Legat de reglaj unghiuri
![]() ![]() ![]() |
Legat de reglaj unghiuri
vili |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 28 September 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004
- IS-xx-xxx
|
|||
alinbum |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 9 February 08 ![]() |
mai mult ca sigur nu este reglat bine unghiul de fuga. si eu am avut o problema cu unghiul de fuga, la mine se uza cauciucul mai repede pe interior si am refacut unghiul la un service si deocamdata este OK. incearca la o reprezentanta dacia ca sa fi mai sigur de ce iti face
|
--------------------
dacia
solenza 1.4
2003
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#3
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
ba te contrazic. unghiurile pot bine reglate dar mecanicul nu a trecut volanul pe pozitia centrala. volanul sta stramb tovcmai pentru ca reglat unghiurile.
in acest caz reface pozitia volanului din bieletele de directie. sfatul meu pentru vili-mergi inapoi la acel service si refaci pozitia volanului. chiar si aparatele de verificat geometria ( cele cu sfori) sunt foarte precise daca mecanicul stie sa lucreze cu ele. in ncazul tau sunt sigur ca ia nimerit la un mecanic mai slab calificat, |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
romanvs |
![]()
Post
#4
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Eu zic ca @benkenobi are dreptate,megi inapoi la service sa iti mai verifice o data geometria si sa iti puna volanul cu "spita in poala"
![]() |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
dorelus |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Mecanic slab, este elementar să acordezi poz.volanului cu geometria roților.
|
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
pascuta daniel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 18 February 08 From: maramu ![]() |
mie dupa ce mi-a schimbat un mecanic bieletele de directie ,mi-a reglat pe urma unghiurile de fuga -aparat cu laser - dupa care mi-a aparut si mie aceeasi problema STA VOLANUL 10-15 GRADE SPRE DREAPTA la pozitia dreapta a rotilor. spune-mi cum ai rezolvat problema?
|
--------------------
dacia
solenza
2004 confort
- mm 06 lfn
|
|
adicorbos |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 720 Joined: 3 December 07 From: brasov ![]() |
oare nu se poate rezolva problema daca scoti volanul si il pui innapoi in pozitia corecta, zic si eu, nu ma pricep, deci nu aruncati cu pietre in mine
|
--------------------
dacia
solenza
rapsodie 2003
- bv 87 car
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Axul volanului are un semn intr-o anumita pozitie . Daca scoti volanul , il polizezi si apoi il reglezi in orice pozitie care iti convine e ok , altfel , nu vei reusi sa-l pui cum vrei tu .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
si eu am avut probleme cu volanul am facut directia intr-o zi de 5 ori statea 10 grade in stanga si erau cauciucurile de vina (cauciucuri noi) si le-am schimbat cu altele si volanul sta drept toata treaba am facuto eu cu reglatul la service autorizat dacia pe aparat cu laser
|
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Imi poate explica si mie cineva, de ce mi s-a inclinat volanul spre stanga in urma inlocuirilor burdufurilor de la planetare (stanga si dreapta) si a unui rulment fata dreapta, operatiuni ce au necesitat doar demontarea fuzetei si detasarea ei din capetele de bara, fara a inlocui sau deregla vreo bieleta?
