DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Se incalzeste repede motorul. HELP!

maniacu_mnc
post 7 Feb 2008, 16:11
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 250
Joined: 11 September 07




Am si eu o problema. Aseara am fost prins in trafic in bucuresti si am observat ca desi erau vro maxim 10 grade afara, a inceput sa mearga termocupla si acul de la temperatura apei statea cam sus.
Aveti vre-o ideee din ce cauza, sau a mai patit cine va asa ceava


--------------------
ex DSN Actual: BMW 316i 1995 - PH-86-ELS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 7 Feb 2008, 16:15
Post #2


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




La SN e oarecum normal sa porneasca destul de des ventilatorul(mai ales in trafic).
Daca pana acum nu-ti facea asa ar fi cazul sa schimbi termostatul.


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 7 Feb 2008, 16:48
Post #3


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Eu zic sa stai linistit ca inca nu ai probleme. Se intampla si la temperaturi mai mici sa porneasca ventilatorul, mai ales in trafic aglomerat.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 7 Feb 2008, 16:55
Post #4


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Si inca ceva, la DSN nu exista termocupla, ci doar senzor de temperatura..


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maniacu_mnc
post 8 Feb 2008, 02:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 250
Joined: 11 September 07




QUOTE(SYL @ 7 Feb 2008, 16:55)
Si inca ceva, la DSN nu exista termocupla, ci doar senzor de temperatura..
*




Cred ca te referi la altceva. Termocupla e ventilatorul din fata motorului. O sa schimb termostatul sa vad daca mai face ca totusi nu mi se pare normal ca la temperaturi scazute sa porneasca termocupla.


--------------------
ex DSN Actual: BMW 316i 1995 - PH-86-ELS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Feb 2008, 08:51
Post #6


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cred ca te referi tu la altceva.
In niciun caz termocupla nu este GMV-ul masinii (GMV = grup moto-ventilator).
Termocupla este ceea ce-i spune si numele: o cupla in functie de temperatura (cupleaza la o anumita temperatura).
Termocupla e pe nova, e pe berline, dar nu pe dacii de la DSN incoace.
Daca ai sa mai citesti pe aici pe forum ai sa intelegi foarte bine cum sta treaba la motoarele pe injectie multipunct, cel putin la astea de la renault.

Aia cu "porneste termocupla" e un barbarism provenit probabil din zona de "mecanici" de berline care inteleg mai greu sensul unor termeni.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 8 Feb 2008, 09:47
Post #7


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(maniacu_mnc @ 8 Feb 2008, 02:36)
Cred ca te referi la altceva. Termocupla e ventilatorul din fata motorului. O sa schimb termostatul sa vad daca mai face ca totusi nu mi se pare normal ca la temperaturi scazute sa porneasca termocupla.
*




Cum a zis si Klasu, termocupla nu e elctroventilatorul !! Termocupla e "un senzor" aflat in circuitul de racire, si cand antigelul ajunge la o anumita temperatura, cupleaza si comanda pornirea eletroventilatorului...Se gasea pe Nova, si berlinele mai noi(cele fabricare dupa anul 200x).


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maniacu_mnc
post 13 Feb 2008, 20:03
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 250
Joined: 11 September 07




QUOTE(klaus @ 8 Feb 2008, 08:51)
Cred ca te referi tu la altceva.
In niciun caz termocupla nu este GMV-ul masinii (GMV = grup moto-ventilator).
Termocupla este ceea ce-i spune si numele: o cupla in functie de temperatura (cupleaza la o anumita temperatura).
Termocupla e pe nova, e pe berline, dar nu pe dacii de la DSN incoace.
Daca ai sa mai citesti pe aici pe forum ai sa intelegi foarte bine cum sta treaba la motoarele pe injectie multipunct, cel putin la astea de la renault.

Aia cu "porneste termocupla" e un barbarism provenit probabil din zona de "mecanici" de berline care inteleg mai greu sensul unor termeni.
*




QUOTE(SYL @ 8 Feb 2008, 09:47)
Cum a zis si Klasu, termocupla nu e elctroventilatorul !! Termocupla e "un senzor" aflat in circuitul de racire, si cand antigelul ajunge la o anumita temperatura, cupleaza si comanda pornirea eletroventilatorului...Se gasea pe Nova, si berlinele mai noi(cele fabricare dupa anul 200x).
*



Aham am inteles eu credeam ca-i acelasi lucru. Ms de corectie


--------------------
ex DSN Actual: BMW 316i 1995 - PH-86-ELS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mafiozzo
post 16 Feb 2008, 21:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 17 May 07
From: .::Cluj::.




si mie inainte mi se incalzea motoru... si am rezolvat .. 1 ptr ca ... aveam mai multa apa distilata dekt aantigel.. si 2.. miam pus de curand un filtru sport:)) acuma ma enerveaza cand cobor.. se raceste prea rapid


--------------------
Ex : Supernova 2001 Opel Astra G CC 2003 Coupe
Now : Mondeo 2007 Limuzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 16 Feb 2008, 21:07
Post #10


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




@mafiozzo si cu ce ajuta filtrul sport la racirea suplimentara a motorului ?? ohmy.gif blink.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 16 Feb 2008, 21:10
Post #11


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Sa lamurim si noi ce se raceste. In afara de neuron. Pe gerul de afara mi se pare normal radmasa.gif
Evident motorul se va "raci" mai repede din cauza cantitatii sporite de impuritati care trece acum de filtru tongue.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maniacu_mnc
post 20 Feb 2008, 01:25
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 250
Joined: 11 September 07




QUOTE(dr_mKe @ 16 Feb 2008, 21:10)
Sa lamurim si noi ce se raceste. In afara de neuron. Pe gerul de afara mi se pare normal  radmasa.gif
Evident motorul se va "raci" mai repede din cauza cantitatii sporite de impuritati care trece acum de filtru  tongue.gif
*



Nu stiu sincer la cine te-ai referit dar eu spuneam cu totul altceva. Tocmai fiind frig afara max 10 grade chiar 5 nu mi-se pare normal ca in conditii de trafic bara bara sa se incalzeasca motorul in asa hal incat sa fie necesara pornirea ventilatorului pt racirea lui.

