DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mi-au luat foc niste fire!, Probleme pornire si relanti

ireedeejay2
post 12 Nov 2007, 16:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 12 November 07
From: Ploiesti




Salut!
Sunt nou pe-aici si ma bucur ca am gasit forumul asta,sunt aici sfaturi pe care nu le gasesti in alta parte,si decat sa intreb pe un "om bun la toate" de cartier, mai bine ma documentez de-aici...
Revin la problema mea...am de 2 ani o Nova GTI din 2000, si de aproape 1 an imi face numai probleme,cea mai stresanta este ca asta primavara,fiind cam frig, nu-mi pornea, nu-mi statea nici la relanti......trebuie sa mentionez ca nu prea ma pricep la motoare si masini,si ceea ce o sa va spun, aud de pe la mecanici si colegi...deci nu pleca nici s-o pici cu ceara cand era frig...pornea NUMAI cand vroia ea...am crezut ca e de la baterie,am pus-o pe redresor si pornea...dupa 2 zile nu mai pornea...in fine,am cumparat baterie noua, dar problema a persistat...m-am dus la un meserias(recomandat de un unchi) si mi-a schimbat bendixul si rotorul, dar nu noi...si mi-a spus ca problema relanti-ului s-ar putea sa fie de la socul automat, care s-ar putea sa fie stricat...m-am dus la un service,tot recomandat, si acolo in urma constatarii, am gasit amortizoarele duse, bieletele,bucsi bara stabilizatoare, ambreiajul dus si socul automat si senzorul de temperatura defecte...le-am facut pe toate in timp...cat era cald pornea fara probleme,si chiar nu mai aveam nici o problema si mecanicul mi-a zic ca mi-a schimbat socul automat dar nu are senzor de temperatura, si ma anunta el cand primeste...au trecut 2 lunu de atunci, si nici o veste iar saptamana asta cand am vrut sa ies cu ea, dupa vreo 4 zile de pauza, nu mi-a pornit,deci mi-a facut ca la inceput...l-am sunat pe electrician,ca mai aveam vreo 2 bube( proiectoarele si dezaburitrul)...si i-am spus problema...a venit omu cu aparatul de masura, baterie si cablu, si mi-a dat un pic de curent ca s-o pot duce la el la atelier...a mers bine,si omul mi-a zis ca e de la electromotor...cand mi-a adus masina a doua zi,mi-a zis ca a fost de la electromotor,ca freca nu stiu ce...imi facuse si dezaburitorul si proiectoarele, pornea frumos...a doua zi,am iesit cu ea si dupa cca 10 km s-a oprit,parca mi-a taiat cineva curentul,si ramasesei si in intersectie...dadeam la cheie,incerca s-o ia si murea...cu chiu cu vai am reusit s-o pornesc,si s-o scot de-acolo...am lasat-o un pic la relanti, si am plecat...dupa alti cca 15 km...iar imi murea in mers...puneam contactul,si imi ramaneau toate becurile aprinse la bord...mentionez ca nu-mi statea nici la relanti cand totusi o porneam...deci murea si trebuia sa tin un pic apasat ambreiajul...ca s-o misc de unde ma opream...trebuia sa ajung neaparat intr-o localitate din afara Ploiestiului, si nu ma mai puteam intoarce din drum...dupa iar doua opriri am vazut ca-mi iesea fum de sub capota...am ridicat-o si am vazut flacara cam in zona electromotorului...am luat stingatorul( pe care nu-l mai gaseam din cauza aglomeratiei din porbagaj) si am stins flacara...trebuie sa le multumim politistilor,care ne-au obligat sa avem stingator,triunghi si vesta,ca tre bune au fost acum...m-am speriat ingrozitor, va dati seama...l-am sunat pe electrician,i-am spus problema cu chiu cu vai,ca eram prea speriat si nervos in acelasi timp, si el mi-a spus ca vine la mine...dupa cca o ora jumate, a catadixit sa vina...avazut firele care au luat foc,le-a strans pe toate manunchi,si le-a legat la un singur fir pe care l-a dus la borna + la bateria...am pornit masina dar nu statea la relanti,nici s-o pici...nu mai zic ca-mi mergea in hopuri sau socuri,de zici ca eram in tagada...am reusit sa ajung la destinatie,intr-un final...a doua zi trebuia sa plec...asa ca am pornit masina,care tot nu tinea la relanti,si am lasat-o sa mearga vreo 20 de minute,dar tot murea...am modificat cu cateva spire acceleratia sa stea turata pe la 2000,ca la 500-1000 murea,chiar si cand era incalzita...si asa am reusit sa ajung acasa...bineinteles ca pe drum cum incetineam sau opream la semafor,la plecare tindea sa se opreasca si imi trepida si mergeam in socuri...maine am intalnire cu electricianul...sunt obosit si stresat de atatea probleme...va rog,daca ati patit asa,sau macar daca ati auzit, sa-mi dati si mie un sfat sa-i zic astuia ce sa verifice...va multumesc pt rabdarea de care ati dat dovada!!!


