DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> CALANDRU EXCELENT, functioneaza si arata si bine

PaulT
post 18 Nov 2007, 19:47
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




O sa o fac dupa ce il montez.Se mai monteaza un buton in paralel cu termocupla(ptr a avea si un control manual in cazul putin probabil in care cedeaza termocupla-in mod normal ar trebui sa nu fie probleme cu ea ptr ca alimentarea propriuzisa a elv se face prin releu),si un martor luminos tot in interior,ptr a vedea cand porneste,cand se opreste. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic - B-00-xxx 2006 Laureate/1973/2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 18 Nov 2007, 22:15
Post #32


om al munților


Group: Members
Posts: 8.307
Joined: 24 June 07




Bre cu ce ma ajuta pe mine de exemplu un electroventilator? sad.gif Ca mie mi se incalzeste caloriferul, n-am treaba cu asta, dar nu-mi intra aer prin el decat cand am viteza, aeroterma de-abia daca dezabureste 2 cm din geam, asta daca sa zicem ca stau intr-o coloana.
O sa incerc totusi intr-o zi sa si izolez nenorocirea aia de compartiment si sa ma rog ca o sa fie suficient de etans incat aeroterma chiar sa miste aerul de acolo, sa-l treaca pe la calorifer si sa-l si bage in masina. Motorul de la ea functioneaza, ventilatorul ala e mai mult decat ok, doar ca face urat la prima pornire cand e foarte frig afara. In rest putere are slava Domnului, ca cu masca ridicata daca puneam mana pe orificiul prin care trage aerul simteam putere ca la aspirator.
Ma dispera faza cu geamurile, ca eu am mers in masini fara caldura, nu am pretentii sa stau in chiloti iarna, dar...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 19 Nov 2007, 11:44
Post #33


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




topicul asta e culmea...

QUOTE(tgg2k @ 16 Nov 2007, 14:03)
care e problema tehnica aici?! nu ar fi fost mai bine ca topicul sa fie pus la imbunatatiri?!
*



1. inventia aia de care vorbiti voi se numeste carton si se pune iarna in fata radiatorului ca sa nu se raceasca asa repede apa dinauntru si sa fie mai caldut caloriferul. cui nu-i place, sa nu-si puna

2. a doua inventie se numeste electroventilator si a fost pus pe daciile din '98 (parca) incoace. in mod normal se schimba si radiatorul (pentru sistemul de prindere si locasul pentru termocupla). bineinteles ca se poate pune si pe daciile vechi, se poate pune si buton (pt comanda manuala) si bec indicator de stare (cand se aprinde becul, electroventilatorul merge)... mama lui de topic si de functie de search... http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=14591&hl=

3. la vara sa nu cumva sa veniti cu idei de genul: da caldura in masina desi robinetul de caldura e pe inchis sau "nu porneste elv-ul, ce are?" sau "elv-ul e pornit tot timpul, cum sa-l opresc" sau stiu si eu ce bazaconii. dacia e masina veche, sistemele au fost gandite pt anii '70 si functioneaza impecabil daca sunt intretinute cum trebuie.

puneti amestec antigel/apa proportionat corect, aerisiti cum trebuie, puneti termostat de macar 85 de grade, puneti coliere, desfundati radiatorul, curatati aeroterma, curatati caloriferul si nu are cum sa nu functioneze!


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX 1979 berlina/2003 Confort
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Nov 2007, 12:01
Post #34


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(tgg2k @ 19 Nov 2007, 11:44)
2. a doua inventie se numeste electroventilator si a fost pus pe daciile din '98 (parca) incoace.
*



Nu-i adevarat, majoritatea Daciilor pana in 2004 au elicea clasica, iar cele cu ELV nu poti stii daca e din fabrica sau e pus ulterior. E solutia cea mai ieftina, noroc ca Loganul are motorul transversal, ca daca il avea longitudinal ii punea tot elice pe fulie.

Am vazut si Dacie din 89 cu ELV din fabrica, cred ca pentru export.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 19 Nov 2007, 13:51
Post #35


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@argon: pot sa confirm cele relatate de tine, am avut eu o berlina (fabricatie Dec. 1989) cu ELV din fabrica. Ca orice D13xx si a mea a avut diverse probleme. NICI UNA nu a fost la ELV (inclusiv echipamentele lui conexe).