La reglarea unghiului cu aparat laser, desi "maimuta" mi-a promis solemn va indrepta volanul, m-am ales cu el si mai stramb spre dreapta. Voua cum vi s-au strambat volanele? Sau v-ati trezit cu ele strambe fara sa stiti ce si cum? A doua problema este urmatoarea: In urma unui derapaj urmat de iesirea cu rotile bracate spre dreapta si infranate, pe o pajiste cu iarba si damburi usoare, VOLANUL APROPAPE SI-A REVENIT LA POZITIA DE MIJLOC. Mai are o abatere infima spre stanga. Nu are joc directia, rotile nu sunt strambe si nu au joc nici ele, prinderile amortizoarelor de pe contraaripa sunt stranse.. Cineva mi-a spus ca este posibil sa fi sarit melcul din caseta de directie in acel soc, asezandu-se apoi mai spre dreapta. Din ce am studiat caseta demontata aici, http://www.daciaclub.ro/Solenza-caseta-de-...ml#entry1415481 , acest lucru nu prea mi se pare posibil. Ce parere aveti? This post has been edited by CIPTUNING: 31 Jan 2009, 12:23 |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
razvan solenza |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
melcul nu a sarit mai repede sa deplasat caseta in bucsile de cauciuc din cauza socului
iar problema cu volanul spre stanga apare daca sa dat fuzeta de pe telescop jos se deregleaza unghiul de cadere (multi zic ca nu e asa ) si implicit si semiconvergenta pt ca acele gauri in telescop sunt umpic ovale pt a facilita regljul unghiului de cadere daca mergi sa iti regleze directia in 10 minute termina cam asa faceam si eu cand lucram la reglaj directii dar cand faceam pt mine dura si o ora dar dupa aceea ma tineau cauciucurile peste 600000km am facut directia la 60000km si acum am 106000 km si nu am uzura neuniforma (am pus atunci cauciucuri noi) aveti mare grija nu lasati sa va regleze directia daca aveti jocuri ca poate fi mai rau numa aruncati bani degeaba |
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
vili |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 28 September 07 ![]() |
Nu am intrat pe acest post de mult timp si sunt dator cu o explicatie. Am fost la service unde am facut unghiurile, a verificat din nou, a scos volanul si l-a pus din nou la loc, fara a se rezolva problema. Acum m-am obisnuit, nu mai dau importanta. Mecanicul mi-a spus ca mai mult ca sigur este din cauciucuri, insa nu mi-am mai batut capul sa le schimb intre ele.Astept sa mai rulez ceva km, daca nu mai uzeaza cauciucurile diferentiat, sunt oarecum multumit. Apropo, daca nu sunt bine reglate unghiurile, cam de la cati km se vede cu ochiul liber uzura?
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004
- IS-xx-xxx
|
|
tita |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
Are cineva freo fisa de directie cu unghiurile la solenza?
cea care ti-o da acasa dupa ce faci directie. Fuga Initial Final etc... |
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
vitamina |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Salut,
eu la slz am refacut de doua ori unghiul d fuga la IATSA Stefanesti,service serios zice lumea,reprezentanta DACIA.Daca tin volanul perfect drept,masina trage stanga.A mers si mecanicul care a lucrat la directie si a zis ca e ok.De tocit toceste f putin p interior.Mecanicul a zis ca mecanica e tun,si avea dreptate ca schimbasem multe p fata,si ca nu am d c sa imi fac griji.De ce toceste,pe interior,Dumnezeu stie.Am aceeasi problema dupa ce am fost de doua ori la acelasi mecanic si i-am explicat problema. In schimb,la Dacia veche tot el a reglat unghiul de fuga.La 100km/h daca iei mana de pe volan merge poza.Acum nu stiu ce sa cred.Or fi cauciucurile. This post has been edited by vitamina: 23 Feb 2011, 19:37 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
tita |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
AI cumva fisa aia de directie ?sau nu ti-a dat-o ,pentru ca as vrea sa compar niste valori ,adica sa vad niste specificatii min - max.
|
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
ramsen |
![]()
Post
#16
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
tita... am un manual de intretinere solenza format PDF cu asa ceva,ma rog si altele...dar nu merge pus aici...daca vrei ti-l pot da pe mess sau adresa de email...acolo scrie si de unghiuri roata etc etc...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Mie mi se uza un cauciuc pe interior pt ca era capul de bara uzat. Avea joc. Era si eu sa ma duc sa imi refaca unghiul crezand ca s-a stricat de la niste gropi mai dure pe care le-am luat. Noroc ca a trebuit sa schimb altceva si mecanicul a vazut ca un cap de bara are joc. De asemenea, imi scartaiau rotile in viraje stranse luate la 50-60 km/h.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
reddacy |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
cred ca am si eu o fisa din aia.....ma uit maine sa vad daca o mai am in bord....
eu am luat anul trecut o groapa la 2 zile dupa ce mi-am reglat directia... ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
reddacy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
am pus o pagina cu valorile de lucru[e de acu 3 ani], cum mi-a facut la solenza,cred ca sunt la fel cu supernovele.... This post has been edited by reddacy: 27 Feb 2011, 20:52 Attached thumbnail(s) 27022011070.jpg ( Size: 411.33k ) Number of downloads: 4152 |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Si la ce ar ajuta ceva vechi de 3 ani ? Nu mai este valabila nici la cateva luni . Apoi unghiurile sunt diferite de la o masina la alta din cauza ca fiecare are propria inaltime , greutate , marime anvelope ...
