DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema aeroterma, scos bord

DaniCom
post 30 Oct 2007, 16:49
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 October 07





Am o problema cu aeroterma(scartzaie).vreau sa o scot dar nu prea este loc.Banuiesc ca trebuie sa scot bordul.Care e cea mai usoara metoda?Si inca o chestie:daca vreau sa comut parghiile de la incalzire astfel incat sa iasa aer prin centru, parbriz sau picioare se aude un fasait, asta inseamna ca pierde aer pe undeva am verificat supapele (daca pot sa le spun asa) care actioneaza clapetele si sunt bune, in schimb am inlocuit distribuitorul dar aceeasi problema tot fasaie.
Daca are cineva o poza cu punctele unde se prinde bordul de caroserie ar fi perfect.(Dacia '99 zambetul lu' Iliescu) biggrin.gif

Astept solutii.


Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 30 Oct 2007, 18:26
Post #2


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




la bordul normal scoti suruburile cu o tubulara lunga

scoti rotorul din aeroterma

schimbi bucsa de la rotor sau ungi bucsa respectiva cu vasilina si problem done smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
di3g0
post 30 Oct 2007, 19:08
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 1 February 06




eheee,pare ca ai bord CN,asa ca grea povara,trebuie sa dai bordul jos pentru a umbla la ea;parca s-a mai discutat despre asa ceva


--------------------
dacia break 1310 1987 - b 11 wji
totul incepe de la dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaniCom
post 30 Oct 2007, 19:18
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 October 07




Da s-a mai discutat de problema asta cu dat jos bordul dar nu am citit nimic de ce trebuie sa ma apuc prima data, de unde sa incep(unii or sa zica ca trebuie sa ma apuc de cheie ptr. inceput) biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 30 Oct 2007, 21:08
Post #5


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Da jos aeroterma si fa-o bucati ca nu e greu.Adrianno despre ce bucse vorbesti?ca sunt 2 "bucse" de bronz,da eu nu vad cum le scoti de-acolo wink.gif
Oricum da rotorul cu niste smirghel fin,da dai finut dupa care il ungi cu putina vaselina fina.Curata si carbunii si "bucsele" ale ungele frumos cu vaselina.Ar trebui sa mearga fara haraituri,al meu l-am facut acu 2 saptamani ca venea frigu,dar am bord scoica.Intr-o ora l-am dat jos,l-am curatat\uns si l-am remontat.La bordu cn nu stiu cum vine montata aeroterma da la scoica de jur imprejur se baga antifon sau silicon ca aeru sa nu poate scapa.Bafta.


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 30 Oct 2007, 21:23
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




nu tre dat bordu jos ca sa schimbi aeroterma. desfa casetofonul bara de desupt care tine bordul , desfaci piulita de jos, desfaci furtunele de pe radiatorul de incalzire, desfaci clemele care tin partea de jos a carcasei aerotermei, scoti umpic cam greu partea aia si radiatorul din interior, dupa care mai ai parca 2 piulite la care ajungi daca scoti cutia de acte si cochilia de la volan. eu am scoso mai demult si nu mai tin exact cum am facut , da sa sti ca n-am dat bordu jos.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
di3g0
post 30 Oct 2007, 21:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 1 February 06




eu l-am dat,defapt l-am "slabit" biggrin.gif


--------------------
dacia break 1310 1987 - b 11 wji
totul incepe de la dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geopsi
post 31 Oct 2007, 20:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 September 07




am si io o problema cu ventilatorul ala de la bord! adica el merge, problema este ca nu se mai schimba intre picioare ,parbriz si centru! fasaie dar schimba rar de tot! nu as putea cumva sa il fac sa bage la picioare si parbriz si sa nu il mai schimb dar sa raman asta ca de reparat imi dau seama ca trebuie sa fie greu!


