DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu aprinderea, dacia berlina din '97

GOLUM
post 7 Nov 2007, 19:50
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




Salut. Intampin urmatoare problema. Am o dacia din '97 pe carburator. Cand o pornesc nu-mi sta la relantiu sau daca sta nu merge rotund, se ingatuie. Ca sa merg cu ea mai ales prin Bucuresti trebuie sa-i trag sockul atunci pot sa stau cu ea la semafor ca altfel se opreste.Asta o face mereu si cand e motorul cald. Ce i-am facut pana acum: am sschimbat CAPAC DE DELCOU , PLATINA, PLATOU DE DELCOU,BUJII,JIGLERE LA CARBURATOR, PLUTITOR, CUI PONTON,FISELE,CONDENSATORUL DE PE DELCOU,am spalat carburatorul cu decarburol, am umblat la pompa de benzina si am desfundat returul, am suflat pe retur si nu este infundat, i-am reglat si tachetii. I-am facut toate astea si tot asa merge, nu stiu ce sa-i ma fac.Mai mi-a ramas sa schimb distributia si probabil chiuloasa sa o refac, zic si eu ca altceva nu stiu. POATE SA-MI DEA CINEVA O SOLUTIE SAU SA O DUC LA CINEVA SA O VADA?


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 7 Nov 2007, 19:57
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




uita-te daca ai diuza in furtunul ce pleaca de la carburator in galeria de admisie.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Nov 2007, 20:29
Post #3


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ai suflat gaurile cu aer comprimat aflate in interiorul carburatorului....Pratic nu se alimenteaza cum trebuie cu benzina ....


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 7 Nov 2007, 20:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Salut.
Spune si tu de unde esti.
Fa ce ti-a spus ceaki, apoi verifica nivelul in camera de nivel constant in carburator. E posibil sa fie prea mic. Verifica si jiclorul de ralanti (e posibil sa fie partial infundat).
Regleaza amestecul la ralanti din surubul de alama cu arc pe el de la baza carburatorului: cand motorul e cald roteste-l spre dreapta pana incepe sa scada turatia, apoi invarte-l spre stanga (desurubeaza-l) pana atingi maximul de turatie si lasa-l asa. Verifica apoi daca ai turatia specificata de ralanti la turometru (800rot/min) si ajusteaza din surubul oblic cu arc pe el aflat deasupra celui de alama (bronz).
Platinile sunt reglate cu lera?


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 8 Nov 2007, 03:13
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




Salut KINETIX. Sunt de langa Bucuresti din Mihailesti de la 20 km. Am focut tot ce ati spus voi. Nu sta la 800, abia sta la 1000 relantiu si atunci merge ingatuita. Uneori isi revin si merge stas si dupa o zi sau kiar cateva ore incepe sa mearga ca si cum ar fi jiglerul infundat. Il desfund si tot asa merge.Cand schimb si vreau sa o ''calc'' moare ca si cum ar fi infundata si in 2-3 secunde parca scapa de smuceste masina, cred ca asa am ruspt si vreun tampon la motor sau cutie ca se ca zdruncina. Maine ii schimb distributia si sa vad cat costa o chiuloasa ca cineva mi-a zis sa nu fie de la supape si poate ii iau si o chiuloasa si daca tot asa face II DAU FOC FRATILOR K M-AM SATURAT DE EA.Am bagat bani in ea cu galeata, in may am facut tinichigeria, este brici iar motorul are un an decand e facut.Am incercat sa o vand si nu o ia nimeni parca e paguba.