--------------------
Dacia Logan 1.0 Sce 54 kW, B4D-B4 Prestige 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 12 Nov 2007, 17:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




ireedeejay2, in primul rand, ce intelegi tu prin "soc automat"?

QUOTE
si socul automat si senzorul de temperatura defecte...


"Socul automat" nu este o componenta electrica sau mecanica...deci "socul automat" nu se defecteaza!

Socul automat il realizeaza calculatorul de injectie cu ajutorul unui actuator(motoras electric care regleaza relanti-ul) pe baza informatiilor de la mai multi senzori. Unul dintre senzori este cel de temperatura de pe motor.

Acum,relantiul instabil are mai multe cauze.

Deci,de verificat:

-Motorasul de relanti asigura functia de soc automat. Posibil sa se fi stricat.Poate la el te refereai cand ai zis de "soc automat". Curatat si verificat mufa lui... sau trebuie schimbat.

-Senzor de turatie. Acesta da informatii calculatorului de injectie privind turatia. Il gasesti pe capacul ambreiajului, este negru si este prins cu un surub de 10. Desfa-l si curata-l.

-Senzorul de temperatura de pe motor(in dreapta cum te uiti la motor,montat pe motor sub alte doua sonde pentru indicator temperatura(ceas) si avertizor temperatura(bec) care ziceai ca e defect. Schimba-l si pe acela.

Ar mai fi:

Probleme la injector: fire comanda injector - de verificat daca sunt rupte/partial rupte sau oxidate. Se reface circuitul de comanda si se da cu spray de contacte pe mufa.

Probleme la circuitul de alimentare cu combustibil(pompa electrica de benzina). Tu spui sa se verifice. Nu mai intru in detalii ca iese roman politist postul meu(iar tongue.gif )

De verificat si trasee de benzina(sa nu fie gatuite), regulator de presiune(sa nu fie defect, injector(sa nu fie partial infundat/infundat), s.a.m.d
Probleme la aprindere(verificat conector comanda bobina de inductie, dat cu spray de contacte) eventual si verificat fisele bujiilor si bujiile(preventiv).

Un amanunt demn de stiut: ti s-a aprins vreodata becul de injectie in timp ce se manifesta motorul asa cum zici? Chestia cu aprinsul tuturor becurilor in bord foarte posibil sa fie ori baterie consumata sau ceva scurt pe la instalatia electrica!

Pe partea electrica(ce ti-a luat tie foc) trebuie cautat scurtul(daca exista) si refacute cum trebuie traseele electrice. Insa foc iti putea lua si daca firele de prin zona s-au atins de priza de aer cald(un ghidaj de metal care de obicei se incinge...este chiar deasupra electromotorului.

Cu cate ti-am zis o sa-l tii destul de ocupat pe electrician,atentie numai sa lucreze cu simtul raspunderii.

Ar mai fi destule de spus. Detalii insa nu prea ai dat. Tu spune sa se verifice ce-am zis momentat si vedem dupa aceea.

Vino cu noutati dupa "control" si mai discutam.

Spor la lucru.

This post has been edited by variable_dynamics: 12 Nov 2007, 17:26


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Nov 2007, 17:26
Post #3


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Daca se alimenteaza bobina de inductie fara sa nu ai scapari e bine . Alceva verifica carburatorul sigur ai belele cu el ce te-as sfatui sa al dai jos si sa pui unu de dacie berlina monocorp un CARFIL32 de pe motorul de 1400 . Off mecanici astia sigur nu ti-a spalat cum trebuie carburatorul, acesta provaca sa nu ati stea la relanti motorul . Eletromotorul mai bine l-ai schimba daca rotorul are colectorul in scurt , zi la electician sa verifice carbuni si colectorul , de aceea ti-a si loat foc a fost in scurt wink.gif daca nu mai e bun altu. In primul rand carburatorul e buba la tine wink.gif bafta


