Despagubire RCA masina valoare mica
![]() ![]() ![]() |
Despagubire RCA masina valoare mica
mihaib32nfs |
![]()
Post
#61
|
||
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 20 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
dsn/hyundai elantra
clima/exclusiv
2001/2012
- b86rzv
|
|||
slaiciprian |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
Am si eu o intrebare:
QUOTE 6b. Daca pagubitul nu accepta suma propusa, trebuie sa actioneze in judecata pe vinovat, urmand ca la judecata asiguratorul sa intervina parte in proces (se substituie vinovatului). In urma procesului, cat stabileste instanta, atat va plati asiguratorul catre pagubit, in limita plafonului maxim stabilit de lege. Daca suma stabilita de instanta depaseste plafonul maxim legal, asiguratorul va plati pana la plafon, iar vinovatul restul. La care plafon se refera Tudor? Cel maxim de 500.000euro, sau cel de dauna totala, calculat conform normelor CSA? |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
slaiciprian |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
Situatii ipotetice:
Lovesc o dacie de 10 ani, valoarea de dauna totala e cam de 15 milioane. 1. Omul o repara, il costa 30 milioane. Daca a luat banii de la asigurator, ma mai poate da in judecata pentru diferenta? Dar daca nu i-a acceptat? Asigurarile sa inteleg ca nu pot fi obligate nici prin hotarare judecatoreasca sa plateasca mai mult de valoarea de dauna totala? 2. Omul considera ca valoarea de piatza e 50 milioane. Poate sa se judece sa vada banii astia? Sau o valoare mai mare stabilita de un expert ceva, presupunand ca nu repara masina dar e nemultumit de suma? |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Tudor |
![]()
Post
#64
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma refeream la plafonul de 500.000 euro. Practic judecatorul decide cat este despagubirea. Ce e sub 500.000 euro plateste asiguratorul RCA, ce depaseste aceasta suma plateste vinovatul. Practic judecatorul decide "valoarea reala" in baza evaluarilor/ expertizelor, a interpretarii normei CSA si a oricaror alte informatii existente la dosar.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
Din experienta, daca eu repar acea dacie ipotetica si ma costa 40 milioane, daca la proces ma prezint cu actele doveditoare ale reparatiilor, instanta hotaraste ca rca sa-mi plateasca 40 milioane, chiar daca valoarea de dauna totala e 15?
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Tudor |
![]()
Post
#66
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu sa-ti spun ce decide instanta, dar cat decide instanta atat plateste asiguratorul.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
bob737 |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 29 March 09 ![]() |
daca dauna totala = 15 mil iar valoarea de piata a masinii e 35 mil, dai in judecata asigurarea + vinovatul, iar diferenta de la 15 mil la 35 o suporta vinovatul.
|
--------------------
BMW M Tech
330
Xi
|
|
Brainie |
![]()
Post
#68
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tudor @ 4 Aug 2009, 12:09) QUOTE(bob737 @ 4 Aug 2009, 19:01) daca dauna totala = 15 mil iar valoarea de piata a masinii e 35 mil, dai in judecata asigurarea + vinovatul, iar diferenta de la 15 mil la 35 o suporta vinovatul. Peste suma decisă de instanță nu va plăti nimeni nimic în plus, pentru că instanța a stabilit valoarea mașinii chiar înainte de accident, iar păgubitul nu poate pretinde mai mult de atât (mă rog, poate pretinde, dar nu va avea câștig de cauză). |
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
Tudor |
![]()
Post
#69
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa cum am spus si la inceputul topicului, nu exista 2 procese: unul cu asiguratorul si unul cu vinovatul, ci doar un singur proces cu ambii. Despagubirea decisa de judecator se plateste astfel: intai asiguratorul pana la suma limita din polita RCA (acum 500000 euro), iar apoi vinovatul ce depaseste aceasta limita. Judecatorul decide atat valoarea de piata a masinii inainte de accident, cat si valoarea epavei si a despagubirii. Se judeca toate o data, nu separat.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
kosfunny |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 549 Joined: 13 December 08 ![]() |
QUOTE(Tudor @ 5 Aug 2009, 13:35) . Judecatorul decide atat valoarea de piata a masinii inainte de accident, cat si valoarea epavei si a despagubirii. Gresit! Judecatorul nu decide valoarea reala a masinii ! Pt asta exista normele CSA! Valoarea epavei o poate confirma doar daca exista o expertiza autorizata. |
--------------------
RENAULT
SAFRANE
1993
|
|
Tudor |
![]()
Post
#71
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Normele CSA prevad niste reguli de calcul. Avocatul reclamantului (pagubitului) vine si spune: asta e calculul facut de noi conform normelor CSA si au iesit X lei. Avocatul reclamatului (asiguratorul/vinovatul) vine si spune: asta e calculul facut de noi conform normelor CSA si au iesit Y lei. Fiecare dintre parti vine cu propria expertiza din care rezulta valorea respectiva.