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 8 Nov 2007, 07:46
Post #6


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




@GOLUM
""Ca sa merg cu ea mai ales prin Bucuresti trebuie sa-i trag sockul atunci pot sa stau cu ea la semafor ca altfel se opreste.Asta o face mereu si cand e motorul cald.""
Incearca sa schimbi si bobina cu a unui prieten,dupa ce iti cureti temeinic carburatorul(verifica si planeitatea corpurilor carburatorului,le suprapui fara garnitura si se vvede daca este nevoie de rectifcare de plan sau nu ) si iti pui la punct aprinderea si ar trebui sa iti mearga OK dupa .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Nov 2007, 08:26
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Mai fa ceva: ai masina din 97, deci cu servo. Stranguleaza furtunul in timp ce merge motorul si verifica reprizele cu el strangulat (asta pe o strada necirculata, eventual in poligon, pentru ca frina va fi greoi de actionat fara vacuum). Daca situatia se schimba in bine, prima banuiala cade pe simeringul frontal al servofrinei, furtunul sau supapa aia alba. De curiozitate, cind opresti motorul cu frina apasata, la citeva secunde nu simti cum pedala iti impinge in picior auzind un fisiit?

This post has been edited by diaconuliviu: 8 Nov 2007, 08:27


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 8 Nov 2007, 15:10
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Eu am avut o problema asemanatoare. Motorul functiona aleatoriu: cand mergea brici, cand smucea... Una din cauze era un gunoi in rezervor care facea sorbul sa se infunde aleator. Cand se oprea, scoteam de la pompa de benzina furtunul de tur de la rezervor si suflam in el. Se simtea o rezistenta considerabila. Insistam si se desfunda, apoi motorul mergea din nou bine. O vreme... O data chiar nu am reusit sa-l desfund si cateva zile am mers cu bidonul de benzina sub capota! radmasa.gif
GOLUM, sufla si in conducta de tur (cea prin care pompa trage benzina din rezervor), nu numai returul e important.

Alta data era infundat partial circuitul de ralanti si progresiune (canalul din carburator). L-am spalat cu Decarbusolv si am putut regla ralantiul la 800rot/min. Dupa cateva luni am alimentat de la o benzinarie pe care nu o cunosteam si motorul a inceput sa mearga prost. Cand am desfacut carburatorul, am gasit o substanta ca o guma de mestecat care era depusa pe fundul camerei de nivel constant, pe (in) tubul emulsor, si (fara indoiala) in circuitul de progresiune. Din nefericire, nu am putut scapa de tot de acea substanta, chiar daca am folosit spray de curatat carburatoare "2+2". Pur si simplu nu se lasa dizolvata... De atunci, motorul nu a mai stat bine la 800rot/min (tremura), iar accelerarea nu a mai fost ca inainte. Eu nu mai folosesc masina acum, dar cred ca i-ar fi prins bine schimbarea carburatorului si a conductelor de benzina.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 8 Nov 2007, 15:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Daca patesc aceeasi chestie (ralenti instabil, indiferent de temperatura), dar doar pe gaz (pe benzina merge ok), de la ce poate fi?


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 8 Nov 2007, 22:29
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




Astazi i-am schimbat pompa de benzina am luat una la 45 ron ( cica nemteasca pt ca romaneasca era 55 ron), i-am montato si la fel facea tremura la relanti si merge in reprize (merge rotund si dintr-o data parca scapa ceva), am suflat in retur ,dupa aia am dat tot carburatorul jos si am pus altul de pe o alta masina si parca ar fi mers ceva mai bine, atunci l-am curatat pe al meu bine ( suflat la compresor, spalat si schimbat jigloare) l-am pus si merge bine ( nu foarte bine ) la relanti numai ca atunci cand o accelerez mai brusc moare chiar se opreste motorul, daca o accelerez mai lent nu e nici o problema. Parca sa zic eu ca pe la ciocul de papagal nu da cu jet benzina cand accelerez brusc ,picura, I-am luat alt set de jigloare ( al 2 lea cumparate) si maine sa ii schimb ciocul de papagal sa vad. Problema ca am omorat bateria cat am dat la ea si acum o am pe redresor , cred ca trebuie sa-i cumpar un noua. Mine alta experienta pana ii dau de cap.


