discuri ventilate, tuning
discuri ventilate, tuning
BH 59 FIF |
29 Sep 2008, 21:25
Post
#151
|
||
Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|||
ramses86 |
29 Sep 2008, 21:48
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 |
de acord...sunt importante...dar cele standard nu sunt bune...discurile simple care se folosesc si azi la multe masini de serie chiar performante...nu sunt bune...doar "discurile ventilate...brembo...etc...inteleg...
a...atunci propun in loc de discuri ventilate brembo sa se puna pe dacia repet DACIA 1300 sau 1310 sau...ma rog... discuri ventilate invelite in aur la interior pentru ca racirea sa fie ami eficienta (folosite la nascar si mc'laren f1 ) ce ziceti? e tunning, nu? iar ce zici tu cu "sa inteleg ca o imbunatatire a sistemului s-ar justifica doar in masura in care ai avea o bomba sub capota? " ...tu aici confunzi niste lucruri: in majoritatea cazurilor daciile au frane proaste datorita faptului ca sunt folosite placute de calitate proasta...sau discuri descentrate, sau reglaje proaste...datorita uzurii...neaerisirii ec; un sistem de franare bine pus la punct si ingrijit asigura o franare eficienta cu pt dacia. (o sa ziceti da da galful lui vecinu se opreste mai repede): poi da da vecinu are pemasina ABS si distributie electronica a fortei de franare, si foarte important pneuri mai late. Ia incercati sa puneti un pneu mai lat sa zicem de 175 si sa reglati corect presiunea...ia sa vedeti ce schimbare fara ""discuri ventilate si prostii... apropo...undeva zicea cineva...dcuri ventilate brembo la 65 lei....second? sau facute pe titanic? sau pe ce vapor?... |
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
ydaniel |
29 Sep 2008, 22:39
Post
#153
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
cam 80-100lei costa un disc brembo NOU,facut in Cehia.
29 Sep 2008, 22:39: cam 80-100lei costa un disc brembo NOU,facut in Cehia. This post has been edited by ydaniel: 29 Sep 2008, 22:39 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Hexer |
30 Sep 2008, 00:22
Post
#154
|
Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 |
Dau dreptate lui @ramses86, cum spune si el nu e justificat discul ventilat la o masina atat de usoara si cu limite destul de stranse (viteza maxima 160 cu vand din spate si jos de pe deal...).
In primul rand sunt sigur ca multi dintre voi nici nu stiu cum se mananca franele...deci dupa ce principiu chinematic si termodinamic se creaza eficienta, deci forta de franare. In prmul danr cand apesi pedala faci presiune in sistem, diametrul pistonului la pompa centrala e data, deci stim ce presiune face (asta nu se schimba veci), apoi lichidul apasa pistonul in etrier. Aici eventual poti canstica ceva daca alesi un etrier cu piston mai mare. Dar si asa pistonul e la o marime mai mult decat destula pentru cotetul nostru, deci ramane discul. La disc forta chinematica, deci miscarea estre transmis in CALDURA, deci termodinamica. Aici vin discurile ventialate ca au o eficienta mai buna, dar fiindca masina e usoara, si viteza maxima de la care trebue sa franezi e destul de mica, inseamna ca inainte sa cedeaza franele trebue sa fie apasate brusc si de minim 2-3 ori de la 160 la 0. Dar in cel mai bun caz ne trebue 20 sec pentru o accelerare la 160...deci numai dupa 5-6 franari de la viteza mare o sa cedeze franele originale... Nu cred ca in viata voastra vreunul dintre voi a facut asa ceva in circulatie... Cum si acum sunt masini cu 1.4 tone si cu viteza maxima de peste 190 dar totusi discuri pline spun ca e nejustificat investitia. Mai bine schimbati uleiul, curatat tot sistemul, reglati repartizorul si cautati ceva placute de calitate buna...asta o sa faca diferenta mare, si sa puneti daca nu aveti servo. In cele mai mutle cazuri lichidul si placutele sunt problemele principale cand cedeaza frana si nu sistemul propriuzis. Discurile ventilate la dacii sub 100-130 cai sau folosit la curse e absolut pierdere de timp, bani si nervi, sa nu spun cat de riscant e daca trebue facute ceva improvizatii, asta spun ca inginer mecanic si nu ca un "shef" din spatele blocului care se pricepe la de toate. Ps. singurul lucru justificat ar fi trecerea la o dimansiune mai mare a discului, din cauza asta o sa ai forta de franare mai mare, dar mai mult nu intra spub rotile orig...deci cam greu cu justitia. In schimb pneuri mai late inseamna mult, foarte mult, si credetima ca 185 o sa consuma mai putin decat cele orig si sunt mai confortabile. |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
SGM.MYKE |
30 Sep 2008, 07:03
Post
#155
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
Aici avantajul de a cumpara Brembo este ca sunt mai bune calitativ decat cele "de uzina" care nu mai sunt de uzina sau cele de Costesti care sunt tot praf. Nu trebuie sa ia neaparat ventilate pentru ca Brembo produce si discuri pline pentru Dacia 1300/1310 de fapt R12 si mai sunt si la acelasi pret cu unul de uzina.
