dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
TheADX |
![]()
Post
#4981
|
||
![]() Dacia Power Group: Members Posts: 25 Joined: 10 April 10 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 Li
2000
|
|||
ghitza |
![]()
Post
#4982
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Nu ai ce sa dereglezi credema,el e compus practic din 2 parti suprapuse care sunt prinse de galeria de admisie prin 4 suruburi cu cap imbus(le vezi cand dai gatu de lebada jos).Desfaci furtunele de benzina de la corp ,scoti cablu de acceleratie de pa clapeta ,scoti mufele de la motoras,potentiometru,injector si pe urma desfaci cele 4suruburi ci cap imbus ce il tine fixat pe galeria de admisie dupa care il iei jos de pe masina si mergi cu el la curatat,parte cu injectoru si cu reguatoru e saparata de partea de jos cu potentiometru si clapeta ,se rupe practic in 2 si pe urma ai sa iti dai seama singur cum e fara nic o frica si sa ai grija de garnitura dintre el si galerie si de ce dintre cele 2 jumatati,bafta si fara frica
This post has been edited by ghitza: 21 May 2011, 14:09 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
TheADX |
![]()
Post
#4983
|
![]() Dacia Power Group: Members Posts: 25 Joined: 10 April 10 ![]() |
QUOTE(ghitza @ 21 May 2011, 14:08) Nu ai ce sa dereglezi credema,el e compus practic din 2 parti suprapuse care sunt prinse de galeria de admisie prin 4 suruburi cu cap imbus(le vezi cand dai gatu de lebada jos).Desfaci furtunele de benzina de la corp ,scoti cablu de acceleratie de pa clapeta ,scoti mufele de la motoras,potentiometru,injector si pe urma desfaci cele 4suruburi ci cap imbus ce il tine fixat pe galeria de admisie dupa care il iei jos de pe masina si mergi cu el la curatat,parte cu injectoru si cu reguatoru e saparata de partea de jos cu potentiometru si clapeta ,se rupe practic in 2 si pe urma ai sa iti dai seama singur cum e fara nic o frica si sa ai grija de garnitura dintre el si galerie si de ce dintre cele 2 jumatati,bafta si fara frica am inteles deci nu incep sa sara piesele din el cand il desfac ![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#4984
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Membrana o stergi cu o carpa ,garniturile defapt cea dintre corp si galerie este di hartie ceva mai tare daca o gasesti cumpara daca nu o poti refolosi iar cea dintre corpuri este din plastic si e groasa de vreo 2-3mm se refoloseste
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
florian88 |
![]()
Post
#4985
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 May 11 ![]() |
Salutari... vin si eu cu o nelamurire... detin o dacie 1310li pe injectie, an fabricatie 2001. Recent am avut probleme cu evacuarea, se infundase toba catalitica, si aveam probleme serioase cu ea. S-a schimbat si am observat ca inca avea probleme... la turatie mica da in nas, si se aude un sunet de parca scapa aer pe undeva...asta intamplandu-se numai la turatie mica. Am dus-o la mecanic, i-a schimbat fisele, a verificat pe acolo, tot, si a mers.. cam 2 zile ca apoi din nou a inceput aceeasi problema. Am schimbat si bujiile si am uitat sa mentionez ca atunci cand am facut toba i-au fost reglati si culbutorii.... am incercat sa mai intaresc supapa aceea din dreapta motorului care mentine presiunea in motor, stiu de ea pt ca acum ceva timp sarise si pierdea presiunea din motor, dar a fost schimbata. Am vazut ca atunci cand da in nas scapa aer pe acolo. Nu are nici un efect... deci trag concluzia ca nu este de acolo. Nu face asa decat daca este la turatie mica... dac merg cu ea mai turata.. gen... schimbat la 3000 de ture..2600 este ok... mai jos e praf.. nu pot merge la relanti cu ea. aveti vreo idee careva ce ar putea fi? Multumesc anticipqt!
