dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
nikuniku |
![]()
Post
#7021
|
||
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|||
Mircea27D |
![]()
Post
#7022
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Cum poti gandi in frate asa?! Cum naiba sa tai firele? Si daca nu vrei sa il folosesti, il scoti de la surub. Daca vrei sa il montezi inapoi sa poti face nu sa tai asa ghjiolbeste. O fi ea dacie dar dar felul cum tratam orice obiect ne caracterizeaza.
Senzorul de turatie (Fig.16) este de tip inductiv si se compune din: 1. Magnet permanent; 2. Corp izolator; 4. Miez ferita; 5. Bobina; Pe desen se mai disting: 3. Carter ambreiaj CV; 6. Volant cu danturare pentru senzor turatie. Figura 16 Volantul are o danturare de 60 dinti echidistanti, din care 2 lipsesc. Spatiul celor 58 de dinti serveste la recunoasterea turatiei, iar spatiul celor 2 dinti lipsa serveste la recunoasterea pozitiei de referinta a arborelui cotit corespunzatoare cilindrilor nr.1 si 4 la PMS. Din acel moment incepe calculul pentru fiecare ciclu motor al tI, astfel incat sa se afle la 1 ± 0,5 mm. de varful danturii de pe volanta. Conectorul pentru senzorul de turatie are urmatoarele legaturi: 1,2. Captare semnal turatie; 3. Ecranare. Pentru a verifica functionarea senzorului se branseaza pinii 1 si 2 ai conectorului sau pinii 3 si 21 ai calculatorului, la un osciloscop. Un senzor bun va genera un semnal de forma urmatoare (Fig.18): A = Zona danturata; B = Zona celor 2 dinti lipsa; C = Zona aparitiei primului dinte. Senzorul de turatie nu se repara, ci se va inlocui. Figura 17 Figura 18 11 IMPORTANT: Daca monitorul nu porneste se verifica daca avem semnal la senzorul de turatie si valoarea semnalului Uss > 2,5 V. La montare, senzorul se impinge in locasul din carterul ambreiaj, cu mana nu cu ciocanul; surubul de fixare se va strange la un cuplu de 8 ± 2 Nm. Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
mariusd80 |
![]()
Post
#7023
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 29 April 04 ![]() |
Salut.
In urma unui scurt (cablul de plus care duce la electromotor s-a lipit de galeria de evacuare in timpul mersului si ambele borne/fire cere pleaca din bateria s-au incins pana au inceput sa arda), masina porneste accelerata pana in 4500 rpm si acolo ramane. Banuiesc ca este vreo problema de injectie, dar nu stiu ce sa verific. Aveti vreo sugestie? |
-------------------- Nu disperam...
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#7024
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
La masina asta mai bine schimbi toata instalatia, risti sa ia foc oricand. Daca s-au topit cablurile de la borne poate s-au mai topit si altele, se poate intampla vreun contact aiurea pe acolo. Sau dezizoleaza totul si verifica fir cu fir...
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
gabyvs |
![]()
Post
#7025
|
![]() gabriel Group: Members Posts: 13 Joined: 24 December 15 From: vaslui ![]() |
Am si eu probleme turatia cand pornesc motorul acul indica 700-800 si când se încălzește urca la1200 si sta acolo ce pot sa i fac sa stea si la mine la 950-1000ca este prea turat motorul la relanti va rog ajutatima si pe mine cand pornesc motorul este subturat si trepidraza
Va multumesc pt ajutor nu trebuia sa mi răspunderi asa repede ![]() This post has been edited by gabyvs: 11 Dec 2016, 10:33 |
--------------------
dacia
1310
2000
- vs03wuv
|
|
om_bland |
![]()
Post
#7026
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
La daciile pe injectie model 2002, ce culoare trebuie sa aiba conductorii care duc la intrerupatorul ( sonda) de marsalier ? La daciile vechi stiu ca era rosu si verde...