@ cosmin_2300 nu te inteleg. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
B-34-SGM |
17 Oct 2008, 12:44
Post
#156
|
Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
Eu pusesem pe spate discuri de fata de logan (neventilate) si etiere de VW golf 4 . Mai am poze pe acasa cred.
Pe fata merg discurile de Megane sport, si mici adaptari, 4 prezoane, cu etrierele aferent. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
os |
17 Oct 2008, 12:51
Post
#157
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
AAlpine1, vis-a-vis, Muttley, lume:
Pentru calmarea spiritelor am inchis topicul. Voi sterge citeva postari (maiales ale voastra), apoi voi redeschide. In caz de recidiva o sa fac asa ca topicul asta si toate celelalte sa fie scutite de interventiile voastre citeva zile (cite? o sa vad; de ce? pentru off-topic). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
emircea |
17 Oct 2008, 19:14
Post
#158
|
membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara |
QUOTE(ramses86 @ 29 Sep 2008, 21:48) [...]atunci propun in loc de discuri ventilate brembo sa se puna pe dacia repet DACIA 1300 sau 1310 sau...ma rog... discuri ventilate invelite in aur la interior pentru ca racirea sa fie ami eficienta (folosite la nascar si mc'laren f1 ) ce ziceti? e tunning, nu?[...]in majoritatea cazurilor daciile au frane proaste datorita faptului ca sunt folosite placute de calitate proasta...sau discuri descentrate, sau reglaje proaste...datorita uzurii...neaerisirii ec; un sistem de franare bine pus la punct si ingrijit asigura o franare eficienta cu pt dacia[...] apropo...undeva zicea cineva...dcuri ventilate brembo la 65 lei....second? sau facute pe titanic? sau pe ce vapor?... Fara suparare, te cam aberezi. 1. Brembo face pentru Renault 12 si discuri ventilate, si normale. Merg pe aceeasi fuzeta, fara adaptari. Mai mult, discurile ventilate sunt calculate 'de la mama lor', de la taticii Daciei. Cele la 61 lei sunt normale, daca nu citeai in diagonala, dar de... ciorba sa fie! Daca un user are chef sa-si puna ventilate, cu etrierii potriviti, din cauza ca foloseste mai tare franele sau orice alte motive, ajuta-l daca esti in stare. Daca nu, nu-ti mai da cu parerea pe langa subiect. 2. QUOTE(ramses86 @ 29 Sep 2008, 21:48) [...]Ia incercati sa puneti un pneu mai lat sa zicem de 175 si sa reglati corect presiunea...ia sa vedeti ce schimbare fara ""discuri ventilate si prostii[...] Detaliaza, te rog, cum reglezi tu presiunea din frane, altfel decat apasand cu piciorul pe pedala. Si, pentru cultura ta generala, in anumite conditii particulare (zapada, namol, apa multa pe sosea) pneul ala mai lat face mai mult rau ca bine. Nu generaliza. Os, fara suparare, dar si eu ma abtin cu greu sa nu comentez asemenea exprimare. Parerea mea e ca si la 'fenomene' din astea trebuie intervenit, daca tot faci o treaba. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
SGM.MYKE |
20 Oct 2008, 08:09
Post
#159
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
QUOTE(emircea @ 17 Oct 2008, 20:14) 1. Brembo face pentru Renault 12 si discuri ventilate, si normale. Merg pe aceeasi fuzeta, fara adaptari... Nu merg direct pe ansamblul de Dacia. Sunt mai groase si nu permit montarea furcii etrier pe portfuzeta. Iti trebuie butuc de R12G, R17G sau R21 care au avut aceste discuri pentru ca suprafata de asezare a discului pe butuc este mai departata de portfuzeta decat la cele standard. Robert poate confirma asta. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
vis-a-vis |
20 Oct 2008, 08:33
Post
#160
|
DaciaClubber Group: Members Posts: 7.888 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti |
Lasa, ca robert al tau nu a gasit discuri de gordini pe la dezmembrari. Masina aia a fost facuta doar din resturi, sa fim seriosi.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
SGM.MYKE |
20 Oct 2008, 09:42
Post
#161
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
Nu ziceam de discurile care le-a avut, eu spuneam de butuci ca sunt diferiti cei pentru discuri ventilate fata de cei de pe 1300. De unde a luat piesele nu e treaba mea.
