pe asta mai mare ca raceste mai bine dar care nu are gaura pt termoculpa desi acel locas se vede acolo si trebuie ii montez palet pe pompa de apa.
Te rog sa postezi aici daca ai rezolvat ceva.

Mai am si eu o intrebare, e normal ca atunci cand apas ambreiajul pt schimbarea vitezelor , motorul sa se tureze mai tare in acel moment ? la alte masini nu am observat acest lucru, sau e specific motoarelor pe injectie ?
Pe carburatie nu am vazut sa faca asa.


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 11 Jul 2010, 13:18
Post #3338


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




De fapt nu se tureaza mai tare , asa ai impresia , scade mai greu in ture , nu scade imiediat cum iei piciorul de pe acceleratie , asa face si a mea numai ca eu iau piciorul de pe acceleratie si franez usor apoi apas ambreiajul , binenteles daca imi permite traficul si asta cand retrogradez.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rbi
post 11 Jul 2010, 13:31
Post #3339


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 24 January 10




nu urca imediat la 5 minute dupa ce o pornesc dupa aia coboara dupa aia iar urca dupa cateva minute face treaba asta de cateva ori si dupa aia nu mai face


--------------------
dacia berlina 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 11 Jul 2010, 15:43
Post #3340


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Danos,inca nu am rezolvat nimic in privinta electroventilatorului.
Astept sfatul colegilor care au montat si care ne pot spune mai multe in detaliu.Nu inteleg de ce nu lasi ventilatorul electric pe masina permanent.Banuiesc ca se raceste destul de bine,eventual ai pune vara o termocupla cu valoare mai mica care declanseaza ventilatorul mai repede sau ti-ai pune un alt ventilator care sufla cu un debit mai mare sau are o turatie mai mare fata de cel initial.
PS: la cat dechide termostatul la o dacie injectie din 2002?Am citit pe forum ca un termostat de 92/97 ar fi mai eficient cum au ultimele modele si ca duce la scaderea consumului cu pastrarea performantelor.Rog colegii care stiu despre ce e vorba sa posteze.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Jul 2010, 13:29
Post #3341


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




si eu am pus elv.cu radiator mic si nu am probleme.puneti ca merita mai ales iarna si ajuta la consum


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 12 Jul 2010, 21:48
Post #3342


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




Paulorossi, nu las vara radiatorul mic cu electroventilator pt ca nu face fata deloc in zilele cu temperaturi de peste 30 de grade in oras aproape ca fierbe apa si acel electroventilator nu prea are eficienta in a raci radiatorul si implicit apa.
Poate e si termocupla de vina, am mai schimbat vreo 2, nu sunt bune deloc, odata nu a mai pornit deloc ventilatorul ala si mi-a fiert apa la propriu si cand porneste nu sta nici macar un minut in functiune si se opreste, de asta am pus palet cu radiator mare ca sa fiu mai sigur, asa apa ajunge la maxim 90- 95* in cele mai calduroase zile, in rest sta intre 80-86, cu electroventilatorul apa statea mereu intre 95-100*
Asa daca as putea rezolva sa pun electroventilatorul la radiatorul asta mare, ar fi mult mai bine.
Probabil ca la iarna nu-l voi mai da jos pe cel mare, o sa dau doar paletul jos, ca oricum alectroventilatorul iarna nu pornea deloc.

@ghitza, la tine cand declanseaza termocupla electroventilatorul, la ce temperatura ?
La mine declansa foarte tarziu la peste 95 de grade si nici nu statea mult pornit.
Imi spune si mie cineva cum imi pot da seama daca motorul sta prea turat la relanti daca nu am turometru pe masina, in afara de tester ?
Mi se pare ca nu-si mai reduce turatia cum isi reducea inainte, parca sta prea turata, a si inca o chestie, la masinile voastre daca luati piciorul de pe acceleratie si masina e in treapta 2 sau 1 de viteza, masina merge sau da sa se opreasca? ca la mine merge fara probleme si cand e rece motorul si cand e cald, e normal asa ceva ?
ma gandesc ca din aceasta cauza am si consum cam mare 10-11l% in oras!

This post has been edited by Danos: 12 Jul 2010, 21:53


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRICOCI
post 13 Jul 2010, 06:55
Post #3343


Membru Autentic


Group: Members
Posts: 277
Joined: 21 April 08




si la mine merge fara probleme daca iau piciorul de pe acceleratie, asa sunt cam toate masinile care nu au carburatie cred.


