DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

239 Pages « < 114 115 116 117 118 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)

Paulorossi
post 4 Aug 2010, 08:19
Post #3451


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




In mod normal motorul de curent continuu functioneaza doar la relanti,stabileste turatia la relanti functie de temperatura motorului,comandat de ECU.Acum sunt mai multe situatii de functionare a motorasului:
- tija blocata - motorul nu mai reactioneaza la comenzi ECU,situatie in care tija lui ramane blocata,deci clapeta de acceleratie deschisa mai mult sau mai putin si tine turata masina,ECU dozand benzenu functie de pozitia clapetei.In acest caz masina merge turata(fara sa apesi acceleratia) chiar daca nu e nevoie.Functie de cat de mult(adanc) ramane blocata tija creste si consumul.E ca si cand ai merge cu masina continuu la 4000 rot/min,inclusiv la semafor,chiar daca nu ai nevoie de aceasta turatie.
- regim normal de functionare - in functie de temperatura motorului el ajusteaza relantiul
- defect - in aceasta situatie el este defect mecanic sau electric.Daca e defect electric nu o sa-ti mai tina relantiul.Daca e defect mecanic,functie de defect poate sa nu mai actioneze tija(angrenaj defect) sau sa ramana blocata tija exact ca in regimul de tija blocata.
- senzor temperatura motor defect - daca senzorul e defect,functie de natura defectului(blocat pe o plaja de valori in care ECU primeste informatii ca motorul ar fi rece) motorasul poate tura masina permanent la la 1600 turatii.Senzorul fiind defect ECU considera ca motorul e tot rece chiar daca el e cald si imbogateste amestecul.Aceasta situatie este semnalizata din fericire de ECU si intr-un final iti va da avarie pe sonda de temperatura,deoarece ECU monitorizeaza timpul in care se incalzeste masina.Daca senzorul ramane blocat pe o anumita plaja de valori care ii spune lui ECU ca temp motorului e mare, la pornirea la rece nu se mai imbogateste amestecul deoarece ECU pe baza informatiilor de la senzor,considera motorul cald si in consecinta nu se mai imbogateste amestecu,turatia la relanti fiind ajustata precar de motoras.

This post has been edited by Paulorossi: 4 Aug 2010, 08:21


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightman29
post 4 Aug 2010, 13:06
Post #3452


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 27 March 09
From: Ploiesti




Paulorossi,multumesc de explicatii! Vreau sa va spun ca desii motorasul merge bine acum,in masina miroase iar rau a benzina.
Am programare la Iatsa Campina pt tester,sa vad atunci daca imi descopera astia ceva...,ca eu nu stiu ce sa-i mai fac...


--------------------
Dacia 1310LI 2000 - PH-06-EWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 4 Aug 2010, 22:09
Post #3453


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Salut.
"Aroma" de benzina poate veni de la traseul canistrei de carbon,cea care recupereaza vaporii de benzina din rezervor.Este posibil sa ai furtunele coapte si sa-ti scoata vapori de benzina pe acolo,care ulterior vor fi absorbiti in habitaclu.Mai poate fi si de la traseul de recuperare al vaporilor de ulei,posibil sa fie acolo crapat furtunu.
Poti face o verificare de rutina vizuala inainte sa mergi la service poate scapi mai ieftin.
SPOR!


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRK
post 4 Aug 2010, 22:11
Post #3454


Membru autentic


Group: Members
Posts: 451
Joined: 30 April 10
From: Constanta




in seara asta am analiza problema si am vazut ca lucreaza toate bujiile, am scanteie pe toate, plus ca le-am scos si nu au nimic, sunt ca noi. Un reglaj prost al culbutorilor ar putea da rateurile pe esapament?


--------------------
ex DACIA 1310 Li 2004/ OPEL ASTRA G-CC 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 4 Aug 2010, 22:23
Post #3455


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




TRK - posibil


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightman29
post 4 Aug 2010, 22:27
Post #3456


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 27 March 09
From: Ploiesti




QUOTE(Paulorossi @ 4 Aug 2010, 23:09)
Salut.
"Aroma" de benzina poate veni de la traseul canistrei de carbon,cea care recupereaza vaporii de benzina din rezervor.Este posibil sa ai furtunele coapte si sa-ti scoata vapori de benzina pe acolo,care ulterior vor fi absorbiti in habitaclu.Mai poate fi si de la traseul de recuperare al vaporilor de ulei,posibil sa fie acolo crapat furtunu.
Poti face o verificare de rutina vizuala inainte sa mergi la service poate scapi mai ieftin.
SPOR!
*


Eu nu am canistra deaia pt ca modelul daciei e din 2000 si nu cred ca se puneau atunci la ele. Alta idee?


