dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
ghitza |
![]()
Post
#3541
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#3542
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B-84-DPD @ 15 Aug 2010, 15:20) sal revin cu intrebarea mea legata de scurtcircuitarea intentionata unde anume se face ea? (1,2 sau 3? sau in alta parte?) am citit in tot topicul si nu am gasit ceva clar despre aceasta tema, decat o scurtcircuitare la pompa de benzina ( asa am inteles) masina mea isi da sprituri singura, din senin, in timpul mersului. nu cred ca de vina este motorasul pas cu pas, cand isi da sprituri motorasul acela nu se misca deloc, deci banuiesc ca nu e de la el PS: am rezolvat o parte din dilema. scurtul se face la pozitia 2 ( socul electric). acum ramane intrebarea: care din cei 4 pini trebuiesc folositi? am inteles ca se ia + si - de la baterie direct ( prin 2 fire) si se ating de acei pini Tu vrei sa suntezi contactul de ralanti din interiorul actuatorului(motorasului) de ralanti. Adica vrei sa verifici(ne)functionarea acestuia. Daca te exprimi cu "scurtcircuitare" lasi sa se inteleaga ceva fix aiurea. Recunosc ca nici eu n-am inteles din prima ce zici tu acolo. Atentie, suntul il faci in cablajul de injectie asa ca mare grija la ce suntezi! O poza cu pinout-ul mufei de la actuatorul de ralanti o gasesti AICI. QUOTE(B-84-DPD @ 15 Aug 2010, 15:20) NU! In NICI UN CAZ! Folosesti o bucata de fir cu care unesti pinii 3 si 4 din mufa pentru motorasul de ralanti. Dar trebuie sa o faci cu motorasul de ralanti conectat la cablaj(ai grija cum faci). Spor la treaba. This post has been edited by variable_dynamics: 25 Aug 2010, 12:58 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
@variable_dynamics - mi-am montat toba finala de 2 zile si de atunci se aprinde martorul injectie dupa o repriza mai vioaie sau daca o scot la liber.
Are vre-o legatura ca am un por in teava de legatura dupa intermediara (la tija de prindere) ? Intermediara e cam coapta, nu cred ca mai are sitele intacte nu stiu daca asta deranjeaza la evacuarea gazelor. Din cate stiu pana dupa catalizator evacuarea e etansa. Chestia e ca trebuie sa fac si ITP-ul, si nu stiu cum va fi rezultatul la testul de emisii... Multumesc pentru atentia acordata. This post has been edited by danciusergiu84: 25 Aug 2010, 23:37 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#3544
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
@danciusergiu84 - nu are legatura (ne)etanseitatea traseului de evacuare cu functionarea sistemului de injectie, deci martorul de injectie se aprinde din alte cauze.
Atentie insa, la ITP, surplusul de aer(neetanseitate) iti va influenta coef. de exces de aer masurat la teava tobei finale! Deci o sa pici testul de gaze. Incearca sa etansezi traseul cat poti de bine. Cand ai schimbat toba, ai folosit cumva ciocanul(ai batut in toba ca sa o poti scoate)? Verifica mufa si cablul sondei Lambda. Spor la treaba! |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3545
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
da, am batut si la demontare si la montare, ce se putea intampla?
mi se pare ca motorul ar avea cate o intrerupere cateodata si apoi s-ar aprinde martorul, oricum mai circul azi si mai studiez L.E. - am observat ca martorul se aprinde dupa o accelerare mai rapida (motorul are o ezitare), apoi dupa o jumatate de minut se aprinde martorul la rece actuatorul de relanti nu actioneaza desi l-am verificat si e ok This post has been edited by danciusergiu84: 26 Aug 2010, 19:59 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#3546
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 26 Aug 2010, 10:37) Se puteau desprinde bucati din fagurele catalizatorului si sa cada astfel incat obtureze partial traseul gazelor de evacuare. Din cauza asta, temperatura traseului de esapament creste(se incinge sonda lambda peste temperatura nominala) si sistemul de injectie aprinde martorul de injectie. Dar asta e momentan doar o ipoteza! Tu elimina intai cauze de genul contact imperfect in mufa sondei lambda, fire dezizolate ale sondei lambda(sau care au atins traseul de evacuare si s-au topit), etc. QUOTE(danciusergiu84 @ 26 Aug 2010, 10:37) Adica? Nu ai ralanti corespunzator la rece? Daca turatia de ralanti la rece este 1200 rpm si scade treptat pe masura ce se incalzeste motorul, actuatorul de ralanti FUNCTIONEAZA asa cum trebuie. Daca tu nu sesizezi miscarea tijei, nu inseamna ca nu se si misca. Spor la treaba! |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#3547
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Oare are ceva daca eu am relanti de 1400, 1500 la rece? Dupa ce se incalzeste are 800, deci la cald e ok.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#3548
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Cand temperatura ambianta este scazuta(iarna sau chiar in noptile mai racoroase de primavara/vara) ralanti-ul este ajustat de UCE injectie chiar si la 1500 rpm(in special iarna).
