Nu porneste deloc, o mica patanie la care va cer ajutorul
![]() ![]() ![]() |
Nu porneste deloc, o mica patanie la care va cer ajutorul
Un_dus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 23 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2008, 1.5 DcI, Fidji
- B xx xxx 10 km - 28.07.2008
10.000 km - 16.01.2009 15.000 km - 05.05.2009 30.000 km - 16.01.2010 |
|||
wolffy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 May 06 From: Iasi ![]() |
poti incerca sa dai jos electromotoru. mai exact releul de pe electromotor. si il alimentezi la baterie si vezi daca functioneaza. si eu am avut aceeasi problema de 2 ori. prima data s-a rezolvat prin curataratarea papucului care duce acolo la releu de pe electromotor... si a doua oara am schimbat releul.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
- IS-01-MLP
|
|
andrei2005 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca ![]() |
De obicei miezul metalic din bobina releului bendixului prinde mizerie si freaca. Curatirea lui nu aduce prea multe rezultate.
Se poate sa fie si periile uzate la demaror. Cred ca cel mai bine este sa consulti un electrician auto. Oricum, daca schimbi bobina de la releu, cumpara de Sacele 9desi este cu cca 500000 ;ai scump. Se gasesc pe piata si poloneze sau turcesti, dar eu am avut experiente proaste cu ele, iar electricianul la care am fost refuza sa mai puna asemenea bobine. |
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Aceeasi problema am avut azi la o 1310 tx din 87....Am desfacut electromotorul...pare sa fie OK....Releul de pornire (solenoid, bobina) merge....
Si preturi: bobina= 1mil, electromotor complet = 4mil |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
electric |
![]()
Post
#5
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
da jos elecromotorul si verifica periile ,rotorul ,bucsile. cel mai bine sa se uite cineva care stie.
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ma leg si eu de topic ca am cam aceeasi problema:
deci 1310 masina Cand dau sa pornesc e moarta...cand sucesc cheia pe pozitia demaror, pica tot curentul, se sting faruri, moare tot...ca si cum ar fii in scurt undeva...se aude tac-ul facut de bendix, dar nu invarte deloc.. Am desfacut electromotorul, carbunii sunt buni, rotor bun, solenoidul pare sa mearga, nu pare nimic in scurt.....ma gandesc ca ar fi scos fum ceva...unde trage atat curent? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
Verifica bornele de la baterie. Sau poate fi vreo intrerupere in baterie (se poate intampla daca bati in borne).
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#8
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
problemă aparent similară: cu totul aleatoriu dar din ce în ce mai des se întîmplă să dau la cheie și să nu se petreacă nimic, nici măcar un CLIC. Dacă apăs pe un șurub de pe electromotor, cred de pe starter, motorul dă să pornească. Dau din nou la cheie și totul e OK. În ultima perioadă nici dacă apăs acel buton nu se învărte electromotorul întotdeauna. Starterul a fost înlocuit, contactele verificate.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#9
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Trak3r daca dai la automat si nu merge (nu face nimic) ba chiar iti stinge cor ce consumator ... schimba bornele de la baterie sau mai intarestele ... inseamna ca sunt prea uzate (largi) si nu mai fac contact bine ... am patit asa la nova mea ... solutia pana cumpar alte borne a fost sa pun untre borna si baterie (borna bateriei) un manunchi de lite destul de groase ca sa faca borna sa intre in forta pe borna bateriei... merge perfect ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#10
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Consumatorii sunt OK, Radioul se aude în continuare, farurile nu au lumina variată.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Carbunii in cel mai fericit caz sau solenoidul.
Ar mai fi posibila uzura contactului cu cheie. Ia-le pe rind. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
șoferistul |
![]()
Post
#12
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Contactul a fost schimbat anul trecut. Rămîne să sper că sunt cărbunii. Butonul acela de care tot apăs are un șurub reglabil în capăt. Pot face ceva dacă îl rotesc într-un sens sau altul? Se reglează ceva de acolo?