--------------------
dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 31 Oct 2007, 23:01
Post #9


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




vin si io cu o intrebare aici... unde se afla clapetele care dirijeaza aeru care vine pe deasupra bordului? oricat as misca "butonu" din bord pt aeroterma tot vine aer pacolo


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
di3g0
post 31 Oct 2007, 23:11
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 1 February 06




daca ai bord de pana in 96,sistemul de redirectionare se afla undeva situat intre motorasul de la stergatoare si torpedou...acum vezi si tu daca poti face ceva pe acolo fara sa dai bordul,eventual torpedoul jos


--------------------
dacia break 1310 1987 - b 11 wji
totul incepe de la dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 31 Oct 2007, 23:15
Post #11


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




poooi...nu stiu din ce an e bordu.... dala scoica smile.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 3 Nov 2007, 20:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




La bord CN are cam acelasi sistem de prindere ca la celelalte tipiri de bord, numai ca sa dai jos aeroterma trebuie scos parbrizul si apoi bordul.Cam o zi de munca.
Bucse de motoras de orice fel nu am gasit niciodata in comert,numai la strung pot fi facute din bronz.Pentru celelalte tipuri de bord aeroterma se desface folosind o tubulara sau teu de 10 si recomand o aeroterma de la primele modele de 1300 sau MADE IN FRANCE de la dezmembrari.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
di3g0
post 3 Nov 2007, 20:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 1 February 06




Ssilent, ma referam exact la modelul tau,sistemul de redirectinare il gasesti in spatele torpedoului ,in partea superioara,este din plastic si are cam 1m lungime si 10-15cm latime..sigur dai de el..bafta


--------------------
dacia break 1310 1987 - b 11 wji
totul incepe de la dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 3 Nov 2007, 21:13
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




di3g0 - zici ca daca am bord pana in 96, ca sa umblu la aeroterma nu trebuie sa dau bordul jos?
Pentru ca si la mine scoate un sunet destul de urat si ma gandesc ca trebuie sa-l mai ung.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 3 Nov 2007, 21:27
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




chiar si la bord CN nu munciti sa dati bordul jos,ptr a umbla la aeroterma ,aeroterma iese si fara sa dai bordul jos ,dai jos cutia de acte,si toate ornamentele care vin pe plansa ,sa poti ajunge la furtunase si parghi desfaci furtunele de la capsule,si cele 3 suruburicu o tubulara lunga cu maner,furtunele de la radiator ,si multa bafta multa bafta!a era sa uit tre sa defaceti si tija de fier de la partaea inferioara a aerotermei,iar aeroterma o trageti usor fara sa o agatati la capsule,catre cutia de acte si acolo aveti spatiu sa o scoateti afara!

This post has been edited by Poseidon: 3 Nov 2007, 21:32


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
di3g0
post 3 Nov 2007, 21:35
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 1 February 06




un umblii la nimic, cu o tubulara de 10 dai aeroterma jos,mare grija ca atunci cand o pui la loc sa izolezi foarte bine imbinarea dintre carosierie si aeroterma....in caz contrar o sa iti bage aer rece,fapt datorat poastei izolatii

PS: pentru mai multa siguranta dai grila(linia unde sunt puse duzele de la stergatoare)jos si eventual mai izolezi cu mastic pe unde se poate

This post has been edited by di3g0: 3 Nov 2007, 21:40


--------------------
dacia break 1310 1987 - b 11 wji
totul incepe de la dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 24 Mar 2013, 13:39
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Salut.
Am si eu o problema cu aeroterma.Alalteri mergea perfect,dar aseara cand i-am dat drumul nu mai functioneaza.
Azi m-am uiatat pe la legaturi,le-am facut din nou,dar tot nu vrea sa mearga.
Firele nu sunt arse,masa are,butonul nu e defect,totul e perfect.
Si faza e ca,daca apas pe buton sa dau drumul la aeroterma,turatia motorului scade(ca si cum aeroterma ar functiona),dar aceasta nu merge.
Ceva idei?e posibil sa fie din aeroterma?dar chiar asa sa se defecteze peste noapte?
Multumesc.
Precizez ca am aeroterma clasica de bord scoica.