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
emircea |
21 Oct 2008, 19:30
Post
#162
|
membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara |
QUOTE(SGM.MYKE @ 20 Oct 2008, 09:42) Nu ziceam de discurile care le-a avut, eu spuneam de butuci ca sunt diferiti cei pentru discuri ventilate fata de cei de pe 1300. [...] Daca e asa, my bad. Am avut mereu senzatia ca difera doar etrierul si jugul. Cele de R12 nu le-am vazut, dar la Ford-uri si Opel-uri ce mi-au trecut ocazional prin mana, asa stateau lucrurile. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
SGM.MYKE |
22 Oct 2008, 07:44
Post
#163
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
No problem. Chestia e ca cele doua discuri au aceeasi fata de asezare pe butuc si grosimea suplimentara a celui ventilat nu mai permite montarea furcii etrier. Daca nu ma insel am mai spus asta pe undeva pe aici, iar Gheorghedracu a spus ca avem nevoie de butuc de R17 impreuna cu etrier si furca etrier. Iar pe la noi gasim astea maine ca azi nu avem timp.
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
vali vtk |
22 Oct 2008, 09:15
Post
#164
|
Membru cu scame-n sange Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila |
QUOTE(SGM.MYKE @ 22 Oct 2008, 08:44) Gheorghedracu a spus ca avem nevoie de butuc de R17 impreuna cu etrier si furca etrier. Iar pe la noi gasim astea maine ca azi nu avem timp. intr-o zi se facu "maine" si am gasit asa ceva (fuzete de R17 )si le-am si aruncat pe masina.DSC03156.JPG ( Size: 1.41mb ) Number of downloads: 1962 DSC03157.JPG ( Size: 1.37mb ) Number of downloads: 2115 DSC03158.JPG ( Size: 1.36mb ) Number of downloads: 2019 Pai le-am gasit intamplator la un parc de dezmembrari din Braila erau aruncate intr-un maldar de butuci de Dacie This post has been edited by vali vtk: 22 Oct 2008, 16:38 |
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
SGM.MYKE |
22 Oct 2008, 11:20
Post
#165
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
Si nu ne spui si noua de unde?
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
AAlpine1 |
23 Oct 2008, 13:03
Post
#166
|
Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs |
@vis-a-vis - numai din cele de la bucatarie..........
fuzete si portfuzete de R20.......... 23 Oct 2008, 13:05: @vali vtk - si capul de bara ti-a intrat fara nici o modificare ? cu unghiurile cum stai acum ? This post has been edited by AAlpine1: 23 Oct 2008, 13:05 |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
vali vtk |
24 Oct 2008, 17:22
Post
#167
|
Membru cu scame-n sange Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila |
|
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
verde57 |
28 Dec 2008, 19:30
Post
#168
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane |
|
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
dvirus |
2 Jan 2009, 15:15
Post
#169
|
Membru incepator sau nu Group: Members Posts: 184 Joined: 19 March 08 From: Brasov (de obicei) |
Scuze ca ma bag ca musca in lapte (am citit primele posturi), dar se pot face scheme de gauri in catia(program de cad,cae) si se pot face in acelasi program studii de rezistenta Si cat despre realizat gauri, CNC(se exporteaza fisieru din catia )
This post has been edited by dvirus: 2 Jan 2009, 15:16 |
--------------------
Dacia
1310; Logan (e a tatalui dar o mai folosesc si eu)
1987/TX; 2005/Laureat
- BV 01 VWW; BV 07 HPC
|
|
SGM.MYKE |
6 Jan 2009, 15:00
Post
#170
|
Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart |
@ verde57 - imi pare rau, dar nu am mai mers pe varianta asta, am facut ce am scris aici:
http://www.daciaclub.ro/4-prezoane-si-disc...8761-s120.html# dvirus - catia e pentru CAD mai mult partea de analiza cu element finit de acolo e doar pentru o idee nu e foarte exacta. Mai bun e Abaqus dar asta e altceva, oricum cred ca se slabeste cam mult furca in felul ala. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
dvirus |
6 Jan 2009, 16:04
Post
#171
|
Membru incepator sau nu Group: Members Posts: 184 Joined: 19 March 08 From: Brasov (de obicei) |
Are mai multe tipuri de analiza (depinde ce licenta ai tu activata sau cata experienta)...
