DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nova...probleme grave...urgent, Urgenta mare

Ag65Amz
post 13 Dec 2007, 22:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




Am probleme grave.....deci la orice ora din zi si din noapte...pornesc masina....o las putin sa se incalzeasca apa....si vreau sa o dau pe gaz.....toate bune...trece pe gaz fara probleme....
Treba este alta....dupa ce am plecat dupa loc....sau in mers...acule care indica temperatura apei incepe si joaca in cadran...cand trece prin toate temperaturile si ajunge la zona rosie....apoi scade ....sta oleaca acolo la jumate apoi creste iara la zona rosie apoi scade iara ...in momentul cand incepe sa creasca asa brusc caldura nu mai baga decat arunca un aer asa rece de parca nu ar fi apa calda in calorifer....apoi dupa o perioada mai lunga de timp cand apa e calda....acul nu mai face....sta acolo la jumate si baga o caldura de nu poti sa stai in masina pe treapta 1 a aerotermei...
Alte zile problema cu apa nu mai e...merge perfect urca si stagneaza la temperatura obisnuita...adik la jumate si acolo sta nu se mai misca...deloc..si baga si caldura si merge si pe gaz.....cum opresc motorul si ii dau cheie iara dupa o perioada de sedere mai lunga un pic gata iara face asa creste apa si apoi scade si tot asa pana cand odata stagneaza...
Tin sa anunt ca termostatul l-am schimbat e frantuzesc de 90 grade ....masina are gpl pe ea...si daca nu circula apa calda prin plaman el ingheata si nu mai merge pe gaz....caloriferul de caldura e nou are aproape 1 an....surubelul de la pompa de apa aerisitorul acela mi sa rupt in pompa si am incercat eu sa il scot si degeaba l-am blocat mai rau ....capacul de la vasul de expansiune e nou...abia 2 zile are ..
Alta problema...cum deschid capacul de la vasul de expansiune apa urca ..o las oleaca deschisa da pe afara.....rareori scade odata si trebe sa ii bag apa....si daca ii bag si o las asa odata da pe afara.....
Am facut si clasica aerisire adik am ridicat vasul de expansiune mai sus decat plamanul de gaz poate poate o merge si degeaba ...nush ce sa ii mai fac....


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Dec 2007, 22:08
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Treaba e clara.... ai aer pe instalatie, fierbe apa si nu mai circula prin motor.
Nu cumva ai apa in loc de antigel? Intreb asta pt ca apa fierbe la 100 grade si in acel moment nu mai circula. Antigelul suporta temperaturi mai mari.



--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 13 Dec 2007, 22:09
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




cumva verifici apa cand e calda?


acolo unde ai bobina, pe motor, pe blocul motor mai exact, ai 2 sonde.

una e pentru becul de la apa si celalalta e pentru idicatorul de la apa.scoti papucii ca sa iti dai seama ce si cum.dar pe rand.

e posibil ca sonda sa fie dusa .o inlocuiesti.

celalalta posibilitate e ca indicatorul sa fie dus.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ag65Amz
post 13 Dec 2007, 22:36
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




Deci treaba este k am antigel 1:1 de fiecare data asa iam bagat....Indicatorul merge pentru k lam incercat....apa nu e asa de calda....nici daca pui mana pe furtune deci ala indica bine....daca nar indica bine de ce dupa o perioada de mers....sta fix nemiscat de acolo...?


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 13 Dec 2007, 22:41
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mai încearcă-ți norocul cu alt termostat... Altă cauză nu văd...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ag65Amz
post 13 Dec 2007, 22:44
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




Treaba cu termostatul am mai incercato am schimbat 2....in fine..
Multi zic ca am garnitura de chiuloasa ciupita si daia face asa ....sau o am arsa de tot...
treaba este cum fac sa schimb garnitura de chiuloasa ...am auzit ca daca vrei sa o schimbi trebebe data jos galeria de admisie si evacuare...carburator....si apoi dupa ce pui noua garnita trebuiesc reglati din nou tacheti apoi la nush cati km trebe sa te duci iara la strans ...este adevarat?


