dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
hodorogea |
![]()
Post
#5191
|
||
![]() Auto-didact ^^ Group: Members Posts: 24 Joined: 12 November 08 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 dH
- B-23-WPA
|
|||
oprea-st |
![]()
Post
#5192
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 6 March 08 ![]() |
ok. o sa verific sa vad cum lucreaza, eventual o sa il si desfac. dar totusi ciudat mi se pare ca dupa ce opresc motorul cand face figuri si il pornesc din nou merge perfect.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2002
|
|
tynn |
![]()
Post
#5193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 1 Sep 2011, 15:12) PS:presiunea in instalatie o reglezi din arcul regulatorului de presiune,practic tragi de el,in montezi la loc,verifici presiunea iar,daca nu e ok mai corectezi arcul si tot asa pana obtii 1-1,1 bar. Nu cred ca am sa mai fac chestia asta, fiindca am dat inapoi deja manometrul respectiv. Credeti ca ar fi o mare problema ca regulatorul deschide la 0.9 bari, in loc de 1 bar? Sa ma apuc sa trag de arcul regulatorului si sa-l tensionez prea tare cred ca e mai rau decat sa o las asa... |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5194
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu e o "mare problema"...
Problema e ca se va accentua lucrul acesta si vei ajunge la o presiune tot mai mica,moment in care injectorul nu va pulveriza benzina bine,in plus ECU va tot mari timpii de injectie deoarece la o presiune mai mica ai nevoie de un timp mai mare sa dozezi acelasi debit. Cand am spus sa tensionezi arcul acela nu m-am referit sa tragi de el pana iti ies ochii ci doar progresiv dupa care iar masori presiunea.Asa,in pasi mici il poti calibra,desi ideal ar fi sa-l schimbi deoarece si-a cam pierdut din elasticitate,dar se poate si calibra. In concluzie,tu decizi cum iti respecti masina. Succes! |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
tynn |
![]()
Post
#5195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Si crezi ca exista vreo sansa sa gasesc acel arc sa-l cumpar de nou? Eu unul ma indoiesc ca exista ca piesa de schimb distincta... dar cine stie, poate ma poate ajuta cineva eventual cu un cod de piesa.
In privinta teoriei ca ECU regleaza timpii de deschidere ai injectorului in functie de presiune, eu unul ma cam indoiesc. Nu exista niciun senzor care sa masoare presiunea benzinei din instalatie si sa informeze ECU in aceasta privinta. Timpii de injectie depind de informatiile trimise de senzori: cel de turatie arbore cotit, temperatura lichid racire, sarcina (senzor clapeta), temperatura aer admisie, sonda lambda si tensiune circuit incarcare baterie. Insa nu sustin faptul ca este in regula sa mearga la presiune mai scazuta. In concluzie nu am sa-mi "respect" masina si am sa o las asa daca nu gasesc un arc nou pt. regulator, fiindca m-am cam saturat sa-mi stric weekend-urile surubarind la ea... |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#5196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Ma poate ajuta cineva cu postarea in care se descrie reconditionarea si functionarea motorasului de relanti? Stiu ca exista pe undeva, poate stie cineva unde e si ma ajuta
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5197
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Prietene,mesajul meu a fost unul politicos
![]() Timpii de injectie sunt ajustati in fuctie de semnalul de la sonda lambda,acolo ea sesizeaza cum e amestecul:bogat sau sarac.Ceilalti senzori doar contribuie partial. Daca in urma informatiilor se decide un anumit timp de injectie se va doza o anumita cantitate in functie de presiunea de lucru,presiune care nu e monitorizata dar se tine cont in ECU ea,foarte important,daca stii presiunea de lucru poti calcula debitul intr-un anumit timp.De ce crezi ca in manual cei de la Bosch spun ca presiunea de lucru trebuie sa fie 1-1.1 bar?Daca presiunea de lucru devine tot mai mica acelasi debit de benzina se va doza intr-un timp mai mare deci va creste timpul de injectie rezultand scaderea performantei si implicit a puterii dezvoltate de motor. Ce crezi ca se va intampla la o presiune de 0,2 bar? In concluzie iti urez succes,parerile mele referitor la acest subiect se vor limita aici. This post has been edited by Paulorossi: 5 Sep 2011, 11:46 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
tynn |
![]()
Post
#5198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Nu inteleg de ce te-ai atacat asa, ca nu te-am jignit cu nimic. Pur si simpu mi-am exprimat propria parere. In privinta "recunostintei" pt. ajutorul acordat, daca ai citi printre ultimele mele posturi, ai vedea ca am facut si acest lucru. Daca am facut-o la modul general si simti nevoia sa o fac personal la adresa ta, iti multumesc atunci pe aceasta cale dle. Paulorossi!