|
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
gabyvs |
![]()
Post
#7027
|
![]() gabriel Group: Members Posts: 13 Joined: 24 December 15 From: vaslui ![]() |
QUOTE(gabyvs @ 10 Dec 2016, 23:42) Am si eu probleme turatia cand pornesc motorul acul indica 700-800 si când se încălzește urca la1200 si sta acolo ce pot sa i fac sa stea si la mine la 950-1000ca este prea turat motorul la relanti va rog ajutatima si pe mine cand pornesc motorul este subturat si trepidraza Va multumesc pt ajutor nu trebuia sa mi răspunderi asa repede ![]() |
--------------------
dacia
1310
2000
- vs03wuv
|
|
om_bland |
![]()
Post
#7028
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
De daciile astea pe injectie,nu se mai intereseaza nimeni... Lumea acum vede numai Dacia 1300
![]() |
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#7029
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
QUOTE(om_bland @ 11 Dec 2016, 00:16) La daciile pe injectie model 2002, ce culoare trebuie sa aiba conductorii care duc la intrerupatorul ( sonda) de marsalier ? La daciile vechi stiu ca era rosu si verde... Nu cred ca este vre-o diferenta in culori. Nu si-au batut capul sa faca multe modificari la instalatie. Avand in vedere ca instalatia electrica de la dacie este compusa din 3 parti (parca la injectie) partea de habitaclu este aceiasi. Care ma ajuta si pe mine cu niste informatii despre acest set motor? A folosit cineva, este bun, nu este bun? Attached thumbnail(s) Untitled1.jpg ( Size: 138.78k ) Number of downloads: 497 |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
om_bland |
![]()
Post
#7030
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
QUOTE(Mircea27D @ 12 Dec 2016, 18:36) Nu cred ca este vre-o diferenta in culori. Nu si-au batut capul sa faca multe modificari la instalatie. Avand in vedere ca instalatia electrica de la dacie este compusa din 3 parti (parca la injectie) partea de habitaclu este aceiasi. Care ma ajuta si pe mine cu niste informatii despre acest set motor? A folosit cineva, este bun, nu este bun? Daca mai ai dacia din semnatura, te poti uita te rog la a ta, sa vezi culorile? |
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#7031
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Parca sonda este la cutia de viteze daca nu ma insel. Trebuie sa ma bag sub ea. Partea proasta nu e ca nu ma pot baga sub ea ci ca mi s-a ars garnitura de chiuloasa si nu o am acasa ci a ramas la cineva (m-a lasat in drum). Nu stiu cand o sa pot sa te ajut
Imi pare rau. Da aceea am intrebat in mesajul anterior de setul de motor 13 Dec 2016, 18:29: QUOTE(gabyvs @ 11 Dec 2016, 18:33) La unitatea de injectie ai asa: 1 un dublu potentiometru care are un conector cu 5 fire unul fiind nul. Acela este prins in 4 suruburi T cu siguranta (torx) Acest potentiometru aste legat de clapeta de acceleratie. Ala daca l-ai miscat... te-ai cam ars. Ca sa il aduci cat de cat la pozitie le slabesti pe toate si rotesti in sensul acelor de ceas sau invers cate putin. El are un stift pe centru in interior de iti permite rotatia fata de un centru. Faci asta in timp ce merge ca sa auzi motorul 2 ai motorasul acela care impinge clapeta de acc. adica socul automat (nu este pas cu pas ca va sparg capul daca mai aud asta) Denumirea tehnica si oficiala este Conector pentru intrerupator si motoras pozitionare clapeta. Acela trebuie desfacut (mare atentie) Inauntru este un motoras de 6 sau 9 v (nu mai stiu exact) alimentare CC cu 4 fire care are un angrenaj melc-roata melcata. niste contacte sau limitatoare si un ax ce iese in afara de misca acea clapeta. Trebuie curatat de vechea vaselina ca se intareste si nu mai merge bine, la fel si motorasul, curatate contactele. Si atata. Altceva nu ai ce sa ii faci 3 Sonda de turatie. Asta se afla in capacul cutiei de viteze la volanta. Desfaci surubul, o scoti. O cureti cu o carpa curata. (nu solventi, pila sau ciocan) Il fixezi apoi cu grija inapoi si vezi rezultatele. 