E adevarat ca nu judecatorul face calculele, ci niste experti autorizati, dar cine decide care este interpretarea corecta a normelor si in consecinta valoarea reala a masinii? ... vorba lui Margineanu: "... Cine? ... aa, io!" |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#72
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.856 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Noutati - ieri a fost recursul, reclamantul nu s-a prezentat, a depus doar taxa de timbru (260 RON) si atat...A ramas in pronuntare, dar nu cred ca se va contrazice instanta de data asta dupa primele doua solutii similare date...si o sentinta data de a treia instanta de fond in acelasi sens cu indicatiile din incheierea instantei de recurs...Probabil dupa asta il da pe avocat in judecata sa recupereze cheltuielile de judecata...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
b06fcn |
![]()
Post
#73
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.856 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Completare si final fericit si drept: instanta a respins recursul individului, ca nefondat.
El trebuie sa o ia de la capat acum, sfatuit de un avocat bun, cu un nou proces, de data asta contra companiei de asigurari. Asta confirma inca odata zicala cu prostul si fudulia... Cu cat a dat la avocat, ca sa piarda procesul, plus taxe de timbru si probabil alte atentii ca sa obtina doua sentinte favorabile in ciuda evidentei, daca mai aduna si ce ar fi luat de la asigurare (daca se tocmea scotea mai mult de 1200 RON iar vinovatul era gata sa ii mai vreo 1000 RON, ca i se facuse mila de el), probabil ca avea bani de berlina mai noua sau chiar Nova sau punea ceva si lua chiar de un Cielo... |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
gezenie |
![]()
Post
#74
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 12 July 09 From: Timisoara ![]() |
Salut! Am fost lovit de un tip si asigurarile mi-au declarat dauna totala. acum nush cat o sa imi dea asigurarea pe o masina din 98 Laguna 1.9 DTI
![]() |
--------------------
Renault
LAGUNA
2002
- MH88EGN
|
|
bob737 |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 29 March 09 ![]() |
18% din valoarea masinii noi inmultiti cu 0,75...asta in teorie
|
--------------------
BMW M Tech
330
Xi
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
du-te la primele topicuri din sectiune si vezi ca e un post cu RCA. descarca de acolo normele CSA, si o sa gasesti acolo o grila.
pt masina peste 10 ani, coef. de uzura poate fi intre 63% si 85%. cati km are masina? in ce stare era inainte de accident (lovituri, indoituri, rugina, exfolieri de vopsea, etc.) ? ai mai avut alte reparatii pe ea? |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
kosfunny |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 549 Joined: 13 December 08 ![]() |
QUOTE(bob737 @ 24 Oct 2009, 22:06) 1. Daca vrei sa o repari asiguratorul te ajuta cu 15 % din valoarea ei de noua. 2. Daca nu o mai repari si vrei banii in mana primesti intre 75 % si 100% (teoretic) din suma pe care ti-ar fi dat-o pt reparatie. In general se merge pe 75 %, dar daca nu se mai poate recupera prea mult din epava se mai poate ridica procentul. |
--------------------
RENAULT
SAFRANE
1993
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
votasem demult cu euroins, dar acum mi-as schimba votul in asirom.