--------------------
Dacia 1400 2000 Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 13 Jul 2010, 09:39
Post #3344


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Baieti, de ce nu va puneti voi termostat de 82 sau 83 de grade, Vernet sau Wahler, el o sa inceapa sa deschida la 82 de grade si pe la un 85-88 e deschis complet. Impreuna cu o termocupla de 92-82 grade va face minuni. Daca vreti Vernet sau Wahler luati legatura cu userul ydaniel. Eu asa am avut, si asa am si vandut masina. In continuare racirea se face foarte bine.
Nu va luati termocupla chinezesti, Asam, Klaxcar sau alte SRL pt ca o sa aveti surprize de proportii. La fel si cu termostatele.
Inca un amanunt sa aveti instalatia foarte bine aerisita. Ca sfat porniti motorul, caldura sa fie pornita, termostatul sa fi deschis. Tineti vasul de expansiune cat se poate de sus, si desfaceti purjorul de sus de langa UCE. In el bagati un furtunas care sa intre intr-o sticla. Si cum se umple sticla sau scade lichidul de racire din vasul de expansiune, sugrumati furtunasul sa nu ia aer si varsati continutul sticlei in vasul de expansiune. O sa dureze ceva, daca aveti manusi (de gradinarit de sudura etc) ar fi bine sa purtati pt ca o sa va cam frigeti pe maini.
In acelasi timp sa aveti si sistemul de racire curat, fara mal sau alte pietricele prin el, sau radiatorul infundat.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 13 Jul 2010, 10:36
Post #3345


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Cum sa pui termocupla mai mare ca domeniu decat termostatul,n-o sa porneasca ventilatorul in veci.Apa la iesire din radiator se considera racita,deci undeva la 70 de grade.Termocupla se dimensioneaza undeva mai sus, pe la 76 grade, asfel incat daca prin radiator apa nu se raceste corespunzator sa porneasca ELV ul.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 Jul 2010, 16:16
Post #3346


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




DANOS:nush sigur la cat deschide dar acul la apa nu trece mai sus de linia de mijloc si nu am treaba cu elv-ul sau termocupla,si cum am scris mai sus am radiator mic si face treaba fara probleme ,merg asa de 1 an si nu am avut necazuri cu el inca iarna nici nu porneste elv-u si imediat se incalzeste in masina


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 13 Jul 2010, 23:16
Post #3347


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




Iarna stiu, nici la mine nu mai porneste deloc electroventilatorul si se incalzeste si mai repede in masina cu radiatorul mic, probabil tu ai alt tip de electroventilator sau poate ai termocupla buna care porneste cum trebuie.
Acum depinde si cum mergi cu masina, eu merg 90% din timp numai in oras si vara pe caldura mare ala mic in cazul meu nu face fata, daca merg cu ea la drum lung se ventileaza mai bine si apa sta la temperaturi rezonabile, problema e in oras cand stai la semafoare si mergi cu viteza mica.

This post has been edited by Danos: 13 Jul 2010, 23:20


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 14 Jul 2010, 08:51
Post #3348


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




QUOTE
Cum sa pui termocupla mai mare ca domeniu decat termostatul,n-o sa porneasca ventilatorul in veci.Apa la iesire din radiator se considera racita,deci undeva la 70 de grade.Termocupla se dimensioneaza undeva mai sus, pe la 76 grade, asfel incat daca prin radiator apa nu se raceste corespunzator sa porneasca ELV ul.