E bine sa-l faci la 2 ani , mai ales dupa ce schimbi elemente la directie si suspensie . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
am fost la service dacia, am schimbat un pivot iar apoi mi a facut geometria.
e totul okay numai ca volanul are o inclinatie spre stanga, daca il desfac sa il pun drept nu merge, sta inclinat spre dreapta dupaia...mie imi trebuie foarte putin dat in dr volanul iar din axul lui de sus nu imi permite dimensiunea aceea. sa fie de la cauciucuri? |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Vad ca tu ai SuperNova , la noi nu putem sa punem volanul in alta pozitie , pentru ca are o catare .
Problema cu volanele incline este ca acel inginer care a facut geometria nu a fost atent la pozitionarea volanului cand l-a blocat , inainte sa regleze unghiurile bine si de acolo ies acele unghiuri de inclinatie de 3-5 grade in vre-o parte . In mod normal ar trebui ca dupa vre-o 24 de ore si cativa kilometrii , dupa ce se mai "lasa" putin geometria , sa mergeti inapoi cu garantia si sa-i puneti sa va faca volanul drept . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Are dreptate Marius, ca desteptul care a umblat la unghiuri (desi nu stie sa regleze decat convergenta), ti-a umblat la roata care i-a fost lui mai usor. Daca se umbla la roata care era deviata, aducea volanul la drept. De aceea bat apa in piua mereu, sa vi le faceti acasa. Din fisa de mai sus, puteti vedea ca si acolo s-a umblat doar la convergenta, iar caderea a lasat-o asa, care si ea se poate regla (fuga e din amortizor, pivot sau bucsi bascula, ca si caderea, dar acolo mergi fara jocuri), iar la viraj, o roata vireaza mai mult ca cealalta. Aici apare scartaitul in curbe, desi convergenta e buna. O roata face la stanga, si alta merge inainte. Se vor gasi, dupa doua strazi. Acasa, cu ceva scule simple si sigure, faceti treaba mai buna. Va stau la dispozitie cu informatii, cum sa vi le faceti singuri, si constructia aparatului. Ca ideie:
-O bara din teava (asemanatoare cu cea de batut covoare, dar mai mica) , pe care sa se fixeze un panou gradat direct in grade (pentru unghiul de fuga si cadere) -o alta bara din teava de 3/8 la inaltimea centrului rotilor -un laser jucarie, pus pe un dispozitiv in care sa se poata roti, centrat pe strung sau altceva, in asa fel ca rotirea sa fie in acelasi plan, dispozitiv ce se prinde pe roata -urmeaza calibrarea laserului, pentru ca raza nu bate perfect, punand bara joasa in spatele masinii, laserul pe roata din fata, iar panoul la distanta de 3-4m in fata masinii, pe bara mare -proiectati raza pe bara din spate, dati semn, apoi pe panoul din fata, dati semn, si o sfoara bine intinsa, de la semnul din spate la cel din fata, sa treaca prin centrul lupei laserului.Deci toate trei puncte sa fie pe aceeasi linie. Daca nu sunt, din laser se regleaza rozeta pana raza proiectata in spate si fata, cace ca cele trei puncte sa fie pe aceeasi linie. -treceti bara din spate in apropierea rotii de fata -proiectati raza pe bara mica, dati semn inde pica punctul -proiectati pe panou si dati semn pe bara lui de sustinere, in dreptul liniei de centru, unde pica si punctul -mutati pe partea cealalta laserul si fara a misca bara mica, proiectati pe ea si dati semn -proiectati pe panoul mutat si el, fara a misca bara de sustinere, dand semn in dreptul liniei de mijloc unde se proiecteaza punctul -masurati distanta intre semne pe bara mica de langa roti -masurati distanta intre cele doua semne de pe suportul panoului Cu cat distantele masurate sunt mai apropiate, cu atat rotile sunt mai aproape de paralel, si cu cat panoul e mai departe de masina, cu atat precizia e mai mare. Proiectand raza pe panou sus, si coborand-o la baza lui, masurati unghiul de cadere. La fel ca la convergenta (prima masuratoare), se poate masura si gradul de egalitate al rotilor in viraj. Nu e neaparat nevoie sa fie perfect orizontal panoul la convergenta. Cine nu face cu laser, poate pune o sfoara care sa atinga diametral opus cauciucul unei