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Dec 2007, 22:45
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Explica si tu pe romaneste.
Cand acul e pe rosu poti tine mana pe furtune?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ag65Amz
post 13 Dec 2007, 22:53
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




De voie poti tine mana pe ele......si caldura doar te amageste oleaca....
Din cand in cand asa doar ca sa mearga pe gaz...ii mai fac aerisire pe la plamanul de gaz....si acolo cateodata da apa din prima,....alteori scot ala si degeaba nimic.....nu vine nimic...abia dupa vreo 4 5 incercari vine apa...adi incercarile consta in bagatu furtunului la loc scosul lui si abia dupa incercarile astea vine apa.....nush ce poate sa fie....


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 13 Dec 2007, 22:57
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pompa de apă?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ag65Amz
post 13 Dec 2007, 23:03
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




Nush ce sa spun eu despre ea....e buna adik face si presiune ...adik furtunele se intaresc dupa ce pornesti motorul 5 min...adik nu se fac pietroi dar au presiune in ele...


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Dec 2007, 23:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Presiunea nu e de la pompa de apa. Se intaresc pt ca se incalzeste apa si isi mareste volumul.
Scoate termostatul si vezi ce se intampla.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ag65Amz
post 13 Dec 2007, 23:11
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




Maine o sa incerc asta....oricum multumesc pentru sfaturile acordare....am plecat afara k e zapada la pitesti si ma duc sa ma dau oleaca cu masina smile.gif) ....acuma va las ...noapte buna si inca odata multumesc pentru sfaturi....bafta in continuare si nu uitati dacia e masina romanului ...sa ai cu tine un patent o surubelnita dreapta...o sarma si ceva banda izoliera...o cheie de 10 ,13 si aia de roti smile.gif) ...eu le am ...si stiu....v-am lasat pentru aceasta seara.....
Maine o sa revin cu ce am mai rezolvat....Noapte buna


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 14 Dec 2007, 00:48
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Posibil sa ai o gatuiala undeva pe circuit(termostat defect) sau circulatie deficitara(ceva la pompa de apa).

Posibil sa fie si garnitura de chiulasa. Verifica-ti nivelul uleiului,cauta o mazga alba pe joja. Cauta urme de ulei in vasul de expansiune. Verifica nivelul antigelului. Cu motorul pornit,urmareste daca apar bule de aer in vasul de expansiune(dar atentie,dupa ce faci aerisirea cum trebuie)

Probabil si aer destul de mult in instalatie.

O modalitate de a repara surubul de aerisire: poti da o gaura de diametru mai mare in capacul pompei de apa acolo unde ai ciotul ala de surub ramas,faci un filet mai mare(recomand M6,insa cauta un tarod de 5.5 fiindca suruburile M6 din comert au de fapt filetul de 5,8),iei un surub cu filet corespunzator,il transformi in surub de aerisire, adica faci canal de 2/3 lungimea totala a partii filetate cu un burghiu de 2 mm si inca un orificiu perpendicular pe axa de simetrie a surubului,undeva la 3-4 mm de capul acestuia(adica la 1/3 care ti-a ramas negaurit)...iti recomand un surub cu cap hexagonal "echipat" cu o saiba, confectionezi o garnitura de cauciuc de diametru egal cu cel al saibei - dar care sa acopere stutul ala unde se infileteaza surubul de aerisire.

Sau,cel mai simplu....schimbi capacul pompei de apa.

Atentie insa, pentru reparatie trebuie sa golesti circuitul de racire. dupa care indesi o carpa pe stutul cu diametru mare al corpului pompei de apa(tur racire - unde vine termostatul) pana "inainte" de stutul de aerisire pentru ca spanul rezultat sa nu intre in pompa de apa. Nu scoti carpa decat la sfarsitul operatiei,prin tragere,usor. Vezi sa NU O UITI ACOLO !!! Stiu,riscant,insa... tongue.gif

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 14 Dec 2007, 00:57


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikssark
post 14 Dec 2007, 01:48
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 4 April 06




Aerisitorul nu se afla pe capacul pompei de apa ci pe corpul pompei de apa si am inteles ca nu prea exista posibilitatea de a cumpara doar corpul(carcasa) ci pompa cu totul asa ca aplica metoda recomandata cu largirea si schimbarea surubului.