Asta e parerea ta. Dupa cum am spus termostatul incepe sa deschida la 83 de grade si undeva pe la 88 de grade e deschis complet. Decia apa ajunge in raadiator pe la 87 de grade sa zicem. Asta la inceput, apoi apa miscandu-se prin tot sistemul de racire o sa aiba o temperatura mai mare, si se duce frumos spre 90-95 de grade.
Electroventilatorul porneste la 92 de grade si se opreste cand ajunge la 82 de grade. Atata timp cat temperatura motorului e tinuta undeva intre 87-93 de grade este foarte bine.
Daca tu pui o termocupla care sa porneasca la 70 de grade, atunci electroventilatorul va functiona aproape tot timpul, pentru ca apa din motor va fi la o temperatura superioara fata de plaja la care inchide circuitul termocupla. Termocupla v-a deschide circuitul abia cand apa din radiator va atinge 70 de grade, iar asta inseamna ca si temperatura motorului va fi pe la 80-83 de grade, si din cate stiu eu temperatura de functionare a motorului e pe undeva la 90 de grade.
Daca vrei sa pui o termocupla de 70 ar trebui sa ai si un termostat de 72 de grade.
Ideea e ca electroventilatorul sa porneasca cat mai rar, dar racirea sa se faca bine. Mie electroventilatorul imi pornea doar in oras, iar afara si iarna nu pornea aproape deloc. Temperatura statea pana in 90 de grade (aveam termometru digital si vedeam cu exactitate cate grade are apa)
Daca ai un termostat care incepe sa deschida la 89 si e deschis complet pe la 95, risti ca in zilele caniculare racirea sa se faca foarte greu, e mai usor sa racesti apa care ajunge in radiator la 82 de grade decat la 92.

14 Jul 2010, 08:53:
Si cu radiator mare si cu radiator mic, apa se va incalzi la fel de repde atat timp cat termostatul si termocupla functioneaza corespunzator.

This post has been edited by bozzo: 14 Jul 2010, 08:53


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 Jul 2010, 11:11
Post #3349


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(bozzo @ 14 Jul 2010, 08:51)
Asta e parerea ta. Dupa cum am spus termostatul incepe sa deschida la 83 de grade si undeva pe la 88 de grade e deschis complet. Decia apa ajunge in raadiator pe la 87 de grade sa zicem. Asta la inceput, apoi apa miscandu-se prin tot sistemul de racire o sa aiba o temperatura mai mare, si se duce frumos spre 90-95 de grade.
Electroventilatorul porneste la 92 de grade si se opreste cand ajunge la 82 de grade. Atata timp cat temperatura motorului e tinuta undeva intre 87-93 de grade este foarte bine.
<span class='edit'>14 Jul 2010, 08:53:</span>
*


Deci dupa parerea ta apa intra in radiator la 87 de grade si iese pe la 95 grade.Interesant sistemul tau de racire coffee_spitsk.gif .
Iese pe la 70 si ceva de grade din radiator, dupa cum am spus,alfel nu se raceste,de aia e radiator ,sa o raceasca,deci termocupla,care evident ar trebui sa fie montata la iesire din radiator,trebuie sa fie dimensionata la o temp mai mica de declansare fata de termostat,din motive evidente,alfel nu mai porneste ELV ul in veci.
Uita-te la tine sa vezi ce termocupla si ce termostat ai wink.gif

This post has been edited by Paulorossi: 14 Jul 2010, 11:15


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 14 Jul 2010, 13:53
Post #3350


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




baieti nu va suparati pe mine, niciodata n-am atras atentia, dar suntem rau de tot off-topic si pe mine ma interesau discutiile legate de sistemul de injectie, va rog amabil sa pastram regula pentru ca acest topic sa fie mai de folos pentru cei cu probleme la sistemul de injectie (la restul problemelor sunt sau se pot crea topicuri separate)

multumesc anticipat


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 14 Jul 2010, 14:41
Post #3351


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




am observat ca,imi porneste putin mai greu cand e cald motorul adica parca invarte cu o tura jumate mai mult.dc oare?la voi nu face asa?


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 14 Jul 2010, 16:05
Post #3352


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Corect, imi cer scuze suntem off-topic

Paulorossi, citeste mai atent, am spsus ca termostatul incepe sa deschida la 83 de grade, cam la 88 este deschis complet. Apa intra in radiator la 87 de grade, apoi daca Elv nu porneste temperatura acesteia continua sa creasca, si cand ajunge la 92 in radiator Elv porneste. E simplu
Eu stiu foarte bine ce este pe masina Wahler 83 grade si Vernet 82-92 grade si vb din experienta, dar se pare ca suntem cam incapatanati unii dintre noi si ne dam cu presupusul asa aiurea. Daca vrei sa iei in considerare ce spun eu aici bine, daca nu faci cum vrei tu, numai nu da sfaturi gresite altora.