Acu daca ma gandesc mai bine poti sa faci tot ansamblu de frana si sa testezi rezistenta... This post has been edited by dvirus: 6 Jan 2009, 16:07 |
--------------------
Dacia
1310; Logan (e a tatalui dar o mai folosesc si eu)
1987/TX; 2005/Laureat
- BV 01 VWW; BV 07 HPC
|
|
am. |
7 Mar 2009, 17:55
Post
#172
|
Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 7 March 09 From: Bucuresti, Berceni |
De unde pot sa cumpar discuri ventilate R12 Gordini cu 280 de lei?
|
--------------------
sacia
130
1967
- 1-b-2867
|
|
the fast and furious |
8 Mar 2009, 20:16
Post
#173
|
Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti |
Pe site ul oficial Brembo discurile pt Renault 12 G sunt la fel ca cele de pe R17 1.6 . Specificatiile sunt la fel ca si cele de pe dacie numai ca in loc de 10 mm grosime astea ventila te pt R12 G au 20 mm. Deci se gasesc dar ce probleme implica montarea lor pe Dacie ?. Si sa inteleg ca doar cu etrieri si butuc de R17. |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
verde57 |
8 Mar 2009, 22:38
Post
#174
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane |
da si R20.
sau ce o sa incerc si eu in curand, adica portetrier de 1300 din tabla(modelul vechi) sa vedem ce iese. This post has been edited by verde57: 8 Mar 2009, 22:39 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
verde57 |
18 Apr 2009, 13:19
Post
#175
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane |
Punte fata cu discuri ventilate si fuzeta spate pentru disc simplu.
dsc00042kxu.th.jpg dsc00043e.th.jpg dsc00044dtd.th.jpg dsc00045nae.th.jpg dsc00046mdt.th.jpg dsc00047lwb.th.jpg dsc00048qcl.th.jpg dsc00049aju.th.jpg |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
Muratu |
18 Apr 2009, 16:34
Post
#176
|
Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 |
Fuzeltle spate merg pe rulmenti rotunzi(ca pe fata) sau tot conici?
|
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
verde57 |
20 Apr 2009, 17:05
Post
#177
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane |
conici, alta solutie nu exista.
|
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
B 21 EXK |
23 Apr 2009, 21:46
Post
#178
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 6 March 09 |
Verde 57 unde ai facut fuzetele spate?
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- B 975 RAD
|
|
verde57 |
24 Apr 2009, 11:54
Post
#179
|
Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane |
Nu sunt facute de mine, altfel eram smecher si nu cunosc detalii cum au fost facute.
Se fac speculatii aiurea ca astea artizanale nu ar fi sigure, eu cred ca arata destul de sigura fuzeta aceea, de asta v-am si prezentat-o. Nu am puntea aproape sa-i faca poze si cu flansa pe care se prinde portetrierul, ultima piesa artizanala din ansamblu. alternativa pentru fata> <span class='edit'>25 Apr 2009, 12:42:</span> QUOTE(bodel @ 11 Jan 2008, 20:15) Hai sa-ti dau un sfat, incearca port etrierul de dacia 1300 facut din tabla ambutisata, o sa ai o surpriza, e singura cobinatie care merge cu piese de berlina, evident cu etrierii de nova, insa are un inconvenient trb frezati 4 mm din suprafata de frictiune a fiecarei placute. altfel iti sar placutele din portetrier. QUOTE(mgi1400 @ 14 Jan 2008, 11:28) Intra furca asta pe discul ventilat de 20mm grosime? portetrierul de dacie 1300 are doua placute sudate in 3 puncte pe interior. trebuie date jos aceste placute si sudate pe exterior si atunci intra discul. daca mergi cu placute de frina din care frezezi 4 mm poti folosii si etrierul de dacia 1300. This post has been edited by verde57: 25 Apr 2009, 11:42 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
popasan |
31 Jul 2009, 14:26
Post
#180
|
Membru autentic Group: Members Posts: 461 Joined: 17 September 06 |
verde57- imi poti spune exact ce piese ai tu acolo la mecanica fata? de pe ce masina provin fiecare. Mersi
|
--------------------
DACIA
1410 Sport
1984 - No.281
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2024 - 13:11 |