--------------------
Dacia 1310LI 2000 - PH-06-EWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 5 Aug 2010, 07:29
Post #3457


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Am scris acolo,verifica si traseul de recuperare al vaporilor de ulei,posibil sa fie acolo crapat furtunu,sau traseele de benzen pe la etansari sau chiar posibil crapate.
Uitasem,ar trebui sa verifici daca traseul de evacuare daca e etans in special intre saxofon si galerie,asfel gazele care ies pe acolo iti intra in habitaclu.

This post has been edited by Paulorossi: 5 Aug 2010, 09:45


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRK
post 5 Aug 2010, 12:09
Post #3458


Membru autentic


Group: Members
Posts: 451
Joined: 30 April 10
From: Constanta




azi am fost si am reglat culbutorii, erau prea stransi la pistonul 4, acum merge in parametri normali fara rateuri si altele.


--------------------
ex DACIA 1310 Li 2004/ OPEL ASTRA G-CC 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 5 Aug 2010, 12:18
Post #3459


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




la cat au fost reglati culbutorii, cum trage motorul acuma si cat de rotund merge?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRK
post 5 Aug 2010, 12:58
Post #3460


Membru autentic


Group: Members
Posts: 451
Joined: 30 April 10
From: Constanta




erau reglati chipurile la 20 cu 25 da au fost facuti in bataie de joc. nici acum nu sunt facuti ca la carte, dar macar merge motoru mai bn si nu mai am rateurile alea. Il astept pe varmiu sa vina el intr-o dimineata sa ii faca ca la carte. sau daca aveti vreo propunere de un meserias bun in constanta- medgidia- cernavoda e bine venita, m-am saturat de carpaci, zici ca fac moca.


--------------------
ex DACIA 1310 Li 2004/ OPEL ASTRA G-CC 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRICOCI
post 5 Aug 2010, 14:38
Post #3461


Membru Autentic


Group: Members
Posts: 277
Joined: 21 April 08




QUOTE(TRK @ 5 Aug 2010, 12:58)
erau reglati chipurile la 20 cu 25 da au fost facuti in bataie de joc. nici acum nu sunt facuti ca la carte, dar macar merge motoru mai bn si nu mai am rateurile alea. Il astept pe varmiu sa vina el intr-o dimineata sa ii faca ca la carte. sau daca aveti vreo propunere de un meserias bun in constanta- medgidia- cernavoda e bine venita, m-am saturat de carpaci, zici ca fac moca.
*


Am eu o propunere si in Medgidia si in Cerna-Voda spune mi unde ti sar parea mai aroape, eu sunt din Medgidia

This post has been edited by CRICOCI: 5 Aug 2010, 14:40


--------------------
Dacia 1400 2000 Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 5 Aug 2010, 17:01
Post #3462


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




am schimbat azi filtrul de aer....problema era ca am gasit ulei in filtru si in capacul ala cu trei suruburi mari unde este injectorul...

inca o intrebare...dece nu imi sta la relanti cand este cald si o pornesc...relantiul oscileaza..dar isi revine..

nu ma pricep la straineze dastea pe injectie biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 5 Aug 2010, 18:59
Post #3463


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




iti trage aer fals cel mai posibil,vrifica stuturile de la baza corpului clapeta,daca nu e de acolo este din motorasul de relanti ,dar la rece cum merge?


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 5 Aug 2010, 22:36
Post #3464


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




la rece este ok...sta perfect...am sa verific...


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRK
post 7 Aug 2010, 12:49
Post #3465


Membru autentic


Group: Members
Posts: 451
Joined: 30 April 10
From: Constanta




CRICOCI: Am eu o propunere si in Medgidia si in Cerna-Voda spune mi unde ti sar parea mai aroape

Medgidia e cel mai bine. Vezi ca ti-am dat PM cu nr meu de tel. Iti stiu masina din vedere. E foarte posibil sa ma cunosti si tu pe mine. Ramane sa vorbin.