This post has been edited by florian88: 22 May 2011, 19:10 |
--------------------
dacia
1310li
2001
|
|
ghitza |
![]()
Post
#4986
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu ti-a sarit cumva vreunu din dopurile de la corpu injector?cele de unde pleaca si furtunu de gaze
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
florian88 |
![]()
Post
#4987
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 May 11 ![]() |
Pai unul din dopurile respective rasufla si l-am mai intarit... dar din nou aceeasi problema. Se aude la fel. Si face la fel. Acolo sunt 3 iesiri... 1 cu dopul de care spuneam... al 2-lea liber si urmatorul un furtunas care nu stiu unde duce.
|
--------------------
dacia
1310li
2001
|
|
ghitza |
![]()
Post
#4988
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Pai daca pe acolo iti trage aer fals rezolva problema sa nu mai traga,sau poate e fisurat furtunasu ce pleaca din stut
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
florian88 |
![]()
Post
#4989
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 May 11 ![]() |
Am rezolvat problema... era de la bobina care da aprinderea.... nu mai functiona corect. Am schimba-to si merge ca noua
![]() |
--------------------
dacia
1310li
2001
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#4990
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Spune-mi te rog cum ai diagnosticat bobina de inductie? Ca stiu ca nu prea se recomanda scoaterea fiselor la modelul pentru injectie. Si a mea cam da in nas la turatii mici, dar nu tot timpul
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
pycoboy |
![]()
Post
#4991
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 29 May 07 ![]() |
Am si o problema: apa din vasul de expansiune era un pic sub nivelul minim si am completat cu apa pana aproape de max. Dupa ce am completat (cu motorul oprit) am pornit motorul si stand langa masina am vazut ca ies aburi din vasul de expansiune si apa fierbe intr-o veselie, dand pe afara. Ce sa fac ? Am pus prea multa apa ? Si tot atunci am obs ca s-a aprins becul in bord. Multumesc anticipat.
|
--------------------
Dacia
1310Li
2003
- B-32-KIH
|
|
ghitza |
![]()
Post
#4992
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Pai ti-a fiert pe loc apa ,poate ai si ars garnitura de chiulasa cu ocazia asta,verifica termostatu daca nu e blocat si urmmareste nivelu in baia de ulei sa nu fie marit ca atunci ai de schimbat garnitura de chiulasa,dar cred ca nu scapi de garnitura
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#4993
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pycoboy scoate termostatu,completeaza cu apa,si vezi daca mai face bule in vasu de expansiune,nu uita sa faci o aerisire,sa nu te induca in eroare cele cateva bule care le va scoate.Si sa dai chiuloasa jos,cand de fapt termostatu tau a decedat,probeazal,punel intrun vas cu apa pe foc si cand incep sa se formeze bule pe marginea vasului trebuie sa inceapa sa se deschida
Daca si asa fara termostat face bule in vas,e grav, Apa nu am auzit sa fiarba instantaneu,pe loc,intrun motor,mai stiu si eu ceva fizica This post has been edited by nikuniku: 2 Jun 2011, 19:27 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
panter1 |
![]()
Post
#4994
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
termostatul se poate verifica punandu-se la fiert pe aragaz chiar si intr-un ibric.. iar cand aproape sa inceapa apa sa clocoteasca deci inainte de a clocoti cu vro 3-5 minute ar trebui sa vezi cum se deschide capacul din interior(al termostatului).. Daca nu se deschide inseamna ca e stricat
This post has been edited by panter1: 8 Jun 2011, 17:45 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Marty |
![]()
Post
#4995
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Am o mica belea si am nevoie de ajutorul vostru. Masina este un Peugeot 206 cu injectie identica cu a Daciei Li. Ce face? Face bine, ceea ce va dorim si dvs., numai ca motorasul ala de ralenti impinge in clapeta de acceleratie, rezultind un ralenti destul de mare (1500 - 2000 rpm). Daca-l lasi sa mearga, isi mai revine dupa 2-3 minute, adica mai scade ralentiul, dar tot mare ramine. Am adus motorasul in cap de cursa astfel incit clapeta de acceeratie sa stea la ralenti pe opritorul ei, nu pe tija motorasului, si am pornit motorul fara mufa in motorasul de ralenti.. Rezultatul? Moare motorul dupa accelerare (in mod normal, as spune, nefiind nimeni care sa compenseze nevoia de benzina). In momentul de fata, mufa motorasului este tot scoasa dar tija motorasului este un pic avansata, a.i. sa nu mai moara motorul dupa accelerare.