Insa una peste alta, atitudinea asta de profesor care-i priveste de sus pe ceilalti nu cred ca-i deloc OK, iar apelativele de genul "prietene" chiar ma lasa rece. Parca faceai aluzii la politete... Si pana la urma ai mers pe langa subiect: m-ai sfatuit sa schimb arcul regulatorului. Asa voi face, insa unde gasesc unul nou??? Iti multumesc anticipat! |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
oprea-st |
![]()
Post
#5199
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 6 March 08 ![]() |
M-am intors cu ceva detalii.
In primul rand motorasul de ralanti nu mai merge deloc. pornesc masina si sta subturata pe la 500 rpm si daca scot mufa motorasului nu se simte nici o schimbare. Astazi o sa-l desfac si sa-l curat, sa caut pe forum pe aici cum mai exact se facea acest lucru. AM mai observat o chestie. de cand nu mai functioneaza motorasul, masina merge perfect. am fost cu ea la mare weekendul asta si nu a avut nici o problema. |
--------------------
Dacia
1310 Li
2002
|
|
tynn |
![]()
Post
#5200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Si mi e mi-a murit de cateva ori motorasul de relanti, tot asa ca la tine statea relanti-ul la 600 rot/min. L-am resuscitat insa alimentandu-l pe direct cu 2 fire de la baterie la primii 2 pini ai mufei (privind de sus). I-am facut cateva curse complete, dupa care a inceput iar sa funtioneze. Fiind practic un motor de curent continuu, cand inversezi polaritatea la cei 2 pini ai mufei merge invers, deci nu trebuie sa-ti bati capul unde pui firul + si unde cel -. Mare atentie insa daca faci operatiunea asta sa nu faci vreun scurt, ca poti arde calculatorul de motor.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5201
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(tynn @ 5 Sep 2011, 13:56) Nu inteleg de ce te-ai atacat asa, ca nu te-am jignit cu nimic. Pur si simpu mi-am exprimat propria parere. In privinta "recunostintei" pt. ajutorul acordat, daca ai citi printre ultimele mele posturi, ai vedea ca am facut si acest lucru. Daca am facut-o la modul general si simti nevoia sa o fac personal la adresa ta, iti multumesc atunci pe aceasta cale dle. Paulorossi! Insa una peste alta, atitudinea asta de profesor care-i priveste de sus pe ceilalti nu cred ca-i deloc OK, iar apelativele de genul "prietene" chiar ma lasa rece. Parca faceai aluzii la politete... Si pana la urma ai mers pe langa subiect: m-ai sfatuit sa schimb arcul regulatorului. Asa voi face, insa unde gasesc unul nou??? Iti multumesc anticipat! Nu am nici o atitudine de profesor si nu am incercat sa fiu ironic si nici prea inalt sa privesc "de sus" ![]() Intentia mea a fost aceea de a te ajuta.Totusi daca vrei sa-ti rezolvi problema "onorabil" trebuie schimbat arcul sau recalibrat cel vechi.In mod normal ar trebui sa gaseti membrana si arc de schimb pt regulator la un magazin de piese.Daca gasesti arc nou sunt sanse ca si el sa fie decalibrat si deci ar trebui verificat si acesta.Daca nu gasesti trebuie reclibrat cel vechi,tragi de el si verifici cu manometru presiunea sa fie 1,1 bar.Sunt multi care au avut probleme cu presiunea din cauza lui si doar au tras de el,l-au intins. Poate ca acest lucru(montare manometru+tensionare/demontare arc) presupune iar multa munca dar te va scuti de problemele viitoare. Succes! This post has been edited by Paulorossi: 6 Sep 2011, 09:15 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
oprea-st |
![]()
Post
#5202
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 6 March 08 ![]() |
l-am dat jos si l-am dezmembrat dar inauntru nu avea nimic, era foarte curat. cum a zis si tynn, i-am facut cateva curse complete dar cu cablu direct de la baterie si acum merge f bine. sa vad ce mai face acum cu problema la demaraj.
merci pt sfaturi |
--------------------
Dacia
1310 Li
2002
|
|
forrolaci |
![]()
Post
#5203
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 2 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut!
