dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
iulianv |
![]()
Post
#451
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#452
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Eu doar l-am strans, nu l-am cumparat ! Dar in principiu ar trebui sa existe de cumparat ! Desi din punctul meu de vedere nu face mare lucru.
Bafta |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
tavykbt |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Salut! Am si eu o berlina pe injectie din 2000, si de aproape un an nu mai imi merge turometrul. Are momente cand porneste, da nu il tine mult decat pana la urmatoarea pornire (rar de tot). Daca poate cineva sa ma ajute, mersi!
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
paulica |
![]()
Post
#454
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Intrebare de baraj.
Preambul: dupa cum stiti cablul de acceleratie actioneaza un dublu potentiometru. Unul care merge 0--22 grade celalat 19--90 grade. Ei stie cineva 19 respectiv 22 grade cam la ce turatii corespund? This post has been edited by paulica: 1 Aug 2006, 22:09 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
ramiro |
![]()
Post
#455
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 21 May 05 From: Romania Bucuresti ![]() |
mai am si eu o intrebare...stie careva codul la soda lamda?sau daca se potriveste de la alta masina pt ca am fost la revizie si mi-a spus ca am probleme cu ea...
|
--------------------
dacia berlina Li
1410 Li
2000
- b-00-000 tel 0721913474
yahoo: ramiro_marius |
|
neaga26 |
![]()
Post
#456
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 3 April 06 ![]() |
salut dacia mea cand am cumparato catalizatorul era dat jos acum ma gandesc sa il pun, as vrea sa stiu si eu avantajele si dezavantajele ms
|
--------------------
dacia
dacia
- B-17-DYP
|
|
B74RCE |
![]()
Post
#457
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 12 May 06 ![]() |
QUOTE(neaga26 @ 7 Aug 2006, 12:54) salut dacia mea cand am cumparato catalizatorul era dat jos acum ma gandesc sa il pun, as vrea sa stiu si eu avantajele si dezavantajele ms Teoretic nu poti trece I.T.P-ul fara catalizator, nu iese testul de noxe, am auzit ca fara catalizator mai castigi ceva la puterea motorului, pentru oameni, animale si plante este un dezavantaj fara catalizator ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1310 CI
2002
- b74rce
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#458
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
Am dacia LI din 2000 .
Dau la cheie pana la capat, se aude un click, dar nu porneste, dupa 2 sau 3 chei porneste (se aprinde). ...... in rest masina merge normal. De la ce poate fi problema asta ?. Inainte sa ma duc la service vreau sa aud cateva pareri. |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
Ov |
![]()
Post
#459
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
nu cupleaza bendix-ul sau ai un contact prost la borne. Cand se aude clack-ul ala, iti scade intensitatea luminilor din bord ?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#460
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
QUOTE(Ov @ 22 Aug 2006, 13:00) nu cupleaza bendix-ul sau ai un contact prost la borne. Cand se aude clack-ul ala, iti scade intensitatea luminilor din bord ? Nu stiu daca scade intensitatea luminilor ca nu am pornit motorul cu farurile aprinse. Se aude clicul ala cum ca cupleaza ceva dar cred ca nu da scanteie sau ce trebuie pe acolo. Si dupa inca o cheie sau doua porneste. |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#461
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Cand se aude click-ul nu ti se reseteaza si ceasul?
La mine asa facea si dupa un timp nu a mai pornit deloc. Problemele: 1. trebuia curatata saiba/piulita care face masa pe volanta/bloc motor (e un fir gros care coboara si se prinde la motor) 2. una din borne nu facea contact bine si am schimbat-o. Ajunsese in situatia in care face numai acel click si atat dar de cand am schimbat borna la baterie s-a rezolvat. |
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
sgd_21 |
![]() ![]()
Post
#462
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
QUOTE(Alex2k4 @ 27 Aug 2006, 11:11) Cand se aude click-ul nu ti se reseteaza si ceasul? La mine asa facea si dupa un timp nu a mai pornit deloc. Problemele: 1. trebuia curatata saiba/piulita care face masa pe volanta/bloc motor (e un fir gros care coboara si se prinde la motor) 2. una din borne nu facea contact bine si am schimbat-o. Ajunsese in situatia in care face numai acel click si atat dar de cand am schimbat borna la baterie s-a rezolvat. Nu am ceas asa ca nu are ce sa se reseteze, sau te referi la altceva. De unde coboara firul ala gros care coboara si se prinde la motor ? Cum arata volanta ? Chiar azi o sa verific firele de la baterie, dar cred ca daca era vreo problema cu masa care vine de la baterie nu mai mergeau nici farurile si celelalte componente electrice, nu ? |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
E un fir care coboara din borna de la baterie.