fratemeu a facut accident cu o vw bora pe 1 dec, daune de 22-23.000 lei dupa devizul estimativ de la serviceul lor recomandat si cu decontare directa. valoarea masinii la polita casco facuta cu asiban in 04.2009 - 6280 euro, valoarea dupa grila din norme, intre 5900 si 6300 (masina a fost reparata in vara, la acelasi service, dar prin Uniqa; am luat in calcul toate variante, coef. din grila, coef. recalculat, etc.); dupa ce am lasat masina in service, ma trezesc ca ma suna seful de service sa-mi zica ca a vorbit el ( ![]() m-am dus la el, i-am explicat care e treaba cu grila, si l-am rugat sa faca devizul si sa-l trimita la asirom. dupa ce a facut devizul, a iesit 14.000 de lei (!), dar defapt reparatia e de 20.000 plus inca 2000 (nu imi pusese bordul, a avut aribagurile sarite), iar diferenta e data de contractul pe care il are el cu asirom, care il obliga sa dea discount de 35% la piese pt masini mai vechi de nustiu cati ani! din pacate, am verificat si pe net, si au auzit si altii de asa ceva, si e foarte adevarat. chiar daca, teoretic, nu era problema mea ca el trebuia sa faca o reparatie de 22.000 de lei cu vreo 15-16.000, am zis sa vad ce pot sa rezolv si cu casco, sa nu ma trezesc cu cine stie ce piese prin masina (daca o repara) sau sa nu stau juma de an dupa bani (daca e dauna totala). am vorbit cu cine mi-a facut polita casco, mi-a zis sa stau linistit, sa ma duc sa-mi iau dosarul de la asirom , ca ma rezolva el cu casco, cel mai probabil dauna totala (devizul de 22.000 era estimativ, facut dupa ce trecuse inspectorul, nu s-a uitat niciun mecanic la masina efectiv). de mai bine de o saptamana nu primesc niciun raspuns de la asirom, desi am facut cererea scrisa cu nr de inregistrare ca sa imi dea dosarul. acum 2 zile am depus si reclamatie la CSA pt toata povestea, si dosar, si "reducerea" de 35% pt piese (poti sa te trezesti ca nu iti pune piese de origine, sau mai rau, de la dezmembrari, fara sa stii!), mai am 28 de zile si primesc raspuns _ R19/16v, imi cer scuze, am scris mai haotic, sper ca e bine acum Nota moderator: Votul de la inceput se refera la "La cine sa NU faceti RCA". Posturile au fost mutate deoarece acolo discutia a devenit offtopic This post has been edited by adi_ar: 12 Dec 2009, 08:12 |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#79
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Macar TU intelegi ceva din postul tau?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
C@talin |
![]()
Post
#80
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
care e faza cu noua grila de estimari ?
Ca se iau dupa nr de km la masina,daca este peste 10 k km pe an scade valoarea si mai mult.Pai nu mai bine fara casco,ca deja sunt nesimtiti.Si bani dati pe casco pusi deoparte intr-un cont .cred ca e mai ieftin asa ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
kosfunny |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 549 Joined: 13 December 08 ![]() |
Fratele tau a gresit din start. La o asa suma asigurata (cred ca s-a gresit la clcul, dar asta nu e problema asiguratului) nu avea ce cauta sa repare masina pe RCA. Pt Bora din 2000 valoarea reala calculata dupa normele CSA este intre 2500 si 3500 euro in functie de model si km. Scazi 75 % si iti iese valoarea de despagubire in caz de dauna totala.
