DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 111 112 113 114 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

ghitza
post 12 Jul 2010, 13:29
Post #3341


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




si eu am pus elv.cu radiator mic si nu am probleme.puneti ca merita mai ales iarna si ajuta la consum


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 12 Jul 2010, 21:48
Post #3342


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




Paulorossi, nu las vara radiatorul mic cu electroventilator pt ca nu face fata deloc in zilele cu temperaturi de peste 30 de grade in oras aproape ca fierbe apa si acel electroventilator nu prea are eficienta in a raci radiatorul si implicit apa.
Poate e si termocupla de vina, am mai schimbat vreo 2, nu sunt bune deloc, odata nu a mai pornit deloc ventilatorul ala si mi-a fiert apa la propriu si cand porneste nu sta nici macar un minut in functiune si se opreste, de asta am pus palet cu radiator mare ca sa fiu mai sigur, asa apa ajunge la maxim 90- 95* in cele mai calduroase zile, in rest sta intre 80-86, cu electroventilatorul apa statea mereu intre 95-100*
Asa daca as putea rezolva sa pun electroventilatorul la radiatorul asta mare, ar fi mult mai bine.
Probabil ca la iarna nu-l voi mai da jos pe cel mare, o sa dau doar paletul jos, ca oricum alectroventilatorul iarna nu pornea deloc.

@ghitza, la tine cand declanseaza termocupla electroventilatorul, la ce temperatura ?
La mine declansa foarte tarziu la peste 95 de grade si nici nu statea mult pornit.
Imi spune si mie cineva cum imi pot da seama daca motorul sta prea turat la relanti daca nu am turometru pe masina, in afara de tester ?
Mi se pare ca nu-si mai reduce turatia cum isi reducea inainte, parca sta prea turata, a si inca o chestie, la masinile voastre daca luati piciorul de pe acceleratie si masina e in treapta 2 sau 1 de viteza, masina merge sau da sa se opreasca? ca la mine merge fara probleme si cand e rece motorul si cand e cald, e normal asa ceva ?
ma gandesc ca din aceasta cauza am si consum cam mare 10-11l% in oras!

This post has been edited by Danos: 12 Jul 2010, 21:53


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRICOCI
post 13 Jul 2010, 06:55
Post #3343


Membru Autentic


Group: Members
Posts: 277
Joined: 21 April 08




si la mine merge fara probleme daca iau piciorul de pe acceleratie, asa sunt cam toate masinile care nu au carburatie cred.


--------------------
Dacia 1400 2000 Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 13 Jul 2010, 09:39
Post #3344


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Baieti, de ce nu va puneti voi termostat de 82 sau 83 de grade, Vernet sau Wahler, el o sa inceapa sa deschida la 82 de grade si pe la un 85-88 e deschis complet. Impreuna cu o termocupla de 92-82 grade va face minuni. Daca vreti Vernet sau Wahler luati legatura cu userul ydaniel. Eu asa am avut, si asa am si vandut masina. In continuare racirea se face foarte bine.
Nu va luati termocupla chinezesti, Asam, Klaxcar sau alte SRL pt ca o sa aveti surprize de proportii. La fel si cu termostatele.
Inca un amanunt sa aveti instalatia foarte bine aerisita. Ca sfat porniti motorul, caldura sa fie pornita, termostatul sa fi deschis. Tineti vasul de expansiune cat se poate de sus, si desfaceti purjorul de sus de langa UCE. In el bagati un furtunas care sa intre intr-o sticla. Si cum se umple sticla sau scade lichidul de racire din vasul de expansiune, sugrumati furtunasul sa nu ia aer si varsati continutul sticlei in vasul de expansiune. O sa dureze ceva, daca aveti manusi (de gradinarit de sudura etc) ar fi bine sa purtati pt ca o sa va cam frigeti pe maini.
In acelasi timp sa aveti si sistemul de racire curat, fara mal sau alte pietricele prin el, sau radiatorul infundat.