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 12 Nov 2007, 17:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




djasu82, el are Nova GTI. Deci cu injectie! wink.gif

Nu e cazul de spalat carburatorul fiindca NU exista asa ceva la Nova GTi.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ireedeejay2
post 12 Nov 2007, 17:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 12 November 07
From: Ploiesti




In primul rand va multumesc pentru promptitudine, iar in al doilea rand, da, nu m-am exprimat eu corect, mecanicii mi-au schimbat motorasul ala Bosch,care e parte a socului, si care m-a costat 300 ron, dar nu mi-au schimbat senzorul de temperatura,care cica e ars...v-am spus ca nu prea am habar de motoare smile.gif
...si in legatura cu firele arse, electricianul mi-a spus ca s-au atins de "galerie" si ca au fost si taiate de o aparatoare care se mai tinea intr-o ureche...nu stiu cine e vinovat de asta cei de la service care mi-au schimbat ambreiajul sau electricianul care mi-a umblat cu o seara inainte la electromotor...in rest daca aveti intrebari, va raspund cum ma pricep si va rog sa-mi scuzati lipsa detaliilor tehnice sau exprimarea puerila...


--------------------
Dacia Logan 1.0 Sce 54 kW, B4D-B4 Prestige 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 12 Nov 2007, 17:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




ok,pana acum am intuit bine,in linii mari. Da,firele ti-au luat foc fiindca au atins de galeria de evacuare, din cauza ecranului pentru demaror(o placa metalica care are atasat o placa de azbest si protejeaza demarorul de temperatura ridicata a galeriei de evacuare. Cu ecranul termic de care ti-am zis nu ai treaba decat cand umbli la demaror.....deci cine a fost vinovat deduci tu.

Bun,daca ai schimbat motorasul de relanti, il poti elimina din discutie. Desi o curatare a conectorului lui e recomandata oricum.

Senzorul de temperatura zici ca e ars?!?! A fost verificat(masurat)?

Daca da,si asta e concluzia finala(ca e defect),schimba-l!
Acel senzor este un termistor(isi modifica rezistenta in functie de temperatura). In felul asta calculatorul de injectie stie cat de rece este motorul. Daca la tine "e ars"(adica ori ii variaza rezistenta aiurea ori nu mai variaza) calculatorul nu stie de fapt cat de rece/cald e motorul si nu regleaza corect relantiul.

Daca nu se rezolva problema dupa inlocuirea lui, tot ce am zis mai sus ramane de verificat.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 12 Nov 2007, 17:51


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Nov 2007, 19:41
Post #7


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Scuzele mele nu am stiut tongue.gif .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ireedeejay2
post 12 Nov 2007, 20:55
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 12 November 07
From: Ploiesti




iti multumesc inca o data variable_dynamics, pentru interventii, si sfaturi, sa vad maine dupa ce vorbesc cu electricianul, ce se intampla...sincer nu mai am incredere in nimeni, nici service autorizat, nici meseriasi recomandati...la service daca te duci, sunt numai angajati tineri cu ochii dupa ciubuc, baga masinile pe banda rulanta, nu fac decat ce necesita manopera putina dar cost mare( chiar am auzit o discutie mecanic-client de genul asta) si n-au timp pentru verificari mai amanuntite....asa zic ei...de ex. cineva de la service care mi-a schimbat bucsile bara stabilizatoare, mi-a lasat slabita brida aia de prindere si din cauza trepidatiilor cred s-a slabit mai tare si imi troncanea rau pe dreapta,si mi-era frica sa merg cu mai mult de 40-50 la ora, sa nu se rupa ceva...cand m-am dus la service inapoi, au ridicat-o pe elevator si au vazut aia slabita si dadeau vina unul pe altul...deci...sau alta chestie, dupa ce mi-au schimbat ambreiajul, mi-au inlocuit un tampon de la motor care cica era uzat...cand o turez mai mult de 3000 imi vibreaza toata masina si face zgomot mare de zici ca e turbo...explicatia lor a fost ca " tamponul nou, original e mai rigid,si atinge de caroserie" si de-aici zgomotul si vibratiile...oare?... voi sa-mi spuneti,daca e ceva adevarat aici...mai sunt multe de spus, sper sa nu plictisesc pe nimeni, dar asa mai ne impartasim experientele, sfaturile,ca de-aia e forum DACIA tongue.gif ...
P.S deci la cine sa apelez,intr-un final pentru o diagnosticare completa,sa vada unde e buba???