This post has been edited by TRK: 7 Aug 2010, 12:50


--------------------
ex DACIA 1310 Li 2004/ OPEL ASTRA G-CC 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRICOCI
post 8 Aug 2010, 09:50
Post #3466


Membru Autentic


Group: Members
Posts: 277
Joined: 21 April 08




QUOTE(TRK @ 7 Aug 2010, 12:49)
CRICOCI:  Am eu o propunere si in Medgidia si in Cerna-Voda spune mi unde ti sar parea mai aroape

Medgidia e cel mai bine. Vezi ca ti-am dat PM cu nr meu de tel. Iti stiu masina din vedere. E foarte posibil sa ma cunosti si tu pe mine. Ramane sa vorbin.
*


sal, nu am primit nici un nr de tel in pm, dar iti trimit eu nr si numele mecanicului din Medgidia, nu stiu sigur dar aseara cred ca ti am vazut masina prin spate pe la posta, si ai si calxonat, dar eu am citit mesajul abia acum.


--------------------
Dacia 1400 2000 Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali09
post 8 Aug 2010, 14:25
Post #3467


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 7 August 10




va salut

recunosc ca nu am citit chiar tot topicul , ca poate sa mai vorbit
am o problema cu o dacie papuc din 2004 si anume se cam incinge motorul, relantiul e cam micut cand se incalzeste , nu prea mai are vlaga adica de la 140-150 cat prindeam acum trag de ea sa treaca de 120. si uneori o turez mai mult ca sa plec de pe loc.
la pornire invarte 1-2 secunde pana porneste ,parca mai mult ca inainte.
cred ca toate astea ar avea legatura cu faptul ca , catalizatorul este infundat
voi ce credeti? gasesc vrun xaxofon de dacie 'clasica' sa vad cum se comporta fara dar care sa se potriveasca?
ar mai fi anumite reglaje care as putea sa le fac eu?
cand am luato acum un an acea persoana mia zis ca se cam incinge de noua si nu ia dat nici un service de cap
eu cred ca ar mai putea fi chiuloasa infundata. oricum are radiator si toate cele de racire puse noi anul trecut adica acum 10 000 de km.

daca are cineva o idee astept un raspuns
multumesc anticipat

This post has been edited by vali09: 8 Aug 2010, 14:26


--------------------
dacia logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ENERGY
post 8 Aug 2010, 21:26
Post #3468


Membru Clona


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 August 10




ce se intampla daca o dacie pe injectie ramane fara benzina?


--------------------
D 1300 1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-58-PTM
post 8 Aug 2010, 21:30
Post #3469


Membru autentic


Group: Members
Posts: 848
Joined: 15 December 08




QUOTE(ENERGY @ 8 Aug 2010, 21:26)
ce se intampla daca o dacie pe injectie ramane fara benzina?
*


se opreste motoru


--------------------
Renault Clio III 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 8 Aug 2010, 21:39
Post #3470


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Cred ca a vrut sa zica cum o pornesti .Normal ca pui benzina smile.gif si apoi pui contactul si astepti sa se stiga becul de la injectie , faci asta de 3-4 ori si ar trebui sa porneasca bine.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ENERGY
post 8 Aug 2010, 21:49
Post #3471


Membru Clona


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 August 10




aha. tx. trebuie sa iau maine o dacie de asta si omul mi-a zis ca a parcat-o acum vre-o 5 luni cu extrem de putina benzina si e convins ca nu mai are. asa ca ma duc si cu sticla de benzina dupa mine...


--------------------
D 1300 1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali09
post 8 Aug 2010, 21:52
Post #3472


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 7 August 10




si totusi cu incinsul motorului de care am zis mai sus nu stie nimeni nimik?


--------------------
dacia logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ENERGY
post 8 Aug 2010, 22:01
Post #3473


Membru Clona


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 August 10




catalizatorul infundat e insotit si de un consum marit de benzina. la tine cum e?


