Filtru de polen, filtru doar pentru Solenza fara A/C
![]() ![]() ![]() |
Filtru de polen, filtru doar pentru Solenza fara A/C
driver |
![]()
Post
#1
|
||
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
|
||
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|||
tunderbird |
![]()
Post
#2
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driver @ 21 Mar 2005, 17:39) Te inseli....sunt masini care au A/C dar nu au filtre de polen. Eu am un Clio Symbol care nu a avut filtru de polen. Pentru ca nu mai suport gazele de esapament (poate si din cauza profesiei) si am tinut in mod special sa pun pe masina acest filtru.... pot sa spun ca problema prafului este rezolvata, dar mirosul de gaze de esapament tot intra. Nici macar la Megane 2 nu se pastreaza aerul curat. Nu stiu cat de eficace or fi filtrele de la VW, Audi si Mercedes, dar la Renault (si probabil si la Dacia) sunt un mare fas... |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
driver |
![]()
Post
#3
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 21 Mar 2005, 18:28) am zis ca solenza cu A/C are un filtru de particule (de praf) nu de polen, iar filtrul care l-am adaptat eu e de polen iar modul de fixare se poate face doar la solenzele care nu au A/C, pentru ca difera grupul GMV si nu stiu sigur daca se poate pune in acelasi loc si la cele cu A/C. O sa studiez si GMV de la cele cu A/C daca o sa am ocazia dar deocamdata nu am timp... |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
burliu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 11 September 03 ![]() |
la fost ma dacie super nova i-am adaptat filtru banuiesc ca se poate adapta si la cele care nu au prevazut asa ceva
|
--------------------
.
.
.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#5
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu i-am pus la a mea filtru de hota. Am scapat de praf dar mirosurile tot mai intra. Sunt curios cum e cu filtrul asta, poate ii fac si eu un up-grade la a mea.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
valioglu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Asteptam pozele please.
This post has been edited by valioglu: 21 Mar 2005, 23:31 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
AVT |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, da, da, daaaaa, asteptam detalii... te rugam!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
ICET |
![]()
Post
#8
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Pozele ca pozele,dar interesant e din ce materiale a fost "fabricat"!Poti sa zici asa in mare si cum a fost facut! |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
tunderbird |
![]()
Post
#9
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
tunderbird |
![]()
Post
#10
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driver @ 21 Mar 2005, 19:00) am zis ca solenza cu A/C are un filtru de particule (de praf) nu de polen, iar filtrul care l-am adaptat eu e de polen iar modul de fixare se poate face doar la solenzele care nu au A/C, pentru ca difera grupul GMV si nu stiu sigur daca se poate pune in acelasi loc si la cele cu A/C. O sa studiez si GMV de la cele cu A/C daca o sa am ocazia dar deocamdata nu am timp... Explica-ne si noua care este diferenta. Eu unul, n-am vazut pe la IPSO (desi ii frecventez destul de des) sa schimbe filtrul de particule la o masina cu aer conditionat, si nici la Porche Nord. Nu era prevazut in nomenclator denumirea de "filtru de particule" ci numai "filtru de polen". Dar, ma rog, nu vreau sa te contrazic, poate modelele mai noi de Solenza au asa ceva. Oricum, m-ai facut curios.... Dupa parerea mea insa, filtrul cel mai de calitate este acela care retine si mirosurile, deci un filtru cu carbune activ. La masinile de lupta se foloseste o instalatie de filtro-ventilatie care este echipata cu o baterie formata din 15-20 de cartuse de masti de gaze. Bogdan_o mi-a dat ideea sa incerc sa folosesc filtrul cu carbune activ de la hota de bucatarie. Trebuie facuta o carcasa de plastic identica ca forma cu filtrul de polen, in care sa se poata introduce granulele de carbune activ. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
i96nds |
![]()
Post
#11
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
tunderbird, eu cu mana mea am schimbat filtrul acesta de praf de la SLZ. Am Scala din primele modele. Deci exista un astfel de filtru. Nu este un filtru de polen, din pacate, si nici nu are carbune sau alte chestii. La urma urmei, seamana chiar mult cu chestia aia de la hota pe care a montat-o bogdan_o.