roti de fata, si dusa pana la panou, semn dat pe bara mica si pe cea de sustinere a panoului, mutate pe partea cealalta si la fel semne, masurate si, acu-i acu', la ce roata se umbla. Ca exemplu, intre masuratoarea de pe bara mica si cea mare, poate fi diferenta si de 30cm, ceea ce inseamna 5-6 mm la roata.Iata cat de mare ar fi precizia! La care roata? Sa presupunem ca la asezarea masinii pe locul de masurat, mergand in linie dreapta, volanul va ramane virat spre stanga, iar rotile sunt deschise in fata (din masuratoare). Va trebui lungita bieleta uneia , pentru a aduce roata paralel cu cealalta. Daca o inchid pe cea stanga, masina ar vira spre dreapta, si ca sa merg inainte, trag si mai mult de volan spre stanga. Deci, nu e bine, asa ca trec la cea din dreapta si o inchid, ca volanul sa vina la zero (mers inainte). Pentru unghiul de cadere, prostia mare e la asezarea portfuzetei in amortizor, fara a tine cont, ca acolo se poate schimba unghiul de cadere, care duce la modificarea si a celui de convergenta ( paralelismul rotilor) Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 310.27k ) Number of downloads: 3782 2.JPG ( Size: 815.27k ) Number of downloads: 3702 3.JPG ( Size: 822.5k ) Number of downloads: 3696 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#24
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Fara suparare, doar intreb.
Nu-i cam... rudimentar reglaju' ala folosind un laser de... 3 lei? Este chiar asa de precis? |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
B.06.DAN |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 21 September 10 ![]() |
Eu i-am inlocuit bieletele de directie de 2 ori, prima data una singura dupa un accident, apoi, mai recent, amandoua la revizia de 90 000 km, inainte de ITP cand mi-au spus ca sunt jocuri in ambele rotule. Dupa ambele lucrari mi-au refacut unghiurile la roti.
In primul rand, in service n-au mai gasit biele originale, dar au observat ca si biela inlocuita anterior nu mai era ca cea din fabrica dar s-au potrivit (adica capul de biela iese un pic mai mult din corp, deoarece corpul e mai scurt cam cu 1-1.5 cm). La refacerea unghiurilor, am observat ca unele valori nu prea se incadrau intre limite, dar mesterul (un tip de peste 55 ani, presupun, cu ceva experienta) mi-a zis ca nu se prea pot atinge valorile standard la nici o slz, asa ca trebuie sa accept ceea ce mi-a facut el. Dupa plecarea din service, am mers pe DN1 din Campina spre Paralela45 (drum drept) si am observat ca volanul statea cam 10-15 grade spre dreapta dar masina nu tragea in nici o parte chiar la viteza. Trebuie sa recunosc ca nici dupa prima inlocuire a bieletei, nu am remarcat vreo uzura inegala a cauciucurilor, dar acum dupa noul reglaj este prea curand sa ma pronunt. Eu cred ca nu prea conteaza pozitia volanului ci mai degraba sa nu trebuiasca sa tii de volan ca trage masina intr-o parte. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
corbex |
![]()
Post
#26
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Pozitia volanului e din cauza neglijentei din timpul refacerii unghiurilor. Prima operatie e asezarea volanului in pozitia corecta si blocarea lui. Pozitia corecta e dupa ochiul fiecaruia. Se mai si misca atunci cind fixeaza dispozitivul de blocare. iese ce iese. Asta nu inseamna ca masina nu are ungiuri bune. Las-o asa pina schimbi urmatorul cap de bara. Atunci stai cu ochii pe ei cind aseaza volanul.