DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> > Sfaturi Generale Pentru Un Condus Economic.,, valabile pentru orice masina

nicu022003
post 7 Oct 2007, 16:07
Post #1


membru


Group: Members
Posts: 537
Joined: 27 February 07




1. Nu iti incarca masina cu lucruri inutile. 100kg suplimentare inseamna circa 0.7 litri/100km in plus. Daca portbagajul tau cuprinde o multime de lucruri care ar trebui lasate in boxa/garaj sau in debara, cum ar fi anvelopele de iarna/vara, trusa de scule extinsa, piese de schimb, canistra cu combustibil/zaibar/tuica, soacra, o valiza cu chinezi si jumate din recolta de cartofi din toamna, e timpul sa il mai golesti... Idem si pentru pasageri. Regula e asa: daca e inutil, arunca-l.

2. Nu sta sa iti 'incalzesti' motorul. In afara de cele cateva secunde necesare pentru a-ti pune centura si pentru a iesi din parcare, nu lasa motorul sa se incalzeasca, mergand inutil la relanti. Motorul va ajunge mai repede la parametrii optimi de functionare daca vei pleca din parcare cat mai repede, dar fara a-l forja in primele sute de metri. Daca e iarna, mergi bland cu el cel putin 2 kilometri.

3. Invata-te cu dinamica masinii tale. Invata sa te folosesti de inertia masinii ori de cate ori este necesar, atentie insa, fara a o scoate din viteza si fara a opri motorul. De exemplu, foloseste inertia autovehiculului pentru a urca o rampa care urmeaza unei coborari, tinand pedala de acceleratie apasata in mod constant, fara sa accelerezi inutil. Daca insa vei opri motorul sau daca o vei scoate din viteza cand cobori o panta singurul deznodamant previzibil va fi MOARTEA. Precum si un consum mai mare de bani pentru repararea masinii. Nu te adauga idiotilor care fac aceasta greseala cumplita, ok?

4. Foloseste frana de motor. Frana de motor intrerupe injectia de combustibil la masinile moderne. Asta inseamna ca daca vei cobori o panta in frana de motor nu vei consuma nimic. La fel, daca te apropii de un semafor si vezi ca e rosu sau ca se va pune rosu, retrogradeaza treptat pentru a incetini din frana de motor, pe cat posibil. Dimpotriva, daca scoti masina din viteza atunci motorul va intra in relanti si vei incepe sa consumi ceva. Atentie insa: nu folosi frana de motor la turatii excesive. Excesiv inseamna apropiat de zona rosie a turometrului, da?

5. Fii bland dar ferm cu pedala de acceleratie. Acceleratiile excesive nu te ajuta, chiar deloc. Asta nu inseamna sa pornesti ca melcul de pe loc, ci sa nu dai fum la tot cartierul. Acceleratiile prea lente cresc consumul de carburant, asadar adevarul e la mijloc. In ambuteiaje, daca motorul tau este sanatos, simpla ridicare treptata a piciorului de pe pedala de ambreiaj va impinge masina inainte. Si nu accelera inutil daca iti dai seama ca vei prinde rosu, d'oh!

6. Mentine viteza constanta. Pe sosea mai ales, mersul cu viteza constanta iti va reduce simtitor consumul de carburant. Pentru a reusi un consum redus, anticipeaza situatiile in care va trebui sa reduci viteza, astfel incat sa nu fii nevoit sa pui frana. Ia piciorul de pe acceleratie in timp ce te apropii de o masina care depaseste cu viteza mai mica, pentru a-i da timp sa se replieze.

7. Mergi cu viteza adecvata si cu motorul turat cat trebuie. Fiecare masina are zona ei de consum optim, in functie de viteza si turatie. Daca ai computer de bord, cauta sa o determini. Ca regula pentru dieselari, tine motorul in zona de turatii unde ai cuplul maxim (vezi manualul masinii) si abia cand iesi din acea zona foloseste schimbatorul de viteze. Tinerea inutila a motorului in afara zonei de cuplu maxim iti creste cheltuielile cu masina, chiar daca iti scade aparent consumul de combustibil. Subturarea (mersul regulat cu masina sub zona de cuplu maxim) iti va distruge incet dar sigur motorul prin acumularea de mizerii si cenusa, asadar daca vrei sa iesi mai ieftin tureaza mosule motorul, ca n-ai 80 de ani...