Eu as zice ca-i vorba de senzorul temp. aer. Dupa parerea voastra, e vorba de ce zic eu, de aer fals sau trebuie schimbat motorasul de ralenti? ![]() This post has been edited by Marty: 10 Jun 2011, 12:01 |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#4996
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Eu am mers cu berlina fara motoras cateva zile pana am luat altul si facea cam asa:
- cand pornea statea subturata la relanti ( nu am turometru sa stiu la ce turatie statea dar se cunostea dupa cum megea motorul). - dupa ce sa incalzea motorul mergea ceva mai bine la relanti dar tot nu mergea normal. - daca acceleram ceva mai tare, mai ales la plecarea de pe loc dadea putin in nas si abia apoi se accelera si in cazul asta se mai ameliora dupa incalzirea motorului. Dupa ce am pus un motoras nou a mers bine. This post has been edited by CGDBZ: 10 Jun 2011, 12:43 |
--------------------
-
-
-
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#4997
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Sal, am si eu o problema astazi m au oprit cei de la ARR,au gasit problema la noxe nu a iesit nici pe gaz nici pe benzina, mi au luat talonu si eu am timp 15 zile sa remediez problema, ideea e cum? ce sa i fac ca mie imi merge motorul bine, nu consuma ulei deloc, ce as putea verifica si unde, daca aveti idei sau intrebari va stau la dispozitie, multumesc anticipat!, a da si de curiozitate voua va iese la noxe cand faceti itp ul ca mie nu mi a iesit niciodata
This post has been edited by CRICOCI: 10 Jun 2011, 17:59 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
ghitza |
![]()
Post
#4998
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
QUOTE(Marty @ 10 Jun 2011, 13:00) Am o mica belea si am nevoie de ajutorul vostru. Masina este un Peugeot 206 cu injectie identica cu a Daciei Li. Ce face? Face bine, ceea ce va dorim si dvs., numai ca motorasul ala de ralenti impinge in clapeta de acceleratie, rezultind un ralenti destul de mare (1500 - 2000 rpm). Daca-l lasi sa mearga, isi mai revine dupa 2-3 minute, adica mai scade ralentiul, dar tot mare ramine. Am adus motorasul in cap de cursa astfel incit clapeta de acceeratie sa stea la ralenti pe opritorul ei, nu pe tija motorasului, si am pornit motorul fara mufa in motorasul de ralenti.. Rezultatul? Moare motorul dupa accelerare (in mod normal, as spune, nefiind nimeni care sa compenseze nevoia de benzina). In momentul de fata, mufa motorasului este tot scoasa dar tija motorasului este un pic avansata, a.i. sa nu mai moara motorul dupa accelerare. Eu as zice ca-i vorba de senzorul temp. aer. Dupa parerea voastra, e vorba de ce zic eu, de aer fals sau trebuie schimbat motorasul de ralenti? ![]() Da-l jos si curatal,si vezi pe urma daca tot asa face cauti unu de proba de la un amic QUOTE(CRICOCI @ 10 Jun 2011, 18:44) Sal, am si eu o problema astazi m au oprit cei de la ARR,au gasit problema la noxe nu a iesit nici pe gaz nici pe benzina, mi au luat talonu si eu am timp 15 zile sa remediez problema, ideea e cum? ce sa i fac ca mie imi merge motorul bine, nu consuma ulei deloc, ce as putea verifica si unde, daca aveti idei sau intrebari va stau la dispozitie, multumesc anticipat!, a da si de curiozitate voua va iese la noxe cand faceti itp ul ca mie nu mi a iesit niciodata Imi pare rau pentru ce ti sa intamplat,eu zic sa schi9mbi uleiu si mergi la o statie ITP sa ti-o regleze sa iti iasa noxele dupa care sa mergi la RAR cu "DREPTU"si sa iti recuperezi talonu,bafta |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#4999
