DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tot franele..

gygy
post 1 Nov 2007, 10:17
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 13 May 07
From: Iasi ;)




Revin cu o problema mai veche.Am schimbat acuma vreo 2 saptamani servofrana ,ca era "dusa".Dupa asta , toate bune si frumoase. Frane ok , pedala tare , nicio problema.De curand, am fost pe la mecanic cu niste probleme la carb si am zis sa fac si o aerisire la frane (era varza , moale , moale ).
Am rezolvat carburatorul,apoi se baga " mesteru" sub masina, sa faca aerisirea.Constata ca repartitorul nu functioneaza " cum trebuie", dar ca nu-i nicio problema majora, ramanand sa trec eu pe la dansu' sa o rezolvam.Facem noi aerisirea asa, pedala se intareste ,dar foarte putin.Tine, dar foarte jos, iar daca ma "infing" in ea se duce la fund. Inca ceva : continua acel " fasait" la apasarea franei. Cica "asa face toate", dar nu e nicio problema.
Intreb si eu , ca un incepator, sa fie din cauza repartitorului, sau e altceva??


--------------------
Mitsubishi Colt 1.3 12v - IS-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 1 Nov 2007, 11:19
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




daca a umblat la repertitor vezi sa nu pierzi presiune pe acolo (lichid)
fasaitul ala se aude si la mine dar nu am nici o problema cu franele.poti incerca sa mai faci o aerisire incepand cu cea mai indepartata roata (dr spate,st spate,dr fata,st fata)

spor la treaba


--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Nov 2007, 13:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(gygy @ 1 Nov 2007, 10:17)
[...] Frane ok , pedala tare , nicio problema.De curand, am fost pe la mecanic cu niste probleme la carb si am zis sa fac si o aerisire la frane (era varza , moale , moale ).
[...]apoi se baga " mesteru" sub masina, sa faca aerisirea.Constata ca repartitorul nu functioneaza " cum trebuie", dar ca nu-i nicio problema majora, ramanand sa trec eu pe la dansu' sa o rezolvam.Facem noi aerisirea asa, pedala se intareste ,dar foarte putin.
Tine, dar foarte jos, iar daca ma "infing" in ea se duce la fund. Inca ceva : continua acel " fasait" la apasarea franei. [...]


Cind a aparut acel fisiit la apasarea pedalei? Cam in aceeasi perioada in care frinele tale au devenit moi? daca da, cine a schimbat servo s-a uitat si la pompa (daca nu e umeda in zona de fixare pe servo)? Eu banuiesc ca ai garniturile uzate la pompa, caz in care a scapat lichid spre servo iar etansarea la acel simering frontal a fost compromisa.

Apoi, tu ai pompa cu 4 conducte banuiesc; dupa aerisire pe care mesterul tau precis a facut-o prin "fa pedala", a scos pompa din starea de avarie? Daca nu, ia o cheie de 22, slabeste sonda aia de pe pompa, scoate-o afara, apasa energic pedala de citeva ori si repune acea sonda. Inainte de asta te uiti daca ai un papuc legat la sonda. daca da, cind motorul e pornit, becul (!) nu e aprins? Daca nu, vezi ca pe linga sonda mai e un papuc. Intre cei doi papuci, verifica care provoaca aprinderea acelui bec (!) la atingerea papucului de masa - acel papuc il vei lega la sonda. Mesterii de la service dupa ce fac aerisirea prin metoda "fa pedala" nu stiu de scoaterea din avarie si scot ei papucul ala sa nu se vada becul aprins sau inverseaza papucii, cu acelasi efect.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gygy
post 1 Nov 2007, 14:01
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 13 May 07
From: Iasi ;)




QUOTE(diaconuliviu @ 1 Nov 2007, 13:40)
Cind a aparut acel fisiit la apasarea pedalei?
*



Dupa ce am schimbat servofrana. Se aude la fiecare apasare a pedalei.

1 Nov 2007, 14:05:
[quote=diaconuliviu,1 Nov 2007, 13:40]
cine a schimbat servo s-a uitat si la pompa (daca nu e umeda in zona de fixare pe servo)? Eu banuiesc ca ai garniturile uzate la pompa, caz in care a scapat lichid spre servo iar etansarea la acel simering frontal a fost compromisa.

Sincer nu stiu daca s-a uitat, dar nu cred ca a scapat lichid ,pentru ca am verificat nivelul de mai multe ori, si era la fel.

1 Nov 2007, 14:08:
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Nov 2007, 13:40)

Apoi, tu ai pompa cu 4 conducte banuiesc; dupa aerisire pe care mesterul tau precis a facut-o prin "fa pedala", a scos pompa din starea de avarie?
*


Da, prin "fa pedala" am aerisit. Nu stiu daca a scos pompa din starea de avarie.

