DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> relanti, moare motorul la relanti

vali78vali
post 1 Oct 2007, 11:28
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 26 April 06




Salutare!! Sunt nou venit in clubul detinatorilor de Solenza
Mi-am luat de curand o Europa si am o problema
Cateodata, in ultumul timp mai frecvent, imi moare motorul la relanti
Cand iau piciorul de pe acceleratie se subtureaza , trepideaza si moare
Fostul priprietar nu i-a schimbat niciodata bujiile masina are deja 51K . Sunt constient ca tre sa le schimb dar oare asta sa fie motivul principal??
Va multumesc mult pt. ajutor si scuze ca am scris poate prea mult
Salut!


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yakoo
post 1 Oct 2007, 11:56
Post #2


Proud Owner of O Solnitza


Group: Members
Posts: 51
Joined: 15 December 06
From: Bucuresti




Daca nu sunt bujiile curata sensorul de turatie...


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali78vali
post 1 Oct 2007, 12:04
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 26 April 06




Multumesc, am inteles ca poate fi si de la motorasul pas cu pas
Imi poti spune daca stii unde se gasesc astea? (senzorul si motorasul)
deschid capota si......
Multumesc
O zi buna!


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 1 Oct 2007, 12:14
Post #4


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mai degraba motorasul pas cu pas. Daca ar fi senzorul, ai avea sanse sa porneasca mai greu. Dar oricum, rezolva motorasul, dar asta nu exclude si o curatare preventiva a senzorului, mai ales ca ai masina de la un retard care in 51k nu a schimbat bujiile. Ala nu o fo la revizii? Ce dracu?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali78vali
post 1 Oct 2007, 12:22
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 26 April 06




Omu a facut reviziile doar la 10 k s20k dar nu i-au schimbat si bujiile dupa spusele lui
Spuneti-mi unde este motorasul si senzorul, daca e bine sa le curat eu sau sa merg la un service
Am avut inaine o dacie 1310 la care ma pricepeam destul de bine (zic eu) cred ca m-as descurca sa curat un motoras fara sa fiu plin de ulei si vaselina pana la coate tongue.gif
de pornit pornneste repede fara sa o accelerez


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 1 Oct 2007, 12:53
Post #6


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




OK, Schimba bujiile repede, asta e simplu si ar trebui sa termini in 10 minute. Dupa aia stii ce trebuie (daca trebuie) sa faci.

Este tutorial despre dezmembrarea corpului clapeta. Search.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali78vali
post 1 Oct 2007, 19:13
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 26 April 06




salut!
am schimbat bujiile, nicio schimbare
la fel face
mad.gif
cred ca intru sambata in ea ca ma scoate din sarite
stie cineva unde este senzorul de turatie?


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 1 Oct 2007, 20:21
Post #8


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Senzorul de turatie este integrat in corpul clapeta.Acesta se gaseste sub cutia filtrului de aer,cea gri de deasupra motorului.Cand vei scoate cutia filtrului,vei gasi corpul clapeta,e ca un cilindru negru la culoare.Are legat de el o tija de la acceleratie,se poate scoate cu grija,apoi se ridica in sus.Nu iese imediat,dar nici nu opune prea multa rezistenta.Motorasul se scoate prin desfiletarea celor 2 suruburi din lateral de pe corpul clapeta.Dupa ce l-ai scos,se scoate prin desfiletare tija motorasului.Curata cu spray de curatat carburatorul,cel putin eu asa am facut.Foloseste carpa care nu lasa scame.Curata bine toate ungherele corpului clapeta si motorasul.Dupa ce montezi totul la loc,pune contactul si ia-l de cateva ori.Asa motorasul isi va autoregla pozitia.Sa ai grija ca totul sa fie perfect uscat si curat cand montezi totul la loc.Dupa ce pui de 4-5 ori contactul si-l iei,apoi poti sa-i dai o cheie sa vezi cum e.Te sfatuiesc sa scoti si sa schimbi si filtrul de aer.Am o vaga impresie ca si filtrul e muci de vechi ce e.Ar fi bine sa schimbi si uleiul cu filtru cu tot si nu te lega la cap cu ulei ieftin si prost.Ai de unde alege la noi pe piata.Verifica si placutele de frana si ferodourile,cine stie cum sunt si daca neingrijitul de fost proprietar le-o fi schimbat de cine stie cand...Succes!