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(CRICOCI @ 10 Jun 2011, 17:44) Sal, am si eu o problema astazi m au oprit cei de la ARR,au gasit problema la noxe nu a iesit nici pe gaz nici pe benzina, mi au luat talonu si eu am timp 15 zile sa remediez problema, ideea e cum? ce sa i fac ca mie imi merge motorul bine, nu consuma ulei deloc, ce as putea verifica si unde, daca aveti idei sau intrebari va stau la dispozitie, multumesc anticipat!, a da si de curiozitate voua va iese la noxe cand faceti itp ul ca mie nu mi a iesit niciodata Daca nu ai consum mare de benzina atunci s-a distrus catalizatorul si de aceea iti ies noxele peste limita.Solutia eleganta e inlocuirea lui.Solutia mai putin eleganta e mentionata de ghitza mai sus |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
CRICOCI |
![]()
Post
#5000
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Claudiu, am inteles faza cu uleiu dar ce anume sa regleze la itp? pe benzina , si de dat spaga dau dar dupa o zi iar ma prinde iara fac la fel? ca taxa la rar pentru noxe este peste 130 ron, iar cu totu pe putin 200 ron,
iar ,,paulorossi: daca nu e catalizatorul si am consum mare pe benzina sa zicem ca nu am prea mers cu ea ce ar putea fi? |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5001
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Pai la o statie ITP dtiu eu ce sa faca sa iti iasa gazele ,mai dtrange de aici de acolo si ti le scoate si pe urma mergi la RAR si al fiecare tre sa DAI CEVA ca asa merge treaba ce sa faci asta e la noi si astea sunt masinile,si nuoa de ar fi tot nu iasa noxele,poate ai si sonda lambda iesita din parametri si ai o ardere nu tocmai in parametri si de aici sa ti se traga si cauze pot fi multiple,incearca la o statie ITP cum am zis vbesti cu ei si stiu e i ce sa faca,BAFTA
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5002
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
ghitza iar nu citesti tot? omu are masina pe INJECTIE din 2000,ce naiba sa regleze la injectie,poate doar sa verifice functionarea in parametri a sondei de oxigen si de aici se vede cam cum mai merge si catalizatoru
CRICOCI schimba uleiu pune unu bun/ex.mobil 20w50/ si benzina cu cifra octanica mare dai ceva talpa 5-10 kilometri,pe benzina,fara gaz si dute la un service autorizat sati faca/verifice noxele,pe benzina si pe gaz,daca nu ies atunci dai intre 600-1000 roni pe un catalizator |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5003
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Eu citesc ,tu poate nu ai facut asa ceva dar credema ca stiu ce vbesc si se poate face mai ales la GPL(omu are si GPL),numa bine
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5004
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(CRICOCI @ 12 Jun 2011, 16:24) paulorossi: daca nu e catalizatorul si am consum mare pe benzina sa zicem ca nu am prea mers cu ea ce ar putea fi? Excluzand varianta pe gaz, unde poti modifica debitul de gaz,desi ELC de gaz ar trebui sa-ti regleze debitul si deci noxele,pe benzina cauzele pot fi multiple, cauze care duc la noxe prea mari.Printre vinovati ar fi sonda lambda decalibrata.Semnalul prost al acesteia face ca amestecul sa devina bogat si deci si consum marit de benzina.Mai poti avea si senzorul de temp.apa motor defect,caz in care ai avea turatia mai marita sau regulatorul de presiune decalibrat.Avand in vedere totusi ca noxele au iesit proaste atat pe benzen cat si pe gaz poate fi aprinderea proasta,principalul vinovat fiind bujia care nu-si mai face treaba bine,de aici arderea incompleta,noxe si consum marite.Recomand sa le schimbi. Totusi,sunt curios cum ai verificat tu daca catalizatorul e bun sau nu ![]() Daca sonda lambda ar fi fost defecta ti-ar fi defectat si catalizatrorul.Pt defectarea catalizatorului nu e neaparat nevoie sa fie lovit,poate fi defect chiar daca arata bine la exterior. Sfatul meu pt tine e sa verifici starea bujiilor dupa care poate imprumuti un catalizator de la un tovaras doar pt teste.Mergi la un RAR si pt 20 ron iti va face un test simplu de fum care iti va spune daca ai probleme sau nu cu noxele. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
