CALANDRU EXCELENT, functioneaza si arata si bine
![]() ![]() ![]() |
CALANDRU EXCELENT, functioneaza si arata si bine
PaulT |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|||
Merced |
![]()
Post
#32
|
![]() om al munților Group: Members Posts: 8.307 Joined: 24 June 07 ![]() |
Bre cu ce ma ajuta pe mine de exemplu un electroventilator?
![]() O sa incerc totusi intr-o zi sa si izolez nenorocirea aia de compartiment si sa ma rog ca o sa fie suficient de etans incat aeroterma chiar sa miste aerul de acolo, sa-l treaca pe la calorifer si sa-l si bage in masina. Motorul de la ea functioneaza, ventilatorul ala e mai mult decat ok, doar ca face urat la prima pornire cand e foarte frig afara. In rest putere are slava Domnului, ca cu masca ridicata daca puneam mana pe orificiul prin care trage aerul simteam putere ca la aspirator. Ma dispera faza cu geamurile, ca eu am mers in masini fara caldura, nu am pretentii sa stau in chiloti iarna, dar... |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#33
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
topicul asta e culmea...
QUOTE(tgg2k @ 16 Nov 2007, 14:03) 1. inventia aia de care vorbiti voi se numeste carton si se pune iarna in fata radiatorului ca sa nu se raceasca asa repede apa dinauntru si sa fie mai caldut caloriferul. cui nu-i place, sa nu-si puna 2. a doua inventie se numeste electroventilator si a fost pus pe daciile din '98 (parca) incoace. in mod normal se schimba si radiatorul (pentru sistemul de prindere si locasul pentru termocupla). bineinteles ca se poate pune si pe daciile vechi, se poate pune si buton (pt comanda manuala) si bec indicator de stare (cand se aprinde becul, electroventilatorul merge)... mama lui de topic si de functie de search... http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=14591&hl= 3. la vara sa nu cumva sa veniti cu idei de genul: da caldura in masina desi robinetul de caldura e pe inchis sau "nu porneste elv-ul, ce are?" sau "elv-ul e pornit tot timpul, cum sa-l opresc" sau stiu si eu ce bazaconii. dacia e masina veche, sistemele au fost gandite pt anii '70 si functioneaza impecabil daca sunt intretinute cum trebuie. puneti amestec antigel/apa proportionat corect, aerisiti cum trebuie, puneti termostat de macar 85 de grade, puneti coliere, desfundati radiatorul, curatati aeroterma, curatati caloriferul si nu are cum sa nu functioneze! |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
1979 berlina/2003 Confort ... la tăți ni greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#34
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tgg2k @ 19 Nov 2007, 11:44) Nu-i adevarat, majoritatea Daciilor pana in 2004 au elicea clasica, iar cele cu ELV nu poti stii daca e din fabrica sau e pus ulterior. E solutia cea mai ieftina, noroc ca Loganul are motorul transversal, ca daca il avea longitudinal ii punea tot elice pe fulie. Am vazut si Dacie din 89 cu ELV din fabrica, cred ca pentru export. |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#35
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@argon: pot sa confirm cele relatate de tine, am avut eu o berlina (fabricatie Dec. 1989) cu ELV din fabrica. Ca orice D13xx si a mea a avut diverse probleme. NICI UNA nu a fost la ELV (inclusiv echipamentele lui conexe).
Revenind la tema topicului: experienta mea cu masina amintita mai sus imi spune asa: NU e nevoie de nici un carton/calandru/husa, daca: 1. comuti cindva clapeta de aspiratie a filtrului de aer pe pozitia "iarna" dar mai ales: 2. Ai un termostat in stare buna (== care deschide _SI INCHIDE_ corect) montat bine. La D13xx termostatul trebuie SA FIE STRINS in colierul sau. Chiar o fanta mica (lipsa stringere in colier si/sau scapari pe linga ventil) impiedica incalzirea. Eu am patit asa (motorul nu se incalzea corect) ca urmare a unui termostat care lasa o fanta substantial mai mica de 0.5 mm la ventil (nu am masurat fanta). Sa ma iertati: restul de "solutii" sunt dupa mine cirpaceli. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Muttley |
![]()
Post
#36
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eu am termostat de vara.
Si are practicata pe "scaunul" supapei o mica ciupire pe langa care circula apa atunci cand termostatul e inchis (in genul celor descrise de os). Din motive obiective (lene maaare) n-am sa pun termostatul normal care zace in portiera. In schimb am sa-i pun ca de obicei carton in fata radiatorului. Sunt curios cum se va comporta (repet, termostat de vara + carton), ca de cand a dat frigul n-am avut drept de conducere ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tzepesch |
![]() ![]()
Post
#37
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 19 Nov 2007, 17:51) Eu am termostat de vara. Si are practicata pe "scaunul" supapei o mica ciupire pe langa care circula apa atunci cand termostatul e inchis (in genul celor descrise de os). Din motive obiective (lene maaare) n-am sa pun termostatul normal care zace in portiera. In schimb am sa-i pun ca de obicei carton in fata radiatorului. Sunt curios cum se va comporta (repet, termostat de vara + carton), ca de cand a dat frigul n-am avut drept de conducere ![]() eu am schimbat 2 de vara pt ca imi dadea in fiert motorul, se bloca termostatu. am trecut pe ala de iarna de 86, badotherm. mutley, si tu esti tras pe dr. de politai ? |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
- B-xx-xxx
1982 - 1310 - 4VIT. De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Psycho |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 21 June 04 From: Iasi ![]() |
dar pozele promise?
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-55-DEB [B]Vrrruummmm!!![/B]
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#39
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
[quote=tgg2k,19 Nov 2007, 11:44]
topicul asta e culmea... 1. inventia aia de care vorbiti voi se numeste carton si se pune iarna in fata radiatorului ca sa nu se raceasca asa repede apa dinauntru si sa fie mai caldut caloriferul. cui nu-i place, sa nu-si puna .... tot respectul pt topicul cu desfacutul motorului, jos basca ![]() daar, te contrazic... de exemplu la oltcit, "cartonul" se numeste calandru si vine in dotarea standard a masinii... |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
- B-xx-xxx
1982 - 1310 - 4VIT. De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
os |
![]()
Post
#40
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
la Oltcit: mai precis chestia aia se numeste "ecran de calandru" si este necesar datorita racirii cu aer, fara termostatare.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Bullix |
![]()
Post
#41
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Intrebare: nu cumva confundam termenul "dezaburire" cu "dezghetare"? Evident ca un aer cald va dezgheta foarte repede parbrizul atunci cand il gasim la ora 7 dimineata BOCNA (precizez: foarte repde DUPA ce motorul a fost incalzit). Insa daca afara e frig, caldura nu e logic ca va aburi geamul? Mai ales cand e si umezeala afara. In schimb, solutia de compromis "mergi cu geamurile deschise" functioneaza foarte bine (chiar daca acu' nu ma mai pot ridica din pat de durere de umeri si spate). Eventual, o incalzire suficient de intensa poate va reusi sa incalzeasca in mod uniform si omogen intregul parbriz, si asa sigur se va dezaburi? Ma cam depaseste problema desi nu stau prea prost cu fizica...
![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 17:22 |