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 1 Oct 2007, 20:43
Post #9


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




BoomPunk o mica corectare daca imi permiti smile.gif : senzorul de turatie e pe carterul ambreiajului si nu face parte din corpul clapeta. Intradevar pentru rezolvarea problemei cu relantiul se recomanda curatarea corpului clapeta.

vali78vali pentru identificarea senzorului de turatie (desi nu prea are legatura cu problema ta, dar e bine sa-l cureti) recomand citirea topicului: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=15531&hl=
Contine si poze si toate detaliile de care ai nevoie.

Succes!


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 1 Oct 2007, 22:26
Post #10


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Asa cum a zis Zippy,am gresit,din graba am scris ``senzor de turatie`` cand ar fi trebuit sa scriu ``motorasul pas-cu-pas``.Merci Zippy! smile.gif


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinjoe
post 2 Oct 2007, 20:15
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




la fel am patit si eu acu vreo 2 zile
si eu am luat masina de la cineva cand avea 50 000 acu are 64 000 , de, vra lunga
parerea me est4e ca este foarte posibil sa fie d la filtrul de benzina si/sau aer, a fost primul lucru la cae m-am gandit


--------------------
Dacia Solenza 2004 - tex
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali78vali
post 6 Oct 2007, 13:08
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 26 April 06




Salut din nou!
Am curatat motorasul (era plin de funingine) am curatat senzorul de turatie si.....
NIMIC sad.gif la fel face
Cred ca cere s-o duc pe la service
Voi ce ziceti??
Multumesc mult pt. ajutor


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali78vali
post 25 Oct 2007, 10:09
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 26 April 06




Salut!
Am rezolvat-o
Am fost la service si i-au demontat exact aceeafi piesa si au curatat-o cu spray de carburator (spre deosebire de mine care am curatat fara spray)
acum merge perfect.
m-a costat fabuloasa suma de 20 lei smile.gif
multa bafta tuturor


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BaBooN4
post 19 Nov 2007, 13:58
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 19 November 07




Salutare,

Am si eu aceeasi problema cu masina mea, problema e ca e un Fiat Regata din '86. Deci stiu ca nu e tocmai in aria voastra de cunoastere, dar banuiesc ca motoarele nu sunt radical diferite.

Vali, imi poti spune si mie unde ai dus-o la service? Sau stie cineva un mecanic bun si cumsecade (stiu cat de utopic suna) care sa se ocupe de masini mai vechi. Ca eu de fiecare data cand m-am dus la service cu masina mea am avut impresia ca aia isi cam bat joc de ea si de mine implicit.

Asa ca momentan problema mea e ca nu stiu unde sa o duc. Ma poate ajuta cineva?

Si, scuze pentru off-topic, dar as vrea sa o duc si eu acolo unde ma costa 20 RON si nu undeva unde sa mi-o tina 2 saptamani si sa platesc 100-200 RON. smile.gif

Mersi


--------------------
Fiat Regata 75ie 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 24 Nov 2007, 09:44
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 3.702
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




BaBooN4 nu stiu daca fiat`ul regata din 86 are motor pe injectie...eu cred ca este pe carburator. eu am avut oltcit cu carburator si m`am confruntat cu aceeasi problema. solutia e simpla dar ai nevoie de un manual al carburatorului pt ca trebuie sa ii desfaci capacul si sa scoti afara jiglorul de relanti (in manual arata care este) si sa suflii in el pana iese mizeria cu care s`a infundat. verifica si filtrul de benzina...probabil ca trebuie sa`l schimbi si pe ala


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 06:55
Forum Renault