8. Foloseste cu cap climatizarea autovehiculului. Dezabureste/dezgheata parbrizul lasand in jos parasolarele. Aerul cald nu se va duce in habitaclu ci se va intoarce spre geamul parbrizului. Daca afara e cumplit de cald, porneste masina cu toate geamurile deschise, si de-abia dupa ce aerul fierbinte din interior este dat afara inchide-le. Lasa climatizarea pe modul automat, daca este posibil. Daca nu, nu pune aerul conditionat pe mai putin de 20 de grade, este inutil. Foloseste un parasolar sau jaluzelele din dotarea autovehiculului pentru a reduce expunerea la soare a habitaclului. Apropo, mersul cu geamurile deschise creste consumul de carburant mai mult decat folosirea A/C-ului...

9. Foloseste corect anvelopele. Verifica macar lunar daca ai presiunea corecta in anvelope. Presiunea corecta e scrisa chiar in manualul masinii, sau pe o eticheta in interiorul acesteia. Daca temperatura exterioara creste peste 10 grade mai multe zile si nu mai sunt semne de revenire a iernii, scoate-ti anvelopele de iarna, care consuma mai mult. Curata anvelopele de noroi si mai ales de gheata murdara acumulata in pasajele rotilor.

10. Intretine-ti masina cu grija O evacuare veche, un filtru de aer mizerabil, un tren de rulare prost intretinut si kiturile 'aerodinamice' aplicate fara cap masinii nu vor face altceva decat sa creasca inutil consumul de carburant. Mai rau insa, daca nu iti 'alimentezi' masina la timp si in mod regulat cu ce e mai bun de pe piata, vei remarca la final ca vei da mai multi bani in service decat ai fi dat pe o intretinere corespunzatoare a masinii. Asta in cazul in care costurile neglijarii partii tehnice a masinii nu se refera chiar la vieti omenesti... Regula de baza este asadar scaderea cheltuielilor totale cu masina, iar nu doar reducerea consumului de carburant. Mai sunt si altele, dar pe acestea va lasam sa le scrieti voi... 10000000.gif

Sursa aici


--------------------
Volkswagen Golf 2010 - B184PAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Oct 2007, 16:16
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05






--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 7 Oct 2007, 20:55
Post #3


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(nicu022003 @ 7 Oct 2007, 16:07)
Apropo, mersul cu geamurile deschise creste consumul de carburant mai mult decat folosirea A/C-ului...


Da-mi voie sa te contrazic. Eu inteleg ce-ai vrut sa faci, dar afirmatia ta este valabila numai de la viteza "prag" de aprox 75 km/h (nu mai tin minte, am vazut cateva teste la cateva emsiuni).

E clar ca prin oras pe la 30 pe ora si aglomeratii AC-ul sa consume mult mai mult decat frecarea aerului datorita unui geam deschis. smile.gif


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carpe diem
post 27 Nov 2007, 02:58
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 23 November 07




de ce nu e bine sa scoti Loganul din viteza la vale?


--------------------
Logan 1.6 mpi kiss fm 2007 - 6110
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 27 Nov 2007, 03:17
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




se rastoarna


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 27 Nov 2007, 09:03
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(carpe diem @ 27 Nov 2007, 02:58)
de ce nu e bine sa scoti Loganul din viteza la vale?
*


Consuma, d-aia. blush.gif

Poti sa cuplezi a 4-a sau a 5-a daca vrei sa mearga masina lejer la vale.

This post has been edited by Laurentziu83: 27 Nov 2007, 09:04


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 27 Nov 2007, 10:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(carpe diem @ 27 Nov 2007, 02:58)
de ce nu e bine sa scoti Loganul din viteza la vale?
*



Doamne fereste!!!
1. O ia prea tare la vale si trebuie sa folosesti excesiv franele, le supraincalzesti, ramai fara ele si mori.
2. Daca ti se opreste accidental motorul, ramai fara servo-directie si servo-frana.
3. In frana de motor consumul e 0. La relanti NU e 0.

Mi se rupe mie de cat consumi tu si daca mori, dar poate mori intrand in mine sau in vreun alt nevinovat!!!
Trezeste-te la realitate. Chiar daca a consuma ceva in frana de motor, merita sa risti? Chiar asa putin valoreaza o viata?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 27 Nov 2007, 10:15
Post #8


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04






--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Nov 2007, 11:12
Post #9


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Multumesc hash. N-am dat de topicul cu pricina (din cauza vitezei/neatentiei).

@all: rog folositi topicul indicat de hash, aici inchid.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th July 2025 - 17:34
Forum Renault