1 Nov 2007, 14:15:
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Nov 2007, 13:40)
ia o cheie de 22, slabeste sonda aia de pe pompa, scoate-o afara, apasa energic pedala de citeva ori si repune acea sonda. Inainte de asta te uiti daca ai un papuc legat la sonda. daca da, cind motorul e pornit, becul (!) nu e aprins? Daca nu, vezi ca pe linga sonda mai e un papuc. Intre cei doi papuci, verifica care provoaca aprinderea acelui bec (!) la atingerea papucului de masa - acel papuc il vei lega la sonda. Mesterii de la service dupa ce fac aerisirea prin metoda "fa pedala" nu stiu de scoaterea din avarie si scot ei papucul ala sa nu se vada becul aprins sau inverseaza papucii, cu acelasi efect.
*



Sincer, nu prea am sculele si cunostintele necesare, deoarece am masina de cateva luni..o sa trec tot pe la mecanic sad.gif

This post has been edited by gygy: 1 Nov 2007, 14:15


--------------------
Mitsubishi Colt 1.3 12v - IS-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 1 Nov 2007, 15:47
Post #5


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




Faza cu scosul pompei din starea de avarie nu am "prins-o" sad.gif Ce inseamna practic chestia asta si de ce se face pentru ca eu stiam doar de banalul "fa pedala" si "hai sa scoatem aerul din instalatie".

Liviu, poti te rog sa-mi dai si mie cateva detalii?


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gygy
post 1 Nov 2007, 17:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 13 May 07
From: Iasi ;)




A murit de tot frana, astept weekendu sa o rezolv.


--------------------
Mitsubishi Colt 1.3 12v - IS-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 1 Nov 2007, 20:07
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




Cum se manifesta pompa daca e aerisita prin metoda normala, fara sa fie scoasa sonda? La mine la fel a fost aerisita frana si nu sunt multumit de ea. Pe fata nu se blocheaza rotile ori cat de tare as apasa pe pedala, frana prinzand dar nu foarte puternic. Daca scot sonda curge lichid? Poata sa prida slab frana pe fata si din cauza ferodourilor de proasta calitate (foarte tari, care mai si scartaie)?


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 1 Nov 2007, 20:19
Post #8


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




QUOTE
cine a schimbat servo s-a uitat si la pompa (daca nu e umeda in zona de fixare pe servo)? Eu banuiesc ca ai garniturile uzate la pompa, caz in care a scapat lichid spre servo iar etansarea la acel simering frontal a fost compromisa

Scuze ca deturnez topicul colegului coforumist... am si eu o problema asemanatoare - dupa o stationare de aproximativ 18 zile, timp in care Dacia mea nu a mai fost pornita deloc (deh, concediu de nunta...) am dat sa plec ieri cu ea... fac verificarile, dau sa plec, surpriza, pedala de frana se duce pana la fund complet death.gif , nu franeaza deloc, nici nu fasaie nimic...ioc frane! opresc motorul, noroc ca n-apucasem sa plec de pe loc a scapat.gif , verific borcanelul, era scazut la jumatate (nu trasese inca aer in pompa, cel putin nu pe la borcan), si , exact cum e descris mai sus, am vazut o foarte fina scapare de lichid acolo unde pompa se imbina cu servofrana prin suruburile alea de 11. Am pompa cu ICP. Intrebare acuma: 1. cum D-zeu s-au stricat garniturile alea stand pe loc? 2. daca s-a scapat lichid in servofrana, strica ceva pe-acolo? mie mi-e destul de clar acum ca trebe sa schimb garniturile pompei de frana, dar macar servofrana a scapat intreaga? Multumesc anticipat pentru raspuns.

This post has been edited by ATM: 1 Nov 2007, 20:23


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Nov 2007, 07:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(ionut.tanase @ 1 Nov 2007, 15:47)
[...]

QUOTE(cosminus @ 1 Nov 2007, 20:07)
[...]

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...pa+frina+avarie
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...pa+frina+avarie

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...pa+frina+avarie
Gasiti cam tot despre aerisire si avarie. In ultimul link (si nu numai) am explicat si ce e cu acele pistonase.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gygy
post 2 Nov 2007, 19:12
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 13 May 07
From: Iasi ;)




S-a rezolvat.Am schinbat repartitorul (era "varza') si mai aveam si o conducta iesita din locul ei.Se pare ca ramansesem fara lichid de frana.


--------------------
Mitsubishi Colt 1.3 12v - IS-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 12:32
Forum Renault