Daca ralanti-ul la cald este 800 rpm, sistemul functioneaza normal. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#3549
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Totusi mi se pare o turatie foarte mare, e destul de ciudat sistemul asta de injectie. La nici o masina n-am auzit asa o turatie ridicata dimineata. Am condus si un opel astra, model 1992, ala se tura pana la 1000, 1100 rpm, oricum doar cateva secunde, se stabiliza la 1000 si de acolo cobora la 800 la cald. Nu cred ca-i foarte sanatos turarea motorului rece. Am avut o perioada cand imi era intepenit motorasul de relanti, dimineata trebuia sa tin piciorul pe acceleratie sa stea relantiul. 1000 de ture pe minut erau arhisuficiente, dupa cateva secunde coboram lejer la 800 si era super ok, nu dadea in nas deloc la demaraje. Chiar nu se poate regla nimic nimic sa nu pornim cu turatia aia? Mi se pare foarte mare, opinia mea cel putin. Este cel putin nejustificata.
This post has been edited by fullhouse: 27 Aug 2010, 12:47 |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3550
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
QUOTE(variable_dynamics @ 27 Aug 2010, 09:20) Adica? Nu ai ralanti corespunzator la rece? Daca turatia de ralanti la rece este 1200 rpm si scade treptat pe masura ce se incalzeste motorul, actuatorul de ralanti FUNCTIONEAZA asa cum trebuie. Daca tu nu sesizezi miscarea tijei, nu inseamna ca nu se si misca. Adica nu a actionat deloc la vreo 2 porniri la rece, relantiul era la ~600 RPM. Ieri l-am testat cu o baterie (de 9v) si functiona, apoi am pus contactul (motorul era deja rece) si nu actiona pe clapeta de acceleratie dar am apasat cu degetul varful actuatorului sa se inchida contactul actuatorului si in acel moment a pornit motorasul si clapeta a fost actionata corespunzator. Ulterior am mai facut un drum cu masina si am tinut-o cam 1 minut la ~2500 RPM in treapta a 3-a, timp in care motorul parca a avut un moment de intrerupere apoi la o jumatate de minut s-a aprins martorul injectie. Azi nu s-a mai aprins desi a mai avut o intrerupere la o repriza in treapta a 4-a de la 60 km/h la 90 km/h. Poate fi o explicatie faptul ca recent m-am intors din concediu si de obicei alimentez de la petrom cu benzina de 95 dar la intoarcere am alimentat ultima data de la rompetrol cu efix de 95 care am inteles ca e mai bogat aditivata? |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3551
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
astazi am schimbat bobina si fisele ,am gasit la un amic ce are anunt la bursa ,motivul este ca,la bobina aveam la 2 din cele 4 ploturi sau cum le zice rupta izolatia si cea de la bujia 4 era verde toata si innauntru nush de la ce naiba probabil ca nici nu mai functiona cum trebuie desi am mers asa si nu am avut probleme doar niste mici fluctuatii la ralanti,acum au disparut pun si poze dar mai deseara daca apuc daca nu maine
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vespukci |
![]()
Post
#3552
|
vespukci Group: Members Posts: 230 Joined: 15 June 10 ![]() |
Salut
Am Dacia 1310LI pe injectie. Azi mi-a facut niste figuri nasoale. In mers, din senin incepe sa se tureze motorul de la 500 - 3000 rot/min, singur, si face asa incontinuu!Opresc motorul, pornesc la fel face!Am scos borna de la baterie, am dar reset la calc, a mers, pana la un moment dat, cand iar a inceput! Ce poate sa fie! Ca observatii, cand bag in marsalier mi-a facut de vreo 2 ori!Odata eram pe drum si am dat in niste gropi si a inceput sa faca(a fost prima data, l-am resetat si o saptamana n-am avut probleme!acu a inceput din nou)! Daca incerc sa accelerez, ori se opreste motoru, ori imi accelereaza pana la 4500! Merci! PS: Precizez ca am schimbat bulbul de la luminile de marsalier din cutie, acu cateva saptamani!Acu nu mi se aprind luminile de la marsalier!Se poate cumva sa faca vreun scurt pe acolo?? This post has been edited by vespukci: 29 Aug 2010, 23:12 |
--------------------
Ford
Dacia
2000
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#3553