4 In spatele chiuloasei sunt 2 sonde. Una pentru apa si senzorul T. Recomand schimbarea lor. (Propria experienta imi spune) Tot ce am scris mai sus lucreaza impreuna. Resetezi calculatorul Optional 5 Furtunul de vacuum de la servo - cilindrul 3 posibil sa traga aer fals pe langa coliere. Posibil ca furtunul sa se fi taiat sau crapat. Asemenea verifica si supapa de la servo (una mica ce intra in ea) Ca si idei suplimentaredupa efectuarea celor de mai sus Cumperi un bidon de solutie de curatat injectorul. Posibile ca unghiul de dispersie a jetului sa nu mai fie cel corect. Cureti sita de la pompa de benzina si contactele electrice de la borne This post has been edited by Mircea27D: 13 Dec 2016, 18:29 |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
r3d |
![]()
Post
#7032
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
vin si eu cu o problema.pe masina am montat si gpl.pe masina merge exemplar.cand o dau pe benzina ba porneste ba nu porneste.daca in timp ce merg pe gaz o trec pe benzina merge uneori un pic apoi moare.ca sa mearga cat de cat trebuie sa fac multe pedale,doar asa se taraie ca melcu.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
Razsvan |
![]()
Post
#7033
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 11 February 13 ![]() |
Va salut,iubitori de Dacia!Este prima data cand imi expun o problema la Dacia mea injectata si anume mi se tot rup arcurile la supape.Din vara si pana acum am doua rupte,mi se pare ca pe admisie ambele,unul chiar in seara asta,am pornit-o iar dupa 100 de metri incepe sa intrerupa.Ajuns acasa am desfacut capacul si minune iarasi arc rupt.Interbarea mea este de ce se tot rup?Masina o am de un an.Va multumesc!
|
--------------------
Dacia
1310
2001
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#7034
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Sigur ai supapele de modelul tau? Sa nu fie de 1550 in loc de cat ai tu. Jocul la tacheti l-ai verificat?
As face asa. As lua un set nou de supape de admisie pt modelul tau, as tusa din nou scaunele cae obligatoriu, simeringuri si ce mai trebuie, noi, apoi arcuri care poti lua de la una veche. Tusezi scaunul, verifici tijele impingatoare sa nu fie de la 1550 ca s-ar putea sa fie mai lungi (poate ma insel) faci jocul si vezi Pe mine se pare ca nu ma ajuta nimeni cu ce am intrebat mai sus in legatura cu setul motor..... |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#7035
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(Mircea27D @ 11 Jan 2017, 19:16) Pe mine se pare ca nu ma ajuta nimeni cu ce am intrebat mai sus in legatura cu setul motor..... Cum nu??? ![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#7036
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Razsvan sa verifici jocul la culbutori, poate e prea mare. Probabil s-a mai umblat la chiulasa si s-au facut ceva modificari, fie supape cu coada mai scurta, fie adaugate saibe ca sa comprime arcurile ori s-au schimbat arcurile cu unele de alta dimensiune sau de calitate mai proasta, posibil si ca arcurile sa fi suferit vreun tratament de calire
![]() Mircea motoarele de 1,4 pe injectie au in mod normal camera de ardere si supapele de admisie precum la 1,6 (1557). QUOTE(Mircea27D @ 11 Jan 2017, 19:16) Setul ala din poza este fabricat de Uzina, ambalajul este original...acuma depinde daca si continutul este original. This post has been edited by BLUE R 19: 12 Jan 2017, 01:15 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
Razsvan |
![]()
Post
#7037
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 11 February 13 ![]() |
Asa cred si eu ca s-au schimbat arcurile,oricum mi se pare ca au ca niste ciobituri pe ele.Masina asta a cam stat si ma gandesc ca au ruginit pt. ca nu a fost pornita,oricum o sa le schimb.Va multumesc pt raspunsuri!