Totusi nu pot sa cred ca ai putea avea pretentia sa repari pe RCA o Bora de aproape 10 ani careia i-au mai sarit si airbagurile! |
--------------------
RENAULT
SAFRANE
1993
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
a gresit pt ca era 1dec si 7:00 dimineata si stii ca e impulsu ala daca nu esti de vina sa faci pe RCA ...
masina a fost noua 23.000 de marci, adica 12.100E; pe grila, am coef. de uzura 62 (masina e in stare buna conform normelor); masina are 144.000km, deci coef. e 64.5%; in vara, masina a mai fost reparata, reparatiile au costat 1500E (7000 de lei, dar sa zicem 1500E); coef. de uzura recalculat vine: 64.5% (din grila) x (12.100-1.500)/12.100) = 56% 100% - 56% = 44%; 44% din 12.100 fac 5324E; sau 4955E daca nu tinem cont de reparatia aia. daca esti amabil sa-mi explici si mie diferenta de aproape 100%, aici sau pe PM, ti-as fi recunoscator. ca vad ca esti in domeniu, si aud a doua oara de suma asta, din doua parti diferite si poate e ceva gresit la mine. ps: ce sa mai scad din 75%? This post has been edited by Marian66: 11 Dec 2009, 20:36 |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
kosfunny |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 549 Joined: 13 December 08 ![]() |
Pai nu inteleg de ce ai ales starea buna?Trebuie sa ai masina pe putin spus impecabila si cu km foarte putini.
Calculul se porneste de la starea medie de unde poate varia catre stare buna sau satisfacatoare in functie de parcursul de km (medie 15000 pe an). Dar asta doar in cazul in care aspectul si starea tehnica sunt ireprosabile. Eu ti-am facut calculul aplicand coeficientul de uzura aferent starii satisfacatoare! 85 % This post has been edited by kosfunny: 12 Dec 2009, 20:50 |
--------------------
RENAULT
SAFRANE
1993
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
(3) Stabilirea starii de intretinere a autovehiculului se face potrivit starii acestuia dinainte de producerea
evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos: a) stare de intretinere buna Autovehiculul prezinta: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti; vopseaua intacta, fara exfolieri sau urme aparente de rugina a tablei; tapiteria fara pete, urme de uzura prematura sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, fara sa prezinte uzuri accentuate pe flancuri ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul fara scurgeri de ulei pe partile laterale sau pe capotajele interioare ale spatiului afectat acestuia; tot ce e aici e valabil la mine; nu vad nimic de km |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
kosfunny |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 549 Joined: 13 December 08 ![]() |
Eu am incercat sa te ajut, dar daca tu nuesti in stare sa citesti si sa intelegi o lege nu mai e problema mea. Deja te-am sfatuit destul si nu mai are rost sa imi pierd timpul incercand sa te fac sa intelegi niste lucruri clare. E usor sa iei un paragraf dintr-o lege care sa iti lase impresia ca legea e de partea ta si sa strigi ca ti se face o nedreptate. Citeste tot capitolul macar, daca nu tot ordinul cu mare atentie. Incearca sa privesti si cu ochii asiguratorului care sigur vor vedea diferit de ai tai.
Jos ai tot capitolul care reglementeaza stabilirea uzurii. CAPITOLUL V Criterii pentru stabilirea uzurii in cazul pagubelor produse la vehicule Art. 58. — (1) Pentru stabilirea valorii vehiculelor la data producerii evenimentului asigurat, din valoarea de nou a acestora se scade uzura valorica. Prin uzura valorica se intelege acea parte din valoarea vehiculului ce se pierde prin vechime, intrebuintare sau stare de intretinere. (2) Uzura valorica se calculeaza prin aplicarea unui coefficient de uzura asupra valorii de nou a vehiculului la data producerii evenimentului asigurat. 