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Buna tuturor,
Am si eu o problema poate stie cineva sa ma ajute. Am o Dacie pr injectie 102-4I si am ceva probleme la instalatia electrica. Nu am circulat 1 saptamana jumate cu ea si cand am vrut sa o pornesc nu mai aveam curent deloc in baterie. Bateria este noua de 3 luni , am schimbat alternatorul acum 4 luni si verificat de un electrician, cand mi-am cumparat bateria. Este a 2-a oara cand patesc acest lucru. Tabloul de sigurante este de asemena nou si releul de incarcare. Se poate sa am ceva scurturi pe undeva si sa imi descarce bateria? Cam pe unde ar trebui sa ma uit? Mersi anticipat si o zi buna tuturor. |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#3554
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(vespukci @ 29 Aug 2010, 22:54) Salut Am Dacia 1310LI pe injectie. Azi mi-a facut niste figuri nasoale. In mers, din senin incepe sa se tureze motorul de la 500 - 3000 rot/min, singur, si face asa incontinuu!Opresc motorul, pornesc la fel face!Am scos borna de la baterie, am dar reset la calc, a mers, pana la un moment dat, cand iar a inceput! Ce poate sa fie! Ca observatii, cand bag in marsalier mi-a facut de vreo 2 ori!Odata eram pe drum si am dat in niste gropi si a inceput sa faca(a fost prima data, l-am resetat si o saptamana n-am avut probleme!acu a inceput din nou)! Daca incerc sa accelerez, ori se opreste motoru, ori imi accelereaza pana la 4500! Merci! PS: Precizez ca am schimbat bulbul de la luminile de marsalier din cutie, acu cateva saptamani!Acu nu mi se aprind luminile de la marsalier!Se poate cumva sa faca vreun scurt pe acolo?? te ai uitat la dopuletul de sub injector? daca da si e bine acolo probabil motorasul pas cu pas |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
silvik1313 |
![]()
Post
#3555
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 30 March 08 From: Bucuresti S5 ![]() |
QUOTE(dc_copilu @ 30 Aug 2010, 12:10) Buna tuturor, Am si eu o problema poate stie cineva sa ma ajute. Am o Dacie pr injectie 102-4I si am ceva probleme la instalatia electrica. Nu am circulat 1 saptamana jumate cu ea si cand am vrut sa o pornesc nu mai aveam curent deloc in baterie. Bateria este noua de 3 luni , am schimbat alternatorul acum 4 luni si verificat de un electrician, cand mi-am cumparat bateria. Este a 2-a oara cand patesc acest lucru. Tabloul de sigurante este de asemena nou si releul de incarcare. Se poate sa am ceva scurturi pe undeva si sa imi descarce bateria? Cam pe unde ar trebui sa ma uit? Mersi anticipat si o zi buna tuturor. Salutare, Pot fi diverse cauze. Eu am patit-o de la un casetofon montat prost. |
--------------------
Dacia
Break
CLI 2003
|
|
vespukci |
![]()
Post
#3556
|
vespukci Group: Members Posts: 230 Joined: 15 June 10 ![]() |
Ma treaba e nasoala! Am desfacut azi acolo sa vad ce se intampla, referitor la turatie!
Am descoperit problema : clapeta ramane blocata, si nu mai revine!Clapeta e chestia incojurata cu rosu! Cum se poate repara? Attached thumbnail(s) SP_A0515.jpg ( Size: 192.34k ) Number of downloads: 697 SP_A0516.jpg ( Size: 168.6k ) Number of downloads: 761 |
--------------------
Ford
Dacia
2000
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3557
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
poti detaila putin? ce impiedica clapeta sa revina la normal?
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
vespukci |
![]()
Post
#3558
|
vespukci Group: Members Posts: 230 Joined: 15 June 10 ![]() |
Deci in mod normal clapeta aia inchide acolo, ea ramane deschisa! si prinde aer => dereglarea de turatie!Nu stiu ce o impiedica, ori nu primeste de la calculator comanda, ori primeste si nu executa, nu stiu ce sa zic!
|
--------------------
Ford
Dacia
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3559
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sau nu o lasa tija motorasului de relanti
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vespukci |
![]()
Post
#3560
|
vespukci Group: Members Posts: 230 Joined: 15 June 10 ![]() |
dar am scos alim de la relanti si tot asa face!