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#13
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
SOLENOIDUL!
E bulit...in momentul in care solenoidul impinge bendixul, bobina cupleaza electric circuitul spre demaror...Tu apasai cred pe acel surub pe care vine curent de la baterie spre electromotor, sau pe celalalt, unde este cuplat firul cu plus pentru demaror... Bobina ar trebui sa realizeze cuplajul electric intre acele 2 suruburi (evident prin interior)...si cred ca asta nu se mai intampla... This post has been edited by Catalin Marinarul: 5 Jan 2007, 22:15 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vali vtk |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
Daca nu iti porneste ,incearca urmatoarea metoda : pui contactul,te dai jos si apesi pe surubul de la bobina si in acelasi timp lovesti usor cu un ciocan in electromotor
![]() ![]() This post has been edited by vali vtk: 5 Jan 2007, 23:39 |
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#15
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Care este șurubul de la bobină? apăs pe cel care este pe starter, deasupra electromotorului. Uneori nu are efect apăsarea pentru că are cursa mică și nu face contact, indiferent cît de tare apăs.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Starter sau bobina sau solenoid....
Are 3 suruburi acolo... 2 cu diametru mai mare (cu piulite de 12-13 parca) din care: pe unul vine un conductor de la baterie, pe celalalt se prinde firul ce merge la carbunele de + din electromotor al 3-lea, mai subtire, pe care vine comanda electrica de la cheie... Acele suruburi nu ar trebui sa se miste, incearca sa le strangi contrapiulitele dintre papucul firului si carcasa bobinei, pe fiecare din suruburi... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#17
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Sunt superstrînse. Eu apăs pe unul care se poate reglași cu măna în parte exact opusă lor.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
ageana |
![]()
Post
#18
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Oarecum ontopic: eu am bateria buna pe masina, dar totusi uneori la pornire face ca si cum ar fi dusa, invarte greu motorul.
De la baterie nu e sigur. Ar putea sa fie si de la altceva? |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
apollo |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
si la mine facea la fel..cu toate ca bateria e noua si o am de ieri...mi-a umblat cineva la avans(nu am vazut cum l-a mutat) si a luat-o la sfert de cheie dimineata cu motorul rece
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
ageana |
![]()
Post
#20
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Merci! Ma gandeam eu ca am ceva probleme la avans.
Cand ies de la servici ma duc sa il reglez. Aseara am luat si bujii noi, si lulea si vreau sa ii pun la punct aprinderea. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca peria de minus nu faca contact pe rotor atunci nu o sa cupleze bendixul deloc schema elecrtomotorului este cam asa
scuze pt desen nu ma prea pricep This post has been edited by bygy007: 6 Jan 2007, 17:55 Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 31.72k ) Number of downloads: 365 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ageana |
![]()
Post
#22
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
bygy007: chiar nu te pricepi la desen
![]() Te rog nu te supara, dar nu m-am putut abtine din ras. Am luat si releu de incarcare nou, ca sa fiu sigur ca nu e de la el. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da imi pare rau daca nu ai inteles ideea era ca starterul este format din doua bobine una cu sirma mai subtire si una mai groasa