20 Feb 2008, 01:27:
QUOTE(mafiozzo @ 16 Feb 2008, 21:00)
si mie inainte mi se incalzea motoru... si am rezolvat .. 1 ptr ca ... aveam mai multa apa distilata dekt aantigel.. si 2.. miam pus de curand un filtru sport:)) acuma ma enerveaza cand cobor.. se raceste prea rapid
*



La mine e invers am facut antigelul sa reziste la -20 parca, deci cantitatea de apa distilata in nici un caz nu e mai mare decat cea de antigel.

This post has been edited by maniacu_mnc: 20 Feb 2008, 01:27


--------------------
ex DSN Actual: BMW 316i 1995 - PH-86-ELS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 21 Feb 2008, 15:10
Post #13


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Colega, tocmai in trafic bara la bara se incinge motorul, ca nu mai trece curentul ala de aer prin radiator sa scoata caldura din el !
Presupun ca n-ai prea mai umblat prin oras (la volan, adica) in ultimii ani, de te miri asa.
Abia cind ti-o porni electroventilatorul la drum intins sa intri la idei.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maniacu_mnc
post 24 Feb 2008, 23:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 250
Joined: 11 September 07




QUOTE(corbex @ 21 Feb 2008, 15:10)
Colega, tocmai in trafic bara la bara se incinge motorul, ca nu mai trece curentul ala de aer prin radiator sa scoata caldura din el !
Presupun ca n-ai prea mai umblat prin oras (la volan, adica) in ultimii ani, de te miri asa.
Abia cind ti-o porni electroventilatorul la drum intins sa intri la idei.
*




Stiu ca in trafic bara bara se incinge motorul ca nu-i prima oara cand umblu in trafic dar....mentionez erau sub 10 grade, ciar 5, si nu mi se pare normal. Daca la temp asta se incalzeste pai la vara....vai de curu meu sad.gif


--------------------
ex DSN Actual: BMW 316i 1995 - PH-86-ELS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 25 Feb 2008, 00:19
Post #15


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Daca mergi mult bara la bara, se incalzeste motorul pana la punctul cand porneste electroventilatorul, chair si la -10 grade...


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mashu
post 25 Feb 2008, 16:40
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 5 September 05
From: Bucuresti




Salut, am si eu niste intrebari in legatura cu asta.

Am o SN Confort, 60.000 km, am fost sa-i fac itp-ul la un service autorizat Dacia si am luat-o de acolo de vreo luna, timp in care nu prea am mers prin oras (Bucuresti), facand doar drumul dintre Targoviste si Bucuresti.

In schimb, de vreo saptamana, merge prietena mea cu ea la serviciu, prin Bucuresti, si s-a plans ca se incalzeste motorul prea tare fara sa porneasca ventilatorul sau, si daca porneste, merge doar cateva secunde (10-20). A spus ca intr-o seara acul a ajuns chiar in dreptul simbolului cu termometru si ca atunci nu a mai putut sa porneasca masina timp de cateva minute.

Am mers si eu cu ea de vreo 3 ori ca sa vad cum face. Am atasat o poza cu acul si am notat zonele ca sa va pot explica mai bine.
Sa va zic cum imi face mie in Bucuresti:
- in primul kilometru acul ajunge la jumatatea distantei dintre 1 si 2 indiferent de cum as merge.
- daca merg cateva minute bara la bara acul ajunge la linia 2. Atunci porneste ventilatorul si, intr-adevar, merge foarte putin, mai putin de un minut timp in care acul ramane tot acolo.
- nu coboara decat daca merg iar mai mult timp intins si se raceste radiatorul datorita vitezei.
- cat timp am mers eu acul nu a trecut niciodata de linia 2

1. E normal comportamentul? Nu sunt sigur, dar parca inainte sa-i fac itp-ul nu urca asa de sus acul. De mentionat ca in fisa de service scria ca au inlocuit furtun calorifer si pompa de apa (asta legat de sitemul de racire).
2. Pot sa merg asa cu ea o vreme? (pana ajung inapoi la service-ul din Targoviste ca am garantie de la ei)

This post has been edited by mashu: 25 Feb 2008, 16:51

Attached thumbnail(s)
indicator_temperatura.jpg ( Size: 13.64k ) Number of downloads: 569


--------------------
Dacia Supernova Confort - -
mashu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 25 Feb 2008, 18:59
Post #17


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




E normal comportamentul cum l-ai descris tu, daca zici cand a condfus prietena a ajuns acul pana la 3 (pe desen) e un pic cam sus, dar sa tinem cont totusi ca acel indicator nu e de asa mare precizie..
Da, pompa de apa si acel furtun au legatura cu sistemul de racire, mai exact pompa de apa e cea care antreneaza antigelul sa circule prin circuit, iar acel furtun face aprte din cicuit...Oricum ca idee, daca s-a umblat la ciruitul de racire, a prins aer pe instalatie si dureaza cam 100 km pana se face aerisirea, iar in timpul asta o sa scada nivelul antigelului in vasul de expansiune si posibil sa fie nevoie sa mai completezi.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 00:07
Forum Renault