|
--------------------
Dacia
1310
2001
|
|
Mircea27D |
![]() ![]()
Post
#7038
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
QUOTE(BLUE R 19 @ 12 Jan 2017, 00:57) Razsvan sa verifici jocul la culbutori, poate e prea mare. Probabil s-a mai umblat la chiulasa si s-au facut ceva modificari, fie supape cu coada mai scurta, fie adaugate saibe ca sa comprime arcurile ori s-au schimbat arcurile cu unele de alta dimensiune sau de calitate mai proasta, posibil si ca arcurile sa fi suferit vreun tratament de calire ![]() Mircea motoarele de 1,4 pe injectie au in mod normal camera de ardere si supapele de admisie precum la 1,6 (1557). Setul ala din poza este fabricat de Uzina, ambalajul este original...acuma depinde daca si continutul este original. Salut. Detin si 1397 si 1550 camera de ardere este mai adanca la 1550. Te asigur ca nu sunt la fel, nici camera nici supapele de admisie. Priveste atasamentele <span class='edit'>12 Jan 2017, 18:55:</span> QUOTE(Adrian Frigo @ 11 Jan 2017, 20:54) Asa este... Cand esti chior, esti chior, vina este a mea. ![]() Problema este ca setul asta este cu garnituri de cauciuc si eu inca nu am demontat motorul. Am sa vad cand il demontez ce surpriza am daca este pe garnituri de caiuciuc sau inele de Cu Va multumesc pentru raspuns This post has been edited by Mircea27D: 12 Jan 2017, 19:04 Attached thumbnail(s) 2.jpg ( Size: 282.83k ) Number of downloads: 389 1.jpg ( Size: 263.65k ) Number of downloads: 372 |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#7039
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(Mircea27D @ 12 Jan 2017, 19:52) Salut. Detin si 1397 si 1550 camera de ardere este mai adanca la 1550. Te asigur ca nu sunt la fel, nici camera nici supapele de admisie. Priveste atasamentele Ma refeream la 1,4 pe injectie, adica 102-41. Lasa atasamentele...sunt pt. carburatie. Ai desfacut chiulasa si nu are supape mai mari la admisie, ca la 1,6 ? Poate nu e originala. Tot asa si camera de ardere...m-am referit la forma, adancimea variaza in functie de cilindree. This post has been edited by BLUE R 19: 13 Jan 2017, 00:09 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#7040
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Salut.
Asa am zis si eu ca sunt mai mari. Fie ca e pe carburatie fie ca e pe injectie nu au adus modificari din punctul asta de vedere. Singura diferenta intre carb si injectie la aceiasi putere este forma camerei de ardere. Da sunt mai mari (nu am negat sau contestat) camera este mai adanca la 1,6 fata de 1,4. Masurat si comparat pe viu intre cele 2. Acuma... este un subiect care il dezbatem degeaba... important este ca parerea mea si a ta si a celorlalti ajuta in rezolvarea unei problemea unui membru. Asta este tot ce conteaza Stima si scuze daca ti sa parut ca am avut tenta de insulta. This post has been edited by Mircea27D: 14 Jan 2017, 00:45 |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#7041
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Buna ziua-scriu si eu aici: Am in lucru(renovare) o dacia 1307 1,6i+gpl:Pe benzina porneste f bine la rece si la cald dar la cald nu tine relantiul/
Pe GPL porneste bine la rece dar fffffffffff greu la cald(6-9chei) si relantiu merge in valuri dupa ce se incalzeste si cateodata nu trece de 2500rpm si atunci cand trece parca da sa moara. Am curatat toate mufele si tot asa face. Ceva sfaturi/idei? Automobilul este din mai 2001 si are cam 300.000km.A fost schimbata odata pompa de benzina. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Mircea27D |
![]()
Post
#7042
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Salut. Citeste mai sus ca sa mai dezbatut astfel de probleme. Dar asa ca pe scurt, desfa si curata motorasul de la clapeta de acceleratie, pune vaselina de calitate si fina pe angrenaje si ulei la axul motorului. Ca ala iti da relantiul. Daca nu ai umblat la dublupotentiometru atunci e ok. Vezi la mine despre unitatea de injectie si descarca. sunt informatii utile
|
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
thundercar |
![]()
Post
#7043
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 23 April 15 From: buzau ![]() |
Salut, un prieten și-a montat o instalație GPL clasica pe o injectata, aveți idee cum ar putea opri injectorului?