3) Coeficientul de uzura se stabileste in functie de gradul de intrebuintare, kilometrii parcursi cu vehiculul, precum si de vechimea in exploatare, exprimata in unitati de timp — ani, diferentiata pe categorii de vehicule, potrivit tabelelor coeficientilor de uzura nr. 1 si 2, cuprinse in anexa nr. 3. (4) Pentru stabilirea coeficientului de uzura al unui vehicul sunt necesare: a) data introducerii in exploatare de nou a vehiculului respectiv, mentionata in documentele de identificare a acestuia: carte de identitate, certificat de inmatriculare etc. sau, in lipsa, anul de fabricatie de pe placa de origine a vehiculului; ![]() Art. 59. — (1) In cazul vehiculelor la care se cunosc datele mentionate la art. 58 alin. (4), pentru stabilirea coeficientului de uzura al vehiculului avariat se cauta in tabelul coeficientilor de uzura linia corespunzatoare vechimii in exploatare, in ani, si coloana corespunzatoare starii de intretinere medie, la intersectia carora se va gasi coeficientul de uzura respectiv. Coeficientii de uzura sunt determinati pentru un parcurs mediu anual de: — 15.000 km pentru vehicule cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t si pentru cele al caror numar de locuri pe scaune nu este mai mare de 9; — 20.000 km pentru vehicule cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 t si pentru cele al caror numar de locuri pe scaune este mai mare de 9. (2) În cazul in care exista diferente intre parcursul real si cel rezultat utilizandu-se media anuala, coeficientul corespunzator starii de intretinere medie se va corecta cu 0,5% pentru fiecare 1.000 km, fara a se putea depasi coeficientii corespunzatori starilor de intretinere buna sau satisfacatoare. (3) Corectia se face prin adunare, daca parcursul real este mai mare decat parcursurile medii mentionate la alin. (1), ori prin scadere, daca parcursul real este mai mic. Art. 60. — (1) Pentru vehiculele la care nu se cunoaste parcursul in km realizat pana la data producerii evenimentului asigurat sau acesta nu este in concordanta cu starea tehnica a vehiculului respectiv, coeficientul de uzura al vehiculului avariat se stabileste in functie de vechimea in exploatare si de starea de intretinere a acestuia, prevazute in tabelele coeficientilor de uzura nr. 1 si 2, cuprinse in anexa nr. 3. (2) Starea de intretinere a unui vehicul se clasifica in: buna, medie si satisfacatoare. (3) Stabilirea starii de intretinere a vehiculului se face potrivit starii acestuia dinainte de producerea evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos: a) stare de intretinere buna — vehiculul prezinta: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti; vopseaua intacta, fara exfolieri sau urme aparente de rugina a tablei; tapiteria fara pete, urme de uzura prematura sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, fara sa prezinte uzuri accentuate pe flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul fara scurgeri de ulei pe partile laterale sau pe capotajele interioare ale spatiului afectat acestuia; ![]() vopselei in ceea ce priveste luciul, cu urme de rugina aparenta pe o suprafata totala pana la 10 dm 2 , cu exfolieri pe o suprafata totala pana la 1 cm 2 ; pete pe tapiteria scaunelor; c) stare de intretinere satisfacatoare — vehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti mai mari de 10 dm 2 , insumat pe intreaga suprafata exterioara: degradari ale vopselei, pierderea totala a luciului, cu exfolieri pe o suprafata totala mai mare de 1 cm 2 , cu urme pronuntate de rugina aparenta si zgarieturi; tapiteria deteriorata si murdara; cauciucurile uzate neuniform, cu accentuari pe unul dintre flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul cu urme de ulei pe partile superioare si laterale ca urmare a scurgerilor la capacul distributiei, al chiulasei sau pe langa garniturile de etansare; joc mare la volanul directiei. (4) Cunoscandu-se data introducerii in exploatare de nou si starea sa de intretinere justificata tehnic, pentru stabilirea coeficientului de uzura al vehiculului avariat se cauta in tabelul coeficientilor de uzura linia orizontala corespunzatoare vechimii in exploatare, in ani, a acestuia si se stabileste un coeficient de uzura cuprins intre cei corespunzatori starii de intretinere buna si satisfacatoare. |
--------------------
RENAULT
SAFRANE
1993
|
|
misu78 |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 19 May 08 From: voluntari ![]() |