un capat de la bobina cu sirma subire si unul de la bobina groasa se leaga la contact firul subtire care se leaga la instalatie si duce la contact celelalalt capat la bobina subtire se leaga la masa iar cel gros se leaga la borna care se duce in electromotor NU la cea care vine cablul care vine de la + bateriei el lucreaza asa cind invirti cheia alimentezi ambele bobine cu 12V -cea subtire + ; contact ;bobina ; masa -cea groasa +;contact ; bobina ;electromotor (starorul ; peria 1 ;rotor ; peria 2 masa ) ; masa atrage miezul bobonei starterului antreneaza contacrele de forta din curul starerului care alimenteaza electromotorul totodata aruncind bendixul afara care cupleaza pe coroana a doua bobina dupa ce a inchis contactul de forta nu mai este alimentata avind pe ambele capete + 12v PS ideea era ca a doua bobina nu era alimentata si de aceea nu cupla bendixul peria de minus nefacind contact ![]() ![]() This post has been edited by bygy007: 13 Jan 2007, 00:10 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cmres80 |
![]()
Post
#24
|
![]() Respectul se castiga...nu se poate fura! Group: Members Posts: 173 Joined: 12 October 04 ![]() |
Am schimbat carbuni si bucse si electromotrul merge atunci cand nu e pe masina.Odata pus face la fel ca inainte adica doar un clic si atat. Bateria o am de vreo 3ani dar nu mi-a dat niciodata semne de oboseala. Ce ar mai putea fi!? Contactul din moment ce face un clic inseamna ca trimite ceva curent catre electromotor. Ceva idei!?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998 1.4L
- xx-xx-RES Some things never change...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
becurile se sting (martorii) cind face clic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cmres80 |
![]()
Post
#26
|
![]() Respectul se castiga...nu se poate fura! Group: Members Posts: 173 Joined: 12 October 04 ![]() |
S-a rezolvat am schimbat prin electromotor degeaba. Aveam firul de pe plus de la baterie desprins
![]() ![]() Multam fain celor ce s-au chinuit sa dea un raspuns. |
--------------------
Dacia
1310 L
1998 1.4L
- xx-xx-RES Some things never change...
|
|
doditadaniel |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 November 07 ![]() |
QUOTE(Adrianno @ 5 Jun 2007, 20:46) Salut! si eu am oarecum o problema similara. Am o dacie 1310 din 1995. In urma cu cateva zile la pornire, cand invarteam cheia in contact nu se intampla nimic. Luminile de bord nu se aprindeau, nu se auzea nici un ticait, nimic. Dar daca invarteam cheia mai finut si o prindeam intr-o anumita pozitie pornea fara probleme. acum insa nu mai porneste deloc, oricum as invarti cheia din contact. Cu bateria nu cred sa fie problema deoarece farurile, claxonul si casetofonul functioneaza. Ma poate ajuta cineva? Oare trebuie sa inlocuiesc contactul, butucul acela in care se introduce cheia? |
--------------------
Dacia
1310 L
1995, 1310 L
- MS-16-BSD
|
|
Merced |
![]()
Post
#28
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Probabil. Oricum problema ta e acolo.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Intii verifica mufa dintre contact si instalatie, impinge bine in papucii aia, poate e vreunul slabit. Daca nu se remediaza, ia un fir, leaga-l la + baterie si pune-l pe firul de solenoid (cel cu papuc din zona electromotorului). Daca electromotorul se invirte bine, schimba ori contactul (scump) ori numai partea electrica a lui (vreo 7-10 ron). Atentie ce ceri, daca iei numai parte electrica ceri conform contactului detinut (cele de la contact cu cheie simetrica sint mai mari decit cele de la contactele cu cheie asimetrica).
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
doditadaniel |
![]() ![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 November 07 ![]() |
Ok. Am sa incerc. Multumesc pentru raspuns.
16 Nov 2007, 08:19: Aseara dupa repetate incercari am reusit s-o pornesc. am avut noroc cu electricianul care, foarte amabil, prin telefon mi-a explicat tot ce trebuie sa fac. Astfel am demontat capacul de plastic de sub volan si am decupat putin firele rosu, maro si alb care veneau de la contact si le-am lipit impreuna, dupa care am reconectat mufa contactului cu instalatia. Si surpriza, s-au aprins martorii de bord iar cand am invartit cheia a pornit fara probleme. Deci pana la urma buba era cu instalatia electrica de la contact, instalatie pe care o voi schimba in zilele acestea. This post has been edited by doditadaniel: 16 Nov 2007, 08:19 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1995, 1310 L
- MS-16-BSD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:43 |