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 13 Jul 2010, 10:36
Post #3345


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Cum sa pui termocupla mai mare ca domeniu decat termostatul,n-o sa porneasca ventilatorul in veci.Apa la iesire din radiator se considera racita,deci undeva la 70 de grade.Termocupla se dimensioneaza undeva mai sus, pe la 76 grade, asfel incat daca prin radiator apa nu se raceste corespunzator sa porneasca ELV ul.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 Jul 2010, 16:16
Post #3346


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




DANOS:nush sigur la cat deschide dar acul la apa nu trece mai sus de linia de mijloc si nu am treaba cu elv-ul sau termocupla,si cum am scris mai sus am radiator mic si face treaba fara probleme ,merg asa de 1 an si nu am avut necazuri cu el inca iarna nici nu porneste elv-u si imediat se incalzeste in masina


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danos
post 13 Jul 2010, 23:16
Post #3347


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 28 April 07




Iarna stiu, nici la mine nu mai porneste deloc electroventilatorul si se incalzeste si mai repede in masina cu radiatorul mic, probabil tu ai alt tip de electroventilator sau poate ai termocupla buna care porneste cum trebuie.
Acum depinde si cum mergi cu masina, eu merg 90% din timp numai in oras si vara pe caldura mare ala mic in cazul meu nu face fata, daca merg cu ea la drum lung se ventileaza mai bine si apa sta la temperaturi rezonabile, problema e in oras cand stai la semafoare si mergi cu viteza mica.

This post has been edited by Danos: 13 Jul 2010, 23:20


--------------------
Dacia Berlina Li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 14 Jul 2010, 08:51
Post #3348


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




QUOTE
Cum sa pui termocupla mai mare ca domeniu decat termostatul,n-o sa porneasca ventilatorul in veci.Apa la iesire din radiator se considera racita,deci undeva la 70 de grade.Termocupla se dimensioneaza undeva mai sus, pe la 76 grade, asfel incat daca prin radiator apa nu se raceste corespunzator sa porneasca ELV ul.


Asta e parerea ta. Dupa cum am spus termostatul incepe sa deschida la 83 de grade si undeva pe la 88 de grade e deschis complet. Decia apa ajunge in raadiator pe la 87 de grade sa zicem. Asta la inceput, apoi apa miscandu-se prin tot sistemul de racire o sa aiba o temperatura mai mare, si se duce frumos spre 90-95 de grade.
Electroventilatorul porneste la 92 de grade si se opreste cand ajunge la 82 de grade. Atata timp cat temperatura motorului e tinuta undeva intre 87-93 de grade este foarte bine.
Daca tu pui o termocupla care sa porneasca la 70 de grade, atunci electroventilatorul va functiona aproape tot timpul, pentru ca apa din motor va fi la o temperatura superioara fata de plaja la care inchide circuitul termocupla. Termocupla v-a deschide circuitul abia cand apa din radiator va atinge 70 de grade, iar asta inseamna ca si temperatura motorului va fi pe la 80-83 de grade, si din cate stiu eu temperatura de functionare a motorului e pe undeva la 90 de grade.
Daca vrei sa pui o termocupla de 70 ar trebui sa ai si un termostat de 72 de grade.
Ideea e ca electroventilatorul sa porneasca cat mai rar, dar racirea sa se faca bine. Mie electroventilatorul imi pornea doar in oras, iar afara si iarna nu pornea aproape deloc. Temperatura statea pana in 90 de grade (aveam termometru digital si vedeam cu exactitate cate grade are apa)
Daca ai un termostat care incepe sa deschida la 89 si e deschis complet pe la 95, risti ca in zilele caniculare racirea sa se faca foarte greu, e mai usor sa racesti apa care ajunge in radiator la 82 de grade decat la 92.

14 Jul 2010, 08:53:
Si cu radiator mare si cu radiator mic, apa se va incalzi la fel de repde atat timp cat termostatul si termocupla functioneaza corespunzator.

This post has been edited by bozzo: 14 Jul 2010, 08:53


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 Jul 2010, 11:11
Post #3349


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(bozzo @ 14 Jul 2010, 08:51)
Asta e parerea ta. Dupa cum am spus termostatul incepe sa deschida la 83 de grade si undeva pe la 88 de grade e deschis complet. Decia apa ajunge in raadiator pe la 87 de grade sa zicem. Asta la inceput, apoi apa miscandu-se prin tot sistemul de racire o sa aiba o temperatura mai mare, si se duce frumos spre 90-95 de grade.
Electroventilatorul porneste la 92 de grade si se opreste cand ajunge la 82 de grade. Atata timp cat temperatura motorului e tinuta undeva intre 87-93 de grade este foarte bine.
<span class='edit'>14 Jul 2010, 08:53:</span>
*