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 9 Nov 2007, 07:16
Post #11


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Vezi ca la acel papagal ai doua saibe de cupru ,sa fie acolo si uita-te daca tot schimbi jigloare si la planeitatea corpurilor carburatorului si sa nu iti traga aer fals ,mai ales pe la talpa carburatorului,bafta !!!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 9 Nov 2007, 17:48
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




Va multumesc pt toate sfaturile. I-am pus urmatoarele componente noi noute: platou de delcou cu platina masurata la 0,3 distanta, fise,capac delcou,bobina,bujii brisck masurate la 0,8 distanta,jigloare noi cu plutitor si cui ponton (al 3-lea set), tachetii masurati la 0,2 fiecare,pompa de benzina noua cica nemteasca , am suflat turul si returul de la rezervor ce vine la pompa si tot da in nas cand accelerez brusc sau chiar se opreste motorul daca nu iau piciorul de pe acceleratie, daca o accelerez usor merge in rest motorul merge bine , sta la relati fosrte bine. Cred ca maine iau garnituri noi pt carburator si le schimb si ma uit si daca este planeitatea de care zice MINEL atat la talpa lui cat si la capac.Sper sa-i dau de cap si cu chestia asta .MULTAM MULT TUTUROR.

This post has been edited by GOLUM: 9 Nov 2007, 17:50


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 9 Nov 2007, 18:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ai verificat duza de pe furtunul care vine de sub carburator in T-ul carburatorului?
Avansul e reglat?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 9 Nov 2007, 22:57
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




1). Inca ceva: bobina poate sa fie noua si de calitate slaba! Fa proba asa: scoti capacul delcoului, rotorul lui si diafragma aia de plastic (discul alb care acopera platoul platinilor). Capatul fisei centrale dinspre delcou il apropii la 1cm de corpul delcoului. Pui contactul, apoi cu o surubelnita izolata deschizi platinile in mod repetat, in timp ce indepartezi capatul de alama al fisei de masa (corpul delcoului). Scanteile trebuie sa se produca (albastre daca faci asta pe inserat sau la umbra) pana cand distanta ajunge la 15mm si peste. Daca se opreste sub aceasta lungime, bobina e slaba. Tine fisa aia cu un patent izolat pentru ca poti sa te electrocutezi daca fisa nu are izolatia de calitate...
Legat de puterea bobinei, daca ai aprindere clasica, si chiar daca e electronica, dar scanteile nu trec de 15mm, redu obligatoriu distanta dintre electrozii bujiilor la 0.6mm. Cresterea acestei valori aduce un stres important (tensiunea in secundarul bobinei creste cu cateva mii de volti!) pe elementele sistemului de aprindere ce ar necesita o calitate foarte buna a acestora...
2). Scoate cagula (piesa de plastic de pe gura carburatorului care vine de la filtrul de aer), cu motorul oprit, si trage de parghia acceleratiei repede de doua-trei ori urmarind jetul de benzina pe care stutul pompei de accelerare ("ciocul de papagal") il trimite spre clapeta de acceleratie. Jetul ar trebui sa fie proiectat spre fanta care apare cand deschizi clapeta de acceleratie si sa aiba grosimea de vreun milimetru. Daca il trimite spre peretele carburatorului sau spre mijlocul clapetei, nu e bine. Cumpara mai multe stuturi din alea si le pui pe rand pana nimeresti unul cu jetul precis directionat.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 11 Nov 2007, 23:08
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




Multumesc frumos tuturor, am reusit sa rezolv problema.


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryus_83
post 11 Nov 2007, 23:20
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.067
Joined: 14 April 05
From: Brasov




Pai zi cum. smile.gif


--------------------
Dacia/Reno Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci '08/'12
Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaCosta
post 12 Nov 2007, 07:50
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 29 June 07




QUOTE(sddragos @ 8 Nov 2007, 16:29)
Daca patesc aceeasi chestie (ralenti instabil, indiferent de temperatura), dar doar pe gaz (pe benzina merge ok), de la ce poate fi?
*


Incearca in prima faza un reglaj al instalatiei de gaz (cel mai recomandat la o firma care se ocupa de asa ceva - pentru 20-30 de lei in general iti rezolva toate problemele legate de instalatia LPG).