This post has been edited by BennyORWO: 24 Mar 2013, 13:40


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Mar 2013, 20:27
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ia vezi ai si + si - pe motor?
daca are atunci poate fi periile sau motoru blocat , asta se rezolva numai prin demontare


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 25 Mar 2013, 08:18
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Pe undeva fura curent,cred ca e un scurt prin motoras undeva.Trebuie sa desfac neaparat aeroterma sa vad ce s-a intamplat.


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 25 Mar 2013, 09:47
Post #20


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Inainte sa o desfaci,da jos grila de sub stergatoare si invarte de turbina de motoras sa vezi daca e blocat motorul sau a prins ceva frunze&alte mizerii care pot bloca turbina. Daca se invarte greu,roteste-o de cateva ori pana isi da drumul cat de cat,eventual tragi usor de turbina in sus si o apesi usor in jos. Dupa aia ii dai drumul si vezi ce face. Dac spui ca a mers alaltaieri si acuma nu merge e putin probabil sa fie motorasul dus,doar nu se arde stand degeaba...


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 25 Mar 2013, 11:14
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Revin cu noutati:am dat aeroterma jos,si intr-adevar se invarte foarte foarte greu.Frunze si alte mizerii nu are deloc.
Acum am intrat in casa cu aeroterma sa o desfac,dar mai intai sa ma incalzesc putin ca afara e un frig de crapa pietrele.
Dupa ce desfac motorasul,revin cu noutati.
Bad news:motorul este prajit.Acum nu ramane decat sa gasesc altul sa il inlocuiesc.
Aveti idee daca se mai gasesc in comert asa ceva?si se potrivest motorase de la aeroterma de bord CN la asta scoica?

This post has been edited by BennyORWO: 25 Mar 2013, 12:22


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Mar 2013, 19:37
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




alea de la cn nu se potrivesc, trebuie sa iei de la modelul tau


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 29 Mar 2013, 11:27
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Am gasit aeroterma nou nouta din magazin.Vanzatoarea mi-a zis ca avea aeroterma de vreo 5-6 ani in magazin.Am probat-o,merge excelent.Azi o montez pe masina.
Am cautat la peste 10 magazine de piese,si toti mi-au zis ca nu se mai gasesc,dar uite ca am avut noroc.
70 de lei a costat.


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 17 Apr 2013, 15:03
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Buna ziua!

Am si eu o problema legata de aeroterma, mai exact de parghia cu care selectezi unde sa iti sufle aerul (parbriz, picioare, etc). Pe orice pozitie o pun imi sufla numai pe la parbriz, m-am uitat pe sub bord sa nu fie ceva furtun iesit de la capsulele vacumatice si totul e ok. Am pornit motorul si am scos un furtunas de la o capsuna sa vad daca trage aer si nimic, am si mutat de parghie in toate pozitiile, inainte cand mutam de ea facea un fasait, acum nimic.

Problema a aparut de cateva zile cand am facut schimbul de ulei, filtre si cateva furtune de apa care erau coapte (instalatia de racire e aerisita bine si daca ii dau sa-mi bage caldure, baga la greu cu toate ca nu prea cred sa aiba legatura cu problema mea).

Orice idee si parere e bine venita! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 17 Apr 2013, 15:42
Post #25


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




vezi ca pe furtunu care intra in servofrana au un teu,sa nu fie iesit furtunelu de vacuum de la distribuitoru de la capsulele vacuumatice
nu sa schimbat si mersu motorului la relantii,un pic mai mare?


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 17 Apr 2013, 17:05
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Ala era, o iesit de pe teu si s-o "ascuns" dupa servofrana. Mersi mult! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2024 - 04:44
Forum Renault