Deci dupa parerea ta apa intra in radiator la 87 de grade si iese pe la 95 grade.Interesant sistemul tau de racire coffee_spitsk.gif .
Iese pe la 70 si ceva de grade din radiator, dupa cum am spus,alfel nu se raceste,de aia e radiator ,sa o raceasca,deci termocupla,care evident ar trebui sa fie montata la iesire din radiator,trebuie sa fie dimensionata la o temp mai mica de declansare fata de termostat,din motive evidente,alfel nu mai porneste ELV ul in veci.
Uita-te la tine sa vezi ce termocupla si ce termostat ai wink.gif

This post has been edited by Paulorossi: 14 Jul 2010, 11:15


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 14 Jul 2010, 13:53
Post #3350


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




baieti nu va suparati pe mine, niciodata n-am atras atentia, dar suntem rau de tot off-topic si pe mine ma interesau discutiile legate de sistemul de injectie, va rog amabil sa pastram regula pentru ca acest topic sa fie mai de folos pentru cei cu probleme la sistemul de injectie (la restul problemelor sunt sau se pot crea topicuri separate)

multumesc anticipat


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 14 Jul 2010, 14:41
Post #3351


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




am observat ca,imi porneste putin mai greu cand e cald motorul adica parca invarte cu o tura jumate mai mult.dc oare?la voi nu face asa?


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 14 Jul 2010, 16:05
Post #3352


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Corect, imi cer scuze suntem off-topic

Paulorossi, citeste mai atent, am spsus ca termostatul incepe sa deschida la 83 de grade, cam la 88 este deschis complet. Apa intra in radiator la 87 de grade, apoi daca Elv nu porneste temperatura acesteia continua sa creasca, si cand ajunge la 92 in radiator Elv porneste. E simplu
Eu stiu foarte bine ce este pe masina Wahler 83 grade si Vernet 82-92 grade si vb din experienta, dar se pare ca suntem cam incapatanati unii dintre noi si ne dam cu presupusul asa aiurea. Daca vrei sa iei in considerare ce spun eu aici bine, daca nu faci cum vrei tu, numai nu da sfaturi gresite altora.

Exista topic despre Elv, dar e greu cu search-ul asta, mai bine scriem asa aiurea.
Greseala mea ca am raspuns pe topicul de injectie.
Intra aici si documenteaza-te inainte sa-ti dai cu presupusul.
Rog un moderator sa mute discutia mea cu Paulorossi pe topicul de mai sus.

ghitza, tu ai canistra de recuperare a vaporilor?
Poate aceasta nu mai functioneaza corect, sau electrovalva acesteia. Parca electrovalva aceea ajuta la pornire, furnizand mai multa benzina. unsure.gif


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 14 Jul 2010, 16:22
Post #3353


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




BOZZO:nu am acea canistra


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 Jul 2010, 19:07
Post #3354


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(bozzo @ 14 Jul 2010, 16:05)
Corect, imi cer scuze suntem off-topic

Paulorossi, citeste mai atent, am spsus ca termostatul incepe sa deschida la 83 de grade, cam la 88 este deschis complet. Apa intra in radiator la 87 de grade, apoi daca Elv nu porneste temperatura acesteia continua sa creasca, si cand ajunge la 92 in radiator Elv porneste. E simplu
Eu stiu foarte bine ce este pe masina Wahler 83 grade si Vernet 82-92 grade si vb din experienta, dar se pare ca suntem cam incapatanati unii dintre noi si ne dam cu presupusul asa aiurea. Daca vrei sa iei in considerare ce spun eu aici bine, daca nu faci cum vrei tu, numai nu da sfaturi gresite altora.

Exista topic despre Elv, dar e greu cu search-ul asta, mai bine scriem asa aiurea.
Greseala mea ca am raspuns pe topicul de injectie.
Intra aici si documenteaza-te inainte sa-ti dai cu presupusul.
Rog un moderator sa mute discutia mea cu Paulorossi pe topicul de mai sus.