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 13 Nov 2007, 02:54
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




ptr marius_83-------am reglat cu lera bujiile la 0,8 si platina la 0,3 , am schimbat jigloarele si am reglat plutitorul prin metoda cu creionul,am schimbat furtul cu duza din T care vine la carburator de la talpa lui. ar ma fi ceva de regla ce a spus KINETIX mai sus in cele 2 puncte.


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 Nov 2007, 20:42
Post #19


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Platina se pune la 0.4mm bujiile la 0.7mm standard. Daca ai o aprindere eletronica platina se reduce la 0.3mm si bujiile la 0.8mm . Daca ai o aprindere CDi platina se pune la 0.4 si bujiile la 1.2mm .Sunt probate de mine . Vezi ca briskul face probleme iti recomand sa le modifici la 0,7mm . Iar cu platina pusa la 0,3mm bobina nu are timp sa se incarce la capacitatea nominala si vei avea probleme cu relantiu . Bafta


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Nov 2007, 07:29
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




blink.gif Iar spui timpenii; cu cit distanta e mai mica, cu atit timpul de incarcare e mai MARE; problema e alta, la distanta mica apar scinteile de rupere.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 20 Nov 2007, 22:12
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




M-am bucurat degeaba ca am facut sa mearga bine. ca tot asa face.Cand accelerez mai brusc moare motorul iar la relanti se aude cum intrerupe (oscileaza) dar bujiile lucreaza toate, isr cand dau sa plec merge numai in suturi .I-am facut tot c se poate face si nimic. I-am planat chiuloasa si i-am pus delcou+bobina+carburator de pe o masina care mergea ceas si tot aceleasi sintome, am pus carburator nou nout si la fel,i-am schimbat distributia cu toate ca si aia veche era buna, setul motor este bun mi-a zis mecanicul, a-am schimbat pompa de benzina,bujii,furtun cu diuza,fise,garnituri,toate furtunele noi de la motor toate noi nout si la fel.Imi vine sa-i dau foc.Sau inchina si mecanicii astazi dupa ce au constat ca are aceleasi sintome ca si inainte.Ce au zis ei ( 3 mecanici) ca ar mai fi doua posibilitati: CHIULOASA FISURATA sau ceva la partea electrica de fura curent.Am vb cu un electrician si a ramas ca zilele astea sa-i duc masina si sa-mi verifice toata partea electrica.

This post has been edited by GOLUM: 20 Nov 2007, 22:13


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 20 Nov 2007, 22:41
Post #22


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Distributia e reglata cum trebuie ? sau s-a omis .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 20 Nov 2007, 23:34
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




Da, distributia este reglata bine ptr ca azi am schimbato, oricum cea veche era buna.Face aceleasi sintome ca si inainte, am reglat culbutorii si degeaba!!!


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Nov 2007, 19:45
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu poate fi si de la ceva supape defecte?? ca si eu am problema asta dar nu intrerupe suparator iar cind se incalzeste nu prea se mai simte am eliminat pe rind delcoul , bobina ,si tot ce tin de partea electrica


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 23 Nov 2007, 13:55
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




Am refacut chiuloasa ( planat) iar supapele le-am schimbat.Am pus un carburator si vad ca si-a reveni cu toate ca mai inainte mai incercasem cu 3 carburatoare dintre care unul era nou si la fel facea.


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GOLUM
post 27 Nov 2007, 16:47
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 August 07




unde gasesc un mecanic bun sa se uite si la masina mea?


--------------------
dacia 1410 berlina 1997 - GR 05 MAY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 00:58
Forum Renault