13 Nov 2007, 11:14:
salut!
Am informatii calde, dar din pacate nu foarte optimiste...acum vin de la electromecanicul care se ocupa de masina, si pana sa ajung la el, am observat ca imi pierde lichid din vasul de racire...e a doua oara cand observ asta, duminica mi-a mai facut o data si am completat cu antigel si apa pana la nivelul maxim, iar acum sa vad ca-mi face iar...i-am spus meseriasului si mi-a verificat busonul de la vas, si a vazut supapa dusa...nenea, a verificat dupa asta si in interiorul masinii la calorifer sa vada daca pierde si pe acolo, si....surpriza! imi pierde si pe la calorifer...deci ca sa fie tacamul complet...i-am spus sa-mi faca ce crede el de cuvinta,dar sa-mi termine, sa nu mai am probleme....cam atat pt azi... sad.gif

13 Nov 2007, 12:14:
am pus cateva poze la firul care a fost schimbat provizoriu legat la firele care au luat foc...cred ca erau vreo 5 fire bagate intr-o protextie gen Copex...dar fara insertie metalica...si le-a legat pe toate la un singur fir care duce la borna de + , pana imi face meseriasul treaba calumea...nu stiu cat de relevante sunt pozele, mai ales ca telefonul s-a incapatanat pe moment sa le scoata alb-negru, dar cine stie...orice indiciu conteaza pt un diagnostic...

This post has been edited by ireedeejay2: 13 Nov 2007, 12:14

Attached thumbnail(s)
DSC00003.JPG ( Size: 85.37k ) Number of downloads: 294
DSC00004.JPG ( Size: 68.32k ) Number of downloads: 298


--------------------
Dacia Logan 1.0 Sce 54 kW, B4D-B4 Prestige 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 14 Nov 2007, 15:10
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




ireedeejay2, firele pe care le-ai indicat in poza sunt fire de "+" ca sa zic asa. In mod normal ele sunt legate toate printr-un papuc la borna comuna de "+" a releului de cuplare si a demarorului(parca??!!? nu mai stiu sigur,sorry) In orice caz, papucul respectiv facea contact pe borna respectiva cu un alt papuc al carui cablu(gros,negru) vine direct de la baterie(de la "+")

Deci, DACA imi amintesc eu bine in legatura cu firele... d.p.d.v electric sunt legate unde trebuie...asta DACA nu ma insel eu. Desi,deh, daca nu erau bine luau foc pana acum. tongue.gif Oricum trebuie mufate iar intr-un papuc si prinse cum trebuie si unde trebuie.

In legatura cu tamponul de care vorbeai...ce anume atinge de caroserie?!?!? Care e tamponul cu pricina? Tampoanele au rolul de a amortiza vibratiile produse de motor in punctele de prindere ale acestuia cu sasiul masinii. Deci tampoanele astea(bucati de cauciuc destul de rigide in mod normal) cand se slabesc sau imbatranesc si se rup motorul transmite vibratii accentuate sasiului,bate pe sasiu sau atinge caroseria, moment in care le observi si tu. Acest fenomen este deseori insotit si de zgomote(batai,frecare) de metal pe metal. In consecinta,tampoanele cu pricina trebuie sa fie destul de rigide. Vezi exact care tampon l-au schimbat si cum a fost schimbat.

In legatura cu zgomotul "ca de turbo"...este posibil ca din cauza "balansului" accentuat al motorului sa iti scape gaze de evacuare la imbinarea intre galerie si traseul de evacuare.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 14 Nov 2007, 15:20


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ireedeejay2
post 14 Nov 2007, 15:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 12 November 07
From: Ploiesti