Exista topic despre Elv, dar e greu cu search-ul asta, mai bine scriem asa aiurea.
Greseala mea ca am raspuns pe topicul de injectie.
Intra aici si documenteaza-te inainte sa-ti dai cu presupusul.
Rog un moderator sa mute discutia mea cu Paulorossi pe topicul de mai sus.

ghitza, tu ai canistra de recuperare a vaporilor?
Poate aceasta nu mai functioneaza corect, sau electrovalva acesteia. Parca electrovalva aceea ajuta la pornire, furnizand mai multa benzina. unsure.gif


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 14 Jul 2010, 16:22
Post #3353


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




BOZZO:nu am acea canistra


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 Jul 2010, 19:07
Post #3354


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(bozzo @ 14 Jul 2010, 16:05)
Corect, imi cer scuze suntem off-topic

Paulorossi, citeste mai atent, am spsus ca termostatul incepe sa deschida la 83 de grade, cam la 88 este deschis complet. Apa intra in radiator la 87 de grade, apoi daca Elv nu porneste temperatura acesteia continua sa creasca, si cand ajunge la 92 in radiator Elv porneste. E simplu
Eu stiu foarte bine ce este pe masina Wahler 83 grade si Vernet 82-92 grade si vb din experienta, dar se pare ca suntem cam incapatanati unii dintre noi si ne dam cu presupusul asa aiurea. Daca vrei sa iei in considerare ce spun eu aici bine, daca nu faci cum vrei tu, numai nu da sfaturi gresite altora.

Exista topic despre Elv, dar e greu cu search-ul asta, mai bine scriem asa aiurea.
Greseala mea ca am raspuns pe topicul de injectie.
Intra aici si documenteaza-te inainte sa-ti dai cu presupusul.
Rog un moderator sa mute discutia mea cu Paulorossi pe topicul de mai sus.

*


Apa care intra in radiator la 87 de grade nu isi mareste temperatura la 92 cum spui tu,e o aberatie.Apa isi micsoreaza temperatura trecand prin radiator,cel mult si-o pastreaza la fel doar daca sta masina in loc cand debitul de aer din exterior nu mai sufla peste radiator.Apa isi creste temperatura doar daca masina se opreste si apare inertia termica,moment cand ventilatorul cupleaza pt cateva minute. Daca te uitai pe topicul respectiv vedeai ca am fost prezent,deci stiu despre ce e vorba.Mai bine ne mutam pe topicu respectiv ca o luam pe aratura.

PS: Fiecare considera ce vrea,afirmatia ta ca eu as dezinforma lumea e falsa.

This post has been edited by Paulorossi: 14 Jul 2010, 19:10


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 14 Jul 2010, 19:24
Post #3355


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Temperatura la care deschide termostatul e una si temperatura apei din motor e alta , daca termostatul deschide la 87 asta nu inseamna ca apa va avea 87 de grade la intrarea in radiator ci va avea undeva pana in 95 de grade , in functie de mai multi factori (uzura motorului , starea sistemului de racire , calitatea uleiului ...).Un radiator mic va face ca ELV-ul sa functioneze mai des .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 Jul 2010, 19:52
Post #3356


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




CGDBZ,nu e vorba de temperatura lichidului de racire la iesire din motor.Ideea e ca atunci cand masina e pornita dar nu se deplaseaza, apa din motor care presupunem ca iese la 90 grade nu se mai raceste prin radiator ca nu sufla debitu de aer peste el,in consecinta apa se va supraincalzi,moment in care va porni ELV ul.Acesta e doar un singur caz de solicitare.Exista deasemenea si posibilitatea ca masina sa fie in miscare sau sa urce o panta cu viteza mica si apa prin radiator sa nu se raceasca din cauza ca radiatorul nu mai face transferu termic corespunzator ca e imbacsit sau sunt insecte sau debit aer racire insuficient/sarcina,moment in care temperatura apei va creste iar ajungandu-se in situatia de mai sus.Ideea e ca termocupla fiind dimensionata mai jos ca si termostatul sesizeaza orice abatere de la racirea normala a radiatorului si declanseaza ventilatorul mai repede nemaiasteptand situatia de avarie sau suprasoliticare descrisa mai sus