*


Apa care intra in radiator la 87 de grade nu isi mareste temperatura la 92 cum spui tu,e o aberatie.Apa isi micsoreaza temperatura trecand prin radiator,cel mult si-o pastreaza la fel doar daca sta masina in loc cand debitul de aer din exterior nu mai sufla peste radiator.Apa isi creste temperatura doar daca masina se opreste si apare inertia termica,moment cand ventilatorul cupleaza pt cateva minute. Daca te uitai pe topicul respectiv vedeai ca am fost prezent,deci stiu despre ce e vorba.Mai bine ne mutam pe topicu respectiv ca o luam pe aratura.

PS: Fiecare considera ce vrea,afirmatia ta ca eu as dezinforma lumea e falsa.

This post has been edited by Paulorossi: 14 Jul 2010, 19:10


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 14 Jul 2010, 19:24
Post #3355


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Temperatura la care deschide termostatul e una si temperatura apei din motor e alta , daca termostatul deschide la 87 asta nu inseamna ca apa va avea 87 de grade la intrarea in radiator ci va avea undeva pana in 95 de grade , in functie de mai multi factori (uzura motorului , starea sistemului de racire , calitatea uleiului ...).Un radiator mic va face ca ELV-ul sa functioneze mai des .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 14 Jul 2010, 19:52
Post #3356


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




CGDBZ,nu e vorba de temperatura lichidului de racire la iesire din motor.Ideea e ca atunci cand masina e pornita dar nu se deplaseaza, apa din motor care presupunem ca iese la 90 grade nu se mai raceste prin radiator ca nu sufla debitu de aer peste el,in consecinta apa se va supraincalzi,moment in care va porni ELV ul.Acesta e doar un singur caz de solicitare.Exista deasemenea si posibilitatea ca masina sa fie in miscare sau sa urce o panta cu viteza mica si apa prin radiator sa nu se raceasca din cauza ca radiatorul nu mai face transferu termic corespunzator ca e imbacsit sau sunt insecte sau debit aer racire insuficient/sarcina,moment in care temperatura apei va creste iar ajungandu-se in situatia de mai sus.Ideea e ca termocupla fiind dimensionata mai jos ca si termostatul sesizeaza orice abatere de la racirea normala a radiatorului si declanseaza ventilatorul mai repede nemaiasteptand situatia de avarie sau suprasoliticare descrisa mai sus

This post has been edited by Paulorossi: 14 Jul 2010, 19:54


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 15 Jul 2010, 07:30
Post #3357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Am si eu o intrebare legata de consumul masinii mele, ma cam stoarce de bani. Ieri am facut un drum de vreo 70 de km in afara localitatii si mi-a papat cam 7 litrii de benzina. De pierdut nu pierde pe nicaieri, motorul merge rotund, relantiul e mic, bujiile nu sunt afumate.Ma gandeam cum sa verific daca returul isi face treaba, nu dispun de manometru pentru verificarea presiunea de refulare, nici mecanicii din zona nu au asa ceva. Exista vreo metoda babeasca de apreciat cantitatea de benzina refulata intr-o anumita perioada de timp, de gen o jumatate de litri pe minut sau asa ceva. Am verificat returul si nu e infundat, benzina refuleaza, dar nu stiu daca suficienta, va rog un sfat. Apropo, cat trebuie sa fie presiunea de alimentare si de refulare?
Sonda lambda am schimbat-o in primavara, o suspectam, catalizator nu am, pompa benzina aproape noua, filtru de benzina vreo 7000 de km, cauciucurile sunt echilibrate, presiunea perfecta, partea de articulatii verificata, chiar se pot scoate din ecuatie toate aceste amanunte, ramane doar partea de alimentare, la care nu m-am bagat niciodata.

This post has been edited by fullhouse: 15 Jul 2010, 07:34


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bozzo
post 15 Jul 2010, 08:42
Post #3358


Membru amarat...cu statie CB


Group: Members
Posts: 554
Joined: 17 April 09
From: Bucuresti




Paulorossi, daca e mai vb pe topicul cu Elv. Eu am spus ce e pe masina si ca functioneaza foarte bine.

ghitza daca nu ai canistra inseamna ca trbuie sa ai niste dopuri in locul in care ar fi trebuit sa fie furtunele de la canistra, sa nu fie unul dintre ele fisurate si sa traga sau sa scape aer pe acolo. Ar fi asta o posibilitate.