Si eu am crezut tot ca si tie. Mergea si radio si faruri etc. Chiar am crezut ca e releul de la alrma care face vreo figura. Ideea e urmatoarea: cum ai un contact imperfect acesta iti asigura destul curent pentru faruri si restul consumatorilor mici DAR la pornire este necesar mult mai mult curent si atunci se simte. Incearca sa verifici, strangi ambele borne si firele care intre in borne. (La mine borna statea bine dar firele care le tine se pare ca aveau un mic joc) |
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
gti98 |
![]()
Post
#464
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(paulica @ 1 Aug 2006, 15:00) Intrebare de baraj. Preambul: dupa cum stiti cablul de acceleratie actioneaza un dublu potentiometru. Unul care merge 0--22 grade celalat 19--90 grade. Ei stie cineva 19 respectiv 22 grade cam la ce turatii corespund? Salut; regret, dar turatia depinde si de sarcina, nu numai de unghiul de deschidere al clapetei de acceleratie. Ideea de la care s-a pornit e de a asigura o variatie mai fina la unghiuri mici si una mai grosiera la unghiuri mari de deschidere a acelei clapete. Dar, de ce esti curios? Adica, la ce ti-ar folosi informatia? Bafta. |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
dacia berlina |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 12 August 06 From: berceni city ![]() |
Salut! Eu am o dacie din 2003 Li ...
Mi-am cumparat si eu un spray d-ala pt contacte, as vrea sa dau peste tot pe unde ar fi sau nu nevoie ... imi puteti da niste sfaturi unde anume trebuie sa-l folosesc, in ce parti, sunt cam paralell cu fenomenul dacia injectie ![]() multumesc anticipat ![]() |
--------------------
dacia
1410 li
2003 berlina 2002 520D, 2008 Z18XER
|
|
roland |
![]()
Post
#466
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Absolut nicaieri, daca nu ai probleme. Ce rost are sa desfaci mufe, etc daca totul merge ok?
Daca ai probleme, expune problema si sa vedem care ar fi solutia. |
--------------------
.
.
.
|
|
rba |
![]()
Post
#467
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salutare,
ma intereseaza si pe mine daca stie cineva care sunt valorile timpilor de injectie pentru functionare normala a motorului. am masurat si am aflat urmatoarele valori (la cald evident): 1,10 - 1,15 ms la relanti 0.95 - 1,05 ms in ture peste valorile astea se suprapune o imbogatire de scurta durata la acceleratii bruste (echvalentul pompei de sprit de la carburatoare) de pana la 4 ms in plus. poate ca astea-s valorile pentru motor de 1.6l (eu d'asta am) si poate (probabil) ca pentru 1.4l, valorile sunt ceva mai mici. oare stie cineva? P.S. lucrez la un sistem de management al motorului benzina/GPL pentru masini cu injectie monopunct (deocamdata Bosch-ul de pe berline/nove). ideea este venita din nemultumirea generata de faptul ca inj Bosch isi pierde parametrii pe timpul functionarii cu GPL. Cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
rba |
![]()
Post
#468
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
nu stie nimeni? n-are nimeni astfel de info? cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
paulica |
![]()
Post
#469
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gti98 @ 27 Aug 2006, 14:06) Adica, la ce ti-ar folosi informatia? Pai e mai complicat. Dar iata: e problema de dat in nas. Cam pe la 2000 rpm se ineca. Acuma de atunci si pâna acum am schimbat esapamentul si oricum sub 2000 rpm nu prea mai are viata. Deasemenea se tureaza motorul si ea nu prea se duce. Si am schimbat rulment presiune, ferodouri ambreiaj, completat ulei in cutie. Am mai observat ca datul in nas se intâmpla "intre temperaturi". Plus ca s-a cam innegrit esapamentul in 4 luni de când l-am facut. Si acu' banuiesc asa: 1. Senzor T apa 2. Potentiometrul murdar 3. Arc regulator presiune detarat (?) Da-ti si tu cu parerea. Iar chestia aia cu gradele si turatia, m-ar fi ajutat sa o coroborez cu informatia de la "datul in nas". |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
crocodil |
![]()
Post
#470
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
Sal.