pai,daca am inteles eu bine sunt 3 tampoane la motor?...ma rog, la service au schimbat unul dintre ele, chiar m-am uitat pe comanda de la service,ca am pastrat-o dar nu scrie decat tampon motor...explicatia patronului service-lui, care merge cu tine in proba dupa ce se termina lucrarea, a fost ca este prea rigid tamponul si ...stai asa ca ceva nu se pupa...de ce a zis ca atinge de caroserie??? pai nu-i rolul lui asta? sa faca legatura intre motor si caroserie? oricum partea cu rigiditatea e credibila, ca atunci cand o ambalez mai tare ,peste 3000, incepe sa vibreze toata masina si e mai zgomotoasa, lucru pe care nu-l facea inainte...i-am spus asta tipului, si mi-a zis ca daca intr-o saptamana ma hotarasc sa-l pun pe cel vechi inapoi sa ma duc iar la ei...dar m-am gandit ca ce e nou, e nou...si in timp se mai lasa...asta ma ingrijoreaza cel mai putin, sincer...chestia e ca nu am nici un semn de la meseriasul caruia i-am lasat masina, trebuia sa-i cumpere senzor de temperatura...si nu stiu de ce-mi pierde apa din vasul de racire ...unde sa ma mai duc daca nici asta nu-i da de cap? sad.gif sad.gif sad.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 Sce 54 kW, B4D-B4 Prestige 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 15 Nov 2007, 15:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Daca iti pierde lichid de racire,ai urmatoarele posibilitati(individuale) si combinatii intre ele:

- radiator racire spart;
- radiator incalzire(calorifer) spart;
- furtune ciupite sau coliere nestranse;
- garnitura chiulasa arsa;
- garnituri etansare camasi cilindri rupte;

In legatura cu ultimele doua,investighezi numai dupa ce te-ai asigurat ca ai rezolvat primele trei sau ca nu era de la primele 3 chestii.

Deci tu o sa schimbi supapa si caloriferul dupa care o sa urmaresti nivelul in vas catva timp. Rezolva ce stii ca e problema si mai vedem.

Numai bine.



--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 18 Nov 2007, 07:36
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Pierderea de lichid se poate face prin destule locuri. Daca s-a demontat motorul, exista o multime de imbinari furtun-stut, care nu s-au "asezat" in pozitia initiala, cauciucul e mai rigid, colierul a fost pus in alta pozitie, etc. Atentie la furtunul de intoarcere din calorifer (e sub pompa de apa, ascuns, greu de vazut si de remediat; de sub masina - canal - se demonteaza scutul si se foloseste o lampa portebila sau lanterna pentru control) In timp se mai slabeste radiatorul la imbinarile celulelor cu bazinele; "plange" cate un pic, doar se umezeste, dar nivelul scade. De asemenea, mie imi arunca lichid (e drept ca pe timp cald ) daca nu am capacul de la vasul de expansiune strans (lipsa presurizarii scade temperatura de fierbere la 100 grd - vezi supapa)
Cablurile care "au luat foc": cablajul se mentine ancorat de panou; cablurile care conecteaza demarorul au o pozitie dificila si un spatiu mic, cu atat mai mult trebuie pozitionate atent. E pur si simplu neglijenta. Posibil sa fie suficienta izolarea lor cu banda (capetele au ramas prinse in papuc, nu?)
Dupa descriere, poate gresesc, dar as spune ca fie mecanicul nu se pricepe (daca nu rezolva simptomele ci doar le atenueaza) fie te-a "mirosit" nepriceput si te "mulge".
In ambele cazuri trebuie schimbat (trist, dar adevarat: multi sunt baieti simpatici, dar la bani....)
Un sfat valabil pentru TOTI posesorii de Dacia: Puneti mana pe carti si invatati si pe scule si "practicati" ca va ia mama dracu' portofelu'! Dacia A FOST ieftina la cumparat, in schimb te indoaie la piese si manopera!
Sau opintiti-va la contul bancar si luati-va o marca straina. (Desi ar fi indicat sa va interesati si cam cat costa unele piese care se mai schimba si la masinile alea, mai ales daca alegeti solutia masinii rulate (SH))
Bafta maxima!
PS Motorul are 1(un) tampon, spre fata; cutia de viteze are 2 tampoane (unul in fata si unul in spate, spre traversa. De asemeni mai exista un "tampon" cu o prindere pe carterul ambreiajului, tot inspre fata. Ideea e ca ansamblul motor-cutie, "sta" pe 3 puncte de reazem.
Verifica sa nu fie vreo deplasare a acestui amsamblu care sa duca la atingerea intre el - in vibratie - si vreun element de caroserie. De asemeni e indicat a verifica daca nu s-a deplasat tevaria de la esapament si nu atinge aia pe undeva, precum si daca nu au aparut scapari de gaze pe traseul esapamentului (alea "suna" in sarcina si la turatii mari)
Drum bun!

This post has been edited by gti98: 18 Nov 2007, 07:43


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 22:04
Forum Renault