Am avut si eu problema cu motorasul de ralanti, l-am schimbat cu 300 de lei acum 3 luni. Ieri mi-a facut din nou probleme masina. S-a oprit motorul la stop si nu a mai vrut sa porneasca. Am adus-o acasa tractata. Azi am verificat, se aprinde martorul de injectie, dar nu se mai aude motorasul pompei de benzina. Va trebui sa-l schimb? Multumesc anticipat pt. raspuns. |
--------------------
Renault
symbol
2005 1.5 dci
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5204
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Daca zici ca nu se mai aude pompa de benzina nu e neaparat sa o schimbi,ea are un releu si o siguranta in compartimentu motor pe contraaripa stanga,verifica-le,prima data verifici daca vine curent inm spate la pompa,dai protectia de pe rezervor jos si cu un aparat de masura sau o lampa de control verifici in mufa,desfaci mufa pui pe cineva sa puna contactu si masori pe firu rosu daca iti vine tensiune,daca nu vine mergi in fata si faci ce am zis prima data ,daca vine scoti pompa si o alimentezi pe direct ,o ciocanesti putin caci am intalnit cazuri cand era gripata si dupa un soc si-a revenit,bafta
![]() This post has been edited by ghitza: 7 Sep 2011, 20:11 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nyky |
![]()
Post
#5205
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
salut, aceeasi intrebare ca tynn am si eu. Unde gasim arc nou pt regulatoru de presiune, sau macar un ansamblu ceva? are cineva un cod pt piesa asta, ca in magazine in mod sigur nu se gaseste, am cautat in tot orasul.
Am citit ca Paulorossi recomanda sa incercam intinderea celui vechi, dar as prefera totusi unul nou. This post has been edited by nyky: 8 Sep 2011, 13:15 |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#5206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Vreau si eu o parere referitoare la comportamentul masinii mele. Dimineata la prima pornire motorul porneste subturat, trebuie sa apas putin acceleratia ca sa nu moara motorul. Dupa ce se incalzeste merge turat pe la 1200 de turatii, destul de constant. Deci e exact pe dos decat ar trebui sa fie. Pana acum vreo 2 zile a mers perfect, atunci a inceput sa faca figuri, in sensul ca dimineata n-am mai avut soc automat, dar dupa masa isi revenise. Am curatat toate contactele cu spray, resetat calculatorul. Si in plus m-a mancat in fund sa desfac si motorasul de relanti, m-am uitat ce-i pe acolo, angrenajul ok, am pus putina vaselina si l-am montat inapoi. De atunci a luat-o razna relantiul, nu-si mai revine defel. L-am si actionat de cateva ori cu 2 fire de la baterie, functioeaza, dar tot nu-si face treaba. Oare sigur de la motoras n-am relanti dimineata si merge turata apoi in timpul zilei? Sau o fi ceva senzor de temperatura? Cum pot diangnostica corect motorasul?
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Sigur motorasu ii dus sau pe duca
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#5208
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
dar totusi,alimentat direct functioneaza,face cursa completa in ambele sensuri.citeam undeva ca tre sa verifici contactul de relanti in diferite pozitii ale cursei,nu stie cineva sa-mi explice mai detaliat cum se face mai exact?vreau sa fiu sigur ca e defect,ca nu e ieftin deloc
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
forrolaci |
![]() ![]()
Post
#5209
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 2 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc, incerc acum sa verific.
|
--------------------
Renault
symbol
2005 1.5 dci
|
|
VeDe |
![]()
Post
#5210
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 September 11 ![]() |
Buna ziua! Am o dacia Break cu injectie. Poate sa-mi spuna si mie cineva, cam de la ce s-ar putea trage faptul ca becul indicator de injectie se aprinde dupa cateva sute de m si ramane aprins, desi masina pare ca merge normal. La oprirea motorului si la repunerea contactului ciclul initial este normal. Am schimbat filtrul de benzina de curand, (din acelasi motiv) si aproximativ 100 de km n-am vazut becul aprins.