|
--------------------
Ford
Dacia
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3561
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
atunci potentiometrul clapetei este de vina nici cu mana nu poti inchide?adiva manual
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#3562
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(CRICOCI @ 30 Aug 2010, 19:14) Nu e pas cu pas. ![]() @vespukci: Ai desfacut si cablul de acceleratie de pe piesa de prindere pe axul clapetei de acceleratie? S-a mai intamplat sa se blocheze acel cablu si astfel clapeta sa ramana deschisa. QUOTE(ghitza @ 31 Aug 2010, 19:23) QUOTE(vespukci @ 31 Aug 2010, 19:27) Da, oi fi scos tu mufa de alimentare, dar tija motorasului de ralanti a ramasa in aceeasi pozitie. Ai alimentat separat motorasul ca sa ii retragi tija? Probabil nu. Mai multe detalii despre actuatorul de ralanti gasesti AICI. Spor la treaba! Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 31 Aug 2010, 23:06 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
vespukci |
![]()
Post
#3563
|
vespukci Group: Members Posts: 230 Joined: 15 June 10 ![]() |
Un nou indiciu:
Astazi dimineata am pornit, la rece, si mergea turata pana la 1700 - 2000 - o tinea motorasul cred si dupa 1-2 secunde cade iar, si se opreste.Chiar daca o tin accelerata la 2000 constant, dupa 1-2 sec tot cade! Sa fie motorasulde vina? As vrea sa-l desfac azi! Da-ti un sfat va rog! |
--------------------
Ford
Dacia
2000
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3564
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Cu siguranta el e de vina.Desfa-l,curata-l,vezi uzura angrenajului si mai ales vezi contactele electrice sa nu fie oxidate si sa faca contact.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
cossu_bossu |
![]()
Post
#3565
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 24 June 10 From: Targoviste ![]() |
salutare am si eu o problema la o dacia pe injectie dupa ce calc ambreajul sa schimb viteza ramane un pic turata dar nu raman eu cu piciorul pe ea din ce sa fie oare? astept raspunsuri
|
--------------------
dacia
1310
1995
- DB03RYB
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3566
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
e normal asa nu iti face griji
![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vespukci |
![]()
Post
#3567
|
vespukci Group: Members Posts: 230 Joined: 15 June 10 ![]() |
deci nu stiu ce sa mai fac! am scos azi si motorasul de relanti de tot de acolo, am pornit fara si la fel face!chiar nu stiu unde e problema!oare sa incep sa caut alt corp clapeta-injector? sau sa fie chestie de soft?
Help, da-ti-va cu parerea ca nu stiu ce sa mai fac! |
--------------------
Ford
Dacia
2000
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3568
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Incearca sa scoti mufa de la sonda de temperatura motor care e folosita de ECU dupa care pornesti masina.Daca masina merge normal e recomandabil sa schimbi acea sonda.Deasemenea mai incearca sa cureti senzorul de turatie.
Spor. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#3569
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
schimba ECU cu un amic si vezi tot asa face?sau vezi releul ce comanda pompa de benzina sa nu fie pe duca
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vespukci |
![]()
Post
#3570
|
vespukci Group: Members Posts: 230 Joined: 15 June 10 ![]() |
Un nou indiciu:
Am montat azi tot asamblul inapoi pe masina! Aveam un furtunel de pe acolo crapat, l-am schimbat! Am pornit, si surpriza, mergea frumos! M-am plimbat eu prin oras vreau 30 minute, si hop, iar a inceput se tura pana la 2000 - cobora la 500 si tot asa(simptome initiale!)!Am oprit motorul! M-am mai uitat pe acolo si nimic deosebit, pornesc, si iar mergea, am ajuns cu bine acasa! Acu nu stiu ce sa fac! Ce este defect? Observatii: Cat am umblat initial pe acolo, am observat ca clapeta imi ramanea blocata(sau deschisa putin) din cauza motorasului de ralanti, daca opream motorul, cand dadeam cheie clapeta revenea(se inchidea) si motorul pornea cum trebuie pana la un moment dat cand iar o lua pandaliile, cand opream si ma uitam iar la clapeta, era blocata(deschisa putin) de motoras, pana la un moment dat cand nu mai inchidea clapeta nici la repornire , sa fie aceasta unica cauza a oscilatiei turatiei?Sau prinde aer pe undeva? Din observatii iese clar ca ar fi de vina motorasul! Dar rog pe cineva care cunoastea si a reparat aceasta defectiune sa zica care este problema! Multumesc This post has been edited by vespukci: 2 Sep 2010, 18:08 |
--------------------
Ford
Dacia
2000
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th June 2025 - 22:52 |