DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu frana..., la roata stanga fata

tgg2k
post 11 Oct 2007, 12:07
Post #1


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




Mai am un topic la imbunatatiri cu si despre frane dar asta e alta mancare de peste...

Masina: D1300 din '79, pompa de frana simplu circuit, cu 3 conducte.

Chestiunea care pe mine ma deranjeaza si ma depaseste: scriu si aici... Am schimbat pompa de frana, conductele, etrierele (uzina), placutele (uzine) si racordul flexibil... si cu toate astea, de vreo cateva zile incoace, suna a metal pe metal de fiecare data cand pun frana si din ce in ce mai des la orice fel de decelerari, chiar si cand am viteza mica (in curte) si nici macar nu apas pedala.

Ca tot posesorul de dacie, am scos etrierul, m-am uitat la el si am incercat sa pun alte placute noi noute, normal ca nu am reusit nicicum deoarece nu intra pistonasul inapoi in etrier, oricat de mult as incerca. cu toate astea, le-am pus pe toate inapoi la loc, am aerisit franele si nu am mai auzit sunetul ala de metal pe metal pt vreo 2 km... apoi iar a inceput... moment in care am mers la un mecanic bun. Asta mi-a zis ceea ce stiam deja: ca sunetul e legat de ceva de la frana, pe roata stanga fata. Bun, a desfacut si el etrierul, mi-a schimbat garnitura si le-m pus la loc, am aerisit si a tinut... vreo 300m pana la a treia frana, finuta, asa "de proba". Dupa care iar a inceput...

Lichid nu pierde sub nici o forma, Etrierul e de uzina, placutele la fel, au vreo 2 saptamani de cand sunt pe masina. Intrebarea mea e: ce sa-i stiu face, ca ma deranjeaza groaznic zgomotul ala?! A, si pedala e moale dupa toate operatiunile astea.

This post has been edited by tgg2k: 11 Oct 2007, 12:17


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX 1979 berlina/2003 Confort
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 11 Oct 2007, 13:12
Post #2


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Verifica daca "penele" de la etrier sunt ok si nu iti joaca etrierul pe suport ,cand faci aerisirea incearca sa misti etrierul ,o data cu pedala de frana apasata si apoi cu pedala pe liber ,probabil o sa observi vreo diferenta ,daca este ,bafta !! apropo si la pompa ,chiar daca este noua i-ai schimbat garniturile,daca nu iti recomand sa le schimbi ,apare fenomenul de "evazare" si iti trage aer atat cat sa nu curga lichid ,bafta !!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Oct 2007, 13:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Din contra, apare fenomenul de "pierdere a evazarii" garniturilor, asta pentru corectitudinea explicatiei.
@tgg2k: In suportul portetrier/portplacute exista in mod normal doua lamele profilate care tin relativ fixa placuta. La tine mai sint lamelele alea?
Apoi, tot in suportul portetrier, priveste bine de tot canalele pe care culiseaza placutele. Ai cumva o uzura la partea dinspre inapoi a lor? O uzura ca o "burta" in canal (canalul ala in loc sa aiba lateralele paralele, are una din ele curba). Daca da, demontezi cele doua suruburi mari dintre placa de inchidere portfuzeta si suport (cheie Hex19) si cele doua suruburi M6 care fixeaza aparatoarea din tabla pe suport. Scoti suportul si pilesti partea buclata pina la neted. Tensionezi putin lamelele alea, remontezi...


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Oct 2007, 13:36
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cum adica nu intre pistonasul inapoi? s-a inventat presa de etrier.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Oct 2007, 13:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Mda, sau cheile inelare cotite.
Poate sa intre mai greu daca are un mic gripaj.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 11 Oct 2007, 13:47
Post #6


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@argon eu sunt mai neavutit intr-ale preselor... ma gandeam ca intra cu forta bruta dar nici macar nu am reusit sa-l clintesc de acolo biggrin.gif

@liviu, lamelele sunt acolo si isi fac treaba, adica tin putin tensionate placutele. cand ajung acasa, ma uit sa vad si canalele alea daca sunt paralele sau nu.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX 1979 berlina/2003 Confort
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 11 Oct 2007, 13:53
Post #7


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Ai dreptate Liviu wink.gif ,asa mai putea adauga, ca atunci cand dai jos sa verifici ,poti si sa pilesti un pic "urechile" placutelor pt a avea o suprafata neteda de la culisare,si poti sa le ungi la montaj cu un pic de lichid de frana .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 31 Oct 2007, 09:16
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Mda acceasi problema o am si eu dar pe dreapta... Nu mai deschid alt topic asa ca postez aici...
Cand franez... tac tac tac... se aude destul de tare... am discuri noi, placute noi, aerisit ca la carte... m-am uitat pe acolo in fuga dar n-am vazut nimic care sa explice fenomenul.... intr-un final am schimbat si garniturile de etrier si am lustruit pistonasele... Am senzatia ca placutele freaca pe disc mai mult decat normal chiar daca nu e actionata frana... O sa dau jos iar timp in care injur pana obosesc... Am schimbat in vara discul pentru ca era "optat" desi era aproape nou... acum face si asta la fel in 3 luni... si e 100 RON un disc original... sad.gif

This post has been edited by DoubleG: 31 Oct 2007, 09:18


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 31 Oct 2007, 10:53
Post #9


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




am si uitat de topicul asta... la mine problema s-a rezolvat cu schimbarea placutelor de frana si a garniturii de etrier (etrierul nou,de uzina, folosit 4 zile). nu sunt sigur ca asa s-a reolvat sau ca acestea doua ar fi fost cauza dar acum e super ok... trebuie sa iau un set de placute sa le pun pe toate patru sa fie la fel.

placutele vechi erau de uzina, "cu holograma" (schimbate in service/reprezentanta) si m-au tinut vreo 2 luni de zile. cel putin la roata din stanga, placuta de pe exterior mai avea cam 0.7-0.8 mm de "carne" pe cand cea din interior avea vreo 2.5 mm. de asta am zis mai sus ca placutele sunt noi, de uzina.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX 1979 berlina/2003 Confort
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th August 2025 - 10:28
Forum Renault