QUOTE(kosfunny @ 10 Dec 2009, 21:44) Totusi nu pot sa cred ca ai putea avea pretentia sa repari pe RCA o Bora de aproape 10 ani careia i-au mai sarit si airbagurile! De ce? Celor din service(sau celor de la asigurari) le e greata de masinile mai vechi de 10 ani? QUOTE(kosfunny @ 11 Dec 2009, 21:22) Pai nu inteleg de ce ai ales starea buna?Trebuie sa ai masina pe putin spus impecabila si cu km foarte putini. Calculul se porneste de la starea medie de unde poate varia catre stare buna sau satisfacatoare in functie de parcursul de km (medie 15000 pe an). Dar asta doar in cazul in care aspectul si starea tehnica sunt ireprosabile. Eu ti-am facut calculul aplicand coeficientul de uzura aferent starii medii! 85 % Cred ca aici vorbim de o masina cu 10 ani vechime. Cum ar trebui sa arate aceasta in ochiul expert al unui asigurator? Impecabil este un sinonim ce se aplica masinilor in showroom, nu uneia de 10 ani. QUOTE(kosfunny @ 12 Dec 2009, 10:43) Eu am incercat sa te ajut, dar daca tu nuesti in stare sa citesti si sa intelegi o lege nu mai e problema mea. Deja te-am sfatuit destul si nu mai are rost sa imi pierd timpul incercand sa te fac sa intelegi niste lucruri clare. Daca incerci sa-l lamuresti pe om la fel cum cred ca iti lamuresti si clientii....... Tu faci lobby pe forum pentru firmele de asigurari? Cred ca tu ne faci sa ne pierdem timpul. Daca tot lucrezi in domeniu fa-ne si pe noi neavizatii sa intelegem cum ganditi voi? Pentru ca asta chiar e o enigma! |
--------------------
Ford
Focus
2015
- IF-44-VOI Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal! |
|
kosfunny |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 549 Joined: 13 December 08 ![]() |
Cred ca legea scrie clar, negru pe alb. O citesti si intelegi. daca nu o intelegi nu e vina nimanui.De aceea exista avocati, pe care trebuie sa-i platesti pentru orice consiliere. Obligatia oricarui cetatean e sa cunoasca legea, si asta tot prin lege e prevazut.
Cat despre masinile vechi, nu ii este greata nimanui, dar nu poti plati un bun mai mult decat valoarea lui. Si asta e prevazut tot prin lege. Daca tu ai lovi o Dacie berlina din 2000de exemplu, fara sa ai asigurare iar proprietarul iti imputa reparatiile i-ai plati de exemplu 10000 roni costurile acestora cand gasesti in targ masini similare cu 5000 roni? Cum ar trebui sa prezinte o masina de 10 pt a fi incadrata la stare buna pentru calculul uzurii scrie tot in lege. CITESTE-O!!! |
--------------------
RENAULT
SAFRANE
1993
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
kosfunny, sincer, tot ce citezi tu din norme am luat in considerare; din scrie acolo, numarul de km conteaza in sensul ca se adauga la coef. de uzura, dar nu afecteaza starea, decat daca nu se cunoaste nimic despre masina, in afara de km si anul inmatricularii (adica nu exista date despre intertinere).
"(4) Cunoscandu-se data introducerii in exploatare de nou si starea sa de intretinere justificata tehnic, pentru stabilirea coeficientului de uzura al vehiculului avariat se cauta in tabelul coeficientilor de uzura linia orizontala corespunzatoare vechimii in exploatare, in ani, a acestuia si se stabileste un coeficient de uzura cuprins intre cei corespunzatori starii de intretinere buna si satisfacatoare. " ; deci daca e cuprins intre buna si satisfacatoare, se iau iar criteriile de mai sus ca sa se stabileasca daca e in stare buna, medie, satisfacatoare; daca masina arata si merge impecabil, are caiet de service la zi, numai la serviceuri autorizate, nu bate(a), nu troncane(a), de ce sa nu fie in stare buna? ca numai are firma de asigurari bani? acum am inteles exact cum merge treaba cu inspectorii, iti baga pumnu in gura si te mint pe fata, ca masina e in stare nu stiu care, ca mai sunt nu stiu care alte norme samd; sincer, pe mine m-ai ajutat foarte mult, ca am inteles ce in capul oamenilor de acolo. daca nici unde e negru pe alb tot simtim nevoia sa bagam racu ... (ai zis ca ai luat coef. pt starea medie 85%, care e defapt coef. pt starea satisfacatoare) This post has been edited by Marian66: 12 Dec 2009, 15:24 |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
Tudor |
![]()
Post
#89
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Usurel stimabililor!