CRICOCI |
![]()
Post
#5005
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Eu nu am verificat catalizatorul, dar am zis daca catalizatorul nu e de vina pentru a exclude varianta cea mai scumpa, eu banuiesc totusi ca nu e din catalizator si am sa zic de ce, la itp mi a iesit noxele pe gaz dar nu si pe benzina, acum cand ma prins arr-ul nu a iesit pe gpl doar in relanti in turatie a iesit, acum ma gandeam ca eu am pus un filtru sport si poate si ala influenteaza, cert este ca mie pe benzina nu mi a iesit niciodata noxele la itp, a si inca o chestie mie mi se strang si foarte repede culbutorii 3000-5000 km + de asta ca eu completez in borcanul cu antigel in jur de 300 ml la o luna jumate, poate e si din motor supape sau altceva cu toate ca eu de la schimb la schimb nu completez niciodata ulei, ultima oara am bagat valvoline 15w 40, totusi nu mi ati spus voua vau iesit noxele la itp?
|
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5006
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
CRICOCI ar fi bine sa verifici motoru/injectia cu un tester si dupa aia sa incepi sa schimbi piese.Daca zici ca nu tia iesit noxele bine ai sonda de oxigen arsa,daca pui testeru pe masina sa verifici tensiunea de iesire pe sonda de oxigen,trebuie sa fie oscilanta,in valori mari(ex.130-680mv)daca este tensiune fixa sau oscileaza intre valori mici(ex.130-200mv) este defecta,masina merge dupa cartograma de baza a calculatorului,daca nu merge sonda de oxigen sau alti senzori(ex cel de temperatura aer,temperatura apa,pozitia clapetei de acceleratie)
la sfarsit ar fi bine sa dai,,,comanda actuatori,,,si sa vezi,pui mana pe iei,care merge si care nu,uni se aud cum functioneaza,alti trebuie sa pui mana pe iei |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#5007
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
ok, multumesc pentru informatii am sa ma duc si la un tester, dupa care revin cu informatii,dar ca idee ce este:,,comanda actuatori"?
|
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5008
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Motorasu de pozitionare clapeta
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5009
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
ghitza so crezi tu
![]() CRICOCI functia aia se foleseste pentru a vedea/verifica toate/toti motorase si senzori care sunt pe motor |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5010
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
nikuniku,poti doar verifica fictiv.Ecu va inregistra valorile masurate va vedea daca se incadreaza in plaja de valori masurate de catre traductorul respectiv.Lucrul acesta nu-ti garanteaza ca senzorul e bun(calibrat) sau nu.Spre exemplu poti avea sonda lambda decalibrata,practic ECU vede semnalul corect dar in realitate masina ori consuma ori are amestec sarac.Lucrul acesta se verifica cu un osciloscop,ECU n-are de unde sti daca e buna sau nu decat daca primeste de la sonda valori in afara plajei masurata de sonda.La fel se intampla si cu senzorul de apa motor.Practic verificarea lui se face cu un ohmetru pt care se echivaleaza temperatura din graficul rezistenta/temperatura sonda.Aceasta valoare e comparata cu valoarea masurata de un senzor de temperatura calibrat extern.Numai asa stii sigur daca senzorul e bun sau nu.
Sunt softuri mai performante folosite de alti producatori auto care monitorizeaza mult mai bine intrarile din ECU,practic se poate face o diagnoza mult mai amanuntita,la dacia nu e cazul. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 16:44 |