Ca idee, filtrul acesta de praf (pretentiosii pot zice si filtru de particule) arata ca un acordeon facut dintr-o panza pufoasa, alba. Cand ajung papadiile zburatoare pe aceasta panza ele nu pot sa treaca mai departe. Si gata. Deci toate modelele de SLZ cu A/C au un astfel de filtru de praf. El se imbacseste in timp si trebuie schimbat. La mine deja venea praf cand dadeam drumul la ventilatie si de aceea l-am schimbat. Acum e bine. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#12
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 22 Mar 2005, 12:39) Ca idee, filtrul acesta de praf (pretentiosii pot zice si filtru de particule) arata ca un acordeon facut dintr-o panza pufoasa, alba. Cand ajung papadiile zburatoare pe aceasta panza ele nu pot sa treaca mai departe. Si gata. Am inteles despre ce material este vorba. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#13
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Thunder eu am pus filtru din ala de la grila. Il am de anul trecut de prin primavara-vara si pana acum s-a tinut bine. Am scapat de praf in masina, de funze si alte chestii care imi intrau prin gurile de ventilatie. Asta ca sa nu mai zic ca primavara era o placere cu fulgii de plopi ca atunci cand nu aveam filtrul si dadeam drumul la ventilatie zici ca eram intr-un glob din ala de Craciun.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
osirus |
![]()
Post
#14
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Cel mai eficient filtru e cel cu carbune!Acum ramine sa confetionezi unul dar sa pui si material lavabil ca cel de la hota!Solenza si unele modele de renault au filtru de particule!Alte modele si logan au filtru de habitaclu,dar asta nu e acelasi lucru ca cel de particule! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
driver |
![]()
Post
#15
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Nu stiu sa va dau date tehnice despre filtre sau sa va spun ce si cum filtreaza aceste filtre. Undeva prin forum cineva zice ca a intrebat la VC daca SLZ are montat filtru de polen iar acestia au raspuns ca SLZ nu este prevazuta cu filtru de polen, iar modelele cu A/C (care au un sistem de recirculare a aerului) au montat in acel sistem un filtru de particule.
Pe materialul din care il fac eu scrie : filtru de polen pentru habitaclu (made in HU). Astazi isi ridica Slz un prieten, iar duminica sau luni ii montez filtrul si atunci va pun si pozele. (pana atunci nu am timp). Materialul de hota (lavabil cum ziceti voi) isi pierde calitatile dupa ce il bagi in apa si il freci, si nu cred ca mai e asa eficient, dar tot e mai bun decat nimic... This post has been edited by driver: 23 Mar 2005, 14:36 |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#16
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Eu am pus o plasa de sarma foarte fina la grilaj si am invelit tot ansamblul de ventilatie in aceeasi sarma fina si nu mai am probleme cu luatul peste ochi de frunze sau alte minuni.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Credeti ca poate cineva sa ma lamureasca de diferenta intre filtru de polen si filtru de particule, ambele fiind, dupa cum ziceti, pe tubulatura de aer la intrarea in aeroterma?
Ce inteleg eu: 1. Filtru de polen = filtru pus pe tubulatura de intrare a aerului de afara spre aeroterma. 2. Filtru de particule = filtru de aer la motor 3. Filtru de habitaclu = filtru montat la AC, in habitaclu, pentru a filtra particulele mari care s-ar putea depune pe vaporizator. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
driver |
![]()
Post
#18
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Eu cred:
Habitaclu se refera la compartimentul de masina in care stau pasagerii, adica interiorul masinii, iar cand zici filtru pentru habitaclu te referi la filtrul care se pune undeva in GMV. Filtrul de particule opreste opreste particule de o anumita marime, sau impuritati sau ce sunt, si ma gandesc ca este ceva asemanator ca si filtru de admisie de la motor (ca si material), filtrul de polen vad ca e mult mai subtire si mai usor, poate pentru ca sa treaca aerul prin el mult mai usor, sa nu diminueze debitul de aer si sa nu solicite prea tare motarasul din GMV. Am observat ca aerul intra la fel de usor, in timpul mersului, fara sa fie pornit ventilatorul. De aici deduc ca filtrul de polen filtreaza aerul prin aspiratie normala (adica atat cat e impins in mod natural) si nu este proiectat pt un debit foarte mare de aer, iar filtrul de particule (cel de motor), filtreaza aerul care este aspirat fortat, fiind proiectat sa reziste la un debit foarte mare de aer ( ex: 1 motor cap cilindrica 2,0 l X 7000rot/min =>14000 l aer/min care trec printr-un filtru de o suprafata relativ mica) . Materialul filtrului de polen nu cred ca ar rezista in cutia filtrului de aer (pt motor). 14000 l aer cred ca inseamna cam 14 mc, nu le am cu fizica dar ii las pe altii care stiu sa-mi confirme teoria Intrebare: ? Stiti careva daca este vreo diferenta intre aerul filtrat cu un filtru de particule si unul filtrat printr-un filtru de polen ? (caut un raspuns avizat nu teorii) late edit: nu ma intereseaza filtrul cu carbuni sau nu mai stiu ce, ca doar nu mi-am luat Maibach ci numa o amarata de dacie cu 5000 de euro la care mai intra aerul si pe langa usile care nu se inchid bine nu numai prin GMV, am vrut doar un filtru care este montat si pe alte masini de serie. This post has been edited by driver: 23 Mar 2005, 14:24 |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
driver |
![]()
Post
#19
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Mda ... in sfarsit mi-am facut un pic de timp si am reusit, sa fac fitrele. Atasez acum poze din timpul confectionarii, cu mentiunea ca am gresit niste masuratori. O sa revin cu datele exacte.