|
--------------------
DACIA
Break
2003 / CLi
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5211
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Becul de injectie se aprinde daca detecteaza vre-un semnal de la senzori in afara plajei masurate sau daca ai termostatul defect/blocat si nu se mai incalzeste apa.Daca detii un ohmetru se pot face unele verificari pt senzorul de temp apa motor,senzorul Taer,potentiometrul clapetei de acceleratie.In manualul de injectie ai plaja de masura a senzorilor,asa stii daca iti masoara corect.Totusi,ideal ar fi sa faci o diagnoza.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
adriano94 |
![]()
Post
#5212
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
ai mers cu putina benzina in rezervor si a prins gunoaie,baga benzina de la petrom si nu mai ai treaba,aceeasi simptoma am avuto si eu,am bagat de la petrom si am resetat ECU si nu am mai avut treaba
|
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|
VeDe |
![]() ![]()
Post
#5213
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 September 11 ![]() |
Multumesc, o sa incerc (intai cu benzina)!
|
--------------------
DACIA
Break
2003 / CLi
|
|
forrolaci |
![]() ![]()
Post
#5214
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 2 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Salutare la toti, am rezolvat problema. Nu era de la pompa de benzina ci de la siguranta ei, care avea unul din picioruse rupte (dupa ce o verificasem si era buna), motiv pentru care dadea curent foarte rapsodic, din cand in cand. In fine, am rezolvat-o merge masina
|
--------------------
Renault
symbol
2005 1.5 dci
|
|
ghitza |
![]()
Post
#5215
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Exact ce am zis
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tynn |
![]()
Post
#5216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 6 Sep 2011, 09:13) Totusi daca vrei sa-ti rezolvi problema "onorabil" trebuie schimbat arcul sau recalibrat cel vechi.In mod normal ar trebui sa gaseti membrana si arc de schimb pt regulator la un magazin de piese.Daca gasesti arc nou sunt sanse ca si el sa fie decalibrat si deci ar trebui verificat si acesta.Daca nu gasesti trebuie reclibrat cel vechi,tragi de el si verifici cu manometru presiunea sa fie 1,1 bar.Sunt multi care au avut probleme cu presiunea din cauza lui si doar au tras de el,l-au intins. S-ar parea ca presiunea de aprox. 0,85 bari la care deschide regulatorul meu de presiune e OK. Conform manualului de reparatii de uzina, ea nu trebuie sa fie mai mica de 0,8 bari: REGULATORUL DE PRESIUNE Este un regulator mecanic cu membrană ce asigură presiunea de injecție 0,8 - 1,15 bar cu motorul în funcțiune. [B] Deci nu are de ce sa ma ingrijoreze deocamdata acest aspect! ![]() This post has been edited by tynn: 13 Sep 2011, 09:53 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
catalin_85 |
![]()
Post
#5217
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 November 08 ![]() |
Salut, se poate pune fara sa fie probleme cu politia cauciucuri 165 65 r13 in loc de 165 70 r13?
|
--------------------
dacia
berlina
1310 Li 2002
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#5218
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Oare are ceva daca merg o perioada fara motorasul de relanti montat. Afecteaza cu ceva componentele injectiei, consumul? Am incercat sa-l resurscitez, fara nici un rezultat din pacate
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5219
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(tynn @ 13 Sep 2011, 09:52) S-ar parea ca presiunea de aprox. 0,85 bari la care deschide regulatorul meu de presiune e OK. Conform manualului de reparatii de uzina, ea nu trebuie sa fie mai mica de 0,8 bari: REGULATORUL DE PRESIUNE Este un regulator mecanic cu membrană ce asigură presiunea de injecție 0,8 - 1,15 bar cu motorul în funcțiune. [B] Deci nu are de ce sa ma ingrijoreze deocamdata acest aspect! ![]() La 0,8 bar masina o sa mearga prost si va consuma mult,asta deoarece injectorul nu mai pulverizeaza fin benzenu,sunt multi carora li s-au intamplat,chiar citisem pe topic undeva mai in urma, cineva mentiona ca a avut 0,8 bar masurat in service,masina mergand prost iar mecanicul a tras de arcul regulatorului dupa care masina a mers bine. This post has been edited by Paulorossi: 14 Sep 2011, 10:21 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
oprea-st |
![]()
Post
#5220
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 6 March 08 ![]() |
salutare din nou
am intrat in posesia unui tester bosch KTS cu interfata seriala de diagnoza pentru dacia si cu soft dar nu stiu cum se conecteaza pinii in mufa. eu am mufa cu 2 fire. din cate am vazut pe tester sunt 2 fire de diagnoza si masa. nu stiu daca cele 2 fire au polaritate ceva sa nu fac vreo prostie daca stie cineva si ma poate ajuta as fi foarte recunoscator. merci anticipat |
--------------------
Dacia
1310 Li
2002
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th June 2025 - 02:47 |