--------------------
D 1300 1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali09
post 8 Aug 2010, 22:08
Post #3474


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 7 August 10




sincer sa fiu nu am mai facut consum ca iam bagat cu canistra dak nu am mai plecat prea departe cu ea
inainte imi lua 11 litrii ori mergeam cu viteza ori incarcat (tot cam 11)
dar acum nu mai stiu


--------------------
dacia logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ENERGY
post 8 Aug 2010, 22:24
Post #3475


Membru Clona


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 August 10




pai si 11 e putin??? nu te intrebi de ce asa mult?


--------------------
D 1300 1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali09
post 8 Aug 2010, 22:38
Post #3476


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 7 August 10




nu stiu dar asa consuma de cand problema mea era mult mai mica

totusi e papuc 1.6 ori incarcata ori alergata
poate e totusi mult
sa fie catalizatorul?

This post has been edited by vali09: 8 Aug 2010, 22:39


--------------------
dacia logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 8 Aug 2010, 23:50
Post #3477


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




vali09 - si eu am avut simptomele tale, putere scazuta si incalzire cam tare a motorului, mi se tragea de la debitul insuficient de benzina, mi-am dat seama scotand furtunul de retur (de la corpul clapeta sau mai bine rezervor si atunci vezi clar daca pompa reuseste sa faca circuit complet) si nu venea strop de benzina (pompa functiona cu releul suntat sau cu motorul pornit pentru o tensiune mai mare)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 9 Aug 2010, 08:08
Post #3478


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




vali09,problemele tale pot fi din cauze multiple:
- daca e catalizatorul defect nu-ti mai scoate fum mult si se incalzeste mai tare sub el.Daca scoti sonda lambda si dai o tura ar trebui sa se simta imbunatatirea in mersul motorului deoarece gazele s-ar evacua mai usor prin traseul unde era prinsa sonda. In acest caz ECU va sesiza nefunctionalitatea sondei si isi va incarca o valoare default cu care va functiona,aprox 0,45 V.Consumul va creste partial dar isi va reveni cand pui sonda la loc.Asa iti dai seama daca e catalizatoruli.Varianta mai simpla ar fi doar sa-l demontezi pe el jos.
- presiune slaba pe traseul de alimentare cu benzina,cauze posibile: filtru infundat,traseul de tur din rezervor spart sau sorbul pompei(sita) infundata. Presiunea ar trebui sa fie 1-1,1 bar.
- retur infundat sau regulator de presiune defect.Se poate verifica membrana regulatorului de presiunea daca nu e ciobita.
Verifica acestea si revino cu detalii.
ENERGY,daca ramai fara benzen risti sa distrugi pompa,ea intra in cavitatie si nu se mai raceste.Racirea se face cu benzina din rezervor.Deasemenea nu e indicat sa circuli fara cel putin jumatate de rezervor.Amorsarea pompei se face cum a spus colegu CGDBZ
SPOR.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doiuxxl
post 9 Aug 2010, 15:37
Post #3479


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 January 09




Salut !
Ma poate ajuta si pe mine cineva cu manualul de la Dacia injectie. Ma refer la manualul masinii.

Multumesc !


--------------------
Dacia Logan 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali09
post 9 Aug 2010, 20:07
Post #3480


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 7 August 10




PAULOROSSI iti multumesc pt sfaturi dar:
sonda nu am putut sa o desfac desi am legat un lant de cheie de nervi si am tras sprijinindu-ma de masina......mentionez ca ma doare spatele cat am tras
furtunele de la benzina sunt cu niste coliere care nu stiu cum se desfac si nici nu stiu daca le voi putea pune inapoi...
cred ca o sai schimb filtrul de benzina oricum si voi mai incerca pe la tur si retur
motorasul pas cu pas (sau actuatorul de relanti) nu am reusit iarasi nimic + ca nus mare mecanic , in schimb am desfacut capacul ala de deasupra "carburatorului" pe care scrie dacia si inafara ca am vazut ca are foarte putin ulei peste tot nu iam facut nimic
concluzie.... o sa cer ajutor unui prieten care stie mai bine cu cheia si ciocanul =))
ms mult oricum....daca mai ai vreo parere te ascult
bafta

This post has been edited by vali09: 9 Aug 2010, 20:08


--------------------
dacia logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...

Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova...


--------------------
Go to the top of the page
239 Pages « < 114 115 116 117 118 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th June 2025 - 08:58
Forum Renault