Marian66: Te certi cu cine nu trebuie. Daca ai ceva de impartit, fa-o cu inspectorul care ti-a intocmit dosarul de despagubire, nu cu kosfunny. El iti prezinta realitatea asa cum o stie si o percepe el, daca te intereseaza sa o afli bine, daca nu ignora raspunsurile sale. Daca nu iti convine aceasta realitate, iar ignora raspunsurile sale. Dar nu il ataca fara rost, nu el ti-a intocmit dosarul de dauna. Cat despre interpretarea legilor, fiecare e liber sa o faca asa cum crede de cuviinta si nimeni nu e de invinovatit ca nu o intepreteaza in acelasi sens. Hai linistiti-va, agreati ca nu sunteti de acord si cu asta basta. Ce atata incordare, n-aveti nimic de impartit. Iar la modul general, pe viitor te rog abtine-te sa faci caracterizari generale ale unor grupuri de oameni (cu o anumita meserie). Peste tot sunt oameni si oameni. In plus de asta, inspectorii de daune sunt angajatii unei afaceri private, care le impune in fisa postului (printre altele) sa nu faca nici o cheltuiala nejustificata si neacoperita de cadrul contractual si legal. Incearca sa intelegi ca a te supara pe ei este similar cu a-l invinovati pe bucatarul unui restaurant ca e zgarcit si nu iti pune o portie mai mare de mancare. La fel ca si bucatarul care dimensioneaza portiile dupa retele angajatorului si inspectorul isi face treaba dupa indicatiile celui care ii plateste salariu. Cat despre aprecierea unei masini de 10 ani, eu iti spun doar un lucru simplu: cauta in cartea masinii si citeste care este durata de viata normala indicata de producator. Ai sa vezi ca cel mai adesea ea este de 8 - 10 ani. Asta este o informatie de care se tine cont intr-un eventual proces in instanta. Practic, producatorul iti spune ca, in limita acestui termen, masina poate functiona la parametrii proiectati daca se efectueza toate intretinerile si reviziile indicate de el. Dupa acest termen, chiar si cu respectarea tuturor indicatiilor producatorului, acesta nu isi asuma nici o responsabilitate, nici macar cea morala. De asta, in instanta, fara o revizie capitala (efectuata, justificata temeinic si facturata ca atare) cu cel mult 6 luni inainte de data evaluarii , nu vei putea obtine stare buna de functionare pentru orice masina care a depasit durata de viata indicata de producator. Tu poti considera asta, dar in eventualitatea unui proces, conteaza ce spun expertizele tehnice si opiniile oficiale ale producatorului. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
bob737 |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 29 March 09 ![]() |
QUOTE(kosfunny @ 12 Dec 2009, 15:05) Daca tu ai lovi o Dacie berlina din 2000de exemplu, fara sa ai asigurare iar proprietarul iti imputa reparatiile i-ai plati de exemplu 10000 roni costurile acestora cand gasesti in targ masini similare cu 5000 roni? Cum ar trebui sa prezinte o masina de 10 pt a fi incadrata la stare buna pentru calculul uzurii scrie tot in lege. CITESTE-O!!! Acum fara suparare, nu as vrea sa crezi ca am ceva cu tine, dincontra! dialogam si aflam lucruri noi; dar cum se procedeaza in exemplul tau mai exact? 1. am lovit o dacie berlina, reparatia costa 10000roni, se gaseste in targ cu 5000 roni iar asigurarea ii da doar 2500ron + epava care valoreaza, strict ca exemplu, 650 ron?! teapa legala de 1850ron pt proprietarul berlinei? 2. din legislatia pe care ai dat-o tu reiese faptul ca NU exista masina in stare buna in acceptul celor de la asigurari daca masinii i se cunosc numarul de kilometrii!! (calculul pleaca de la stare medie la care se adauga sau scad procente din km, corect?) Sau poate ne spui tu... |
--------------------
BMW M Tech
330
Xi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 10:00 |