Da in nas cind e rece sau cind e calda ? Daca da in nas cind e rece e de la injectie ca ea functioneaza intr-un regim intermediar t aer aspirat =cald si t motor=rece merge cam intre soc si regim normal .Daca nu conteaza daca motorul este cald sau rece s-ar putea sa fie de la pompa de benzina sa nu ajunga la presiunea necesara si la turatii mici sa aibe un debit corespunzator dar la turatii mari sa nu ii ajunga benzina ,sau injector infundat .Sau catalizator infundat dar nu prea cred si de inegrit esapament nu iti face probleme asa se intimpla la toate . |
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#471
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Am scos ceramica din catalizator si am dat cateva ture.
Nu mai am lagul acela cand apesi pedala la fund si aceleraza cam dupa o secunda. Alt efect este mersul regulat la relanti, ceea ce nu se intampla pana acum. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
paulica |
![]()
Post
#472
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
@crocodil: Eu am zis "intre temperaturi". Cel mai probabil senzorul T apa.
Dar vroiam sa mai aud niste pareri. Si mai e o chestie se ingâtuie sus pe la 4000. Adica se ingâtuie e un fel de a spune. Daca apas ambreiajul parca pleaca mai bine. DAR, cred ca eu inainte de a apasa ambreiajul nu-i mai dau destula benzina ceea ce echivaleaza cu o impercebtibila frâna de motor. De catalizator nu stiu ce sa zic. Pe loc se tureaza de numa' numa rupe nori, in sarcina mai putin. La cat infundat nici pe loc nu sare de 3500. Sa fie partial infundat? Alta chestie astazi, dupa ff mult timp am experimentata o aprindere de câteva secunde a martorului de injectie in timpul mersului. DE data asta s-a oprit si motorul! Dupa aia de pornit a pornit normal. Am mai patit-o de vreo 4 ori dar doar scadea un pic turatia si se stingea martorul in 5-6 sec. Ce spuneti? This post has been edited by paulica: 6 Sep 2006, 22:54 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
crocodil |
![]()
Post
#473
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 23 November 05 ![]() |
spray curatat contacte pe toate mufele .Martorul injectie se aprinde numai daca e vre-o mufa scoasa sau cu contact imperfect , se pot scoate mufele una cite una si sa se afle la care se aprinde martorul si la care nu NU SE PORNESTE MOTORUL. Din cite stiu eu la sonda nu se aprinde si nici la motorasul pas cu pas .
|
--------------------
DACIA
CLi
- b-22-dac
|
|
criba |
![]()
Post
#474
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 22 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Sal! Am o berlina li din 2001 si am cateva probleme:
1. Miroase a benzina in portbagaj si in habitaclu cand merg cu geamul deschis si e cald afara. Am schimbat garnitura mare pompa, garnitura mica supapa, coliere. La un drum de Ct am fcut plinul in Buc si am obs ca se umezeste cu benzina atat capacul de plastic de la pompa cat si pe langa lipitura rezervorului cu prinderea pompei (nu stiu cum sa ma exprim, sudura circulara de sus a rezervorului unde se prinde pompa de benzina) Acum nu imi pot da seama daca benzina iese pe la garnitura sau pe la sudura. Ce sa fac? Mentionez ca am schimbat garnitura de la pompa de 2 ori: mecanicul o data si eu la 2 sapt dupa el, amandoua originaredacia Cineva spunea pe forum ca ar fi etanseizat totul cu o solutie, un mastic Cum verific cauza iesirii benzinei si cum remediez? Scuze pt post-ul lung dar nici nu ma prea pricep la mecanica ![]() 2. Nu mai pot ghida aerul de la bord central. Pot sa fac ceva? This post has been edited by criba: 9 Sep 2006, 01:10 |
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2001
- B-xx-xxx Fiecare om isi gaseste alinarea intre necazul lui si necazul altuia!