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Faptul ca ar trage in vre-o parte, nu are nimic comun cu capetele de bara. Sa traga sau nu, unghiul de fuga e vinovatul, si intr-o masura mai mica, cel de cadere, dar nu de neglijat. Unghi de fuga, nu inseamna roti paralele, cu mai toti gresiti luandu-va dupa soferii batrani, care au transmis prost mai multe generatii. Unghiul de fuga, pe inteles, e ca la furca bicicletei, adica ahul rotii, e mai in fata (fuga) decat centrul de rotire la viraj (butucul cadrului, unde e furca prinsa). Deci, roata nu vireaza in jurul unei axe perpendiculare pe sosea (sau caroserie), ci pe o axa inclinata catre inapoi la partea de sus. Axa o reprezinta amortizorul, care la partea de sus, e mai in spate decat pivotul. In cazul in care una sau ambele bucsi de bascula se distrug, cand accelerezi unghiul creste si trage catre cealalta roata (si la mers liber, datorita greutatii masinii), iar la franare unghiul se micsoreaza. Cand unghiul de pe stanga e egal cu cel de pe dreapta, masina merge drept, fara sa traga in vre-o parte (doua forte egale de sens opus, rezultanta e zero). Daca unul din unghiuri e mai mare, impinge masina catre unghiul mai mic. Imaginati-va amortizorul, pe un plan perfect vertical. Pe drum, masina va merge din sant in sant, cu greu putandu-se tine drept , cu cat creste viteza. Inclinand amortizorul, fuzeta este prinsa lateral aproape orizontal (unghiul de cadere). Fiind lateral, greutatea masinii, tinde sa roteasca fuzeta(cu roata cutot), in jurul amortizorului, ca daca am avea amortizorul inclinat la 45 de grade, ati putea vedea usor, cum greuttea masinii apasa pe fuzeta, tinzand s-o roteasca, so ridice, adica fuzeta se sprijina pe roata, cum sa va fac sa intelegeti? Era mai bun un desen. Plus de asta, inclinatia, unghiul de fuga face ca la luarea unei gropi, amortizorul sa atenuieze lovitura in malul din fata, preluin o parte din forta (amortizoarele de fata la motociclete). Unghiul de fuga mai face si ca , rotile sa revina pe directia inainte, si cu cat e mai mare, cu atat revin mai vioi sau se vireaza mai greu, tot datorita greutatii masinii, care se ridica putin cand virati, iar greutatea ei face sa revina rotile, pana se egaleaza fortele de apasare asupra fuzetei, forte create de greutatea masinii. Virati stanga, si masurati inaltimea de la sol la aripa tot pe stanga. Pe mers inainte e una, virata e mai mare inaltimea. De aici puteti deduce si unghiul de fuga, facand comparatie cu celalalt.
Ca-ti sta volanul virat, nu s-a reglat de la bieleta care trebuia. Degeaba avea el 55 de ani, daca erau proti, sau te-a nesocotit pe tine, ca ei cred totdeauna ca cine merge acolo, la ei, e un neispravit si face ce vor din el. De aceea e bine sa-i ceri sa faca ce vrei tu, nu ce nu stie el defapt. Intregati pe unul de la aparatele de regla, ce v-am spus eu aici, si garantez ca o foarte mica parte, ar sti sa va explice cu adevarat. De facut cum sa le faca bine? Intrbi de precizia sculelor rudimentare? Vrei iar sa-ti explic, ca de la servis vin sa-i verifice cu sculele mele, ca nu le merge masina bine? Am dat exemplu cu Cobra, care la doua servisuri a fost, tragea dreapta si scartaia in curbe. La amandoua i-a spus ca e bine si n-are cesa-i faca, dar eu am gasit unghiul de fuga pe stanga mai mare mult ca cel depe dreapta, si convergenta de 15mm diferenta. Acum 20 de ani, asa se facea geometria in ateliere, si mergeam 40 000 de km cu cauciucurile pe fata, le puneam pe spate si mai mergeam 20 000, pana crapau de soare. Degeaba ai scule performante, daca nu sti ce sa faci cu ele, iar cele rudimentare si simple, sunt mult mai sigure si usor de utilizat. Eu acolo v-am dat doar o varianta. La CLT am dat mai multe. 10 Nov 2011, 22:16: Unghi de cadere: imagineaza-ti-o pe soacra-ta , ca sare din pod. Cand aterizeaza, nu pica cu picioarele drepte, ci cracanata, ca sa preia socul, altfel i-ar intra capul intre umeri. Cracita = unghi de cadere. 10 Nov 2011, 22:23: Iertati-mi lipsa unor litere, dar e usor de inteles, completand cu ce trebuie. Am vrut sa explic cat mai bine si mai mult, fara sa corectez in amanunt. This post has been edited by PH-06-BOA: 10 Nov 2011, 22:23 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#28
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Din pacate unghiul de fuga, unghiul de cadere si unghiul transversal de pivot, nu se regleaza. Cu alte cuvinte toate piesele trebuie sa vina la fix, astfel incat unghiurile sa cada bine. Ele au anumite valori in care trebuie sa se incadreze, insa nu ai cum sa influentezi valorile, poate doar cu ciocanul?