fullhouse, e cam mult un consum de 10% in afara, depinde si de drum, daca ai mers pe un drum forestier sau cu viteza mica si turatii mari consuma mai mult. Ca sa verifici returul desfa furtunul din corpul de injectie de retur si sufla pe el, o sa se simta daca e infundat sau nu. wink.gif
Debitul la refulare nu il stiu, la alimentare insa parca era 60l/ora.
Filtru de aer cum e, poate e foarte murdar si masina e obligata sa consume mai multa benzina.
Sonda de temp care furnizeaza informatii ECU e ok, poate da valori gresite, ca motorul ar fi rece si amestecul e imbogatit in benzina. La fel si sonda Lambda, chiar daca zici ca ai schimbat-o da valori corecte?


--------------------
Renault Symbol 1.4 2007 - B-XX-HAM
Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!!
[B]YO3IIX 233-SP-45[/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 15 Jul 2010, 09:05
Post #3359


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




bozzo:am acele dopuri si sunt ok


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 15 Jul 2010, 11:15
Post #3360


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




@fullhouse - returul se verifica doar daca conduce in conditii optime benzina inapoi in rezervor adica sa nu fie obturat sau gatuit traseul

- ce este important sa masori tu e presiunea pe circuitul de tur al benzinei si anume pana la intrarea in regulatorul de presiune (situat in corpul clapeta), aceasta presiune trebuie sa fie de ~1 bar, daca e mai mare presiunea verifici cu returul scos din corpul clapeta daca scade, daca da e obturat partial returul daca nu e decalibrat arcul din regulatorul de presiune si anume apasa prea tare pe membrana cu rol de supapa, cred ca mai poate fi intalnita si situatia in care arcul sa fie slabit si atunci regulatorul de presiune sa asigure o presiune mai scazuta

- aceasta presiune de benzina care o asigura acest regulator din corpul-clapeta e defapt presiunea asigurata la intrarea in injector, daca presiunea creste peste un anumit prag in jurul valori de 1 bar sistemul de injectie nu mai e capabil din proiectare sa corecteze cantitatea de benzina furnizata motorului prin timpii de injectie astfel consumul creste (nu e facut sa corecteze greselile unor subansamble defecte)
in caz contrar cand presiunea scade sub o anumita limita in jurul valorii de 1 bar, sistemul de injectie chiar daca functioneaza cu timpul de injectie marit la max. nu poate asigura un dozaj corect de benzina ceea ce duce la un amestec saracit, asta inseamna scaderea puterii motorului, ardere mai violenta (incalzire mai rapida si mai puternica a motorului) rezultand si uzura mai rapida a supapelor+scaunele lor (reglaj cubutori mai des cred asemanator gpl) si un lucru pozitiv consum redus, eu sunt in aceasta situatie din cauza pompei de benzina

- foarte important de verificat e sonda de temperatura (ATENTIE) a sistemului de injectie (e cea cu 2 fire) deasemenea si cablajul ei (firele pana la ECU)

This post has been edited by danciusergiu84: 15 Jul 2010, 11:18


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 15 Jul 2010, 11:23
Post #3361


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Daca sonda de temperatura a motorului ar fi defecta,considerand ca motorul e rece,se imbogateste amestecul dar si iti creste relantiul in urma actionarii motorului pas cu pas.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Jul 2010, 11:43
Post #3362


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Eu am avut o problemă asemănătoare cu consumul; la mine s-a manifestat când am cumpărat mașina (era iarnă), și mi-a consumat aprox. 12 litri / 100 km în exterior, se aprindea becul de avarie sistem de injecție etc. Rezolvarea : nu aveam termostat / pus termostat.

Apropo de presiunea pompei de benzină. A mea, la intrarea în corp-clapetă, are presiune de 2.7 bari ... e problemă ?