This post has been edited by Paulorossi: 14 Jul 2010, 19:54


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 15 Jul 2010, 07:30
Post #3357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Am si eu o intrebare legata de consumul masinii mele, ma cam stoarce de bani. Ieri am facut un drum de vreo 70 de km in afara localitatii si mi-a papat cam 7 litrii de benzina. De pierdut nu pierde pe nicaieri, motorul merge rotund, relantiul e mic, bujiile nu sunt afumate.Ma gandeam cum sa verific daca returul isi face treaba, nu dispun de manometru pentru verificarea presiunea de refulare, nici mecanicii din zona nu au asa ceva. Exista vreo metoda babeasca de apreciat cantitatea de benzina refulata intr-o anumita perioada de timp, de gen o jumatate de litri pe minut sau asa ceva. Am verificat returul si nu e infundat, benzina refuleaza, dar nu stiu daca suficienta, va rog un sfat. Apropo, cat trebuie sa fie presiunea de alimentare si de refulare?
Sonda lambda am schimbat-o in primavara, o suspectam, catalizator nu am, pompa benzina aproape noua, filtru de benzina vreo 7000 de km, cauciucurile sunt echilibrate, presiunea perfecta, partea de articulatii verificata, chiar se pot scoate din ecuatie toate aceste amanunte, ramane doar partea de alimentare, la care nu m-am bagat niciodata.

This post has been edited by fullhouse: 15 Jul 2010, 07:34


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 15 Jul 2010, 08:42
Post #3358


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Paulorossi, daca e mai vb pe topicul cu Elv. Eu am spus ce e pe masina si ca functioneaza foarte bine.

ghitza daca nu ai canistra inseamna ca trbuie sa ai niste dopuri in locul in care ar fi trebuit sa fie furtunele de la canistra, sa nu fie unul dintre ele fisurate si sa traga sau sa scape aer pe acolo. Ar fi asta o posibilitate.

fullhouse, e cam mult un consum de 10% in afara, depinde si de drum, daca ai mers pe un drum forestier sau cu viteza mica si turatii mari consuma mai mult. Ca sa verifici returul desfa furtunul din corpul de injectie de retur si sufla pe el, o sa se simta daca e infundat sau nu. wink.gif
Debitul la refulare nu il stiu, la alimentare insa parca era 60l/ora.
Filtru de aer cum e, poate e foarte murdar si masina e obligata sa consume mai multa benzina.
Sonda de temp care furnizeaza informatii ECU e ok, poate da valori gresite, ca motorul ar fi rece si amestecul e imbogatit in benzina. La fel si sonda Lambda, chiar daca zici ca ai schimbat-o da valori corecte?


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 15 Jul 2010, 09:05
Post #3359


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




bozzo:am acele dopuri si sunt ok


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 15 Jul 2010, 11:15
Post #3360


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




@fullhouse - returul se verifica doar daca conduce in conditii optime benzina inapoi in rezervor adica sa nu fie obturat sau gatuit traseul

- ce este important sa masori tu e presiunea pe circuitul de tur al benzinei si anume pana la intrarea in regulatorul de presiune (situat in corpul clapeta), aceasta presiune trebuie sa fie de ~1 bar, daca e mai mare presiunea verifici cu returul scos din corpul clapeta daca scade, daca da e obturat partial returul daca nu e decalibrat arcul din regulatorul de presiune si anume apasa prea tare pe membrana cu rol de supapa, cred ca mai poate fi intalnita si situatia in care arcul sa fie slabit si atunci regulatorul de presiune sa asigure o presiune mai scazuta

- aceasta presiune de benzina care o asigura acest regulator din corpul-clapeta e defapt presiunea asigurata la intrarea in injector, daca presiunea creste peste un anumit prag in jurul valori de 1 bar sistemul de injectie nu mai e capabil din proiectare sa corecteze cantitatea de benzina furnizata motorului prin timpii de injectie astfel consumul creste (nu e facut sa corecteze greselile unor subansamble defecte)
in caz contrar cand presiunea scade sub o anumita limita in jurul valorii de 1 bar, sistemul de injectie chiar daca functioneaza cu timpul de injectie marit la max. nu poate asigura un dozaj corect de benzina ceea ce duce la un amestec saracit, asta inseamna scaderea puterii motorului, ardere mai violenta (incalzire mai rapida si mai puternica a motorului) rezultand si uzura mai rapida a supapelor+scaunele lor (reglaj cubutori mai des cred asemanator gpl) si un lucru pozitiv consum redus, eu sunt in aceasta situatie din cauza pompei de benzina

- foarte important de verificat e sonda de temperatura (ATENTIE) a sistemului de injectie (e cea cu 2 fire) deasemenea si cablajul ei (firele pana la ECU)

This post has been edited by danciusergiu84: 15 Jul 2010, 11:18


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 110 111 112 113 114 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th June 2025 - 19:56
Forum Renault