Diferenta maxima dintre unghiul de fuga al rotii stanga si cel al rotii dreapta este de 1 grad, cu o valoare cuprinsa intre 2 grade cu plus si minus 30' . Doar paralelismul se poate regla, cu ajutorul rotirii surubului de la bieleta de directie, adica ceea ce noi denumim "geometrie". This post has been edited by Maskatu: 10 Nov 2011, 22:37 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Geometrie, se numeste totalitatea unghiurilor, nu doar convergenta! Te cam inseli cu reglajul, pentru ca dintr-o data gresesti in privinta unghiului de cadere, care e DEREGLABIL. Te rog sa inveti, si apoi sa precizezi. Numai faptul c-ai putea lucra cumva in domeniu, denota neincrederea cu care as veni la tine. Eu sunt maistru electromecanic auto, si am trecut prin cam toate fazele de constructie si reparatii auto, atunci cand se facea treaba in tara asta. Nu-ti reprosez si nu-ti spun cu ironie, prost e cel care nu va invata.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
hhd_0 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 ![]() |
QUOTE(vitamina @ 23 Feb 2011, 19:36) Salut, eu la slz am refacut de doua ori unghiul d fuga la IATSA Stefanesti,service serios zice lumea,reprezentanta DACIA.Daca tin volanul perfect drept,masina trage stanga.A mers si mecanicul care a lucrat la directie si a zis ca e ok.De tocit toceste f putin p interior.Mecanicul a zis ca mecanica e tun,si avea dreptate ca schimbasem multe p fata,si ca nu am d c sa imi fac griji.De ce toceste,pe interior,Dumnezeu stie.Am aceeasi problema dupa ce am fost de doua ori la acelasi mecanic si i-am explicat problema. In schimb,la Dacia veche tot el a reglat unghiul de fuga.La 100km/h daca iei mana de pe volan merge poza.Acum nu stiu ce sa cred.Or fi cauciucurile. QUOTE(powertodacia @ 7 Nov 2011, 13:47) am fost la service dacia, am schimbat un pivot iar apoi mi a facut geometria. e totul okay numai ca volanul are o inclinatie spre stanga, daca il desfac sa il pun drept nu merge, sta inclinat spre dreapta dupaia...mie imi trebuie foarte putin dat in dr volanul iar din axul lui de sus nu imi permite dimensiunea aceea. sa fie de la cauciucuri? La IATSA am fost sa schimb 2 pivoti + rulmentii amortizoarelor fata si bineinteles ca a implicat si reglarea geometriei . Nu am avut probleme cu pozitia volanului sau scartit in curbe atat cu cauciucurile de vara , cat si cu cele de iarna proaspat cumparate SH . Se pare ca unii mesteri nu prea isi faci treaba ca la carte desi cer o carca de bani , macar sa faca treaba calumea. Offtopic : 1 - ce presiune se recomanda pt cauciucurile de iarna pe 14 / 165 / 65 . 2 - ma uitam de departe la masina mea si ambele cauciucuri fata sunt inclinate putin spre interior. Exact ca si cum pe fata as mai pune 500 de KG . Ceva idei ? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 03:16 |