This post has been edited by thundercar: 1 Mar 2017, 19:44 |
--------------------
dacia dacia audi
1310l 1310li A4
1999 2001 1995
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#7044
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
Salut. NU stiu cum si nici nu cred ca poate. Chear daca scoate mufa, i sa ii bage erori in calculator, ia pompa aia o de benzina o sa o zapaceasca. Dau cu parerea. Ori pune ceva bun si facut cum trebuie ori ba. Poate ma insel dar decat sa faci o prostie mai bine faci ce trebuie
|
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
roland |
![]()
Post
#7045
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
thundercar, daca nu ma insel pe topicul asta s-a discutat si aspectul GPL pe Dacia cu injectie. Sunt 235 de pagini, e dificil de cautat, e adevarat, dar parca era ceva informatie referitor la asta. Am vazut si ceva post in care explica cum reactioneaza calculatorul la trecerea din sarcina la ralanti, problemele care apar din cauza asta pe GPL, ce informatii trebuie sa transmita instalatia de GPL in acest caz, etc...
|
--------------------
.
.
.
|
|
tynn |
![]()
Post
#7046
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
@thundercar - si eu am GPL de pe carburatie pus pe injectie, merge fara probleme... Injectorul il tai cu un releu montat suplimentar, pe firul de plus al injectorului. Comanda de orpire a acestuia vine pe firul galben ( care la carburator oprea electrova de benzina), din switch-ul GPL din habitaclu.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
roland |
![]()
Post
#7047
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Si tot de acolo opresti si pompa de benzina? Ma gandesc ca, in loc sa pui electrovana, legi direct la pompa de benzina (sau la releul ei).
This post has been edited by roland: 10 Mar 2017, 10:13 |
--------------------
.
.
.
|
|
tynn |
![]()
Post
#7048
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Electrovalva nu se pune la injectie, doar la carburatie, pe furtunul dintre pompa de benzina si carburator. Cei care monteaza GPL nu taie, din comoditate, si alimentarea pompei de benzina. Asta o poti face tot tu, cu un alt releu, comandat de acelasi fir galben, ca sa-i lungesti perioada de viata. E adevarat ca nu are niciun rost sa mearga degeaba pompa de benzina la functionarea pe GPL...
This post has been edited by tynn: 12 Mar 2017, 15:14 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Mircea27D |
![]()
Post
#7049
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 10 September 10 From: Brasov ![]() |
In curand am sa vin in ajutorul celor care vor sa isi verifice motorasul de pozitionare clapeta accelratie. Lucrez la un document care o sa fie pe post de manual de reparatie. Sper sa iasa bine si sa va fie de ajutor
This post has been edited by Mircea27D: 5 Jun 2017, 16:40 |
--------------------
Dacia
Break
2001 injectie
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#7050
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Am mutat documentul in cauza in topic separat, altminteri se pierde in topicul asta.
http://www.daciaclub.ro/Motoras-pozitionar...ta-t309806.html. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 12:57 |