Revenind la tema topicului: experienta mea cu masina amintita mai sus imi spune asa: NU e nevoie de nici un carton/calandru/husa, daca:

1. comuti cindva clapeta de aspiratie a filtrului de aer pe pozitia "iarna"

dar mai ales:

2. Ai un termostat in stare buna (== care deschide _SI INCHIDE_ corect) montat bine. La D13xx termostatul trebuie SA FIE STRINS in colierul sau.

Chiar o fanta mica (lipsa stringere in colier si/sau scapari pe linga ventil) impiedica incalzirea. Eu am patit asa (motorul nu se incalzea corect) ca urmare a unui termostat care lasa o fanta substantial mai mica de 0.5 mm la ventil (nu am masurat fanta).

Sa ma iertati: restul de "solutii" sunt dupa mine cirpaceli.





--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Nov 2007, 17:51
Post #36


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Eu am termostat de vara.

Si are practicata pe "scaunul" supapei o mica ciupire pe langa care circula apa atunci cand termostatul e inchis (in genul celor descrise de os).
Din motive obiective (lene maaare) n-am sa pun termostatul normal care zace in portiera. In schimb am sa-i pun ca de obicei carton in fata radiatorului.

Sunt curios cum se va comporta (repet, termostat de vara + carton), ca de cand a dat frigul n-am avut drept de conducere sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 19 Nov 2007, 21:30
Post #37


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 19 Nov 2007, 17:51)
Eu am termostat de vara.

Si are practicata pe "scaunul" supapei o mica ciupire pe langa care circula apa atunci cand termostatul e inchis (in genul celor descrise de os).
Din motive obiective (lene maaare) n-am sa pun termostatul normal care zace in portiera. In schimb am sa-i pun ca de obicei carton in fata radiatorului.

Sunt curios cum se va comporta (repet, termostat de vara + carton), ca de cand a dat frigul n-am avut drept de conducere sad.gif
*



eu am schimbat 2 de vara pt ca imi dadea in fiert motorul, se bloca termostatu.
am trecut pe ala de iarna de 86, badotherm.

mutley, si tu esti tras pe dr. de politai
?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psycho
post 3 Dec 2007, 16:20
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 21 June 04
From: Iasi




dar pozele promise? sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX - IS-55-DEB
[B]Vrrruummmm!!![/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 3 Dec 2007, 20:37
Post #39


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




[quote=tgg2k,19 Nov 2007, 11:44]
topicul asta e culmea...
1. inventia aia de care vorbiti voi se numeste carton si se pune iarna in fata radiatorului ca sa nu se raceasca asa repede apa dinauntru si sa fie mai caldut caloriferul. cui nu-i place, sa nu-si puna

....

tot respectul pt topicul cu desfacutul motorului, jos basca rolleyes.gif

daar, te contrazic... de exemplu la oltcit, "cartonul" se numeste calandru si vine in dotarea standard a masinii...


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 3 Dec 2007, 21:01
Post #40


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




la Oltcit: mai precis chestia aia se numeste "ecran de calandru" si este necesar datorita racirii cu aer, fara termostatare.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 4 Dec 2007, 23:33
Post #41


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Intrebare: nu cumva confundam termenul "dezaburire" cu "dezghetare"? Evident ca un aer cald va dezgheta foarte repede parbrizul atunci cand il gasim la ora 7 dimineata BOCNA (precizez: foarte repde DUPA ce motorul a fost incalzit). Insa daca afara e frig, caldura nu e logic ca va aburi geamul? Mai ales cand e si umezeala afara. In schimb, solutia de compromis "mergi cu geamurile deschise" functioneaza foarte bine (chiar daca acu' nu ma mai pot ridica din pat de durere de umeri si spate). Eventual, o incalzire suficient de intensa poate va reusi sa incalzeasca in mod uniform si omogen intregul parbriz, si asa sigur se va dezaburi? Ma cam depaseste problema desi nu stau prea prost cu fizica... mad.gif


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 17:22
Forum Renault