--------------------
dacia nova gt 99 decembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 14 Dec 2007, 01:57
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Scuzele mele,asa e m-am exprimat gresit. Intr-adevar e vorba despre CORPUL si nu CAPACUL pompei de apa, Una gandesc alta scriu... deh,oboseala. wink.gif

Eh,acum de gasit se gaseste si corpul separat,nu oriunde,asta asa e. Dar nu prea merita cumparat doar el fiindca pretul se apropie de cel al unei pompe complete de apa.
S-ar preta doar o pompa de apa noua in cazul in care cea veche nu functioneaza cum trebuie... Insa e scumpa si un pic mai complicat de schimbat.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 14 Dec 2007, 02:02


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ag65Amz
post 14 Dec 2007, 12:20
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




Va multumesc pentru sfaturile date....o sa le urmez pe fiecare in parte sa incerc sa aflu care e treaba cu aceasta problema ....


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 14 Dec 2007, 19:04
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Cu apa, vreifica prima data daca e garnitura de chiulasa. Turezi si vezi daca iti vin bulbuci in vasul de expansiune(prin furtunul de jos). Daca e asa, alta garnitura. Totusi eu nu cred ca e garnitura pentru ca eu am patit aceeasi chestie si o garnitura de chiulasa am schimbato degeaba. Ti se manifesta asa din cauza termostatului si al circuitului de apa pentru vaporizatorul de GPL. Tot ce tre sa faci e sa dai 2 sau 4 gauri de 4mm in termostat sa circule apa tot timpul pe acolo. Plamanul de GPL trebuie legat in serie cu radiatorul de incalzire, adica: ai furtunul ce vine de pe pompa de apa parca si intra in radiatorul de incalzire. De pe radiatorul de incalzire duci un furtun in plamanul de GPL si din plaman inpoi in motor(unde intra din radiatorul de incalzire returul). La mine merge brici asa. Daca renunti la termostat atunci nu mai tre sa umblii la furtune deloc, dar fiind iarna se va incalzi foarte greu.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ag65Amz
post 14 Dec 2007, 19:16
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 December 07




Deci apa in baie nu am....dar nici ulei in antigel....bulburuci nu vin asta in mod sigur.....dar aceeasi legatura am si eu ....apa ce trece prin vaporizatorul gpl e luata in serie de la apa ce trece prin caloriferul de caldura....treaba cu gaurile in termostat nu am facut-o de ce sa zic....crezi k e o solutie si asta ?


--------------------
Dacia Nova 1,6 GT 1998 - Ag65AMZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 14 Dec 2007, 19:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Daca e pus in serie si face asa da 4-5 gauri de 4 mm si vezi cum se comporta, dar prima data uitate la toate colierele daca sunt stranse cum trebuie ca e posibil traga aer pe undeva si vezi sa nu ai furtune fisurate.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 14 Dec 2007, 19:57
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




O gaura cu burghiu de 2 in termostat e suficienta.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 14 Dec 2007, 20:43
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




La mine a fost nevoie de 4, depinde de la caz la caz, ie-le pe rand incepe cu 2 si daca trebuie mai adaugi. Sport la treaba


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luk67
post 28 Jan 2008, 09:14
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 25 January 07




salut. aceeasi problema am avut-o si eu de curand . la mine se intampla de 2 ori treaba asta si apoi mergea. ai aer in calorifer, la ine se auzea clipocind in el cand pornem motorul. aeriseste bine instalatia . eu am reusit strangant de furtunul care duce la radiator( cel gros) cu capacul deschis la vasul de expansiune si motorul pornit.


--------------------
dacia nova 1998 gt - vl 67 luk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:10
Forum Renault