În afara orașului îmi ia 5.7-6 litri / 100 km la mers 100-110km/h, și în oraș îmi ia 10 litri /100 km indiferent de stilul de condus.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 15 Jul 2010, 12:20
Post #3363


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu stiu cum ti-a dar asa valoare mare la presiune, atasez extras din manual unde zice ca pompa trebuie sa asigure undeva peste 1 bar iar regulatorul o limiteaza ~1 bar ceea ce inseamna ca pe circuitul de tur a benzinei in functionare presiunea nu poate depasi ~1bar iar personal nu cred ca poate atinge pompa presiuni de nici macar 2 bari, pompele de sn dau >3 bari din cauza ca regulatorul lor de pe rampa de injectie e de 3 bari, dar si daca ai avea o pompa care baga atat nu ar lasa regulatorul asa presiune mare in circuit doar cu retur infundat sau cu un arc din regulator mai tare

treaba cu termostatul e adevarata si e asemanatoare cu senzor temperatura defect

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 147.02k ) Number of downloads: 540
untitled2.JPG ( Size: 46.43k ) Number of downloads: 556


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 15 Jul 2010, 13:58
Post #3364


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Salutare. Nu am vazut in manual decat fraza" regulatorul de presiune nu se repara, se inlocuieste corpul clapeta" Asta inseamna ca se poate strica. In afara de ruperea acele membrane , se mai poate intampla ceva? Eu l-am desfacut o data si am mai intins un pic arcul care parea cam comprimat.E posibil sa ma afecteze la consum sau la altceva?


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 15 Jul 2010, 14:24
Post #3365


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




si cum masor sonda de temperatura?cea din chiulasa,cea valori dupa care sa ma iau cand o masor sun?mss


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 15 Jul 2010, 14:46
Post #3366


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




O masori cu un ohmetru.
Era parca prin manualul de service al injectiei corelarea intre rezistenta masurata si plaja de temperaturi.Uite-o mai jos.


-----------
editat de moderator:
este interzisa postarea materialelor protejate de legea drepturilor de autor wink.gif
mai multa atentie pe viitor

This post has been edited by Ov: 15 Jul 2010, 14:59


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 15 Jul 2010, 17:21
Post #3367


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




@ghita

Corespondenta intre R senzor temp. motor si temp. "citita" (T)
T [0C] -10 0 10 20 40 60 80 100
R [] 9200 5900 3700 2500 1180 600 325 190


@razvan-andrei - nu trebuia modificata taria arcului, ea da presiunea de deschidere, la aproximativ la 1 bar benzina impinge membrana si odata cu ea acea supapa care obtura circuitul de retur, deci cand presiunea depaseste ~1 bar surplusul de presiune trece pe retur inapoi in rezervor, daca ai intarit arcul ai marit presiune de deschidere, acuma depinde si de pompa de benzina cat poate sa bage (presiune), teoretic se mareste consumul daca pompa poate sa bage peste 1 bar

This post has been edited by danciusergiu84: 15 Jul 2010, 17:24


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 15 Jul 2010, 21:58
Post #3368


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Ca de obicei, danciusergiu, o parere competenta. Stii cumva , daca nu caut pete-n soare, cam care ar trebui sa fie dimensiunea arcului bucluclas- din fabrica?
Multumiri anticipate.


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 16 Jul 2010, 07:36
Post #3369


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu am intalnit nicaieri date despre dimensiunea arcului dar poate mai lucreaza careva pe acolo si daca tot il demonteaza poate ii si masoara lungimea in stare de repaus, eu voi face acest lucru dar nu voi mai umbla de curand la corpul-clapeta ca nu am de ce si nu am timp (daca am timp de lucru la masina mai am cateceva de rezolvat la ea), daca sti cat trebe sa fie lungimea in repaus a arcului, il aduci si pe al tau la aceiasi dimensiune comprimandu-l daca e nevoie, si daca vrei sa te verifici masori presiunea pe circuitul de tur cu pompa de benzina in functiune


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 16 Jul 2010, 09:04
Post #3370


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




O intrebare in legatura cu pompa de benzina. La mine flansa aia de plastic pe care e montat tot subansamblul pompa de benzina nu se aseaza pe acea garnitura de etansare de pe rezervor doar daca apas destul de bine. Am observat ca si pompa de benzina e montata inclinat fata de rezervor, acele 2 furtunase au lungimi diferite. Va intreb daca asa e normal? Sa le scurtez putin sa pot aseza flansa de plastic perfect pe garnitura, fara sa apas? ma gandesc ca nu-i normal sa se taseze sorbul ala pe fundul rezervorului, lamuriti-ma va rog
Si in legatura cu masurarea presiunii pe conducta de alimentare, e suficient montarea unui manometru si punerea contactului?

This post has been edited by fullhouse: 16 Jul 2010, 09:41


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 111 112 113 114 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th June 2025 - 09:02
Forum Renault