Se confectioneaza destul de greu, si trebuie o mana putin mai priceputa, decat am crezut eu. Avantaje:-pur si simplu nu mai intra praf in masina prin fantele de la GMV habitaclu, si nu se mai ingreste parbrizul in interior de la praful care se lipeste de el. Scimbarea relativ usoara. Dezavantaje: Suprafata de filtrare se reduce sub 40% fata de filtrul original de opel, ceeace determina schimbarea lui mai frecventa (dintr-un filtru de opel fac 2 pt solenza, adica 1 buc filtru opel => 2 buc fitru pt solenza+20% pierderi). O sa revin cu poze cu el montat. Pt. cei interesati confectionez cate 2 buc la pretul de 300.000 bucata, sau 1 buc la 350.000. Pt Cluj asigur montajul gratuit. Tel. 0745 357127 sau PM(intru rar) PS: montatul/demontatul nu necesita demontarea GMV (eu l-am demontat pentru poze si masuratori), si se face in ~ 5 min. This post has been edited by driver: 6 Apr 2005, 20:36 Attached thumbnail(s) acesta.JPG ( Size: 59.26k ) Number of downloads: 2567 DSC01093.JPG ( Size: 60.83k ) Number of downloads: 2670 DSC01090.JPG ( Size: 55.57k ) Number of downloads: 2730 DSC01088.JPG ( Size: 59k ) Number of downloads: 2677 |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
imi place cum arata treaba facuta de driver. am si eu o intrebare..? filtrul ala de opel de la ce model e mai exact (vectra, astra..) sau sunt la fel la toate? filtru l-ai taiat in doua de la jumate sau cum ai procedat exact? cum se face prinderea pe gura ventilatorului sa nu-l traga inauntru? merci
dc erai din buc poate ma ajutai si pe mine.. ![]() |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
merci mult driver ca mi-ai raspuns. eu tocmai m-am suparat azi si m-am bagat sa vad ce e pe acolo. am desfacut aeroterma din alea trei suruburi ca nu puteam sa vad si eu cum arata acolo..(mam cam chinuit ca nam avut tubulara de 10 ..). am reusit sa-mi confectionez eu un filtru dintrun filtru de aspirator (nou-filtru). lam lipit cu niste scoci, apoi pe toata gura aia rotunda am mai pus un fel de tifon (mai gros.. de fapt era o carpa dintr-aia de sters prafu- speciala pt asta si mi sa parut destul de buna pt ce-mi trebuia mie) pe care am legat-o frumos cu un cablu. sunt multumit de cum a iesit acum sa vedem si ce efecte are. nu mi se pare ca i-a diminuat din puterea aerotermei. dar totusi pt viitor.. cum arata de fapt filtru ala de opel? e dreptunghiular? si l-ai taiat tu la ....latime si lungime de .....dupa care l-ai facut cerc? apoi ai lipit scociul ala dublu adeziv? a si dc stii cumva.. de ce nu baga aer inauntru aeroterma daca e cu gura in sus? adica nu era prinsa acolo cu gura spre bordul masinii ci era in sus pt a putea fixa filtru pe ea? mam cam speriat.. am zis ca din cauza filtrului ala nu mai intra aerul in masina dar dupa ce am pus-o normal.. totul ok.
This post has been edited by alex_axn: 9 Apr 2005, 19:17 |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#22
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Motorul turbinei merge si daca e cu gura in sus, dar nu are cum sa bage aer in masina dintr-un motiv simplu: daca te uiti sub aeroterma o sa vezi o gaura prin care aerul trag de turbina este bagat in masina spre RACV. Daca tu ai turbina cu gura in sus, nu se mai pupa cele doua orificii (ala de pe masina si ala de baza turbinei) si de aia nu intre pic de aer in masina.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
merci bogadan. acum inteleg.. nu mam gandit la asta.. ci doar am pus aeroterma la loc si mam bucurat ca merge:)
|
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
driver |
![]()
Post
#24
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Azi am dat filtrul jos, dupa 5000 km parcursi, din cauza debitului de aer redus. Cam atata praf trebuia sa respir daca nu aveam filtrul (poza jos). O sa-l suflu cu aer din partea cealalta si il montez la loc.
Pentru cine vrea, mai las din pret 2 x 250.000 sau 1 x 350.000, mai jos nu se poate ca e scump materialul. Attached thumbnail(s) DSC01373.JPG ( Size: 59.81k ) Number of downloads: 2488 |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
manasse |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 7 March 05 ![]() |
pt driver
ma intereseaza si pe mine un filtru de-asta. cum procedezi cu "clientii" din bucuresti? |
--------------------
Dacia
Solenza - Confort
- 7767 Never buy a car you can't push.
|
|
driver |
![]()
Post
#27
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
driver |
![]()
Post
#28
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
manasse |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 7 March 05 ![]() |
filtru d-asta Unix a gasit cineva prin bucuresti?
daca da, unde? |
--------------------
Dacia
Solenza - Confort
- 7767 Never buy a car you can't push.
|
|
klaus |
![]()
Post
#30
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:19 |