|
|
Ov |
![]()
Post
#475
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
rba |
![]()
Post
#476
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
QUOTE(Ov @ 9 Sep 2006, 11:20) sal, am mesterit un sist de masura de perioada si cu acesta am determinat timpii de injectie. mai departe am construit un emulator de injector-motor-sonda lambda (modul electronic programabil care "inlocuieste" motorul in bucla de reglare a inj Bosch) care intra in functiune in momentul in care se comuta pe gaz. rostul acestui emulator este de a regla inj de benzina, mai exact de a regla valoarea timpului de injectie cat mai aproape de valoarea normala din timpul functionarii pe benzina. deocamdata am reusit sa realizez un prototip ce este montat de ieri pe masina si este sub observatie in acest moment. planurile mele sunt de a ajunge la un sistem care sa inglobeze modulul electronic de dozaj al gpl-ului cu acest emulator si sa functioneze precum instalatiile secventiale de GPL de la sist multipunct (se foloseste calc original al masinii (acesta face reglajul pt lambda) si un modul suplimentar (acesta preia info de la injectoare si da comenzi la valvele/injectoarele de GPL)) ![]() p.s. intrebarea era daca valorile masurate de mine sunt corecte (masuratoare ok) si sunt aceleasi si pentru 1.4 si pentru 1.6. daca se poate ar dori ca cineva care este interesat si are ceva indemanare sa masoare timpii de injectie cu un osciloscop si sa-mi comunice si mie rezultatele (pentru 1.4 dar si pt 1.6 daca are cineva) cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
paulica |
![]()
Post
#477
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
I-am dat cu spray pe peste tot acu' vreo 2 luni. Naiba s-o ia. Eu am avut si o belea. Au luta foc câteva cabluri din cauza ventilatorului din habitaclu. Dar faza cu martorul inj. s-a intâmplat de 2 ori si inainte.
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
termitag |
![]()
Post
#478
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 13 February 06 ![]() |
salutare !
...stie cineva care este consumul oficial ,dupa carte, la Nova GTI (fabricat 2000) ? Am una de vreo 6 luni ,si tot de atunci conduc...in oras ajung pe la 11 l/100km..O fi bine?.... |
--------------------
dacia nova
gti
- b10gti
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#479
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Pentru CRIBA, problema cu mirosul de benzina...
In primul rand, corecta observatia.. miroase mult mai tare cand deschizi geamul.. nu imi explic. In al doilea rand - rezervorul ala nu e tocmai rigid si nici buza pe care se aseaza garnitura nu e dreapta; in consecinta, putem noi schimba cat vrem garnitura aia, tot o sa scape benzina pe sus... eu o tot reasez cand miroase prea tare.. sa o fac sa nu miroasa deloc, nu am reusit; masticuri care sa nu se dizolve in benzina nu exista; cineva imi daduse o solutie mai de demult, cand pusesem si eu aceeasi intrebare.. adica sa schimb chestia aia de plastic care sustine pompa si sonda.. degeaba, tot miroase.. cred ca pana la urma o sa torn chit de fibra peste tot complexul ala si sa ma rog sa nu trebuiasca sa umblu la pompa sau la sonda ![]() Bun.. deci sfatul meu.. incearca sa mai potrivesti garnitura aia ca sa etanseizeze cat mai bine, in speranta ca va avea cineva vreo idee.. nu de alta, mirosul ca mirosul, da ma ustura ochii ![]() Acum pentru TERMITAG - nu stiu cat e consumul oficial, dar nova GTI atat consuma in oras.. din proprie experienta... iar 1.4 Li 9-10; astea sunt consumurile de vara.. iarna.. mai bine nu intreba.. This post has been edited by nambanidealtceva: 12 Sep 2006, 15:18 |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
termitag |
![]()
Post
#480
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 13 February 06 ![]() |
Acum pentru TERMITAG - nu stiu cat e consumul oficial, dar nova GTI atat consuma in oras.. din proprie experienta... iar 1.4 Li 9-10; astea sunt consumurile de vara.. iarna.. mai bine nu intreba..
[/quote] Multumesc !...totusi as fi vrut sa stiu consumul dat de producator pentru Nova GTI, trag si eu speranta ca ar trebui sa consume mai putin... |
--------------------
dacia nova
gti
- b10gti
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 07:42 |